Onze Astra is van 09/12 en heeft nu 82000km. Kwa betouwbaarheid super tevreden. Totaal geen electronische, mechanische of roetfilterproblemen. Enkel in de garage geweest voor zijn 30.000 en 60.000 onderhoud.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAh oké, ik heb bij mijn mini omnium geen franchise.
Dacht eigenlijk dat dat enkel was voor eigen schade (zelf in fout) bij full omnium), en niet bij schade door derden.
Als de tegenpartij bekend was, dan was het zijn verzekering die hiervoor moest opdraaien he, dus dan is zeker geen sprake van franchise.
gedaan om fraude te voorkomen. Anders kan de verzekering opdraaien voor elke
bluts of schram die je zelf veroorzaakt hebt door bv (bij het parkeren) ergens
tegen te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenOnze Astra is van 09/12 en heeft nu 82000km. Kwa betouwbaarheid super tevreden. Totaal geen electronische, mechanische of roetfilterproblemen. Enkel in de garage geweest voor zijn 30.000 en 60.000 onderhoud.
Comment
-
Zijn hier eigenaars die problemen ondervinden met de bestuurderszetel. Telkens als ik naar links of naar rechts afdraai voel ik een knik in het zitgedeelte van de bestuurderszetel. Hetzelfde heb ik voor op een rotonde of wanneer ik een scherpe afslag neem op de autosnelweg ? Zijn hier nog eigenaars met hetzelfde, valt dit op te lossen en hoe ? Alvast bedankt
Comment
-
Heb jij verwarmde zetels ? Mss iets dat rammelt in een warmtemat ? Al eens geprobeerd om achter uw zetel te gaan zitten en eens vast te pakken en er proberen mee te wiebelen ? Als je zetel beweegt staat hij los ...
Ik heb enkel last van geknets van het raam aan de bestuurderskant bij het nemen van een bocht of van die dikke taarrepen op de baan ...
Comment
-
Je moet deze bladzijde maar eens lezen, is wel een probleem van enkele jaren geleden
maar misschien heeft je Astra dezelfde symptomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenHeb vandaag te horen gekregen wat het knetsend geluid is bij volledige afdraai naar R. Het stuurhuis is beschadigd en word onder volledige garantie vervangen.
Veiligheidshalve zou het niet moeten vervangen worden maar de garage staat erop aangezien het een nieuwe wagen is. Hij mag dus 22/06 binnen voor operatie, eerst met hem nog naar Duitsland ...
Heb nog even een bijkomende vraag.
Ik heb vandaag even een vervangwagen gehad een Astra H ook een ST, wat me opviel was dat die wagen heel direct reageert op de rem en ik bij mijn Astra J nogal ver het rempedaal moet indrukken. Zijn er die dit ook ondervinden bij hun Astra J ???
Heb ook even geinformeerd naar de service Opel Total Care... Heb al het Flexcare packet voor 5jaar of 150.000km. Iemand die de Total Care service heeft ?
Heb na 5 dagen rijden dat gevoel van die rem ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenSja nog zoiets onderhoudsintervallen. Toen ik hem kocht zeiden ze wagen moet binnen om de 30.000km. Toen ik hem ging afhalen was het ineens 15.000km want dat was beter. Heb toen gezegd dat ik om de 20.000 ging binnenkomen maar was van plan om binnen te gaan wanneer de auto het zegt 30.000km dus, want de oliemeter telt om de 300km 1% af. En het staat tevens zo in de service boek van Opel. Ik doe de wagen binnen op 4000km voor nieuwe olie en oliefilter gewoon omdat dit beter is naar mijn mening en de motor kan ouder zijn dan dat de wagen van de fabrieksband rolt. Krijg ik de oliemeter in de gaten telt die 1%af om de 200km dus hebben ze hem anders ingesteld.
Comment
-
Ik vind dat de Sports Tourer slecht remt. Bij de Meriva B van mijn ouders moet ge met u teen aan de pedaal komen en ge vliegt mee u smoel opt dashboard. Als mijn ouders met mijn Astra ST rijden dan zeggen zei ook altyd daat ze de rem diep moeten indrukken alvorens hij stil staat. Kwestie van wennen ook.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
De 1.6 cdti is inderdaad een stillere en trillingsvrije motor en vind dit persoonlijk een aangename motor en in de 136pk versie een motor dat veel toe laat qua hernemingen... En wat ik helemaal aangenaam vind is dat de motor/koppeling wat gas bijgeeft tot 1000rpm bij vertrekken uit stilstand.
