Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik moet voor de eerste keer op klein onderhoud.
    Ik heb m'n wagen in januari gekocht met 17.000 km op de teller. Nu heb ik er slechts 21.500, maar omwille van de garantie moet ik verplicht op onderhoud.
    Als ik dit via Myopel.be wil inplannen, dan krijg ik een kostprijs van €155,00 te zien met €20,00 korting. Is dit de normale prijs voor een klein onderhoud van een benzinewagen?
    Ik zou toch denken dat ze maar zeer weinig zullen moeten doen gezien de weinige kms ik er nog maar mee gereden heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Lucien Bekijk Berichten
      Hallo iedereen,

Ik volg dit forum toch al een tweetal jaar (passief) aangezien ik de Astra echt wel een mooie wagen vind.
      Normaal gezien mag ik binnen enkele weken een wagen bestellen.

Dit is de voorlopige configuratie:

Astra 5dr Cosmo

Motor: 1.6 CDTI 136

Kleur: Mineral White

Opties:
      Platinum Pack Cosmo: Radio NAVI950 - Park pilot voor- en achteraan, Adaptive Forward Lightening, Seat comfort pack 1, Lederen bekleding
      Elektrische handrem
      Dubbele laadvloer
      Digital Audio Broadcast
      Quick Heat
      Driver Assistance Pack: lane departure warning (UFL) ; Zwart instrumentenpaneel met lichtgevende ringen (DVN) ; Following distance indicator (UE4) ; Traffic sign recognition (UVX) ; Grafisch info display (UDC)
      Upgrade fleetpack with Park&Go Technology Pack: Achteruitrij camera (UVC) ; Perimeter protection pack (AQF) (incl. Park Expert; Waarschuwing dode hoek; Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      Lichtmetalen velgen, 17 duims, multispaaks

Volgende opties ga ik misschien nog toevoegen:

Bandenspanningscontrole
      Stuurverwarming
      Alarm
      Sportchassis
      Ergonomic Seat Comfort pack - bestuurder en passagier
      Bestuurderszetel 6-voudig elektrisch verstelbaar

Kunnen jullie mij helpen met volgende vragen ?

Heeft het sportchassis echt nut als ik niet voor een 18 inch ga?
      Volgens de garage verandert er visueel niets aan de wagen. Ik dacht dat deze toch iets verlaagd zou zijn...

Weet iemand wat het instrumentenpaneel met lichtgevende ringen juist inhoudt?

Het systeem dat de verkeersborden leest, is dat een klein cameraatje of is dat zo'n groot ding dat aan uw voorruit hangt zoals bij Ford en Volvo, want dat neemt het zicht wel grotendeels weg, vind ik.

Het zou voor mij de eerste maal een lederen interieur zijn. Is dat goed te onderhouden? En blijven deze visueel nog mooi, ook na een paar jaar? (ik draag meestal een jeansbroek - of doet dat er niet toe)

Zouden jullie opteren voor de 2.0 CDTI ? Al heb ik het gevoel dat deze 1.6 CDTI wel ruimschoots zal voldoen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en mening.

Groetjes
      de Lus
      Sportchassis staat normaal wat lager maar is verwaarloosbaar, rijd wel wat beter imo als ik vergelijk met eentje zonder ( kan ook tussen mijn oren zitten) en zeker niet te hard zelfs met 18''.
      Leder ziet er mij degelijk uit, en zijn echt knappe stoelen ( zijn soort van sportstoelen hé als je leder neemt?)
      En grotere motor is altijd beter, als je kan zeker voor de 2liter gaan

Comment

• dacht dat er tussen sport en normaal chassis 3 mm verschil zat

Comment

• Hey iedereen,

Bedankt voor de reacties !!

Over het sportchassis twijfel ik nog een beetje..
          Het lederen interieur wordt het zeker, dat is inderdaad met de sportzetels.

Ik heb de Astra niet kunnen rijden in een 1.6 CDTI of 2.0 CDTI, maar wel de 1.6 CDTI in een Zafira en dat vond ik best wel voldoende.
          De 2.0 CDTI past zeker binnen het budget, maar verhoogt wel de maandlast (119gr CO2 tegenover 104gr). Meer is natuurlijk altijd leuk, maar heb zeker geen zware voet ofzo...

