Idd. Ik huiver als ik zo een ding zie liggen! Ben zéér autistisch op dat gebied dat weet ik van mezelf. Alles moet strak weg gewerkt zitten. Als de Infinity 600€ had gekost da, had ik hem zeker niet meer genomen maar het is idd met die korting dat ik het er terug op heb gezet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenIdd. Ik huiver als ik zo een ding zie liggen! Ben zéér autistisch op dat gebied dat weet ik van mezelf. Alles moet strak weg gewerkt zitten. Als de Infinity 600€ had gekost da, had ik hem zeker niet meer genomen maar het is idd met die korting dat ik het er terug op heb gezet.
Maar idd, voor 300 euro kan je die Infinity niet laten schieten.
Comment
-
Voila, de verkoper heeft de bestelling juist opgestuurd. Ik heb nog een wijziging gedaan aan de optielijst. Zo heb ik de parkeersensoren voor/achter, vervangen door alleen parkeersensoren achter. In de plaats komen er de AGR zetels in en de armsteun met opbergvak.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenVoila, de verkoper heeft de bestelling juist opgestuurd. Ik heb nog een wijziging gedaan aan de optielijst. Zo heb ik de parkeersensoren voor/achter, vervangen door alleen parkeersensoren achter. In de plaats komen er de AGR zetels in en de armsteun met opbergvak.
Comment
-
Nee, héél hard getwijfeld! Maar uiteindelijk toch maar gelaten (en laat me ni nog harder twijfelen :p ). Had wel de meeste korting gekregen zei de verkoper. Maar ik zijn dan ook ne kei harde in onderhandelen .DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Insignia vind ik "te klein" voor zijn prijs (als je vergelijkt met een Astra). Scheelt al gauw 10.000€. Voor de rest heb je verder geen andere break. Vind de Sports Tourer een mooie en vooral praktische wagen. Heb ook 2 nieuwe GTC's (exact dezelfde optie's en kleur) gehad hiervoor . Mij stoort het niet. Nieuw is nieuw . Heb nu toch een andere motor en een paar andere optie's.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenEn toch snap ik niet dat je 2 keer na elkaar dezelfde auto koopt. Ik kijk altijd uit naar iets nieuw ook al was de vorige nog zo goed
Ik heb niet echt een bepaald voorkeurmerk, dus bij mij kan het bij een toekomstige wagen alle kanten op gaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenProfociat. Ik ga de 1.6 proberen testrijden bij mijn volgende beurt. Ik hoor er toch veel positiefs van.
Zijn er al wat meer specs bekend over de 1.6 110pk?
Comment
-
Van Turnhout naar Grimbergen met de Astra om er te gaan fietsen. Ondervond een enorm vermogen verlies, geraakte niet meer boven de 100km/uur.
Val in pan thv Mechelen Zuid. VAB is er binnen 25 minuten en takelde mij naar Technopolis.
Nu bleek er een fout te zijn bij mijn EGR-klep. Deze zou niet meer sluiten en heel de tijd vuile gassen in de motor pompen waardoor de motor te weinig zuurstof kreeg.
Oplossing stationair draaien en de stekker er uit trekken. Nog kunnen gaan fietsen en thuis geraakt.
Hebben jullie al problemen ondervonden met de EGR-klep?
Ik ben er nu ook 100% zeker van dat het kalkoengeluid niet van de EGR komt, aangezien dit nu nog steeds aanhoudt.
Comment
-
Mijn EGR is op 98.000km ook kapot geweest. Toen wilde hij niet meer starten en zijn ze hem komen takelen. Nieuwe gestoken en dit koste iets van om en bij de 300€DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Toevallig is de EGR klep van mijn vrouwke hare corsa ook kapot gegaan deze morgen.
Ze moest plankgas geven om te kunnen vertrekken om dan nog bijna niet vooruit te komen. Eens ze vertrokken was viel het wel terug mee.
Aangezien ze toch geen autostrade doet en bijna op onderhoud moet, heeft de man van de assistance de klep afgekoppeld :-)
Comment
-
Blijkbaar dus veel voorkomend, brol milieuvoorwaarden.
