Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Als ge den update voor de navi laat uitvoeren is het zo fel niet meer.
    Heeft normaal al een update gehad vorig jaar, maar blijf toch liever het blauw zien.

Comment

• Vandaag héél den otto gedetailled Een dagske mee bezig geweest. Begonnen met wassen met Mothers California Gold, vervolgens behandeld met Q²M Iron (vervanger van Iron X), weer gewassen. Behandeld met Tar X, weer gewassen, vervolgens geclayed met Meguiars Clay kit. Vervolgens Poorboys EXP sealant erop en afgewerkt met Spray Wax van Meguiars. Velgen gereinigd met Dasty van de Wibra, vervolgens afgebeten met Q²M Iron en afgewerkt met Auto Glym Wheel Sealant. Bandjes gedaan met rubberreiniger. Men beestje staat te blinken en is nog gladder dan mijn gat! En ik verzeker u, ik heb een gladde kont !!!!

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Toch zalig detailen in dit weer hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
          Vandaag héél den otto gedetailled Een dagske mee bezig geweest. Begonnen met wassen met Mothers California Gold, vervolgens behandeld met Q²M Iron (vervanger van Iron X), weer gewassen. Behandeld met Tar X, weer gewassen, vervolgens geclayed met Meguiars Clay kit. Vervolgens Poorboys EXP sealant erop en afgewerkt met Spray Wax van Meguiars. Velgen gereinigd met Dasty van de Wibra, vervolgens afgebeten met Q²M Iron en afgewerkt met Auto Glym Wheel Sealant. Bandjes gedaan met rubberreiniger. Men beestje staat te blinken en is nog gladder dan mijn gat! En ik verzeker u, ik heb een gladde kont !!!!

Ik heb de mijnen ook gekuist, na 35min was dat klaar.
          Hij zal wel iets minder proper zijn dan die van jou zeker?

Comment

• Bjorn die embleemloze grille heb je die veel betaald en waar heb je die gehaald =) want bzn van plan de mijne nu te plastidippen heb vandaag men opelteken en het woord astro ook zwart gedipped en vind hzt nog wel een mooi effect maar denk dat de embleemloze grille mooier gaat zijn als die gedipped is dan die met het teken in =)20140310_163528-1.jpg
            Dit is nu momenteel de achterkant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dentorfs Bekijk Berichten
              Bjorn die embleemloze grille heb je die veel betaald en waar heb je die gehaald =) want bzn van plan de mijne nu te plastidippen heb vandaag men opelteken en het woord astro ook zwart gedipped en vind hzt nog wel een mooi effect maar denk dat de embleemloze grille mooier gaat zijn als die gedipped is dan die met het teken in =)[ATTACH=CONFIG]102358[/ATTACH]
              Mijn persoonlijke mening hé, ik vind dit op niks trekken.

Comment

• Ik heb een paar vraagjes:
                - kan het zijn dat ik op mijn Cosmo uitvoering geen LED dagrijlichten heb, maar "gewone" dagrijlichten? Ik dacht dat dit altijd op de Cosmo zat...
                - als de lichten op automatisch ingesteld staan, is dit dan enkel van toepassing op de grootlichten? Of kiest deze zelf tussen dagrijlichten en grootlichten?

Alvast bedankt voor de reacties.
                Last edited by ; 11/03/2014, 12:17.

Comment

• LED-dagrijlichten is enkel icm de Xenon's, meen ik me te herinneren.

Automatische lichten kiest in principe idd zelf tussen dagrijlichten, en gewone lichten, in functie van de graad van duisternis. Ik weet nu niet of Opel er rekening mee houdt dat de ruitenwissers werken, maar dit kan ook de lichtsensor triggeren.
                  Is er een groot verschil in lichtintensiteit tussen voor en achter (bv. door een laaghangende zon) kan het ook zijn dat de lichten ontstoken worden
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sdx_be Bekijk Berichten
                    Ik heb een paar vraagjes:
                    - kan het zijn dat ik op mijn Cosmo uitvoering geen LED dagrijlichten heb, maar "gewone" dagrijlichten? Ik dacht dat dit altijd op de Cosmo zat...
                    - als de lichten op automatisch ingesteld staan, is dit dan enkel van toepassing op de grootlichten? Of kiest deze zelf tussen dagrijlichten en grootlichten?

Alvast bedankt voor de reacties.
                    De LED dagrijlichten zijn standaard op de EcoFlex motoren van de Astra, los van het uitrustingsniveau. Is ook in combinatie met gewone halogeen lampen. Bij Xenon lampen komen ze ook mee.
                    Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• Ik heb een vraag over een geluid waar ik me best wel aan stoor. Ik heb een Astra j uit 2011 en ik hoor tijdens iedere rit een storend geluid wat erg lijkt op het zogenoemde 'kalkoengeluid'. Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb van meerdere gebruikers gelezen dat zij dit probleem ook hebben. Is dit te verhelpen??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        LED-dagrijlichten is enkel icm de Xenon's, meen ik me te herinneren.

