Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooie config. Enkel jammer dat de achterlichten nt donkergetint zijn zoals vd sport of cosmo

Comment

• Zalig kleur, dat rood. Ik vind het top dat je het nu kunt krijgen, ookal koop je geen BiTurbo!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jbvox Bekijk Berichten
        Zaterdagochtend na een rit van 20 km en een stop bij mijn ouders, bij het terug vertrekken was het ponggeluid er terug ( klinkt als lichten nog aan na uittrekken sleutel...) en geen enkel foutbericht te zien. Zoals de drie vorige keren ( toch al een vijf maanden geleden) alles afgelegd, sleutel uit en naast de auto sigaret gepaft, heeft nog bijna 5 minuten staan pongen, zelfs na sluiten deuren, dan pongen gestopt, terug instappen, starten en zonder probleem weg... Geen idee waarom hem niet gelukkig was. Deze namiddag op een andere rit, viel mijn hele middenconsole uit, nav, radio, lichtjes van knoppen. Even stil en dan nav starte terug op, lichtjes aan en radio ging gewoon door ??? Reed op een strakke asfaltweg zonder putten noch bulten. Electronica is iets raars in deze auto. Ben benieuwd naar volgende hickup...
        Ik heb de mijne nu een dikke twee jaar. In die tijd al twee keer aan de hand gehad dat mijn middenconsole uitviel zonder reden.
        Bij mij gebeurde dit uiteraard net op het moment dat ik de gps aan het gebruiken was op een drukke autostrade wissel...

Het pong geluid heb ik zeer regelmatig aan de hand. Ben het al gewoon ondertussen.
        Heeft bij mij iets te maken met de sensor van mijn deur.

Als ik mijn auto start terwijl mijn deur nog open is, blijft hij 9/10 lawaai maken. Maakt niet uit of de deur dan open of dicht is.
        Bij mij helpt het altijd om terug stil te leggen. Auto sluiten, terug open en opnieuw starten.

Ook het volume van het pong geluid is niet altijd juist. Je kan kiezen "standaard" of "extra luid" of zoiets.
        Staat bij mij op standaard natuurlijk, maar maakt regelmatig evenveel lawaai als de extra luide stand.
        Technieker van de garage kon het ook niet snappen. Niks aan te doen dus...

Comment

• Ga je naar de garage om uw zetel te laten nakijken ziet ge dit ineens staan :p. Deed toch een beetje zeer om hem daar zo te zien staan

Ben dus binnen geweest om men AGR zetels te laten nazien (klikken in de bochten) en voor men stuur/zetel verwarming die naar mijn denken niet erg warm wordt. Nu de stuur/zetelverwarming moet ik mee leren leven want die werkt zoals het hoort. Aangezien de verwarmingselementen in de vorige editie'd van de Astra bij allemaal kapot gingen zijn deze wat zwakker uitgevoerd en geven deze minder warmte af en zou de levensduur verhogen. Ik had met men vorige nooit geen problemen gehad met de stuur/zetelverwarming dus dit zijn nog de eerste serie van verwarmingsmatten en die worden dus véél warmer. Ik was de temperatuur van men vorige dus nog gewoon :p.

