Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb ondertussen 7500km met mijn Astra J en de afgelopen week pas voor de 1ste keer opgemerkt dat de DPF aan het reinigen was had een veel hoger verbruik en heb dan 70km/h in 3de gereden en +/- 3km voor ik thuiskwam was het verbruik weer normaal. Dus komt de vraag dan bij mij op zou hij dan pas voor het eerst gereinigd hebben want heb nog nooit zijn een hoge L/100km op de teller gehad en houd dit toch goed in het oog.
    Ook merk ik op dat de wagen er niet zuiniger op word ik zit tussen de 5.8L/100km en 6.2L/100km op de BC en haal amper 900km met een bak. Het start/stopsysteem zet ik steeds af...

@Bjorn veel rijplezier en veel veilige KM's toegewenst!

Comment

• Ik haal ook maar 900km met een tank hoor. Mijn BC geeft wel 4.2L aan

Comment

• volgens de garage werkt de regeneratie ergens tss de 550 en 1000km. Ik merk het ook niet altijd. Het valt meestal op als het net gedaan is en je stapt uit, er komt dan een enorme hitte van onder de wagen.

Mijn max dat ik uit een tank geperst heb was 1060km meer was mss nog wel mogelijk maar moet rekening houden dat ik slechts op een beperkt aantal plekken kan tanken, gemiddeld verbruik volgens bc is 5,3l maar mijnen excel houdt het op 5,95l met als max 6,78l en min 5,25l

Ondertussen al 6079 liter diesel er door gejaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
          Heb ondertussen 7500km met mijn Astra J en de afgelopen week pas voor de 1ste keer opgemerkt dat de DPF aan het reinigen was had een veel hoger verbruik en heb dan 70km/h in 3de gereden en +/- 3km voor ik thuiskwam was het verbruik weer normaal. Dus komt de vraag dan bij mij op zou hij dan pas voor het eerst gereinigd hebben want heb nog nooit zijn een hoge L/100km op de teller gehad en houd dit toch goed in het oog.
          Ook merk ik op dat de wagen er niet zuiniger op word ik zit tussen de 5.8L/100km en 6.2L/100km op de BC en haal amper 900km met een bak. Het start/stopsysteem zet ik steeds af...

@Bjorn veel rijplezier en veel veilige KM's toegewenst!
          De mijne reinigt ongeveer om de 250 km, rij momenteel ongeveer 100 km/dag (2X50 km aan één stuk), nu 50000 km op de teller.

Comment

• Voila de nieuwe Astra ST sta voor de deur . Heb er ook al 170km op gezet :p. Eerste indruk van de 1.6cdti 110pk is zéér positief! Wagen is zeer vlot in alle toeren en moet niet onderdoen voor de 1.7cdti 110pk. Ook heb ik een leuke extra ontdekt die volgens mij er niet op mocht zitten :p. Blijkbaar zitten er bandendruksensoren in men velgen en geeft hij men bandendruk aan. Kan nergens vinden dat dit standaard geleverd wordt op de Enjoy.

Heb er al wel ff mee terug gekunnen! ik werd ff helemaal groen! Blijkbaar is die zever met het infinity Sound System nog steeds niet opgelost en zit deze nog vol met volumeschommelingen. Dus meteen de klantenservice weer ingelicht en terug naar de garage gegaan. Heb gevraagd of ze men Infinity versterker van men oude wagen wilde plaatsen (is een speciale prototype versterker van Opel). Dit hebben ze gedaan en de schommelingen zijn dus gelukkig weg. Anders was ik zeker niet blij geweest!

fotootjes natuurlijk

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                De verbeterde van 2014, is deze op ALLE 2014 modellen (en dus ook de 1.7)?
                Ik merk ook wel af en toe wat problemen met de versnellingsbak. Zo maakt hij vaak het zeer luide geluid dat hij er niet goed inzit, duw ik koppeling terug in, trek ik hem verder en merk ik al dat ik op het einde zit, laat ik koppeling terug los, terug van dat. Dan haal ik hem uit versnelling en leg ik hem er terug in en het probleem is opgelost (dit is meestal in 2de en 3de versnelling).
                In één van die versnellingen durft hij ook te schokken. Ik zit dan wel in een goed toerental (+- 1500 toeren) en begint hij te schokken. Dit doet hij wel niet altijd.
                Zijn dit de gekende problemen?

Daarnaast: als mijn voorruitontwaseming al een tijd opstaat, dan heb ik haast constant dat hij begint te piepen als ik uit "lage" toeren kom.
                Ik vertrek bijvoorbeeld in eerste omdat ik stil stond (rood licht) => gepiep tot toeren redelijk hoog komen.
                Ik verleg naar tweede en ga terug naar hogere toeren => gepiep
                Zelfde in derde. Daarna heb ik het niet meer.
                Iemand enig idee wat dit kan zijn?
                Alles wat jij hier typte, ervaar ik ook.
                Dat schokken verwees de garagist naar een airco die eventueel te hoog staat in het geval de motor nog koud staat.
                Met weer zoals vandaag (wisselvallig, 20°) heb ik geen 'schokervaringen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                  Daarstraks een scherpe bocht wat snel genomen en men kont brak uit! Gelukkig terug recht gekregen en niet de gracht in :p. Tzou wa zijn zo een paar dagen voor de nieuwe :p. Altyd al last gehad met die Michelinbanden, die vind ik echt zo slecht bij nat weer!
                  Had mijn vrouw gisteren ook doen verschieten, iets te snel een bochtje van 90° moeten nemen en bam het achterste wilde nog de andere richting uit. Die michelins zijn echt BROL. Maarja , het kost veel geld om even nieuwe te leggen.

