Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Maar vervangen jullie effectief de olie op 15.000?
    Ik heb het gevoel dat ze gewoon de filters nakijken, een klein onderhoud zou een uur zijn een groot een dag.

    Ik moet volgende week binnen voor een checkup, normaal moet dat opt 1000-2000km.
    Gezien ik binnen 2 weken op reis ga met die wagen en er +-3500 op ga zetten ga ik nu.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Maar vervangen jullie effectief de olie op 15.000?
      Ik heb het gevoel dat ze gewoon de filters nakijken, een klein onderhoud zou een uur zijn een groot een dag.

      Ik moet volgende week binnen voor een checkup, normaal moet dat opt 1000-2000km.
      Gezien ik binnen 2 weken op reis ga met die wagen en er +-3500 op ga zetten ga ik nu.
      Nee olie word niet vervangen tenzij de klant/firma daar echt op staat. Sowieso wel een onderhoud als het al een jaar geleden is, ongeacht de km stand.
      Controlebeurt is zo'n 15 minuten werk en zijn allemaal dingen die de klant eigenlijk zelf kan doen. Een controlebeurt zal al gauw €30 kosten, ik zou het wel weten Bij auto's met hogere km stand heeft het dan wel nut omdat er dan al eens remblokken, banden, stuurchape,... vervangen dienen te worden en niet iedereen heeft de kennis om dit thuis te controleren.
      Zal waarschijnlijk wel een ''regel" zijn die uw garage zelf ingevoerd heeft om na 2k km een checkup te doen, ze zijn daar vrij van natuurlijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
        Nee olie word niet vervangen tenzij de klant/firma daar echt op staat. Sowieso wel een onderhoud als het al een jaar geleden is, ongeacht de km stand.
        Controlebeurt is zo'n 15 minuten werk en zijn allemaal dingen die de klant eigenlijk zelf kan doen. Een controlebeurt zal al gauw €30 kosten, ik zou het wel weten Bij auto's met hogere km stand heeft het dan wel nut omdat er dan al eens remblokken, banden, stuurchape,... vervangen dienen te worden en niet iedereen heeft de kennis om dit thuis te controleren.
        Zal waarschijnlijk wel een ''regel" zijn die uw garage zelf ingevoerd heeft om na 2k km een checkup te doen, ze zijn daar vrij van natuurlijk.

        Ik ga geen 30Euro betalen voor een auto met nog geen 500km op de teller, dat ga ik ze ook op voorhand zeggen.
        Hij moet wel binnen om de armsteun te installeren die nog onderweg was.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Ik ga geen 30Euro betalen voor een auto met nog geen 500km op de teller, dat ga ik ze ook op voorhand zeggen.
          Hij moet wel binnen om de armsteun te installeren die nog onderweg was.
          Misschien is de eerste checkup gratis? Armsteun zal niet origineel Opel zijn denk ik?
          Heb al eens ééntje geïnstalleerd in een st en deze was aftermarket en was gewoon 4 vijsekes indraaien en dopkes opsteken, iets wat je dus ook perfect zelf kan doen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
            Misschien is de eerste checkup gratis? Armsteun zal niet origineel Opel zijn denk ik?
            Heb al eens ééntje geïnstalleerd in een st en deze was aftermarket en was gewoon 4 vijsekes indraaien en dopkes opsteken, iets wat je dus ook perfect zelf kan doen.

            Geen idee of hij OEM is, installatie is op hun kosten dus moet ik mij niet aantrekken.

            Comment


            • Nog even over de remmen, heb gelezen dat op de ecoflex remenergierecuperatie aanwezig is. Misschien is dat de reden dat er eerst minder gevoel in de pedaal zit? Was al ne keer van plan om te vragen hoe dit juist werkt...
              een check van een nieuwe wagen na 1000 km heb ik al altijd gehad ( was bij mij altijd binnen vijf dagen :-)) zowel bij Opel (12 keer) als bij land rover (2 keer) en iedere keer gratis.