Voor de AGR zetel was zoals ik al dacht een oplossing voorgeschreven van Opel zelf. Dus hier hebben ze ook naar gekeken. Echter toen ik weg reed was het klikken nog niet volledig verholpen. Het was wel véél minder maar toch klikte hij nog. Dus terug gedraaid en hebben ze er weer naar gekeken, vervolgens gaan testrijden maar nog steeds klikte hij wat. Ik dus weer terug en gevraagd of ze de klemmen niet wilde invetten waardoor deze vlotter over de rail schoven. Dit hebben ze dan gedaan en het klikken was zo goed als verdwenen. Toch voelde ik onderweg nog steeds een klik in de scherpe bochten. Ik durfde mijn kop al niet meer laten zien in de garage dus ben ik naar huis gereden en heb zelf de stoel uit elkaar gehaald. Werkje van niks.
          Onderaan de stoel moet je de computer (van men zetelverwarming en elektrische lendensteun denk ik) eerst demonteren (2 schroeven). Dan moet je uw hoofd diep onder de stoel steken en dan zie je 4 boutjes van 8 die je kan losmaken. Eens deze los zijn kan je het volledige voorste deel dat je uit de stoel kan schuiven demonteren. Hieronder zitten 2 torxvijzen waarmee de witte klemmen onder de stoel vast zitten. Het zijn deze witte klemmen die de boosdoeners zijn van het geklik in de bochten. Als je in een bocht gaat dan schuiven deze klemmen een paar millimeter héén en wéér. Maar dit gebeurd niet soepel omdat de plastiek wrijft met de ijzeren stang die erdoor loopt. Dit wrijven gebeurd dus in schokjes en dat veroorzaakt dus het klikken. Je kan dit smeren maar da lijkt me dan ook maar een oplossing van tijdelijke aard. Ik heb dus deze witte klem gedemonteerd en tussen de stang en de klem een rubber doek gestoken. Hierdoor klemt de witte klem harder op de buis en heb je geen plastic op ijzer waardoor er klik geluiden ontstaan. Ik heb de rubber ook ingevet zodat deze vlot mee kan schuiven in de bochten. Vervolgens heb ik ook een slangenbriet naast de witte klem gehangen zodat de witte klem minimaal kan meebewegen in de bochten. Vervolgens het geheel weer gemonteerd en gaan testrijden. Het klikken is nu echt volledig verdwenen! Scheelt een pak aan stres want ik boei me op aan zo een dingen omdat ik er mij aan ga ergeren. ik weet van mezelf dat ik nen erge ben op dat gebied. Mijn auto moet 100% rammelvrij zijn!

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• We hebben nen halven MacGyver!

Comment

• Gisteren een kleur gespt die ik nog nooit gezien had. Donker champagne... lichtere varianten heb ik al wel gezien

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                ik merk het soms als ik voor de lichten sta en de motor valt niet uit (start/stop) het toerental is dan ook net iets hoger.
                Verder merk ik het niet en de regeneratie gebeurd om de 580km (uitlezing aan de pc)
                Ik merk het aan het momentaan gebruik, dat ligt dan 2-3 l/100 km hoger, en motor valt idd niet uit aan het licht.
                Ik zie ook in de bc bij de zwaarverbruikers dat er een meerverbruik is door de achterruitverwarming, terwijl die niet aanstaat, dit slaat ook op het regenereren.
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SDE Bekijk Berichten
                  Ik heb de mijne nu een dikke twee jaar. In die tijd al twee keer aan de hand gehad dat mijn middenconsole uitviel zonder reden.
                  Bij mij gebeurde dit uiteraard net op het moment dat ik de gps aan het gebruiken was op een drukke autostrade wissel...

Het pong geluid heb ik zeer regelmatig aan de hand. Ben het al gewoon ondertussen.
                  Heeft bij mij iets te maken met de sensor van mijn deur.

Als ik mijn auto start terwijl mijn deur nog open is, blijft hij 9/10 lawaai maken. Maakt niet uit of de deur dan open of dicht is.
                  Bij mij helpt het altijd om terug stil te leggen. Auto sluiten, terug open en opnieuw starten.

Ook het volume van het pong geluid is niet altijd juist. Je kan kiezen "standaard" of "extra luid" of zoiets.
                  Staat bij mij op standaard natuurlijk, maar maakt regelmatig evenveel lawaai als de extra luide stand.
                  Technieker van de garage kon het ook niet snappen. Niks aan te doen dus...
                  Nu je het zegt, de keren dat ie bleef pongen, was toen ik hem startte met de deur open. Zal daar dus misschien iets mee te maken hebben...
                  had daar nog niet bij stilgestaan.