Welke banden liggen op de 2014 versies?
                  Last edited by ; 12/08/2014, 21:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                    Dat schokken verwees de garagist naar een airco die eventueel te hoog staat in het geval de motor nog koud staat.
                    schokken bij rijden met airco had k vroeger ook bij Saab 900 1994, hij trok dan ook iets minder snel op, is mij verteld dat dit bij "manuele airco's" is omdat die klein beetje vermogen afnemen van de motor

Comment

Had mijn vrouw gisteren ook doen verschieten, iets te snel een bochtje van 90° moeten nemen en bam het achterste wilde nog de andere richting uit. Die michelins zijn echt BROL. Maarja , het kost veel geld om even nieuwe te leggen.
                      Michelin heeft anders geen slechte reputatie! Zijn het eco-Michelins misschien?

Comment

• Op de nieuwe liggen er Continentals op
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                          Michelin heeft anders geen slechte reputatie! Zijn het eco-Michelins misschien?
                          Ik heb Michelin Energy's, en dat zij zeker geen slechte banden.
                          Tot op heden geen enkel probleem gehad, zelfs nu dat de voorste beginnen te verslijten (profieldiepte zit dicht bij het minimum) doen ze het nog steeds goed.
                          Zelfs bij scherpe bochten aan 70 per uur.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Juist eens een toerke gaan doen om de AFL xenon koplampen te testen! Wat een wereld van verschil is dat in plaats van de hallogeen :o. Ge ziet echt 100000 keer meer! Alleen van het automatisch groot licht ben ik precies niet echt overtuigd. Tegenliggers moeten seinen voor het uit gaat. Ik zou dat zelf ook vervelend vinden dus ik denk niet dat ik dat ga gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                              Juist eens een toerke gaan doen om de AFL xenon koplampen te testen! Wat een wereld van verschil is dat in plaats van de hallogeen :o. Ge ziet echt 100000 keer meer! Alleen van het automatisch groot licht ben ik precies niet echt overtuigd. Tegenliggers moeten seinen voor het uit gaat. Ik zou dat zelf ook vervelend vinden dus ik denk niet dat ik dat ga gebruiken.
                              Ik ben dit ook eens 's nachts gaan testen met de baas zijn Insignia en vond dat echt super goed werken! Vanaf dat ik een tegenligger zag en de grootlichten actief waren gingen deze uit en eenmaal gepasseerd terug aan. Was wel in de winter dus echt donker, misschien was het nu nog niet donker genoeg buiten om perfect te werken?

Comment

• Nee werkt wel zoals het moet werken. Maar als er een auto te ver is dan zijn zijn koplampen niet fel genoeg om het groot licht uit te laten gaan met gevolg dat die gaat seinen. Bij auto's die dichter zijn werkt het wel perfect. Maar ik voel me zelf al ambetant in mijn tegenligger zijn plaats omdat ik weet dat mijn grote lichten aanstaan

Comment

Welke banden liggen op de 2014 versies?

Continentals

Comment

• Over koplampen gesproken, ik zit zonder xenon en de standaard lampen zijn maar zus en zo.

Iemand een idee welke fitting deze hebben?
                                    Heb al H7 en D1S gevonden, maar niks duidelijks

Comment

Raar... Ik heb automatische airco en ik zou dan toch ook verwachten dat die het zo regelt dat hij geen schokken geeft...
                                      Enfin, ik ga het melden tijdens mijn gratis check-up en we zien dan wel weer :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                      Foto's wagen
                                      Zeer mooi wagen Bjorn! Veel plezier ermee :-)

Vorige tankbeurt toch een mooi 955km met een tank gehaald (en ik bevond mij dan nog niet in het reserve)! Ben tevreden van het verbruik!
                                      Dit is met mijn 1.7 Sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                                        Vorige tankbeurt toch een mooi 955km met een tank gehaald (en ik bevond mij dan nog niet in het reserve)! Ben tevreden van het verbruik!
                                        Dit is met mijn 1.7 Sedan.

Mits ECO rijden haal ik de 900 ook, alleen is mijn rijstijl veel te sportief en blijf ik steken tussen de 750-850 op gemiddelde tankbeurten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Mits ECO rijden haal ik de 900 ook, alleen is mijn rijstijl veel te sportief en blijf ik steken tussen de 750-850 op gemiddelde tankbeurten.
                                          Hoe valt zo een 1.4 Turbo mee? Mijn vriendin heeft haar overplaatsing aangevraagd, en als dit door gaat, wordt mijn volgende terug een benzine.
                                          Ben eens benieuwd naar de benzinemotoren in de nieuwe Astra volgend jaar.
                                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Working...
                                          X