Zijn de EGR-kleppen bij een benzinewagen ook zo vervuild of gaan deze langer mee doordat er geen roet wordt gemaakt?
Ik was toch blij dat ik 'maar' 224 euro moest betalen.
Volgende vraag: heb ook meteen 2 offertes laten maken voor een trekhaak. Zijn er mensen die een vaste hebben gestoken? Valt het weggezaagde deel nogal esthetisch mee?
Comment
-
De schade van vorige maand is nog niet hersteld en er heeft weer al een kalf tegen mijn auto gezeten. 2 dikke krassen op de achterbumper
Stond mooi geparkeerd op de parking op het werk maar een of andere chauffeur van een koerierbedrijf vond dat mijn achterbumper er nog wat te mooi uitzag.
Een zien of de carrossier dat stukje mee kan herstellen als de rest herdaan wordt of anders zal ik al een tweede afspraak mogen maken.
Comment
-
Ik heb ne vaste gestoken en onder mijne nieuwe komt weer ne vaste! Ik bestel de mijne weer op http://www.rameder.be. Zéér goedkoper prijzen, netjes geleverd en mooi materiaal. Ik heb een héél klein stukje uit mijn bumper moeten zagen. Maar daar zie je niks van als je erachter staat.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Ik heb de laatste weken iets raars voor. Telkens het wat warmer is in de auto (zeker met deze warme dagen) kraakt mijn koppelingspedaal als ik de koppeling laat opkomen, dit komt voor in elke versnelling.
Ik ben eens bij de pedalen gaan kijken en op het koppelingspedaal zit precies nog een dun plasticen stukje wat meebeweegt en vermoedelijk een sensor aanstuurt. Als ik hierover wrijf met mijn vinger dan maakt het hetzelfde geluid als wanneer ik mijn koppeling laat opkomen. Ik denk dus dat ik hier eens wat olie ga aandoen en zien of het beter wordt.
Mijn vraag, zijn er nog mensen die dit probleem (voorgehad) hebben? En kan ik het beste gewoon met een busje olie voor de fiets dit smeren of beter met andere olie?
Ik heb mijn Astra overigens nog maar 1 jaar en 2 maanden en 62000km. Ik vind het dus raar dat er zulke zaken voorkomen...
Comment
-
Hallo iedereen,
Ik volg dit forum toch al een tweetal jaar (passief) aangezien ik de Astra echt wel een mooie wagen vind.
Normaal gezien mag ik binnen enkele weken een wagen bestellen.
Dit is de voorlopige configuratie:
Astra 5dr Cosmo
Motor: 1.6 CDTI 136
Kleur: Mineral White
Opties:
Platinum Pack Cosmo: Radio NAVI950 - Park pilot voor- en achteraan, Adaptive Forward Lightening, Seat comfort pack 1, Lederen bekleding
Elektrische handrem
Dubbele laadvloer
Digital Audio Broadcast
Quick Heat
Driver Assistance Pack: lane departure warning (UFL) ; Zwart instrumentenpaneel met lichtgevende ringen (DVN) ; Following distance indicator (UE4) ; Traffic sign recognition (UVX) ; Grafisch info display (UDC)
Upgrade fleetpack with Park&Go Technology Pack: Achteruitrij camera (UVC) ; Perimeter protection pack (AQF) (incl. Park Expert; Waarschuwing dode hoek; Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Lichtmetalen velgen, 17 duims, multispaaks
Volgende opties ga ik misschien nog toevoegen:
Bandenspanningscontrole
Stuurverwarming
Alarm
Sportchassis
Ergonomic Seat Comfort pack - bestuurder en passagier
Bestuurderszetel 6-voudig elektrisch verstelbaar
Kunnen jullie mij helpen met volgende vragen ?
Heeft het sportchassis echt nut als ik niet voor een 18 inch ga?
Volgens de garage verandert er visueel niets aan de wagen. Ik dacht dat deze toch iets verlaagd zou zijn...
Weet iemand wat het instrumentenpaneel met lichtgevende ringen juist inhoudt?
