Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tijdens mijn laatste rit (10 minuutjes geleden) merk ik dat het lampje van het uitlaatreinigingssysteem blijft branden (niet knipperen). In het handboek staat dat er een storing is in het systeem en dat ik zo snel mogelijk een werkplaats moet contacteren. Laat het nu net een brugdag zijn waardoor ik mijn garage niet vast krijg (bedankt Mr. Murphy ).
    Heeft er iemand hier ervaring mee? Kan ik blijven doorrijden of best de wagen laten staan tot maandag?

Comment

• Ook al eens voorgehad op de terugweg van Breda naar Brussel. Is paar keer aan en uit gegaan terwijl de wagen op temperatuur was en ik 120km/h aan het rijden was. Dichtstbijzijnde Opel garage opgezocht op de gps en direct langsgeweest. Ze hebben een reset gedaan van melding en ik kon weer verder. Sindsdien niet meer gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
        Ook al eens voorgehad op de terugweg van Breda naar Brussel. Is paar keer aan en uit gegaan terwijl de wagen op temperatuur was en ik 120km/h aan het rijden was. Dichtstbijzijnde Opel garage opgezocht op de gps en direct langsgeweest. Ze hebben een reset gedaan van melding en ik kon weer verder. Sindsdien niet meer gehad.
        Thanks DyNaRaX, maandag eerste werk: garage opzoeken

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Spijtig dat ze zeggen dat hij weer een turbogat heeft. Had een beetje gehoopt dat er bij de 1.6cdti meer vermogen onderin zou zitten.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
              Spijtig dat ze zeggen dat hij weer een turbogat heeft. Had een beetje gehoopt dat er bij de 1.6cdti meer vermogen onderin zou zitten.
              Maximum koppel zit op 2000 rpm, terwijl de concurrentie richting de 1500 -1700 rpm zit
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Met spijt in het hart, hopelijk kan ik er iemand met gelukkig maken

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Comment

• Gisteren nieuwe achterbumper laten steken en deze ochtend op onderhoud.

Boordcomputer gaf al enkele dagen aan dat de olie moest vervangen worden, normaal want ik zat al aan 91500km. De laatste dagen kwam er nog bij dringend service, dacht dat het was omdat ik al een stukje over het onderhoudinterval zat. Blijkt dat die boodschap van ergens anders komt, gloeikaars kapot. Is blijkbaar veel werk om deze te vervangen, turbo moet gedemonteerd worden en de garage rekent op 4 uur werk.... pfff.

Comment

• Welke motor is dat?

Comment

• 1.3 cdti 95 pk

Comment

• Deze ochtend onderhoud nu deze melding, net toen ik bij vrienden aankwam. Ben dan maar nog een toerke gaan rijden en eens goed doorgetrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                          Deze ochtend onderhoud nu deze melding, net toen ik bij vrienden aankwam. Ben dan maar nog een toerke gaan rijden en eens goed doorgetrokken.

Dit heeft dan ook niets met het standaard onderhoud te maken, het is wel zo dat als je deze melding krijgt en je niet zou doorrijden je wel naar de garage moet om het filter geforceerd te laten reinigen.

Comment

• De mijne juist volledig gewassen en mooi in de wax gezet. Hij is weer zo glad als mijn gat . Echter toen ik wilde starten wilde hij niet meer . Melding "Stuurbekrachtiging service vereist" en "Accu bescherming actief". Platte batterij dus. Komt ervan als je 3u lang de radio laat opstaan . Dus de lader eraan gehangen. 15 minuten later startte hij weer vaneigens en waren alle meldingen natuurlijk weg. Dus ne grote toer gaan maken. Ik laat hem nu ff volledig opladen en heb hem weer aan de lader gehangen.
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Och, staat er op die Opels geen "eco-modus" dat die na x aantal minuten in veiligheid gaat zodat de accu niet leeg getrokken kan worden door radio of eender wat?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                                Dit heeft dan ook niets met het standaard onderhoud te maken, het is wel zo dat als je deze melding krijgt en je niet zou doorrijden je wel naar de garage moet om het filter geforceerd te laten reinigen.
                                Weet ik wel maar het gewoon grappig. Het is de eerste keer dat ik de melding krijg en vond het wat raar aangezien ik de laatste 3 maand constant lange ritten doe. Vroeger deed ik meer korte ritten en dan nooit de melding gehad.

Comment

• Auto staat vol met blutsen, dankzij de hagelschade van afgelopen nacht, pff
                                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oei, afgelopen nacht weer zo lelijk gedaan?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Jup! Alle auto's in de buurt zijn beschadigd. Kheb gelukkig een omnium.
                                      Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• wtf?? Start mijn auto daarnet op de parking van het werk, weer de melding "roetfilter is vol rijd door". Das nu al de 2de keer op 3 dagen tijd en ik heb geen toerkes rond de kerk gereden, enkel ritjes tss de 50 en 100km waarvan het grootste deel autosnelweg (450km in totaal).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                                          Auto staat vol met blutsen, dankzij de hagelschade van afgelopen nacht, pff
                                          De mijne heeft er ook van, zaterdagavond op de ring aan groot bijgaarden vollop in de hagel... En gene omnium...:-(

Comment

Working...
                                          X