Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Om aan te vullen met het waterincident, sindsdien maakt mijn airco een enorme ratelherrie onder het handschoenenkastje door.
    Het isolatieachtige, softe materie rond de uitgangen waar de lucht doorkomt is nat, stinkt chemisch.

    Comment


    • Mijn dag is ook weer goed begonnen, deze nacht hebben ze mijn spiegelkap eraf gereden. Natuurlijk met vluchtmisdrijf, spiegels waren nochtans dichtgeklapt.

      Vorige week is er nog eens een kalf tegen mijn achterbumper gereden tijdens het parkeren. Was plek genoeg maar sommige kunnen echt niet parkeren.

      Last edited by DyNaRaX; 04/09/2014, 08:58.

      Comment


      • Het respect voor andermans gerief, en vooral auto, is ver zoek. Tegenwoordig rijden ze overal tegen en maar doorrijden, in plaats van hun verantwoordelijkheid op te nemen.

        Comment


        • het is erg tegenwoordig
          Gelukkig lag de spiegelkap iets verder en was deze onbeschadigd. Heb ze er terug opgestoken en buiten wat krassen op de zwarte plastic is er niets van te zien.

          Gisteren weer melding dringend service, was net te laat in de garage en ze wouden hem niet meer uitlezen. Deze middag dan even naar de garage, zoals te verwachten komt de fout weer van de DPF, regeneratie lukt niet. Aangezien ik nog een meeting had, was er geen tijd om een manuele regeneratie te doen, hun advies: rij naar huis aan 120km/u in 4de (Brugge-> Brussel). Normaal zou het dan wel moeten lukken, filter zat op 98% en alle andere waarden waren correct.
          Last edited by DyNaRaX; 05/09/2014, 16:07.

          Comment


          • De roetfilter, deel 2.

            Vandaag dus naar huis gereden in 4de en regelmatig nog wat extra toeren gemaakt, tot op 2 min van mijn deur liep alles vlot, geen meldingen of dergelijke en dan plots: Roetfilter vol, rijdt door. Grrr dat ding heeft 85km de tijd gehad en dan moet dat nu juist beginnen. Wat extra toertjes rond het dorp gedaan maar na 15min was ik het beu en ik had nog afspraken. Dus auto geparkeerd en naar mijn afspraak. Als ik heb daarna terug startte was de melding er nog steeds dus ben ik weer gaan rijden en gaan tanken want ik reed al even op reserve. Na het tanken nog een toer van 40km gedaan met autostrade en gewestwegen maar hij dus regenereert niet.

            Morgenochtend dan maar naar de garage...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
              De roetfilter, deel 2.

              Vandaag dus naar huis gereden in 4de en regelmatig nog wat extra toeren gemaakt, tot op 2 min van mijn deur liep alles vlot, geen meldingen of dergelijke en dan plots: Roetfilter vol, rijdt door. Grrr dat ding heeft 85km de tijd gehad en dan moet dat nu juist beginnen. Wat extra toertjes rond het dorp gedaan maar na 15min was ik het beu en ik had nog afspraken. Dus auto geparkeerd en naar mijn afspraak. Als ik heb daarna terug startte was de melding er nog steeds dus ben ik weer gaan rijden en gaan tanken want ik reed al even op reserve. Na het tanken nog een toer van 40km gedaan met autostrade en gewestwegen maar hij dus regenereert niet.

              Morgenochtend dan maar naar de garage...
              Ik denk dat er een bepaalde hoeveelheid in uw tank moet zitten om te regenereren (ben ik wel niet 100% zeker)
              Bij mijne heb ik regelmatig als ik ook een tijd op reserve gereden heb en dan ga tanken, hij direct erna begint te regenereren.

              Comment


              • zat pas de laatste 20km op reserve, hij zou dus normaal tijd genoeg moeten gehad hebben daarvoor

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                  het is erg tegenwoordig
                  Gelukkig lag de spiegelkap iets verder en was deze onbeschadigd. Heb ze er terug opgestoken en buiten wat krassen op de zwarte plastic is er niets van te zien.

                  Gisteren weer melding dringend service, was net te laat in de garage en ze wouden hem niet meer uitlezen. Deze middag dan even naar de garage, zoals te verwachten komt de fout weer van de DPF, regeneratie lukt niet. Aangezien ik nog een meeting had, was er geen tijd om een manuele regeneratie te doen, hun advies: rij naar huis aan 120km/u in 4de (Brugge-> Brussel). Normaal zou het dan wel moeten lukken, filter zat op 98% en alle andere waarden waren correct.
                  Een geluk dat je die dan nog terug gevonden hebt en zo goed als onbeschadigd was.

                  Over de regeneratie: geen idee waarom dat zo lastig doet bij jou, ik heb hem zelfs nog niet zien regenereren bij mij. Snap niet waarom ze het niet eens deftig bekijken bij jouw garage...

                  Comment


                  • Gisteren ben ik niet naar mijn standaard garage kunnen gaan, heb gewoon de dichtstbijzijnde gezocht aangezien ik onmogelijk op tijd in mijn garage kon geraken.

