Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nee dit komt niet op het dashboard. Er zit wel een ijzeren plaatje bevestigd die uw remschijf zal raken als ze bijna aan vervanging zijn en dan zou je het moeten horen (maar imo is dat een kutsysteem, sensor is veel beter maar duurder...)
Astra j durft ook wel eens schuin afslijten onlangs had ik ene waar ik de blokken nog zou laten zitten want ze zagen er ok uit, tot ik 'm buiten zetten en een geschraap hoorde -> wiel afgedaan en jawel hoor het binnenste blokje zat bovenaan op het ijzer.
Remschijven staan krom. Die zijn bij mij al vier keer vervangen voor dit probleem.
Al 4keer moeten vervangen ??? amai en hoe komt dat ze dan krom komen te staan? Toevallig zit ik mee het zelfde probleem (Insignia)
Is dit een dure grap andere remschijven ? Nog nooit moeten vervangen
Insignia is ook zo een probleem geval met remschijven! Ligt volgens de garage aan mij rijstijl maar daar geloof ik geen sikkepit van (noog nooit problemen gehad met men 8 ander wagens, enkel deze wreet ze krom!). Ik heb het altyd als ik een lange rit heb gemaakt op de snelweg en als ik dan de afrit neem schud men stuur ineens zéér hevig. Dit zonder dat ik hevig heb moeten remmen ofzo. Volgens mij zijn het minderwaardige materialen dat ze gebruiken. Als ze nog eens krom staan dan komen er in ieder geval geen originele meer onder! Heb het gehad op 60.000km, 70.000km, 85.000km, 92.000km. Momenteel zit ik op 112.000km en remt hij nog steeds zonder schudden. Setje schijven kwam op een 200€ geloof ik.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Mijn remblokken waren bij de eerste 60.000km net over de helft. Maar ze hebben ze toen vernieuwd om mee in te lopen op de nieuwe schijven. Had niet mogen baten dus.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
ik deed vroeger veel stadsverkeer, de laatste maanden ben ik echter van werkplek veranderd waardoor ik dagelijks Brussel - Brugge -Brussel doe. Meestal tegen 120-130 maar af en toe eens stevig in de ankers als er een idioot plots voor je invoegt. Hopelijk wordt het niet erger en houdt hij het vol tot zijn onderhoud op 90.000km. Heb geen tijd en zin om hem nu al binnen te moeten steken.
Insignia is ook zo een probleem geval met remschijven! Ligt volgens de garage aan mij rijstijl maar daar geloof ik geen sikkepit van (noog nooit problemen gehad met men 8 ander wagens, enkel deze wreet ze krom!). Ik heb het altyd als ik een lange rit heb gemaakt op de snelweg en als ik dan de afrit neem schud men stuur ineens zéér hevig. Dit zonder dat ik hevig heb moeten remmen ofzo. Volgens mij zijn het minderwaardige materialen dat ze gebruiken. Als ze nog eens krom staan dan komen er in ieder geval geen originele meer onder! Heb het gehad op 60.000km, 70.000km, 85.000km, 92.000km. Momenteel zit ik op 112.000km en remt hij nog steeds zonder schudden. Setje schijven kwam op een 200€ geloof ik.
alle om de 10.000 à 15.000km nieuwe remschijven steken is er wel een beetje over. Ma wat dan de echte oorzaak is weet je nog altijd niet? Ik zie dat je van mol bent na welke garage gaat gij? Ik ga morgen toch eens luisteren in de garage wat mij dit gaat kosten want hou mijn hart al een beetje vast voor de prijs.
Ik had ook gezegd dat ze de oorzaak moesten aanpakken. Maar volgens de mekanieker was er niks mis. Klauwen waren goed, remblokken bleven niet slepen..... Zou puur de rijstijl zijn. Maar dat kan niet volgens mij. Vorige keer dat ze krom trokken was toen ik op reis was. Italië op de snelweg. Auto remt perfect als ik aan het hotel vertrek. Ik neem de autosnelweg naar het Gardameer en heb daar normaal 120 op cruise control gereden. Niks gevoeld, niet hard moeten remmen, geen regen, geen bergen... Ik neem de afslag aan het Gardameer en hij schudde weer hevig in zen stuur. Schijven staken er toen 7000km onder!! Amai ik was pist!!! Volgens mij moeten de remblokken toch blijven hangen op één of andere manier waardoor de schijf warm wordt.
Mijn wagen gaat op onderhoud bij Garage Barto in Hoogstraten of Turnhout
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
alle om de 10.000 à 15.000km nieuwe remschijven steken is er wel een beetje over. Ma wat dan de echte oorzaak is weet je nog altijd niet? Ik zie dat je van mol bent na welke garage gaat gij? Ik ga morgen toch eens luisteren in de garage wat mij dit gaat kosten want hou mijn hart al een beetje vast voor de prijs.
Koop die schijven en steek die zelf. Daar is niks aan. Wiel eraf, remklauw eraf, één vijsje losdraaien en je hebt die schijf in uw handen.
Zal U de werkuren al besparen.
Comment