Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heeft er hier iemand al eens het navigatie ge-update van zijn wagen?

    Zo ja de moeite ?
    Last edited by ; 22/04/2014, 22:55.

    Comment


    • Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid... mochten mijn remschoenen op hun einde geraken, zou dit dan aangeduid worden op het dashbord? Thx.

      Comment


      • Nee dit komt niet op het dashboard. Er zit wel een ijzeren plaatje bevestigd die uw remschijf zal raken als ze bijna aan vervanging zijn en dan zou je het moeten horen (maar imo is dat een kutsysteem, sensor is veel beter maar duurder...)
        Astra j durft ook wel eens schuin afslijten onlangs had ik ene waar ik de blokken nog zou laten zitten want ze zagen er ok uit, tot ik 'm buiten zetten en een geschraap hoorde -> wiel afgedaan en jawel hoor het binnenste blokje zat bovenaan op het ijzer.

        Comment


        • Beetje met gele folie zitten spelen
          Vrijdag dagje verlof genomen om 'm eens te polieren

          Comment


          • hmmmmm ni zo mijn ding. Precies een oud vergeeld mistlicht nu.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
              Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid... mochten mijn remschoenen op hun einde geraken, zou dit dan aangeduid worden op het dashbord? Thx.
              Gewoon oliepeil van de remolie controleren.
              Als deze op minimum staat moet je je remblokken vervangen.

              Comment


              • ik heb de laatste tijd wat trillingen in het stuur als ik afrem bij hoge snelheden, kromme schijven of blokjes ver op?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                  ik heb de laatste tijd wat trillingen in het stuur als ik afrem bij hoge snelheden, kromme schijven of blokjes ver op?
                  Ik heb dat al sinds het begin.
                  heb er net het eerste onderhoud op 30.000 opzitten en ze hebben niets vervangen, maar het is ook niet minder.

                  Comment


                  • ik merk het pas de laatste 2-3000 km, heb ondertussen al 86.000 km, zal het volgende maand eens vermelden als hij op onderhoud moet

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                      ik heb de laatste tijd wat trillingen in het stuur als ik afrem bij hoge snelheden, kromme schijven of blokjes ver op?
                      Remschijven staan krom. Die zijn bij mij al vier keer vervangen voor dit probleem.
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                        Remschijven staan krom. Die zijn bij mij al vier keer vervangen voor dit probleem.
                        Al 4keer moeten vervangen ??? amai en hoe komt dat ze dan krom komen te staan? Toevallig zit ik mee het zelfde probleem (Insignia)
                        Is dit een dure grap andere remschijven ? Nog nooit moeten vervangen

                        Comment


                        • Insignia is ook zo een probleem geval met remschijven! Ligt volgens de garage aan mij rijstijl maar daar geloof ik geen sikkepit van (noog nooit problemen gehad met men 8 ander wagens, enkel deze wreet ze krom!). Ik heb het altyd als ik een lange rit heb gemaakt op de snelweg en als ik dan de afrit neem schud men stuur ineens zéér hevig. Dit zonder dat ik hevig heb moeten remmen ofzo. Volgens mij zijn het minderwaardige materialen dat ze gebruiken. Als ze nog eens krom staan dan komen er in ieder geval geen originele meer onder! Heb het gehad op 60.000km, 70.000km, 85.000km, 92.000km. Momenteel zit ik op 112.000km en remt hij nog steeds zonder schudden. Setje schijven kwam op een 200€ geloof ik.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment


                          • 50.000 km en net nieuwe remblokjes gestoken.
                            Schijven in perfecte staat.

                            Comment


                            • Mijn remblokken waren bij de eerste 60.000km net over de helft. Maar ze hebben ze toen vernieuwd om mee in te lopen op de nieuwe schijven. Had niet mogen baten dus.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                              Comment


                              • ik deed vroeger veel stadsverkeer, de laatste maanden ben ik echter van werkplek veranderd waardoor ik dagelijks Brussel - Brugge -Brussel doe. Meestal tegen 120-130 maar af en toe eens stevig in de ankers als er een idioot plots voor je invoegt. Hopelijk wordt het niet erger en houdt hij het vol tot zijn onderhoud op 90.000km. Heb geen tijd en zin om hem nu al binnen te moeten steken.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                  Insignia is ook zo een probleem geval met remschijven! Ligt volgens de garage aan mij rijstijl maar daar geloof ik geen sikkepit van (noog nooit problemen gehad met men 8 ander wagens, enkel deze wreet ze krom!). Ik heb het altyd als ik een lange rit heb gemaakt op de snelweg en als ik dan de afrit neem schud men stuur ineens zéér hevig. Dit zonder dat ik hevig heb moeten remmen ofzo. Volgens mij zijn het minderwaardige materialen dat ze gebruiken. Als ze nog eens krom staan dan komen er in ieder geval geen originele meer onder! Heb het gehad op 60.000km, 70.000km, 85.000km, 92.000km. Momenteel zit ik op 112.000km en remt hij nog steeds zonder schudden. Setje schijven kwam op een 200€ geloof ik.
                                  alle om de 10.000 à 15.000km nieuwe remschijven steken is er wel een beetje over. Ma wat dan de echte oorzaak is weet je nog altijd niet? Ik zie dat je van mol bent na welke garage gaat gij? Ik ga morgen toch eens luisteren in de garage wat mij dit gaat kosten want hou mijn hart al een beetje vast voor de prijs.

                                  Comment


                                  • Ik had ook gezegd dat ze de oorzaak moesten aanpakken. Maar volgens de mekanieker was er niks mis. Klauwen waren goed, remblokken bleven niet slepen..... Zou puur de rijstijl zijn. Maar dat kan niet volgens mij. Vorige keer dat ze krom trokken was toen ik op reis was. Italië op de snelweg. Auto remt perfect als ik aan het hotel vertrek. Ik neem de autosnelweg naar het Gardameer en heb daar normaal 120 op cruise control gereden. Niks gevoeld, niet hard moeten remmen, geen regen, geen bergen... Ik neem de afslag aan het Gardameer en hij schudde weer hevig in zen stuur. Schijven staken er toen 7000km onder!! Amai ik was pist!!! Volgens mij moeten de remblokken toch blijven hangen op één of andere manier waardoor de schijf warm wordt.

                                    Mijn wagen gaat op onderhoud bij Garage Barto in Hoogstraten of Turnhout
                                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                      alle om de 10.000 à 15.000km nieuwe remschijven steken is er wel een beetje over. Ma wat dan de echte oorzaak is weet je nog altijd niet? Ik zie dat je van mol bent na welke garage gaat gij? Ik ga morgen toch eens luisteren in de garage wat mij dit gaat kosten want hou mijn hart al een beetje vast voor de prijs.
                                      Koop die schijven en steek die zelf. Daar is niks aan. Wiel eraf, remklauw eraf, één vijsje losdraaien en je hebt die schijf in uw handen.
                                      Zal U de werkuren al besparen.

                                      Comment


                                      • Ik wil dat ook zelf doen maar ge hebt speciaal materiaal nodig om de zuiger van de remklauw terug te draaien.
                                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                          Ik wil dat ook zelf doen maar ge hebt speciaal materiaal nodig om de zuiger van de remklauw terug te draaien.
                                          Enkel voor de achterste hebt ge dat nodig. Kunt zo'n terugdraai kit kopen voor zo'n 30a40euro.
                                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X