Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Wie is wie? Ik heb wel een vermoeden maar ik wil beleefd blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
      Hoe valt zo een 1.4 Turbo mee? Mijn vriendin heeft haar overplaatsing aangevraagd, en als dit door gaat, wordt mijn volgende terug een benzine.
      Ben eens benieuwd naar de benzinemotoren in de nieuwe Astra volgend jaar.
      Even mezelf herhalen: (staat hier enkele pagina's terug)

Vandaag voor het eerst sinds lang nog eens met onze Astra 1.4T 5d Sport gereden. Ik blijf het een superauto vinden. Bijna 2 jaar in bezit, absoluut niets op aan te merken.

Goede ondersteunende sportzetels, goeie schakelbak, goeie stabiele wegligging, erg comfortabel zelfs op 18"ers, subliem uiterlijk, stil, ...

Ben steeds weer een beetje verliefd als ik die zie blinken in de zon.
      Rij hier liever mee dan met de BMW F11 520d.

Comment

• De Astra ST heb ik inmiddels een kleine 3maanden in het bezit. Heb nu meer de indruk dat de wagen motorisch ''los'' begint los te komen.
        Problemen ? Ja, toch al wel wat waarvan ik vind dat niet zou mogen.
        nl. :
        -Nieuw stuurhuis --) volledige garantie dus NP
        -Zo een zwart stuk aan de ramen, daar vertoont er al 1 roest van omdat daar een hoekje af is wel dit is ondertussen reeds 2,5 maand in bestelling heb het nog steeds niet...
        -Bestuurderszetel kraakt bij het nemen van een bocht, heb ook de AGR-stoelen.
        -Raam bestuurderskant kraakt en als ik dan op het knopje van mijn raam druk duwt de motor die precies weer op zijn plaats dus ik vermoed dat het motortje van die ruit geregeld moet worden.
        -Van de week tot de constatatie gekomen dat de hemel aan de passagierskant in de hoek en vooraan nat was, wagen gisteren gaan afspuiten zo droog als iets ????
        -Slechte radio ontvangst.

*mijn conclussie als die wagen nog veel mankementen gaat vertonen vliegt hem binnen dit en 1jaar...

Voor de rest kan ik wel zeggen het rijplezier dat de wagen te bieden heeft maakt heel veel goed maar heb al mijn wagens samen nog niet aan de hand gehad wat ik met deze aan de hand heb. Weet nu ergens een garage die er geen probleem van maakt om daar op onderhoud te gaan en je mag er zelf bijblijven in de werkplaats ( afhankelijk wat er moet gebeuren dus kleine en grote beurt geen probleem ) alsook hij geen problemen maakt van garantie. Dus zal vanaf nu daar op onderhoud gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
          Kunt ge best eens alles wissen van verbindingen van bleutooth en helemaal opnieuw beginnen. Ik heb men contacten ook naar mijn GSM zelf gekoppieerd, weet niet of dat ook uitmaakt.
          Volgens mij is dit juist de oplossing geweest Bjorn. Contacten op een SIM leest hij niet, die op telefoon wel.
          Wat ook knap is dat je sms-berichten gesproken ontvangt op je navi950. Je kan zelfs antwoorden met een paar standaardberichten. De ontvanger krijgt dan te lezen: "jouw gekozen bericht" + "sent from my Opel Zafira Tourer" (in mijn geval)
          Overgens, proficiat met je nw bolide.

Comment

• Vandaag was ik met de Astra onderweg en bij het vertrekken uit een straat komt er 'dringend service nodig' op het display en totaal geen vermogen weer. Een kilometer verder aan de kant gaan staan en hem eens afgezet en na 3 minuten opnieuw gestart. Nu doet hij het weer als vanouds. Wel viel het me op dat hij direct begon met regenegeren toen ik hem opnieuw startte.