                    Deze ochtend extra vroeg opgestaan en naar mijn garage, onderweg veranderde de foutboodschap naar "Roetfilter vol, blijf doorrijden" en ging er iedere 3 minuten een alarm af. Was iets te vroeg dus nog een toertje gedaan en dan de motor laten draaien tot de technieker er was. Deze heeft hem aan de pc gehangen en bleek dat mijn roetfilter al op 121% zat Gisteren middag was dat nog 98%.

                    Uiteindelijk manuele regeneratie gestart en de wagen heeft daar een kwartiertje aan 2500rpm staan draaien.

                    Blijkbaar duurt mijn regeneratie cyclus te lang... hoeveel km moet je dan wel doen om hem zijn werk te laten doen??? Ik doe dagelijks 2x 86 km. Kan natuurlijk ook zijn dat het 1.3tje niet voorzien is op dergelijk gebruik.

                    Als de problemen binnenkort terug opduiken zal ik hem eens een paar dagen moeten binnensteken vrees ik.

                    Comment


                    • Heel mooie wagen inderdaad. De kwaliteit ligt echter (stevig) onder die van de H. Veel fragieler zijn: de koppeling, de versnellingsbak (een ramp), de krasbestendigheid v/d ruiten, de kwaliteit van de lak, de kwaliteit van plastic binnenafwerking, geen reservewiel, etc etc. Dus de hamvraag is: wil je een mooie lijn of wil je kwaliteit? De daling in kwaliteit is geen verassing: General Motors is een Amerikaans bedrijf en ze hebben elke dollar in de J bespaard.

                      Comment


                      • Het roet is dan inderdaad wel zeer snel opgebouwd... Er moet toch een andere oorzaak zijn waardoor jouw roetfilter constant vol zit? Is er al eens verder gekeken wat het probleem kan veroorzaken?

                        Comment


                        • Ik heb mijn nieuwe 1.6CDTI ook nog niet weten regenereren. Staan nu 3000km op dus dan zou hij het toch al eens moeten gedaan hebben. Mijn vorige stond dan stationair te rammelen en te kletteren gedurende 10 minuten :p. Bij de nieuwe heb ik zelfs nog niks gezien aan het verbruik ofzo als hij moest regenereren. Ook als ik bij mij oude de airco opzetten dan was die niet meer vooruit te branden terwijl je bij men nieuwe er zo goed als niks van voelt

                          Maandag moet hij naar de garage. Toch eens voor men AGR zetels te laten nazien want die klikken weer in de bochten. Dacht dit verholpen te hebben maar dat was maar tijdelijk. Het probleem zit hem aan de twee witte plastieke klemmen onder de stoel. Deze wrijven in schokjes over de buis tijdens het afdraaien. Er zou een modificatieset zijn van Opel naar het schijnt dus maandag is zien of de garage daar vanaf weet.
                          Ook de zetel/stuur verwarming laat ik een keertje nazien, die wordt bijlange niet zo warm als in mijn vorige.
                          Ook heb ik weer in de clinche gelegen vanaf dag 1 met de Opel Klantendienst. Over het feit dat die Infinityversterker nog steeds niet deugd! Ik had gevraagd om dan mijn oude versterker over te bouwen in mijn nieuwe wagen omdat ik weet dat die goed is en ik geen zin had om te wachten tot Opel er een oplossing voor vind. Maar ik heb natuurlijk wel betaald voor een nieuwe en niet voor een 3 jaar oude. Na véél vijven en zessen en mij weer goed kwaad te maken mag ik nu kiezen.
                          - Ofwel wordt er een nieuwe versterker besteld zoals degene die er nu insteekt
                          - Ofwel laat ik de versterker er inzitten die er nu momenteel in steekt en krijg ik daar 2 jaar garantie op
                          Aangezien er op mijn huidige versterker geen bestelcode staat heb ik maar schrik dat ze weer ééntje gaan opsturen die niet deugd. Wat er bij mij achter opstaat is [SOFTWARE: NG_OFF] Dus ik denk dat ik mijn huidige ga laten steken en de 2 jaar fabrieksgarantie ga nemen.

                          Voor de rest zéér tevreden tot nu toe. Hij rijdt echt heerlijk stil
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment


                          • Zaterdagochtend na een rit van 20 km en een stop bij mijn ouders, bij het terug vertrekken was het ponggeluid er terug ( klinkt als lichten nog aan na uittrekken sleutel...) en geen enkel foutbericht te zien. Zoals de drie vorige keren ( toch al een vijf maanden geleden) alles afgelegd, sleutel uit en naast de auto sigaret gepaft, heeft nog bijna 5 minuten staan pongen, zelfs na sluiten deuren, dan pongen gestopt, terug instappen, starten en zonder probleem weg... Geen idee waarom hem niet gelukkig was. Deze namiddag op een andere rit, viel mijn hele middenconsole uit, nav, radio, lichtjes van knoppen. Even stil en dan nav starte terug op, lichtjes aan en radio ging gewoon door ??? Reed op een strakke asfaltweg zonder putten noch bulten. Electronica is iets raars in deze auto. Ben benieuwd naar volgende hickup...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                              Ik heb mijn nieuwe 1.6CDTI ook nog niet weten regenereren. Staan nu 3000km op dus dan zou hij het toch al eens moeten gedaan hebben. Mijn vorige stond dan stationair te rammelen en te kletteren gedurende 10 minuten :p. Bij de nieuwe heb ik zelfs nog niks gezien aan het verbruik ofzo als hij moest regenereren. Ook als ik bij mij oude de airco opzetten dan was die niet meer vooruit te branden terwijl je bij men nieuwe er zo goed als niks van voelt