              Comment


              • Wat de onderhouden betreft :
                Bij benzine ga je veel minder km doen, meer koude starts dus is het logisch dat die wagen 15k km binnen gaat voor een klein onderhoud en als je benzine rijd ga je geen 20k km/ jaar doen.
                Bij diesel doe je meer km op minder koude starts het enige wat je dan hebt is die DPF maar als je wekelijks autostrade doet en als de motor goed warm is en je trekt aventoe eens goed door dan kan je die DPF toch properder houden ?
                Ook vind ik dat er verschil is tussen een wagen die dagelijks rijd of een wagen die een hele week stilstaat en enkel in het weekend wat rondrijd. Staat je wagen lang stil krijgt het vuil in de olie ook meer de kans om zich vast te zetten... Want dan denk ik dat de wagen op bedrijfstemperatuur rijden niet genoeg is om de motor zwaar te belasten aangezien dat uw olie meer bezig gaat zijn met vuil uit de kanalen te ''duwen''...
                Opel zegt niet voor niets oliewissel met oliefilter 30k km of 1/jaar en de filters zoals lucht/pollen/mazout om de 60k km. Al ben ik meer geneigd om de mazoutfilter ook op 30k km te laten vervangen je weet niet wat je tankt ;-).
                Ook hebben we het feit dat meespeelt dat Belgie een diesel land is en dat er nog steeds heel wat mensen zijn die amper 10K-15k km/jaar doen met hun diesel en er enkel mee rond de kerktoren rijden daarom mss dat er veel garagisten zijn die uit voorzorg zeggen 15k km olie en oliefilter wissel.

                @Namaz : die eerste checkup is gratis dit is gewoon om te zien dat alles inorde is aan uw wagen ;-).

                @Soubry : Dus die oliemeter houd met heel wat meer factoren rekening. Maar zou het kunnen dat die oliemeter bij mij nu rapper aftelt omdat die gereset is en er mss geen nieuwe olie is in gedaan en hij rapper aftelt om te kunnen compenseren zodat die toch op 30k km gaat aangeven onderhoud ? Aangezien mijn rijpatroon hetzelfde gebleven is...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
                  Wat de onderhouden betreft :
                  Bij benzine ga je veel minder km doen, meer koude starts dus is het logisch dat die wagen 15k km binnen gaat voor een klein onderhoud en als je benzine rijd ga je geen 20k km/ jaar doen.
                  Bij diesel doe je meer km op minder koude starts het enige wat je dan hebt is die DPF maar als je wekelijks autostrade doet en als de motor goed warm is en je trekt aventoe eens goed door dan kan je die DPF toch properder houden ?
                  Ook vind ik dat er verschil is tussen een wagen die dagelijks rijd of een wagen die een hele week stilstaat en enkel in het weekend wat rondrijd. Staat je wagen lang stil krijgt het vuil in de olie ook meer de kans om zich vast te zetten... Want dan denk ik dat de wagen op bedrijfstemperatuur rijden niet genoeg is om de motor zwaar te belasten aangezien dat uw olie meer bezig gaat zijn met vuil uit de kanalen te ''duwen''...
                  Opel zegt niet voor niets oliewissel met oliefilter 30k km of 1/jaar en de filters zoals lucht/pollen/mazout om de 60k km. Al ben ik meer geneigd om de mazoutfilter ook op 30k km te laten vervangen je weet niet wat je tankt ;-).
                  Ook hebben we het feit dat meespeelt dat Belgie een diesel land is en dat er nog steeds heel wat mensen zijn die amper 10K-15k km/jaar doen met hun diesel en er enkel mee rond de kerktoren rijden daarom mss dat er veel garagisten zijn die uit voorzorg zeggen 15k km olie en oliefilter wissel.

                  @Namaz : die eerste checkup is gratis dit is gewoon om te zien dat alles inorde is aan uw wagen ;-).

                  @Soubry : Dus die oliemeter houd met heel wat meer factoren rekening. Maar zou het kunnen dat die oliemeter bij mij nu rapper aftelt omdat die gereset is en er mss geen nieuwe olie is in gedaan en hij rapper aftelt om te kunnen compenseren zodat die toch op 30k km gaat aangeven onderhoud ? Aangezien mijn rijpatroon hetzelfde gebleven is...

                  Ik ga minstens 20k op een jaar doen

                  En goed om te weten dat het gratis is.

                  Comment


                  • 20K / jaar is zoeen randgeval voor benzine of diesel he. Doe je in de werkweek veel korte ritjes en in de weekends langere zal je rap aan die 20k km zitten.
                    Ik doe voor mijn werk zowieso 60km/dag en dan zijn er soms dagen dat ik er 100km of 140km doe...

                    Comment


                    • Was het 30k geweest ging ik nog steeds voor een benzine, heb het wel gehad met diesels.

