Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkoper zei dat de wagen nog een vetlaag bevat.
    Ik vermeld wel: het waxen wordt gedaan door een aparte firma (http://www.wax-auto.be/). Geven 3 jaar garantie op de wax, al weet ik wel niet of het degelijke wax is! (ik apprecieer het advies!).

Comment

• Nooit van gehoord.
      Wie wax kan garanderen voor 3 jaar mag de mijne onmiddellijk komen doen voor 125 euro !!

Comment

• Die vetlaag kan wel ze. Toen ik nog bij den Opel werkte toen werden alle nieuwe Astra's met een vetlaag geleverd voor schade te voorkomen bij transport. Wij moesten die dan met zo een speciaal oranje product inspuiten en dan loste dieje wax op. Vervolgens moesten we ze dan wassen en simmoniseren. Maar die vetlaag moeten ze zowiezo er af halen als ze hem leveren. Dus ik zou dat geld schoon in u zakken steken en er zelf ne mooie wax mee kopen en hem zelf behandelen.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• De 3 jaar garantie spreekt mij dan ook aan, maar anderzijds, bewijs het maar eens.
          Bedankt voor de tip Bjorn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
            Die vetlaag kan wel ze. Toen ik nog bij den Opel werkte toen werden alle nieuwe Astra's met een vetlaag geleverd voor schade te voorkomen bij transport. Wij moesten die dan met zo een speciaal oranje product inspuiten en dan loste dieje wax op. Vervolgens moesten we ze dan wassen en simmoniseren. Maar die vetlaag moeten ze zowiezo er af halen als ze hem leveren. Dus ik zou dat geld schoon in u zakken steken en er zelf ne mooie wax mee kopen en hem zelf behandelen.
            Nu wordt dat niet meer gedaan Bjorn. Deze week op de E313 nog veel nieuwe opels op vrachtwagens tegen gekomen.
            En geen enkele was nog in "de wax" zoals wij da vroeger bij GM zeiden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Nooit van gehoord.
              Wie wax kan garanderen voor 3 jaar mag de mijne onmiddellijk komen doen voor 125 euro !!
              Mijn wagen heb ik ook voor aflevering in de wax laten zetten zowel binnen behandeling als buiten en volledig met de hand niet machinaal. voor 140 € en 3 jaar garantie moet zeggen heb al vele nieuwe wagens gehad en zie het verschil goed nu bij deze die een behandeling gehad heeft.
              Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
              http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
              Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
                Mijn wagen heb ik ook voor aflevering in de wax laten zetten zowel binnen behandeling als buiten en volledig met de hand niet machinaal. voor 140 € en 3 jaar garantie moet zeggen heb al vele nieuwe wagens gehad en zie het verschil goed nu bij deze die een behandeling gehad heeft.
                Ik doe de mijne ook maar die wax blijft normaal maar zes maanden. Drie jaar is toch wel lang...

Comment

• Ik zet er ook elk half jaar de sealer op van Poorboys.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Stevige prijs !!
                    Voor nog geen 50 euro hebt ge goeie wax die 6 maanden werkt. En daar kan je wel 10 keer je auto mee doen.
                    Duurt een tweetal uurtjes voor een volledige auto.
                    En op de auto's zit geen "vetlaag" meer.
                    Zo overdreven is die prijs niet. Dat is ongeveer 102 EUR ofzo zonder btw, dan hou je er na belasting nog 50 EUR aan over voor 2 uurtjes werk inclusief product enzo.
                    Maar zulke dingen kan je zelf doen, dus beter 125 EUR aan producten uitgeven dan het te laten doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                      Zo overdreven is die prijs niet. Dat is ongeveer 102 EUR ofzo zonder btw, dan hou je er na belasting nog 50 EUR aan over voor 2 uurtjes werk inclusief product enzo.
                      Maar zulke dingen kan je zelf doen, dus beter 125 EUR aan producten uitgeven dan het te laten doen.
                      Ik vind dat wél een overdreven prijs. 125 euro is toch wat je moet betalen hé ? Wat die persoon die het doet er aan overhoudt is zijn probleem.
                      Voor 125 euro kan ik wel andere dingen doen en met een beetje product en twee uurtjes werk ben IK dan dik betaald aan 60 euro/uur !
                      Dat is goed voor mensen die fysiek niet in staat zijn om 2u over een auto te wrijven.
                      Nee, laten we het maar zelf doen voor die prijs.
                      Eind mei, begin juni wordt mijne nieuwe mobilhome geleverd. 7,35m lang, 2,8m hoog en 2,3m breed. Die mag hij wel doen voor die 125 euro én uiteraard met drie jaar garantie hé !!