                              Maandag moet hij naar de garage. Toch eens voor men AGR zetels te laten nazien want die klikken weer in de bochten. Dacht dit verholpen te hebben maar dat was maar tijdelijk. Het probleem zit hem aan de twee witte plastieke klemmen onder de stoel. Deze wrijven in schokjes over de buis tijdens het afdraaien. Er zou een modificatieset zijn van Opel naar het schijnt dus maandag is zien of de garage daar vanaf weet.
                              Ook de zetel/stuur verwarming laat ik een keertje nazien, die wordt bijlange niet zo warm als in mijn vorige.
                              Ook heb ik weer in de clinche gelegen vanaf dag 1 met de Opel Klantendienst. Over het feit dat die Infinityversterker nog steeds niet deugd! Ik had gevraagd om dan mijn oude versterker over te bouwen in mijn nieuwe wagen omdat ik weet dat die goed is en ik geen zin had om te wachten tot Opel er een oplossing voor vind. Maar ik heb natuurlijk wel betaald voor een nieuwe en niet voor een 3 jaar oude. Na véél vijven en zessen en mij weer goed kwaad te maken mag ik nu kiezen.
                              - Ofwel wordt er een nieuwe versterker besteld zoals degene die er nu insteekt
                              - Ofwel laat ik de versterker er inzitten die er nu momenteel in steekt en krijg ik daar 2 jaar garantie op
                              Aangezien er op mijn huidige versterker geen bestelcode staat heb ik maar schrik dat ze weer ééntje gaan opsturen die niet deugd. Wat er bij mij achter opstaat is [SOFTWARE: NG_OFF] Dus ik denk dat ik mijn huidige ga laten steken en de 2 jaar fabrieksgarantie ga nemen.

                              Voor de rest zéér tevreden tot nu toe. Hij rijdt echt heerlijk stil
                              Ik heb je nog niet bedankt, door je problemen met je eerste infinity heb ik destijds beslist die optie niet te pakken en nu zie ik dat het nog altijd niet vlot, spijtig voor jouw, hoop dat je een oplossing vind.
                              ben wel gelukkig met de klank in de mijne, met de nav 900. De klank is in mijn ogen zeer goed ( bass staat zelfs nog niet op Max :-)) zeker in vergelijking met wagens van vrienden (Audi,BMW,Mercedes, wel met standaard geluidssystemen, maar wel evenveel boxen...)

                              ik heb nu 42.000 km en heb een viertal keer gezien op snelweg dat ie 2 liter meer verbruikte en 1 keer een omwegje gemaakt omdat ie begon te regeneren bij thuiskomst, duurt meestal niet lang, nog geen warning gehad...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                                Het roet is dan inderdaad wel zeer snel opgebouwd... Er moet toch een andere oorzaak zijn waardoor jouw roetfilter constant vol zit? Is er al eens verder gekeken wat het probleem kan veroorzaken?
                                mss blijft de egr klep openstaan, voorlopig kan ik weer rijden, als er binnenkort weer meldingen komen dan steek ik hem binnen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jbvox Bekijk Berichten
                                  Deze namiddag op een andere rit, viel mijn hele middenconsole uit, nav, radio, lichtjes van knoppen. Even stil en dan nav starte terug op, lichtjes aan en radio ging gewoon door ??? Reed op een strakke asfaltweg zonder putten noch bulten. Electronica is iets raars in deze auto. Ben benieuwd naar volgende hickup...
                                  ook al enkele keren gehad dat alles uitvalt en weer herstart, in het begin paar keer kort na elkaar, dan binnengeweest voor software update.
                                  Sindsdien heb ik het nog voorgehad maar minder frequent.

                                  Comment


                                  • Merk je dat zo goed als de DPF aan het regeneren is?
                                    Ik heb dat bij mijn vorige nooit gemerkt en heb er toch 165.000 mee gereden en met de astra heb ik dat ook nog nooit gemerkt en ben nu 47.000 er in aan het bollen.

                                    Comment


                                    • ik merk het soms als ik voor de lichten sta en de motor valt niet uit (start/stop) het toerental is dan ook net iets hoger.
                                      Verder merk ik het niet en de regeneratie gebeurd om de 580km (uitlezing aan de pc)

                                      Comment


                                      • Daarjuist een paar fotookes gaan nemen





                                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                        Comment






                                        • DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                          Comment

                                          Working...
                                          X