                      Comment


                      • Man man, vandaag heb ik weer ogen getrokken bij een bezoek aan wat ik dacht mijn toekomstige garage te zijn. Gisteren telefonisch met die man gesproken en aan de telefoon ging hij akkoord met wat ik hem vroeg. Vandaag ben ik naar hem geweest heb mijn verhaal terug gedaan en wou hem prijs vragen voor winterbanden en een Opel all care pakket en om het in het kort te zeggen wat hij mij zei was : Als ge uw boele bij die dealer gekocht hebt moet ge met uw boele daar op onderhoud gaan. Zegt een man die dan IVECO verkoopt. Ok geen probleem ingepakt en weg.
                        Dan vervolgens naar een andere garage gereden waar ze me ook verteld hadden dat de 1.6cdti om de 30k km een oliewissel nodig heeft daar ook weer hetzelfde verhaal gedaan daar mocht ik gaan maar hij zou toch liever hebben dat ik om de 15k km kwam want dat was beter. Ik vraag hem waarom Opel dit dan in zijn service boek zet waarop hij zegt dat is voor de fleet markt. Geen probleem volgende garage...
                        Volgende garage was een onafhankelijke dealer en kon me omwille dat ik flexcare heb ( 5j of 150k km ) niet verder helpen.
                        Geen probleem volgende garage en JAAAWEEEL een garage die me verstond...
                        Hun zeiden het volgende : Meneer het is uw wagen, uw geld dus u beslist hoe u, uw wagen onderhoud. Hij zei me ook dat alles in samenspraak gebeurd met de klant en ze hebben een wachtzaal die rechtstreeks op het atelier uitkijkt. Dus als die garantie euvels opgelost zijn waar ik hem ook over verteld heb mag ik gerust bij hem op onderhoud gaan.
                        Vandaag ook met de klantenservice gebeld van Opel en ook zij beamen dat die olie 5w30 dexos 2 die 30.000km aankan maar dat de olie zeker 1/jaar moet vervangen worden...

                        Rede waarom ik van garage wil veranderen :
                        -Voor aankoop wagen zijn de onderhoudsintervallen 30k km bij afhaling in eens 15k km.
                        -Bij eerste check-up 4000km om 8u afspraak voor 1ste controle en nieuwe olie en oliefilter dit heeft 2u geduurd. Half uur moeten w88 voor te mogen betalen voor die olie en oliefilter voor het mooie bedrag van 150euro exclusief BTW. Dan nog eens 20min moeten w88 want de wagen maakt geluid bij het draaien en gingen het me laten horen.
                        Dus nog eens moeten langsgaan ipv op het ogenblik dat die wagen op de brug staat hem daarop te inspecteren. Uiteindelijk ben ik daarbuiten gereden om half12.
                        -Auto binnen gedaan voor dat geluid te controleren ---) diagnose ---) stuurhuis stuk geen probleem ik krijg een nieuw onder garantie. Tof.
                        Maar waar ik stopkes van krijg is : ik doe hem binnen om 8u s'ochtends ik vraag dat als ze weten wat het is of ze me willen contacteren. Ondertussen was het 14u waarop ik besluit te bellen. Aah meneer ''dat'' is er aan uw auto maar kom hem maar terug halen hij staat buiten.
                        -Prijs gevraagd voor winterbanden al 1 week aan het wachten want hun bandenmarchand heeft nog niet terug gemaild, neen ze willen dat ik zo een bandenkit koop van Opel.
                        -Een ander stuk dat in garantie staat is ondertussen al 3 a 4 weken in bestelling. Heb ik klantenservice ook over aangesproken en die man zei mij meneer als ze een onderdeel bestellen duurt dat hoogstens 1 week maar als het een bagorder is, is het aan uw Opeldealer om u op te bellen en u daar meer info over te geven waarom het zolang duurt. En bovendien als hun contact opnemen met Opel weet uw dealer de rede waarom het zolang duurt en wanneer het stuk zal opgestuurd worden zodat hij met u een afspraak kan maken voor installatie.

                        Voila geef hier maar eens u mening over. Hoe bescheten kunde aankomen ???
                        Last edited by ; 03/07/2014, 23:15.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
                          @Soubry : Dus die oliemeter houd met heel wat meer factoren rekening. Maar zou het kunnen dat die oliemeter bij mij nu rapper aftelt omdat die gereset is en er mss geen nieuwe olie is in gedaan en hij rapper aftelt om te kunnen compenseren zodat die toch op 30k km gaat aangeven onderhoud ? Aangezien mijn rijpatroon hetzelfde gebleven is...
                          Nee het is geen sensor die de kwaliteit meet, het percentage is afhankelijk van bijvoorbeeld het aantal koudstarts, dpf regeneratie, tijd,...