Het systeem dat de verkeersborden leest, is dat een klein cameraatje of is dat zo'n groot ding dat aan uw voorruit hangt zoals bij Ford en Volvo, want dat neemt het zicht wel grotendeels weg, vind ik.
Het zou voor mij de eerste maal een lederen interieur zijn. Is dat goed te onderhouden? En blijven deze visueel nog mooi, ook na een paar jaar? (ik draag meestal een jeansbroek - of doet dat er niet toe)
Zouden jullie opteren voor de 2.0 CDTI ? Al heb ik het gevoel dat deze 1.6 CDTI wel ruimschoots zal voldoen.
Alvast bedankt voor jullie hulp en mening.
Groetjes
de Lus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Lucien Bekijk BerichtenHallo iedereen,
Ik volg dit forum toch al een tweetal jaar (passief) aangezien ik de Astra echt wel een mooie wagen vind.
Astra 5dr Cosmo
Opties:
Platinum Pack Cosmo: Radio NAVI950 - Park pilot voor- en achteraan, Adaptive Forward Lightening, Seat comfort pack 1, Lederen bekleding
Elektrische handrem
Dubbele laadvloer
Digital Audio Broadcast
Quick Heat
Driver Assistance Pack: lane departure warning (UFL) ; Zwart instrumentenpaneel met lichtgevende ringen (DVN) ; Following distance indicator (UE4) ; Traffic sign recognition (UVX) ; Grafisch info display (UDC)
Upgrade fleetpack with Park&Go Technology Pack: Achteruitrij camera (UVC) ; Perimeter protection pack (AQF) (incl. Park Expert; Waarschuwing dode hoek; Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Bandenspanningscontrole
Stuurverwarming
Alarm
Sportchassis
Volgens de garage verandert er visueel niets aan de wagen. Ik dacht dat deze toch iets verlaagd zou zijn...
Het systeem dat de verkeersborden leest, is dat een klein cameraatje of is dat zo'n groot ding dat aan uw voorruit hangt zoals bij Ford en Volvo, want dat neemt het zicht wel grotendeels weg, vind ik.
Het zou voor mij de eerste maal een lederen interieur zijn. Is dat goed te onderhouden? En blijven deze visueel nog mooi, ook na een paar jaar? (ik draag meestal een jeansbroek - of doet dat er niet toe)
Zouden jullie opteren voor de 2.0 CDTI ? Al heb ik het gevoel dat deze 1.6 CDTI wel ruimschoots zal voldoen.
Groetjes
de Lus
Welkom op het actieve topic !
Stuurverwarming zou ik zeker wel nemen, is de eerste optie die ik aan mijn lijstje voeg moest ik terug een nieuwe bestellen.
Sportchassis zou ik achterwege laten, gaat ten koste van het comfort.
Opel Eye is een klein cameraatje ingebouwd rond de spiegel. Je gaat daar geen hinder van ondervinden qua zichtbaarheid.
Ik hoop wel dat hij nu doet wat hij moet doen. Bij mij was het maar zus en zo.
Heb ook een lederen interieur en na dik 50.000 km nog in perfecte staat, een aanrader.
De 16 CDTI is een goede keuze.
Pol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Lucien Bekijk BerichtenHallo iedereen,
Astra 5dr Cosmo
Opties:
Elektrische handrem
Dubbele laadvloer
Digital Audio Broadcast
Quick Heat
Bandenspanningscontrole
Stuurverwarming
Alarm
Sportchassis
Groetjes
de Lus
Platinum pack is dik in orde. Ik ben tevreden van mijn lederen zetels.
Achteruitrijcamera is ook een leuke optie. Dat went geweldig snel!
De ruimte aan de binnenspiegel voor de camera is zowiezo voorzien of je de optie nu neemt of niet.
Je verliest er dus niet meer ruimte mee.
Elektronische handrem zou ik ook niet over twijfelen.
Mijn collega heeft die niet en dan verandert de hele indeling. Hij heeft dan naast de handrem twee open bekerhouders, terwijl ik een vak hebt met zo een schuifpaneel.
Comment
Comment