Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog nooit de melding gekregen dat de sd card miste. Wel paar keer voorgehad dat hij de weg kwijt was of de route niet kon berekenen. Eventjes contact af, sleutel eruit en weer starten loste het probleem op.

Vandaag eventjes langs de garage geweest, nieuwe ruitenwissers en lampje van de nummerplaat laten vervangen. Banden zijn maandag besteld maar nog niet binnen.

Comment

• Nog nooit problemen gehad met de SD900.

Deze week wel voor de derde of vierde keer problemen gehad met het weergeven van muziek vanaf een USB-key. Ineens speelt hij geen muziek meer af. Bevriest gewoon, reageert op niets, dus ook geen radio. USB verwijderen en terug insteken geeft dan dat het medium niet gelezen kan worden. Radio afzetten hielp ook niet. Auto stilleggen en terug starten lost het ook niet op. USB-stick terug verwijderd, enkel radio uitgezet, even gewacht. Radio terug ingeschakeld. Die werkte weer. USB ingestoken, hij las hem weer en het probleem was opgelost. Vreemd...

Comment

• Sinds vandaag 100.000km op de teller. Al bij al tevreden geweest tot nu toe. Dit op een paar dingen na:

- Infinity Sound System deugd niet echt (maar tis al beter dan helemaal in het begin! Toen viel er echt niet naar te luisteren)
        - 3X kromme remschijven op korte tijd zonder dat er zot mee gedaan is geweest!
        - EGR die 2000km geleden de geest had gegeven (maar denk er aan om da spel af te doppen)

Wat ik nu duidelijk merk bij het koude weer is dat na de software update het stationair toerental bij koud weer véél hoger ligt dan vroeger (1100tr/min waar vroeger 900tr/min). Hij trekt ook harde bij koud start waar de mijne vroeger echt koppel miste.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Gefeliciteerd Bjorn, nu op naar de 200?

Die update, ik moet er toch eens werk van maken,
          zeker nu ik weet dat hij beter trekt bij een koude motor.
          Want dat is toch een klein minpuntje aan de astra.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
            Gefeliciteerd Bjorn, nu op naar de 200?

Die update, ik moet er toch eens werk van maken,
            zeker nu ik weet dat hij beter trekt bij een koude motor.
            Want dat is toch een klein minpuntje aan de astra.
            Gisteren ook nog ondervonden, bij een koude motor trekt hij echt veel harder.

Comment

• Gistreren een groot onderhoud (60.000km) laten uitvoeren. Op de factuur stond een nieuwe aircatfilter. Is dat een soort pollenfilter?
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Deze week binnen gegaan op onderhoud omdat boordcomputer oliekwaliteit 4% aangaf... Bij de garage zeiden ze ja zeker binnenkomen... Ik dacht 30.000 km en heb er nog maar 17000 en altijd doorgereden, lange ritten en autostrade dus kan toch niet? na beetje onbegrip van mij kwam een dame zich mengen in het gesprek en bleek dat mijn auto in december 2012 is gemaakt, in de etalage heeft gestaan en toen hij aan mij werd verkocht in maart als toonzaalmodel hebben ze de teller vergeten resetten waardoor hij al aan het aftellen was naar zijn onderhoud op 1 jaar. Dusss ik had 145 betaald en heb een onderhoud gekregen en heb alles teruggekregen en ik moet gewoon in maart opnieuw binnenkomen. :-)