Wel twijfel ik weer over de kleur... eerst wilde ik een Silver Lake, dan zwart, dan asteroid grey om nu uit te komen bij Mineral White ... heb nog een tweetal weken om eruit te geraken.

Groetjes
          de Lus

Comment

• Asteroid Grey zou mijn keuze zijn, heel knap kleurke op een Astra
            Geen Xenon?

Comment

• Sport Chassis heb ik eens op ne Corsa D gehad samen met 17" velgen. Ding was beenhard en mijne rug lag in 3 stukken. Ik zou het nooit of te nimmer nog nemen. De stuurverwarming heb ik ook en dat is idd een heerlijke optie!
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                Sport Chassis heb ik eens op ne Corsa D gehad samen met 17" velgen. Ding was beenhard en mijne rug lag in 3 stukken. Ik zou het nooit of te nimmer nog nemen. De stuurverwarming heb ik ook en dat is idd een heerlijke optie!
                alé man. Niks van gevoeld.. Zelfs niet bij de OPC.. Volgens mij liggen smaken qua comfort nogal ver uiteen. Ben wel een pak jonger maar jij bent natuurlijk ook nog geen 30..
                Wanneer wordt de uwe geleverd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sdx_be Bekijk Berichten
                  Ik moet voor de eerste keer op klein onderhoud.
                  Ik heb m'n wagen in januari gekocht met 17.000 km op de teller. Nu heb ik er slechts 21.500, maar omwille van de garantie moet ik verplicht op onderhoud.
                  Als ik dit via Myopel.be wil inplannen, dan krijg ik een kostprijs van €155,00 te zien met €20,00 korting. Is dit de normale prijs voor een klein onderhoud van een benzinewagen?
                  Ik zou toch denken dat ze maar zeer weinig zullen moeten doen gezien de weinige kms ik er nog maar mee gereden heb.
                  Is een zeer normale prijs.. Klein onderhoud van mijn Corsa 1.2 benzine was rond de 160 euro.

Comment

• Ik voel mij al 50 . Ik rijd liever comfortabel dan sportief dit omdat ik elke dag lange ritten doe. Normaal gezien wordt mijne nieuwe eind augustus begin september geleverd. Maar hoe langer ik moet wachten hoe beter kan ik lekker met de mijn voort karren, daar is toch niks aan en de garage geeft even veel :p
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Xenon koplampen zitten mee in het AFL pack, hier ben ik wel benieuwd naar gezien dit toch echt wel overal de hemel in wordt geprezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                        Ik voel mij al 50 . Ik rijd liever comfortabel dan sportief dit omdat ik elke dag lange ritten doe. Normaal gezien wordt mijne nieuwe eind augustus begin september geleverd. Maar hoe langer ik moet wachten hoe beter kan ik lekker met de mijn voort karren, daar is toch niks aan en de garage geeft even veel :p
                        Alee, nog eentje bij in uw onderschrift ben echt eens benieuwd naar die 1.6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                          Is een zeer normale prijs.. Klein onderhoud van mijn Corsa 1.2 benzine was rond de 160 euro.
                          Ok, bedankt. Ik moet wel op onderhoud bij een andere garage dan waar ik m'n auto gekocht heb want dat is iets te ver van m'n deur.

Toen ik gisteren langs ging om een afspraak te maken vertelde ik er meteen bij dat de BC sinds de laatste 3 dagen af en toe de melding geeft "Voertuig service dringend nodig".
                          Daarop keek de man naar m'n BC en ging naar het tabje waar je het percentage resterende olie kan raadplegen. Dit staat nu op 66%.
                          Volgens de man moet ik geen onderhoud laten uitvoeren want olie is nog te vers. Ik vertelde dat de auto z'n laatste onderhoud gekregen heeft in juni vorig jaar, maar hij bleef bij z'n stelling.
                          Volgens hem zal die melding waarschijnlijk omwille van een storing en hij raadt mij aan om de auto eens binnen te steken voor een uitlezing.

Nu is dit wel tegenstrijdig met wat de garage mij vertelde waar ik de auto gekocht heb. Daar zei men dat ik jaarlijks op onderhoud moet om mijn garantie te behouden.
                          Het zijn allebei officiële Opel garages, dus ik ben nu wel in de war.

