Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn
Bekijk Berichten
Ik heb net hetzelfde meegemaakt met mijn ST 1.7 (2011, leasing). Remschijven ineens krom op terugrit van vakantie, geen zware remmanouvers moeten uitvoeren oid. Na een paar uur op de snelweg aan normale snelheden (120-140) bij het afremmen van de afrit plots trillingen in de remmen en het stuur. Probleem ging dus ook niet meer weg.
Auto is toen binnen geweest, de mechanieker die ik aan de lijn had voor de afspraak kreeg aan zijn reactie te horen wel vaker te maken met dit fenomeen.
Denk dat toen enkel de voorste schijven zijn vervangen (niet 100% zeker), het probleem was toen zo goed als volledig opgelost.
+/- 10dkm later, terug lange afstand op de snelweg waar de remmen amper moeten werken => terug vibraties i/h rempedaal. Weliswaar minder dan ervoor, maar zeker voelbaar.
Auto moest toen enkele weken later binnen. Ik heb het toen gemeld aan de mensen v/d balie dat ze het zeker moeten nakijken (heb ook het verhaal gedaan). Bij ophaling werd er mij gezegd dat er geen onregelmatigheden gevonden werden (of maw de leasing zal geen zin hebben gehad om hiervoor te betalen)...
Nu is het wel zo dat het voornamelijk merkbaar is bij hard(er) remmen en langer doorremmen, maar normaal is dit toch niet...
Comment