Verder heb ik een schurend geluid bij het remmen. Ik denk dat de remblokken op hun eind lopen, maar de mecanieker zei een twee weken geleden bij het 90.000km onderhoud, dat ze nog een 15.000 meegaan. Maandag eens ff binnenspringen bij de dealer. Dat zij er maar eens mee rijden. Op hoeveel km's hebben jullie uw remblokken vervangen? Deze heeft nu bijna 87.000km
            2012 Opel Astra ST Ecoflex
            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
              De Astra ST heb ik inmiddels een kleine 3maanden in het bezit. Heb nu meer de indruk dat de wagen motorisch ''los'' begint los te komen.
              Problemen ? Ja, toch al wel wat waarvan ik vind dat niet zou mogen.
              nl. :
              -Nieuw stuurhuis --) volledige garantie dus NP
              -Zo een zwart stuk aan de ramen, daar vertoont er al 1 roest van omdat daar een hoekje af is wel dit is ondertussen reeds 2,5 maand in bestelling heb het nog steeds niet...
              -Bestuurderszetel kraakt bij het nemen van een bocht, heb ook de AGR-stoelen.
              -Raam bestuurderskant kraakt en als ik dan op het knopje van mijn raam druk duwt de motor die precies weer op zijn plaats dus ik vermoed dat het motortje van die ruit geregeld moet worden.
              -Van de week tot de constatatie gekomen dat de hemel aan de passagierskant in de hoek en vooraan nat was, wagen gisteren gaan afspuiten zo droog als iets ????
              -Slechte radio ontvangst.

*mijn conclussie als die wagen nog veel mankementen gaat vertonen vliegt hem binnen dit en 1jaar...

Voor de rest kan ik wel zeggen het rijplezier dat de wagen te bieden heeft maakt heel veel goed maar heb al mijn wagens samen nog niet aan de hand gehad wat ik met deze aan de hand heb. Weet nu ergens een garage die er geen probleem van maakt om daar op onderhoud te gaan en je mag er zelf bijblijven in de werkplaats ( afhankelijk wat er moet gebeuren dus kleine en grote beurt geen probleem ) alsook hij geen problemen maakt van garantie. Dus zal vanaf nu daar op onderhoud gaan.
              Heb 3 Opel Zafira's gehad van het werk en zei toen NOOIT meer Opel. Nu prive eentje aangekocht omdat deze gewoon cheap was. Heb wel tegen mijn vrouw gezegd vanaf dat er problemen opduiken, zoals jij die nu hebt, ik hem ook weg doe.

Comment

Vandaag was ik met de Astra onderweg en bij het vertrekken uit een straat komt er 'dringend service nodig' op het display en totaal geen vermogen weer. Een kilometer verder aan de kant gaan staan en hem eens afgezet en na 3 minuten opnieuw gestart. Nu doet hij het weer als vanouds. Wel viel het me op dat hij direct begon met regenegeren toen ik hem opnieuw startte.

Verder heb ik een schurend geluid bij het remmen. Ik denk dat de remblokken op hun eind lopen, maar de mecanieker zei een twee weken geleden bij het 90.000km onderhoud, dat ze nog een 15.000 meegaan. Maandag eens ff binnenspringen bij de dealer. Dat zij er maar eens mee rijden. Op hoeveel km's hebben jullie uw remblokken vervangen? Deze heeft nu bijna 87.000km
                Astra J heeft het ''probleem'' dat ze er soms langs buiten nog goed uitzien voor 15000km maar als je de binnenkant goed bekijkt (maar hiervoor moet je een wiel af nemen) deze al of bijna op het ijzer zitten