Moet ik nu onderhoud laten doen of niet? Het is eigenlijk niet echt nodig, maar ik zou niet graag m'n garantie verliezen. Ik heb tenslotte 2 jaar gekregen.

Comment

• Zeker onderhoud laten uitvoeren... het is ofwel om de 30k km (dacht ik) of per jaar als je niet aan die kilometers komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sdx_be Bekijk Berichten
                              Ok, bedankt. Ik moet wel op onderhoud bij een andere garage dan waar ik m'n auto gekocht heb want dat is iets te ver van m'n deur.

Toen ik gisteren langs ging om een afspraak te maken vertelde ik er meteen bij dat de BC sinds de laatste 3 dagen af en toe de melding geeft "Voertuig service dringend nodig".
                              Daarop keek de man naar m'n BC en ging naar het tabje waar je het percentage resterende olie kan raadplegen. Dit staat nu op 66%.
                              Volgens de man moet ik geen onderhoud laten uitvoeren want olie is nog te vers. Ik vertelde dat de auto z'n laatste onderhoud gekregen heeft in juni vorig jaar, maar hij bleef bij z'n stelling.
                              Volgens hem zal die melding waarschijnlijk omwille van een storing en hij raadt mij aan om de auto eens binnen te steken voor een uitlezing.

Nu is dit wel tegenstrijdig met wat de garage mij vertelde waar ik de auto gekocht heb. Daar zei men dat ik jaarlijks op onderhoud moet om mijn garantie te behouden.
                              Het zijn allebei officiële Opel garages, dus ik ben nu wel in de war.

Moet ik nu onderhoud laten doen of niet? Het is eigenlijk niet echt nodig, maar ik zou niet graag m'n garantie verliezen. Ik heb tenslotte 2 jaar gekregen.
                              Beter te veel onderhoud dan te weinig.. Om het jaar of om de 15.000 km laat ik altijd onderhoud gebeuren. Qua garantie zou dit normaal in uw boekje ofzo moeten staan..

Comment

• ik heb het sportchassis en 17" op mijn Astra, zeker niet te hard, voel eigenlijk weinig verschil met mijn Auris.

En ik heb een zwakke rug maar mijn Astra is een van de weinige plekken waar ik geen last heb van mijn rug.

Comment

• Ik heb ook het sportchassis icm 18 inch velgen...zelf dit voelt nog steeds comfortabel aan. Hangt er vanaf wat je gewend bent zeker?
                                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Jammer dat het sportchassis de auto niet een beetje lager legt, zoals bv. de S-line ophanging van Audi. Bij Opel zie je eigenlijk geen verschil zonder of met.
                                    Eerste klein onderhoud was bij mijn dealer 54 eurokes. Ik ga jaarlijks en doe zo'n 5000 km/jaar.

Comment

• Heb een Cosmo ecoflex, en daardoor ook het sportchassis... Vind dit een zeer comfortabel geheel ( met 17 inch wielen). We hebben hier in en rond Torhout veel betonbanen, de een al beter (slechter) als de ander en die worden goed verteerd, en hierbij in rekening houden dat ik van een land rover freelander 2 kom :-)
                                      vind het wel raar dat de nieuwe 16 cdti (euro6) meer uitstoot dan de 17 cdti ecoflex (euro5)...

Comment

• mijn nieuwe 1.6cdti (110pk) stoot maar 97gr co uit. Hij kost ook maat 65€ BIV . 1.7cdti stoot denk ik toch meer uit hoor.

Comment

• Je hebt gelijk, vergeleek mijn 130 pk met de nieuwe 136 pk en die heeft 100 ( banden <235) en 110 (>235) CO2 waar de mijne 98 Gr.heeft... Voor de 110 pk is het inderdaad 97 en 104 Gr. En de biv was inderdaad een stuk meer, dat was waarom ik euro 5 en 6 bij vermelde. Die berekening van biv is in dat opzicht ferm in ons zakken graaien ( toch verleden jaar, toen er amper euro 6 modellen te vinden waren ( buiten een BMW 530d met adblue en andere zeer dure modellen).

Comment

Working...
                                          X