Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag voor de eerste keer dat ik meer dan 1000km met ene bak heb gedaan. Gemiddeld verbruik op 64000km is 5.28L/100km
    Last edited by prins207; 28/01/2014, 18:00.
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Maar gij hebt nen 1.3 zeker? Bij mij ist met 850km gedaan met rijden :p mer wel mee ne 1.7
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
        Maar gij hebt nen 1.3 zeker? Bij mij ist met 850km gedaan met rijden :p mer wel mee ne 1.7
        Tis wel degelijk ene 1.7 ;-)
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Mijn gemiddeld verbruik (1.4 turbo, 140PK, benzine) bedraagt
          momenteel 6.4 l/100km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
            Mijn gemiddeld verbruik (1.4 turbo, 140PK, benzine) bedraagt
            momenteel 6.4 l/100km.
            Ik momenteel 7.3 l/100 km; zeer zeer rustige rijstijl. 3900 kilometers op de teller.(1.4 turbo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
              Tis wel degelijk ene 1.7 ;-)
              Mee wa voor ne slakkengang rijdt gij dan . Ik krijg men verbruik niet onder de 5.9L/100km maar ik doe wel véél snelweg waar ik vlot door rijd.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                Mee wa voor ne slakkengang rijdt gij dan . Ik krijg men verbruik niet onder de 5.9L/100km maar ik doe wel véél snelweg waar ik vlot door rijd.
                zelden stadsverkeer, veelal gewest- en snelwegen. As het kan altijd op cc. Gemiddelde snelheid op die 64000 km's is 70.7 km/u.
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Gemiddeld bij mij is 71.6km/h en ik doe ook zo goed als nooit stads verkeer . Cruise controll gebruik ik enkel op lange stukken dus daar kan het verschil hem al voor een deel zitten want dat scheelt wel een pak heb ik al gemerkt.

Comment

• Mijn gemidd. snelheid is 57 km (geen snelwegen) mijn gemidd. verbruik 4,9 (volgens boordcomputer)

Comment

• Ik rij 85% op snelweg, gem snelheid 72km/u en hem verbruik v 5l /100km volgens boordcomp. In werkelijkheid zit het rond 6,1.
                      Ik rij nooit met cc, mar met snelheidslimiet.
                      Ksnap nt hoe je lager kan uitkomen. Ik rij altijd 123km/u

Comment

• Ook veel snelweg, gem. snelheid 73 km/h, verbruik volgens BC 4,8 l/100km, maar gerekend 5,1... En al 22.000 km.
                        (5deurs, 1,7 cdti ecoflex 130 pk) en ik hou mij aan de snelheidslimiet (toch meer wel dan niet ;-))

Comment

• 1.3 cdti 75.000km gem snelheid 55,2 km/u verbruik 5.4l (volgens BC).
                          Vrij veel stadsverkeer en af en toe eens wat autostrade waar ik dan ergens tss de 125-132 rij.

Haal meestal ergens tss 900 en 1050 km met een tank.
                          Last edited by DyNaRaX; 29/01/2014, 19:56.

Comment

• gem. snelheid 53 km/h, verbruik volgens BC 5,3 l/100km, 45.000 km.
                            (5deurs, 1,7 cdti ecoflex 130 pk) en ik hou mij aan de snelheidslimieten (not )

Comment

• Amai, ik ben echt jaloers op die cijfers van de diesels :p ik krijg mijn 1.4 Turbo Benzine echt niet onder de 8.5 à 9 liter, dit zijn dan wel allemaal ritten onder de 10 km. Langs de andere kant is die 1.4T best wel zuinig op lange ritten, zo ben ik naar Amsterdam gereden deze zomer met een verbruik van 6.1 L, en Spa Francorchamps 7.2 L.
                              Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• 120 km/u op CC op een vlakke autosnelweg 3,2 a 3,5 liter.
                                Bij 90 km/u zit ik aan 2,9 a 3 liter. Niet op CC dan maar spelend met de gaspedaal zodat het vacuum niet in het "rood" gaat.

Comment

• Een probleem dat ik al sinds dag 1 ervaar, het is iets kleins, maar toch erger ik mij eraan, namelijk: wanneer ik de wagen start, en mijn voorruitverwarming staan aan, dan blaast hij automatisch op de hardste stand. Ik vind dit echt irritant. Oké, het is makkelijk opgelost door de stand eens te verzetten..maar toch, ik vraag me af waarom ze dit hebben ingebouwd? Bestaat hier een oplossing voor?
                                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Is dat niet standaard bij de meeste wagens? Zo ontdooien de ruiten sneller!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                                      Een probleem dat ik al sinds dag 1 ervaar, het is iets kleins, maar toch erger ik mij eraan, namelijk: wanneer ik de wagen start, en mijn voorruitverwarming staan aan, dan blaast hij automatisch op de hardste stand. Ik vind dit echt irritant. Oké, het is makkelijk opgelost door de stand eens te verzetten..maar toch, ik vraag me af waarom ze dit hebben ingebouwd? Bestaat hier een oplossing voor?
                                      Deze stand werkt toch enkel als je de knop met het voorruitsymbool inschakelt. Bij mij staat deze standaard uit. In deze stand gaat de voorruitventilatie + de airco in hoogste stand werken waardoor de ruit zeer snel opklaart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jbvox Bekijk Berichten
                                        inderdaad, het heeft niets te maken met uitlijning of spoorvorming, t'is gewoon alsof de stuurbekrachtiging in slaap valt en een fractie van een seconde nodig heeft om te reageren, en dit valt op als je rechtdoor rijdt (ik vond dat het leek alsof mijn stuur bleef plakken) het vervelende is dat je voor minieme stuurcorrecties dan juist iets te ver doorschiet (klinkt allemaal erger uitgeschreven dan het werkelijk is... :-)), maar na een tijdje (ik rij veel van kust naar Brussel en terug) stoor je je er toch aan, vooral omdat voor de rest den astra een zalige kilometervreter is (beetje positief kan nooit kwaad).
                                        Nog mensen met dit probleem ???
                                        Deze week bij mijn garagist geweest, kon niks vinden noch is er een software update voor dit probleem. Ik stelde voor om hiervoor zelf een mail te sturen naar Opel. Garagist vond dit ok : ze (Opel) luisteren toch nooit naar ons ( dixit garagist ). Dus indien nog mensen met dit probleem stuur maar door dan kan ik de bevindingen/klachten bundelen en doorsturen. Zo zullen ze zien dat er meerdere klanten zijn met dit probleem en komt er misschien een oplossing. Bedankt.

Comment

• Ongeveer een week mijn astra en ik ondervind niets van dat probleem

Iemand ervaring met deze koplampen: http://gm-tuningparts.nl/shop/produc...ijverlichtning ?
                                          Ook spijtig dat ik miijn telefoon niet kan koppelen aan mijn dvd800, er is geen bluetooth module voorzien...

Comment

Working...
                                          X