Comment

• @ Rick_Y: wil dit dan zeggen dat dit tijdsgebonden is en niet km-gebonden?
                  Lijkt me nogal een onwaarschijnlijk antwoord.
                  Dealer: VDH?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                    @ Rick_Y: wil dit dan zeggen dat dit tijdsgebonden is en niet km-gebonden?
                    Onderhoud is na 30.000km of 1 jaar. Dit is correct. Dit is dus kilometer EN tijds gebonden. Soms meet een oliekwaliteitssensor zelfs wanneer je binnen moet komen.
                    Last edited by Volvo_Bjorn; 08/12/2013, 13:10.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                      @ Rick_Y: wil dit dan zeggen dat dit tijdsgebonden is en niet km-gebonden?
                      Wel hij berekend op 2 vlakken. Jaar teller . Auto gebouwd op 12/12/12 en stond vorige week op 4%. Wanneer de olie door vele koudstarten met korte ritten gebruikt wordtzal de olie rapper dalen in kwaliteit en levensduur. Dit was bij mij niet het geval,dus de week waarin hij 1 jaar werd gaf hij aan kwaliteit olie 5%( ik doe elke dag 40-60 km autostrade.

en inderdaad, mijn dealer is vdh

Comment

• Vandaag wist mijn vrouw te vertellen dat er vandaag een foutje voordeed op het display. Wel op het scherm in de midden, kwam er telkens om de x-aantal seconden de aanduiding van de airconditie op het scherm. Eens gebeld naar de garage, als het morgen nog voordoet eens een bezoekje brengen.

Comment

• ik donderdag op onderhoud ( 18/12/13 ) bij gman in wilrijk , heel tevreden van , ik heb wel gezegd da ze de software update zo mochten laten , daar de mijne een chip heeft , en ik niet alles wil kwijt zijn. die trekt zowiezo goed als hij koud is die van mij :p met 360 nm alle ben benieuwd wat da grapje weeral ge kosten.

succes iedereen en dat hij goed de winter mag doorkomen! ( met den auto dan é )

Comment

• Gisteren is voor den eerste keer zonder de radio gereden. Geen idee hoe het kwam maar ik had nood aan stilte! . Viel me toch op dat de mijne heerlijke stil is en vrij is van irritante rammeltjes. Het enkel wat ik hoorde was de hoedplank die wat beweegt (maar is normaal met zo een doek) en soms mijn zetelzitting die eens kraakt in sommige scherpe bochten. Misschien wel eens meer doen

Comment

• Ik vind de Astra alles behalve rammelvrij..zeker op slechte wegen, op nieuwe wegen met schonen asfalt ja..dan is het in orde, maar anders...
                              Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• De mijne had da int begin met de binnenverlichting (voor als achter), maar daar heb ik mouche tussen gedaan en is de rammel weg. Voor de rest niks van rammel, en ik ben daar zéééééér allergisch aan.

Comment

• Dat is ook mijn grootste probleem, die binnenverlichting, heb er al karton en doekjes proberen tussen steken, maar het is nog steeds niet 100% rammelvrij, kan je misschien eens een foto posten hoe jij het hebt opgelost?
                                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                                    Dat is ook mijn grootste probleem, die binnenverlichting, heb er al karton en doekjes proberen tussen steken, maar het is nog steeds niet 100% rammelvrij, kan je misschien eens een foto posten hoe jij het hebt opgelost?
                                    Afdekplaatje van de binnenverlichting losmaken en dan de randjes afplakken met enkele
                                    lagen plakband (zo heb ik het gedaan). Zo kan het afdekplaatje niet meer vrij bewegen
                                    en zit het echt vastgeklemd in de houder.

Comment

• idd! zo heb ik het ook gedaan. Zo een smalle witte plakkende mouche tussen de plastiek en behuizing en weg is de rammel.

Comment

• een vraagske aan de mede astra rijders ..
                                        ik heb steeds een vreemd geluidje tijden het loslaten van de gas en het ontkoppelen ,
                                        het is niet de koppeling want ik hoor het enkel na het lossen van de gas voor dat ik wil overschakelen naar andere versnelling ....
                                        nog iemand met dit probleem . meestal van 1 ==> 2 en van 2 ==> 3

grtz Tom

Comment

• wat voor geluid is het juist? Zoemen? Kraken? Kloppen?. Best is om eens misschien een filmpje te uploaden.

Comment

Working...
                                          X