Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Paar dagen geleden mijn auto gewassen, vind ik dit op mijn motorkap.
20141004_115726.jpg
Terug opnieuw dan maar? pfff.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMijne is van december 2012 en buiten twee keer de zetelverwarming te hebben vervangen nog niks last mee gehad.
Rijdt perfect !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenZeg eens?
Erger als die 1.7 cdti's kan het niet worden, daar heb ik genoeg miserie mee gehad -> De leasingmaatschappij begon het ook beu te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHeb er 4 gehad, 3 Zafira's en 1 Astra met de 1.7CDTI
- Alle injectoren vervangen -> bij alle 4 de wagens
- EGR klep kapot
- Versnellingsbak naar de fillistijnen
- 2x turbo
- 8 x DPF vervangen
Wagens deden 100.000 tot 120.000km op een jaar.
Ik rij al heel mijn leven met Opel en heb nog NOOIT iets van dergelijke zaken moeten laten herstellen.
Enkel de turbo en versnellingsbak van mijn Alhambra, zoals je weet Volkswagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenHeb een vraagje. Gisteren de Astra eens een grondige poetsbeurt gegeven vanbinnen en vanbuiten met Meguiars producten.
Nu toen ik de wagen aan het afspuiten was zag ik dat deze volstond met van die kleine roestplekjes, op het dak, deuren, in de stijlen... en ze gaan er niet uit.
Ik heb een witte lak iemand een idee wat dit kan zijn ? En zo ja wat ik er aan kan doen...
Mijn vader dacht dat het van de remschijven of van de remblokken kan komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenWie heeft er hier nog DAB? Ik vind precies dat ik steeds slechte ontvangst heb hiermee. Geluid valt véél weg en er zit zowat ruis op. Hij synchroniseert samen met de FM zender. Dus als de DAB weg valt dan schakelt hij op FM. Maar daar zit wat vertraging op en dan herhaalt hij alles dus 10 keer. Aan de kanten van Antwerpen gaat het maar hier in de buurt valt de DAB echt continu weg. Ga er is ne keer terug mee gaan want volgens mij is er iets ni just.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenZou dat aan uw rijstijl kunnen liggen ?
Ik rij al heel mijn leven met Opel en heb nog NOOIT iets van dergelijke zaken moeten laten herstellen.
Enkel de turbo en versnellingsbak van mijn Alhambra, zoals je weet Volkswagen...
Heel ons wagenpark had er last van (+-65 auto's) dus nee, de rijstijl had er niks mee te maken, de leasingmaatschappij heeft dan maar gezegd dat we mss naar een ander merk moesten overstappen.
Dat is dan Renault geworden (Grand Scenic en Megane) en die hebben geen problemen zoals de Opel's hadden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenZou dat aan uw rijstijl kunnen liggen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenNu toen ik de wagen aan het afspuiten was zag ik dat deze volstond met van die kleine roestplekjes, op het dak, deuren, in de stijlen... en ze gaan er niet uit.
Ik heb een witte lak iemand een idee wat dit kan zijn ?
Comment
-
Had mijne witte ook al die roesttikkeltjes. Gewoon ne keer behandelen met IronX en ze zijn er allemaal uit.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Heb de witte binnen gedaan bij een cardetailer. Hij is behandelt met IronX, geclaied en heb dan een coating er laten opleggen.
Wagen is supper glad nu. Velgen hebben een waxlaag gekregen.
Het spijtige is omdat de velgen nu fatsoenlijk zijn opgekuist we tot de ontdekking gekomen zijn dat mijn Black Gloss velgen van binnen naar buiten aan het afblotten zijn . Dus met de witte van het ene probleem naar het andere.
Het grapje heeft mij 500euro gekost en de mop moet nog komen. Opel komt niet tussen en de verzekering (full omnium) ook niet. Dus met de technologie van vandaag kunnen ze geen vernis op de markt brengen die daar tegen bestendig is.
Ik ga een van dees eens foto's posten van de witte (als ik er eenmaal ben achter gekomen hoe het moet )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenHeb de witte binnen gedaan bij een cardetailer. Hij is behandelt met IronX, geclaied en heb dan een coating er laten opleggen.
Wagen is supper glad nu. Velgen hebben een waxlaag gekregen.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenHoeveel kostte dat ongeveer en waar heb je het laten doen?
Valkenburg aan de Geul
Comment
-
Gisteren iets raars voorgehad. Ik moest een nieuwe lamp steken in mijn dimlicht en ik ging dus een setje kopen in Auto5. Beide vervangen, maar nu zaten in het doosje ook nog W5W-lampjes. Ideaal voor in het handschoenkastje en de koffer, dacht ik! Kofferlampje makkelijk kunnen vervangen, op naar het handschoenkastje! Daar haal ik het lampje er uit, steek het nieuwe er in en sluit alles terug aan. Niets. Geen licht meer. Hmm, vreemd. Vorig lampje er in. Niets: de lamp is het dus niet. Soit, na veel zessen en zevenen kwam ik er achter dat de leeslampjes het ook niet meer deden. Ze gingen wel branden als de deuren open gingen, maar ik kon ze dus niet aanzetten als als ik ze manueel wou laten branden. Waarschijnlijk dus een zekeringetje gesprongen.
Ik moest nog weg en besloot om dit later de bekijken.
Een uurtje later stap ik terug in de wagen en start hem. Merk ik op dat er een leeslampje brandt. Alle andere lampjes bekeken, en alles doet het weer! :-o Wie kan dit verklaren?
Comment
-
Ik heb mijn wagen binnen gedaan bij RSTB in Tessenderlo. Het heeft mij 500euro gekost om een coating te laten leggen maar hou er rekening mee dat mijn wagen niet gepolierd moest worden omdat het gaat om een nieuwe auto. De wagen is ontvet, gewassen, geclaied en gecoat en mijn velgen in de wax gezet.
Het probleem met mijn velgen is ondertussen opgelost het ging om transportvet/ wax waar ze in de garage te lui voor waren geweest om deze te verwijderen. Dus dat was goed aangekoekt in de velg. Maar RSTB heeft mij wel geholpen met het zoeken naar een product dat het kon verwijderen en dit gratis. Ik kan RSTB ten zeerste aan raden omdat voor die man niks te veel is.
Als de winterschoenen erop staan ga ik de zomerschoenen binnen doen om ook te laten coaten dan ben ik gerust.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenHoeveel kostte dat ongeveer en waar heb je het laten doen?
Dichtbij is ook Quality-Shine (Houthalen). Ben ik vorige week geweest.
Hij zit hier ook op't forum EN hij doet momenteel een actie rond coatings...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDichtbij is ook Quality-Shine (Houthalen). Ben ik vorige week geweest.
Hij zit hier ook op't forum EN hij doet momenteel een actie rond coatings...That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
Comment