Comment

• Ik heb een afneembare trekhaak laten plaatsen en nu is mijn vraag of ik het plaatsingsattest en factuur nodig heb om hem te laten keuren of hebben ze dat niet nodig?

Comment

• Inschrijvingsbewijs, gelijkvormigheidsattest, verzekering en (eventueel) vorig keuringsbewijs volstaan.

Vergeet niet je afneembare bol te monteren.

Comment

• Ok thx

Comment

• iemand al meegedaan aan http://www.hetbestebod.be/ ?

Ik heb het uit nieuwsgierigheid ingevuld, maar ik moet langsgaan in de garage om 'de prijs' te bepalen.

Comment

• Neen bedankt.

Comment

• Ik ben een weekje terug van Frankrijk meer bepaald "Lot et Garonne " over de volledige route heen en terug + de dagelijkse uitstappen had ik volgens mijn BC een gem. verbruik van 6.1 L/100km maar volgens de tankbeurten en de totaal afgelegde km kom ik aan 6.4 L/100 km dit vind ik toch wel heel zuinig voor een automaat benzine 1400cc en 140 pk ik moet wel zeggen dat ik op de snelwegen met CC gereden heb aan een max. snelheid van 114 km/h dit klinkt misschien een rare snelheid maar ik heb dat gedaan omdat ik dan ook meestal niet hoefde te vertragen , het is daar afwisselend 110 en 130 km/h en zodoende reed ik nooit te snel gezien de afwijking dat iedere kilometerteller heeft reed ik ten hoogste 110 à 111 km/h dus niet flitsbaar daarbij vind ik hem een heel aangename reiswagen waarin je uren kan rijden zonder pijn in de rug te hebben.... oh by the way .... het gaat hier over een Astra Sportstourer Cosmo Automaat , hoop er nog veel km mee te kunnen rijden ,

Comment

• forum

Even iets heel anders nu , zijn er nog leden die soms dagen niet op het forum kunnen laat staan om iets te schrijven , soms dagen na elkaar dat het laatste bericht van 40 min geleden is en nog altijd van dezelfde persoon , ik log dan in maar er veranderd niks ik heb al ettelijke malen de webmaster een mail gestuurd maar die komt telkens terug wegens onbestaand adres nu is het weer een van de weinige keren dat ik er wel op kan en bij deze profiteer ik er van en hoop dat de persoon of webmaster het leest , dank bij voorbaat ,
                                Adam Opel

Comment

• Heb ook al gemerkt dat het forum vaak niet werkt ja. Vaak offline, vaak dubbel posten, niet posten, ...
                                  Je bent dus niet de enige.
                                  Raar dat er geen admins zijn, zeer spijtige zaak dan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                    Even iets heel anders nu , zijn er nog leden die soms dagen niet op het forum kunnen laat staan om iets te schrijven , soms dagen na elkaar dat het laatste bericht van 40 min geleden is en nog altijd van dezelfde persoon , ik log dan in maar er veranderd niks ik heb al ettelijke malen de webmaster een mail gestuurd maar die komt telkens terug wegens onbestaand adres nu is het weer een van de weinige keren dat ik er wel op kan en bij deze profiteer ik er van en hoop dat de persoon of webmaster het leest , dank bij voorbaat ,
                                    Adam Opel
                                    Het forum valt af en toe weg en blijft regelmatig haperen, maar dat duurt toch geen dagen hoor. Misschien dat je net op de verkeerde momenten hierop wil, maar dat lijkt mij straf. Post eens iets in feedback?

Comment

• ik kan er wel op maar soms is het echt beestig traag.

Comment

• Net iemand gespot met nrplaat 1-CKT- ofzoiets, zilvergrijze astra j met OPC-pakketje en trekhaak.
                                        Ben z'n naam kwijt maar ben 'm al eens tegengekomen met de Corsa OPC in de ANAC wie o wie? Woont in Brasschaat dacht ik.

Comment

• Polleke?

Comment

Working...
                                          X