Automatische lichten kiest in principe idd zelf tussen dagrijlichten, en gewone lichten, in functie van de graad van duisternis. Ik weet nu niet of Opel er rekening mee houdt dat de ruitenwissers werken, maar dit kan ook de lichtsensor triggeren.
                        Is er een groot verschil in lichtintensiteit tussen voor en achter (bv. door een laaghangende zon) kan het ook zijn dat de lichten ontstoken worden
                        Als het overdag begint te regenen, en de ruitenwissers werken, worden na een tijdje ook automatisch de lichten ontstoken.
                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dentorfs Bekijk Berichten
                          Bjorn die embleemloze grille heb je die veel betaald en waar heb je die gehaald =) want bzn van plan de mijne nu te plastidippen heb vandaag men opelteken en het woord astro ook zwart gedipped en vind hzt nog wel een mooi effect maar denk dat de embleemloze grille mooier gaat zijn als die gedipped is dan die met het teken in =)[ATTACH=CONFIG]102358[/ATTACH]

Grill komt van ebay en koste een 179€. Als ge een beetje uit u doppen kijkt dan kunt ge ze aan een deftige prijs vinden.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Babeto Bekijk Berichten
                            Ik heb een vraag over een geluid waar ik me best wel aan stoor. Ik heb een Astra j uit 2011 en ik hoor tijdens iedere rit een storend geluid wat erg lijkt op het zogenoemde 'kalkoengeluid'. Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb van meerdere gebruikers gelezen dat zij dit probleem ook hebben. Is dit te verhelpen??
                            Als je een beetje duits kent:
                            Ich habe bei meinem Sports Tourer ein Geräusch wie ein Truthahn. Es tritt meistens auf, wenn der Motor Last hatte und ich dann vom Gas gehe. Habe das Geräu…
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Bedankt bjorn

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn spiegelkappen kan verwijderen ? Moet ik hiervoor het spiegeltje er uithalen of is dit een click systeem ?
                              Vind hier niets van op het internet

MVG

Comment

• Sinds gisteren heb ik een nieuwe gsm, een Nokia Lumia.
                                Tot mijn grote verbazing lukt het niet om met deze handsfree te bellen
                                (via bluetooth) in mijn Astra.

Ik slaag er in om het toestel te laten herkennen en te koppelen
                                met het telefoon/navigatiesysteem; mijn telefoonboek wordt correct
                                overgenomen; mijn in- en uitgaande oproepen worden correct overgenomen;
                                maar als ik een telefoonnummer selecteer via het telefoon/navigatiesysteem,
                                dan krijg ik een foutmelding.

Het vreemde is dat ik wel een uitgaande oproep kan doen via bluetooth,
                                maar dan moet ik die oproep beginnen via mijn gsm. Eenmaal de oproep
                                ingezet kan deze foutloos worden overgenomen via het interne systeem en
                                werkt het zeer goed.

Ook binnenkomende oproepen kan ik zonder problemen "opnemen" via het
                                bluetooth-systeem.

Enkel uitgaande oproepen beginnen via dat bluetooth-systeem lukt dus niet
                                en dat werkt werkelijk gigantisch op mijn systeem. Volgens hetgeen ik lees op het
                                net zou dit een gekend probleem zijn op alle GM-systemen (Opel/Saab) en bestaat
                                dit reeds enkele jaren..

Weet iemand of hier ondertussen een oplossing voor zou gevonden zijn?

Comment

• Inderdaad gekend probleem.
                                  Ik heb in mijn astra met de bluetooth volgende gsm's getest:
                                  HTC 8S: windows phone 8: alle functies werken
                                  Huawei ascend W2: windows phone 8: alle functies werken
                                  Nokia Lumia 520: windows phone 8: zoals beschreven, uitgaande oproepen niet mogelijk.
                                  Htc Radar: windows phone 7.5: alle functies werken.
                                  Volgens internet zou met de oudere lumia's: de 800 reeksen enzo het ook niet werken

Blijkbaar maakt Nokia gebruik van een ander bluetooth profiel en werkt dit niet met astras. Dat was voor mij de reden geen nokia te kopen

Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk Berichten
                                  Sinds gisteren heb ik een nieuwe gsm, een Nokia Lumia.

werkt het zeer goed.

bluetooth-systeem.

en dat werkt werkelijk gigantisch op mijn systeem. Volgens hetgeen ik lees op het
                                  dit reeds enkele jaren..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk Berichten
                                    Sinds gisteren heb ik een nieuwe gsm, een Nokia Lumia.

werkt het zeer goed.

bluetooth-systeem.

dit reeds enkele jaren..

Sinds de black-update (GDR3) werkt alles zoals het moet met mijn Lumia 925, voorheen had ik hetzelfde probleem (Navi 950). Dus even uw gsm updaten met de laatste nieuwe firmware. Zie voor beschikbaarheid hier
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Babeto Bekijk Berichten
                                      Ik heb een vraag over een geluid waar ik me best wel aan stoor. Ik heb een Astra j uit 2011 en ik hoor tijdens iedere rit een storend geluid wat erg lijkt op het zogenoemde 'kalkoengeluid'. Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb van meerdere gebruikers gelezen dat zij dit probleem ook hebben. Is dit te verhelpen??
                                      Sinds de laatste update, waar je een brief voor kreeg, is het kalkoengeluid beduidend minder aanwezig.
                                      Als het zich voordoet, dan is het stiller.

Het is niets kwaadaardigs, een EGR klep ofzo.

Comment

• Ik moet de update nog laten uitvoeren,
                                        zal voor bij zijn onderhoud zijn.
                                        Tegen dan is er misschien al een nieuwe update beschikbaar.

Comment

• Enige echt spijtige aan mijn Sports Sedan vind ik de hoogte van de neus.
                                          Neus staat redelijk laag waardoor, als ik al in een goot rij, de neus op de grond knalt met een bonk tot gevolg

Comment

Working...
                                          X