Comment

• Mijn blokken zijn bij men vorige op 60.000km vervangen omdat de schijven krom waren. Waren ook bijna versleten toen zei de garage (wat ik vrij snel vind met al men autosnelweg kilometers, maar de kromme schijven zullen er wel voor ietsmee tussen gezeten hebben). Bij 125.000km toen ik hem weg deed zat er nog meer dan genoeg voering op.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Mijn remblokken waren op op 88000 km, hoorde ook schurend geluid en bij zeer lage snelheden (bv op parking) zelfs gekraak. Ik heb ze direct laten vervangen terwijl ik 10 dagen later al op onderhoud moest. Niet twijfelen, laten vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                      Mijn remblokken waren op op 88000 km, hoorde ook schurend geluid en bij zeer lage snelheden (bv op parking) zelfs gekraak. Ik heb ze direct laten vervangen terwijl ik 10 dagen later al op onderhoud moest. Niet twijfelen, laten vervangen.
                      Op onderhoud bespaar ik niet. Ik bol een 700 - 800km/week, dus dat moet in orde zijn.
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Gisteren ne keer de GPS gebruikt van men navi 950 Intellilink. Ding is wel beter qua route berekening tov de DVD 800. Die durfde soms de meest belachelijkste omwegen maken. Het enige wat ik hier minder aan vind is de stem. Het is echt zo een hollandse computerstem, terwijl de andere een meer natuurlijkere stem had. Ook leest ze bij elke afslag de straatnaam voor wat ik totaal niet nodig vind. Kunt ge dat ergens uitschakelen want int stad houd die haar bebbel voor geen 2 minuten dicht.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Op onderhoud bespaar ik niet. Ik bol een 700 - 800km/week, dus dat moet in orde zijn.
                          ik ook niet, ik doe tss de 900-1100 km per week, heel vaak autostrade en ik kreeg schrik bij de gedachte dat ik eens hard in de ankers zou moeten gaan en dan plots vaststellen dat je remmen op het ijzer zitten.
                          Vind het wel stom dat de BC aangeeft dat het lampje van uw nummerplaatverlichting defect is maar over de remblokjes zegt hij niets.

Comment

Vandaag was ik met de Astra onderweg en bij het vertrekken uit een straat komt er 'dringend service nodig' op het display en totaal geen vermogen weer. Een kilometer verder aan de kant gaan staan en hem eens afgezet en na 3 minuten opnieuw gestart. Nu doet hij het weer als vanouds. Wel viel het me op dat hij direct begon met regenegeren toen ik hem opnieuw startte.

Na een bezoekje aan de dealer zijn de voorste remblokken vervangen. Ze waren schuin afgelopen, wat je aan de buitenkant niet zo goed ziet. Net als Soubry al aanhaalde. Een "zwak" punt van de Astra J's volgens een andere mecanieker.
                            De foutmelding die ik kreeg op de BC bleek na uitlezing dat de brandstofdruk te laag was. Alles is opnieuw ingelezen en zou niet meer mogen opduiken. Zeer correcte service van Opel Leysen in Bree
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ben momenteel wel weer met een zuinige bak onderweg, staat precies halverwege.

DSC01312.jpg
                              Last edited by prins207; 18/08/2014, 18:46.
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• 1.3cdti??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                  1.3cdti??
                                  Nope. de goeie ouwe 1.7
                                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Amai das goe gereden dan Da heb ik nooit ni gehaald mee mijne vorige :p en ik denk met de nieuwe ook ni :p

Daarjuist mijn trekhaak en elektriciteit geplaatst. Deze keer eentje van Bosal genomen. Ik heb er men tijd voor genomen en ben er 3 uurtjes mee bezig geweest. Morgen langst de garage voor het programmeren en 3 draden aan te laten sluiten.

Comment

• Na een maand en half in mijn bezit en tot 5min geleden ONMOGELIJK om mijn telefoonboek te voorschijn te krijgen is het eindelijk gelukt.
                                      De verkoper bleef hoog van zijn toren blazen dat het voor mijn telefoon onmogelijk is om dit te doen en ik er maar mee moest leven.
                                      Zou ik het hem in zijn neus wrijven?

Voor de gene die het zelfde probleem hebben, deze App installeren en het is opgelost:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Astra ST vind ik een mooie en aangename wagen, maar net iets te klein voor ons gezin .
                                        Is v60 veel ruimer? Ik dacht dat die ongeveer even groot waren?
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Met den onze op reis geweest met vier volwassenen en redelijk wat bagage. Hadden geen plaats te kort, ben 1m94 en dat neemt nu wel wat plaats achter het stuur. Maar mijn drie passagiers waren aangenaam verrast door het comfort.

Comment

Working...
                                          X