                          Comment


                          • Dat klinkt allemaal maar triestig precies... Blij dat het er in mijn garage wat vlotter aan toe gaat.
                            Niet tegenstaande dat ze ook vergeten waren om mij te bellen. De man belt mij om 17u10. Toevallig stoppen die techniekers normaal om 17u...

                            Dat geknots had ik ook wanneer ik volledig naar rechts draaide.
                            Denk dat ze ook het stuurhuis vervangen hebben, ben niet meer zeker.
                            Alles onder garantie natuurlijk, maar heb er ook lang op moeten wachten. Heeft zeker 3 maanden in bestelling gestaan en ze hebben regelmatig naar Opel gebeld.
                            Leverdatum bleef maar opschuiven. Al een geluk dat het geen kwaad kon en niet dringend was.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                              Nee het is geen sensor die de kwaliteit meet, het percentage is afhankelijk van bijvoorbeeld het aantal koudstarts, dpf regeneratie, tijd,...
                              Ok, I got it ;-)...

                              Comment


                              • @ DyNaRaX ik heb in de tijd per PB de mogelijkheid gekregen om de flitspalen in mijn navi 900 te laden waarvoor dank maar kan je mij soms zeggen hoe ik dat weer kan verwijderen ik ga in september naar Frankrijk en er staan stevige boeten op als ze er in zitten dankj bij voorbaat ,

                                Comment


                                • Ik heb wel de gegevens nog op mijn stick staan om ze eventueel terug te zetten nadien

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                    @ DyNaRaX ik heb in de tijd per PB de mogelijkheid gekregen om de flitspalen in mijn navi 900 te laden waarvoor dank maar kan je mij soms zeggen hoe ik dat weer kan verwijderen ik ga in september naar Frankrijk en er staan stevige boeten op als ze er in zitten dankj bij voorbaat ,
                                    Ze checken dat niet
                                    Is OEM Opel dus daar blijven ze af, over de coyote is er wel twijfel.
                                    De mijne is allesinds weggewerkt

                                    Comment


                                    • Weet iemand hoe je op de navi 950 ervoor kan zorgen dat de gps bij fille een alternatieve route vraagt ??
                                      Want mijn gps zegt enkel deze route bevat verkeersstroming of zoiets...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                        @ DyNaRaX ik heb in de tijd per PB de mogelijkheid gekregen om de flitspalen in mijn navi 900 te laden waarvoor dank maar kan je mij soms zeggen hoe ik dat weer kan verwijderen ik ga in september naar Frankrijk en er staan stevige boeten op als ze er in zitten dankj bij voorbaat ,
                                        niet echt een idee, heb ze nog niet moeten verwijderen.

                                        Je kan proberen de file aan te passen en een lege file te uploaden. Eenmaal in België laadt je weer de originele file.


                                        Deze middag nog eens langs de garage gereden aangezien het de week van de foutmeldingen was bij mij. Storingen kwamen van de DPF, deze zou er blijkbaar te lang over doen en geeft hierdoor meldingen. Raar want ik veronderstel dat als je 70km tss de 120-140km/u rijdt dat de motor toch wel op temperatuur is.

                                        Blijkbaar regenereert hij om de 551km bij mij. Volgens technieker is dit normaal, bij de Euro 6 motoren kan de regeneratie zelfs om de 100km.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                          niet echt een idee, heb ze nog niet moeten verwijderen.

                                          Je kan proberen de file aan te passen en een lege file te uploaden. Eenmaal in België laadt je weer de originele file.


                                          Deze middag nog eens langs de garage gereden aangezien het de week van de foutmeldingen was bij mij. Storingen kwamen van de DPF, deze zou er blijkbaar te lang over doen en geeft hierdoor meldingen. Raar want ik veronderstel dat als je 70km tss de 120-140km/u rijdt dat de motor toch wel op temperatuur is.

                                          Blijkbaar regenereert hij om de 551km bij mij. Volgens technieker is dit normaal, bij de Euro 6 motoren kan de regeneratie zelfs om de 100km.

                                          En dit zou dan goed voor het milieu zijn ???

                                          Comment

                                          Working...
                                          X