Comment

Ik zet er ook elk half jaar de sealer op van Poorboys.
                        Bjorn, kan je eens uitleggen hoe je het best je auto wast met Iron X ?
                        Jij hebt dat al gebruikt hé ?
                        Dus welke stappen moet je ondernemen en hoelang alles moet intrekken enz.
                        Alvast bedankt !

Comment

• 3 jaar garantie op wax is volgens mij enkel mogelijk met tussendoor geregeld boosteren of terug aanbrengen van een nieuw laagje. Ook de zogenaamde lakverzegelingen (Waxoyl,...) blijken in de praktijk hun beloften niet waar te maken. Koop jezelf een kleikit en een goede wax met lange standtijd (vb. : collinite 845) en breng elke 4 à 5 maanden een vers laagje aan. Was hem tussendoor wel met shampoo (niet teveel gebruiken) en de twee-emmermethode (google maar eens op die laatste) en geniet van een goed beschermde en mooi glanzende lak)
                          Zo beleef je nog plezier aan je auto en de blikken van de (stiekem) jaloerse buren

Ps : die zogenaamde beschermwax waar de nieuwe auto's vroeger mee werden beschermd vanuit de fabriek was geen wax maar parafine. Dit wordt tegenwoordig niet meer gedaan; ze gebruiken nu dikwijls witte folie die er statisch opgekleefd wordt.

Polleke je hebt PM.

Comment

• IronX:
                            Wassen
                            ironX of een andere stinkbom over je auto nevelen. Op de velgen kan je die inborstelen, zodat alle hoekjes en kantjes aan bod komen.
                            Wachten tot de rode verkleuring niet meer vermeerderd (kan een tiental minuten duren)
                            Goed afspuiten
                            Wassen
                            Kleien
                            Afspoelen
                            Drogen
                            Polijsten
                            Ontvetten
                            Glaze/Sealant
                            Wax
                            Stoeltje uithalen, pintje ontkurken, genieten van een glimmende Opel
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              IronX:
                              Wassen
                              ironX of een andere stinkbom over je auto nevelen. Op de velgen kan je die inborstelen, zodat alle hoekjes en kantjes aan bod komen.
                              Wachten tot de rode verkleuring niet meer vermeerderd (kan een tiental minuten duren)
                              Goed afspuiten
                              Wassen
                              Kleien
                              Afspoelen
                              Drogen
                              Polijsten
                              Ontvetten
                              Glaze/Sealant
                              Wax
                              Stoeltje uithalen, pintje ontkurken, genieten van een glimmende Opel
                              volledig akkoord met A160!!!

Comment

• Idd zo heb ik het ook gedaan

Comment

• Zou het al te riskeren zijn om de zomerbanden terug te plaatsen?? Mijn voorste winterbanden zijn echt versleten. Ik heb precies ni echt véél zin om nu nog een set winterbanden te kopen om dan binnen een maand op zomerbanden te gaan rijden. Dan koop ik ze liever nieuw tegen volgende winter. Voorste banden hebben vooraan nog slechts een 2mm !! Dus hoog tijd om ze te vervangen want ik voel de grip gewoon elke dag verminderen.

Comment

• Als je nog maar 2mm hebt op je winterband kan je inderdaad beter goede zomerbanden leggen. Maar vergeet niet dat er nog wel degelijk sneeuw kan vallen; de winter is nog niet voorbij. Is nieuwe winterbanden kopen niet beter; die kan je volgende winter toch verder gebruiken?

Comment

• Ja da wel, maar als ik hem tijdens de zomer plat rijd dan heb ik niks meer aan die winterbanden . Dan denk ik weer dat ik beter een maand vroeger op zomer kan beginnen rijden. Tis nu ni voor te zeggen dat de temperaturen zo laag zijn.

Het weerbericht in Brussel. Kies uw favoriete locatie voor uurlijkse voorspellingen tot 48u en dagelijkse voorspellingen tot 14 dagen.
                                      Last edited by Volvo_Bjorn; 08/02/2014, 13:52.

Comment

• inderdaad deep blue sky, mijn kleur en beklaag het mij geen moment, in combinatie met het zwart en chroom van de cosmo een (al zeg ik het zelf) prachtige combinatie...

Comment

Ja da wel, maar als ik hem tijdens de zomer plat rijd dan heb ik niks meer aan die winterbanden . Dan denk ik weer dat ik beter een maand vroeger op zomer kan beginnen rijden. Tis nu ni voor te zeggen dat de temperaturen zo laag zijn.

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65...=15daysmaxtemp
                                          nee, momenteel is het een soort "herfst" :-) Als je dit vergelijkt tegenover vorige winter...wat een verschil!

Comment

Working...
                                          X