Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lijkt me een elektronica probleem ofwel een relais/schakelaar die blijft plakken
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• dinsdag auto een dag binnengedaan,
      bleek ergens een los kabeltje te zijn in het dashbord die ze opnieuw gesoldeerd hebben

Comment

• Opel is al druk bezig met het testen van de opvolger, verwacht tegen half 2015.

Auf der IAA 2015 zeigt Opel den Astra K mit neuer Plattform und Downsizing-Motoren. Alle Infos zu Ausstattung und Motoren. Plus: die Preise.
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ziet er zeer goed uit! Wat een zalige neus hebben de nieuwe Astra en Insignia!

Ik ben eigenlijk wel naar iets benieuwd. Op de Opel Accessoires site staat er een spoiler voor op de Astra maar wel zonder afbeelding.
          Iemand deze al gezien of weet hoe die eruit ziet?
          Last edited by ; 13/04/2014, 11:40. Reden: Had de 15 foto's niet gezien :(

Comment

• verkoop

beste astra vrienden

Met spijt in het hart moet ik mijn astra verkopen.
            Ik krijg namelijk een bedrijfswagen, ook een astra
            wel een diesel met minder opties ...

Wat denken jullie persoonlijk dat ik nog kan vragen van mijn astra?

Astra 1.4 Turbo 140pk
            2 jaar oud
            18100 km
            lederen interieur
            Technical Grey
            Xenon lampen
            19 inch originele velgen.
            Accident vrij
            Nooit in gerookt

aankoopprijs 22.000€

Ik ben er ook van bewust dat ik er niet erg veel meer van zal kunnen krijgen.
            Maar wat denken jullie dat haalbaar moet zijn?

Opel Astra 1.jpg

Comment

• Prijs groot onderhoud ?

Mijne Astra J 2010 1.7CDTI 110PK wordt begin volgende maand 4 jaar en zal dus zijn 1ste groot onderhoud krijgen.

Iemand een idee wat dit ongeveer zal kosten ?

Comment

• Probleem metallic

Bijkomend had ik nog een vraagje, heeft iemand al voorgehad dat de lak van de wagen losliet ? Een foto vertelt natuurlijk heel wat meer, dus die komt er nog aan.

Is me opgevallen toen ik de wagen poetste, mijn eerste idee was dat er witte verf op de wielkast hing.

Helaas was het de bovenste metallic laag die gelost was. Ik ben ook nergens tegenaan gereden of geschuurd, daar is het aangedaan gedeelte trouwens "te zuiver" voor.

Je ziet namelijk geen deukje of krassen rond die plek. Ben al bij een aantal mensen langs geweest en niemand van hen had al zoiets gezien.

Maar goed, ik moet toch naar de garage voor het groot onderhoud. Dus ik zal spoedig weten wat het is. Maar ik wou toch even polsen hier of iemand van jullie dit ook al meemaakte ?

En of dit valt onder de 12 jaar garantie op carrosserie bij Opel ?
                Of valt de lak daar helemaal niet onder ?

Anders wordt het wegwerken met een lakstift.

Comment

• Ik heb het met men splinternieuwe Corsa D gehad. Die had 94km toen ik terug naar de dealer reed omdat hij vol matte plekken stond en de lak los liet op het spatbord. Héél getouwtrek geweest, expert van Opel komen kijken. Het lag aan mij was de conclusie van Opel. U wagen heeft in een chemische wolk gestaan was hun uitleg. Niks van garantie van gekregen.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decasti Bekijk Berichten
                    Mijne Astra J 2010 1.7CDTI 110PK wordt begin volgende maand 4 jaar en zal dus zijn 1ste groot onderhoud krijgen.

Iemand een idee wat dit ongeveer zal kosten ?
                    4 jaar en dan pas groot onderhoud ????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decasti Bekijk Berichten
                      Bijkomend had ik nog een vraagje, heeft iemand al voorgehad dat de lak van de wagen losliet ? Een foto vertelt natuurlijk heel wat meer, dus die komt er nog aan.

Is me opgevallen toen ik de wagen poetste, mijn eerste idee was dat er witte verf op de wielkast hing.