Wat dat remmen betreft is zoals we hier allemaal zeggen ''een lang pedaal'' maar als je echt doortrapt staat die snel stil hoor ...
@Namaz je moet kijken wat er in de boek van je auto staat over de onderhoudsintervallen. Die oliemeter telt af op tijd of kilometers dus wat het eerst bereikt word, ik denk niet dat het een slimme oliemeter is die rekening houd met hoe je de wagen gebruikt zoals bij BMW ofzo...
Maar ik vind wel als Opel zegt dat de wagens die onder de Europese onderhoudsintervallen moeten onderhouden worden en dat is dan 30.000km dat de dealers niet moeten zeggen 15.000 is beter. Want 15.000km x 2 = 30.000km dus als ze de eerste keer die olie niet vervangen maar je betaald ze wel is kassa kassa voor hen en voor de wagen maakt het niets uit want hij word dan onderhouden zoas Opel het aangeeft. Ik zeg niet dat dit gebeurd maar toch...
Nog een vraag voor de Opelrijders onder ons. Als je wagen binnengaat voor onderhoud wil je er dan bij zijn zodat je met je eigen ogen kan zien wat ze aan je wagen doen ? Ikzelf ben van mening uw auto dus moet je er ook bij kunnen zijn wanneer ze er een klein of groot onderhoud aan doen, spijtig genoeg mocht ik er niet bij... Ok natuurlijk kan het niet wanneer ze distributie moeten vervangen ofzo. Wat vinden jullie ?
Comment
-
Bij flikte ze het ook om te zeggen dat ik elke 15.000km moest langst komen. Dik onder hun zip! Ik ga om de 30.000km zoals het voorgeschreven staat.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Ja maar bij mij hebben ze de BC anders ingesteld dus hij telt sneller af. Maar ik denk wanneer die euvels opgelost zijn ik daar weg ben heb me precies een beetje mispakt. Ik ga zoeken achter een garage waar ik er zelf bij mag zijn wanneer er een onderhoud aan de wagen gebeurd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenJa maar bij mij hebben ze de BC anders ingesteld dus hij telt sneller af. Maar ik denk wanneer die euvels opgelost zijn ik daar weg ben heb me precies een beetje mispakt. Ik ga zoeken achter een garage waar ik er zelf bij mag zijn wanneer er een onderhoud aan de wagen gebeurd...
Die oliemeter houd rekening met : De aantal koude starts, het aantal keer de DPF zichzelf proper maakt want de olie word dan warmer, de tijd en de gereden kilometers.
En die heeft ook gezegd dat Opel zegt uw olie moet 1/jaar vervangen worden maar de uiterst gereden kilometers zijn dan 30.000km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenWat ik hierboven beweer is niet waar, ze kunnen de BC voor de onderhoudsintervallen niet anders instellen volgens mijn toekomstige garage waar je wel bij je wagen mag blijven bij een onderhoud.
Die oliemeter houd rekening met : De aantal koude starts, het aantal keer de DPF zichzelf proper maakt want de olie word dan warmer, de tijd en de gereden kilometers.
En die heeft ook gezegd dat Opel zegt uw olie moet 1/jaar vervangen worden maar de uiterst gereden kilometers zijn dan 30.000km.
Comment
-
De mijne draait precies op Windows XP, ik moet iedere keer een foutmelding wegklikken bij het starten
Na de "dringend service" meldingen van deze week is het nu het dagrijlicht dat problemen geeft.
Bij een klein onderhoud mocht ik bij de wagen blijven, voor een groot onderhoud blijf ik niet wachten in de garage.
Comment
-
Bij ons laten ze de klant om de 15k km of half jaar binnenkomen. Het hangt dan af van de kilometers of tijd of deze een onderhoud of een controlebeurt krijgt.
Officieel volgens Opel is onderhoud na 30k km of 1 jaar.
Bij chevrolet (die met dezelfde mototen werkt) is dat 15k km of 1 jaar.
Ikzelf hou niet van die
30k km intervallen. De metaalresten, sludge etc blijven dan naar mijn mening er veel te lang inzitten.
Comment
Comment