Helaas was het de bovenste metallic laag die gelost was. Ik ben ook nergens tegenaan gereden of geschuurd, daar is het aangedaan gedeelte trouwens "te zuiver" voor.

Je ziet namelijk geen deukje of krassen rond die plek. Ben al bij een aantal mensen langs geweest en niemand van hen had al zoiets gezien.

Maar goed, ik moet toch naar de garage voor het groot onderhoud. Dus ik zal spoedig weten wat het is. Maar ik wou toch even polsen hier of iemand van jullie dit ook al meemaakte ?

En of dit valt onder de 12 jaar garantie op carrosserie bij Opel ?
                      Of valt de lak daar helemaal niet onder ?

Anders wordt het wegwerken met een lakstift.
                      Poets jij die met een hogedrukreiniger ? Want dat is het probleem, heb het met mijn Insignia ook gehad. Goed de wielkasten afspuiten na de winter met de hogedrukreiniger en hop, ik spoot de vernis er mee af. Enkel dus aan de wielkasten, waarschijnlijk een stukje verf losgekomen door steenslag.

Comment

• Astra J Grasmaaier editie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          4 jaar en dan pas groot onderhoud ????
                          Ik volg de aanwijzingen van Opel en ik moet ook pas volgend jaar op groot onderhoud als mijn Meriva 4 jaar wordt. Zal waarschijnlijk met het weinige aantal kilometers per jaar te maken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
                            beste astra vrienden

Met spijt in het hart moet ik mijn astra verkopen.
                            Ik krijg namelijk een bedrijfswagen, ook een astra
                            wel een diesel met minder opties ...

Wat denken jullie persoonlijk dat ik nog kan vragen van mijn astra?

Astra 1.4 Turbo 140pk
                            2 jaar oud
                            18100 km
                            lederen interieur
                            Technical Grey
                            Xenon lampen
                            19 inch originele velgen.
                            Accident vrij
                            Nooit in gerookt

aankoopprijs 22.000€

Ik ben er ook van bewust dat ik er niet erg veel meer van zal kunnen krijgen.
                            Maar wat denken jullie dat haalbaar moet zijn?

[ATTACH=CONFIG]103123[/ATTACH]
                            16 à 17.000 ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                              16 à 17.000 ??
                              Ik denk dat ik al heel blij mag zijn als ik er 15000 van zal krijgen

Comment

• dat denk ik ook. Stockwagen heb je al gauw voor die prijs. Maar ja kan altyd proberen natuurlijk! Dat zou ik ook doen, maar ik vrees er een beetje voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                  Ik volg de aanwijzingen van Opel en ik moet ook pas volgend jaar op groot onderhoud als mijn Meriva 4 jaar wordt. Zal waarschijnlijk met het weinige aantal kilometers per jaar te maken hebben.
                                  Normaal is het 30.000 km OF één jaar want na een jaar begint de olie zijn viscositeit te verliezen het staat ten anderen zo in het boekje

Comment

• Acor heeft het over een groot onderhoud, de oliewissel is toch een onderdeel van het klein onderhoud?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Acor heeft het over een groot onderhoud, de oliewissel is toch een onderdeel van het klein onderhoud?
                                      Inderdaad, de wagen gaat elk jaar binnen voor klein onderhoud en de olie wordt standaard vervangen.

Comment

Inderdaad, de wagen gaat elk jaar binnen voor klein onderhoud en de olie wordt standaard vervangen.
                                        Heb zojuist de mijne binnen gedaan voor het onderhoud van 30.000 km (10 maand oud) en dit koste mij 200 euro, maar daar was 40 euro bij voor verwisselen en stockage van winterbanden. De boord computer meld nog altijd 4,9 l/100km en gemiddelde snelheid 75,4 km/u, niet zo slecht dus...

Comment

Ik doe altijd een groot onderhoud.
                                          Steeds met olie, luchtfilter, mazoutfilter en pollenfilter.
                                          Andere zaken zoals bv remolie die gaan volgens de kilometerstand aangezien ik toch aan 25.000/jaar kom.
                                          Last edited by ; 22/04/2014, 14:43.

Comment

Working...
                                          X