Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voor een GTC? Ik vermoed een 250EUR, maar das maar een schatting.
    Ga eens langs bij hun, zeer professionele ontvangst + ze bekleden ook voor dealers en werken met OEM leder.

Comment

• Kzit te twijfelen om een setje Gyeon Mohs te kopen, nu ze er allemaal promoties op doen... Zou goede bescherming zijn voor de winter (en het strooizout)

Comment

• Is er nog iemand die zijn klok niet kan aanpassen naar het winteruur?

RDS synchronisatie werkt niet. Heeft nog nooit goed gewerkt volgens mij.
        Maar ook manueel kan ik noch de tijd, noch de datum aanpassen.

Ik kan een nieuwe tijd of datum opgeven, maar na de bevestiging, blijft toch het oude staan....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SDE Bekijk Berichten
          Is er nog iemand die zijn klok niet kan aanpassen naar het winteruur?

RDS synchronisatie werkt niet. Heeft nog nooit goed gewerkt volgens mij.
          Maar ook manueel kan ik noch de tijd, noch de datum aanpassen.

Ik kan een nieuwe tijd of datum opgeven, maar na de bevestiging, blijft toch het oude staan....
          Bij mij staat het op automatisch, maar de klok paste zich niet aan. Daarna manueel aangepast en nu blijft hij juist staan. Ben je zeker dat je op bevestigen klikt ipv back?
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Bij mij staat het op automatisch, maar de klok paste zich niet aan. Daarna manueel aangepast en nu blijft hij juist staan. Ben je zeker dat je op bevestigen klikt ipv back?
            Yep, bevestigen door te duwen op de draaiknop.

Gisteren en vandaag al geprobeerd. Wel altijd met draaiende motor.
            Straks nog eens zonder proberen.

Comment

• Bij de vorige generatie moest je een radiostation selecteren dat RDS (radio data systeem)
              ondersteunde om automatisch het uur te laten veranderen. De VRT radio zenders doen dat.

Bij mij is het automatisch gebeurd.

Comment

• Hier ook automatisch, ik heb er nooit iets voor moeten doen.

Wat ik wel heb is een slecht draaiende motor als de airco opstaat. mss riem of pomp versleten?
                voorlopig heb ik hem afstaan en draait ie normaal.

Comment

• Ik blijf mij toch doodergeren aan de slechte radio ontvangst van de Astra. (FM radio althans). Het is wel afhankelijk van de regio maar dan nog, zelfs de gewone posten zoals StuBru en MNM hebben regelmatig ruis, in praktisch alle andere wagens waarmee ik heb meegereden, is er totaal geen slechte ontvangst, ik vind dit enorm irritant! Zelfs mijn oude Corsa van 2001 had perfecte ontvangst, 11 jaar later zou men toch denken dat de technologie erop vooruit gaat, niet achteruit?! man man...

Kheb daarnet in het configuratie menu (Config scherm, dan info +-10 seconden indrukken) wat gespeeld met de antenne opties, ben benieuwd of dit een verschil zal maken.
                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Mijn radio staat altijd op StuBru, dus daar ligt het dan al niet aan.

Het verhaal wordt nog straffer.
                    Ik slaag er nu soms in om het uur twee uur naar voor of naar achter te zetten.
                    Wanneer ik dan het uur juist probeer te zetten, gaat het opnieuw naar zomeruur ongeacht van wat ik ingeef.

Snappen wie snappen kan....

Morgen eens langs de garage passeren denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                      Ik blijf mij toch doodergeren aan de slechte radio ontvangst van de Astra. (FM radio althans). Het is wel afhankelijk van de regio maar dan nog, zelfs de gewone posten zoals StuBru en MNM hebben regelmatig ruis, in praktisch alle andere wagens waarmee ik heb meegereden, is er totaal geen slechte ontvangst, ik vind dit enorm irritant! Zelfs mijn oude Corsa van 2001 had perfecte ontvangst, 11 jaar later zou men toch denken dat de technologie erop vooruit gaat, niet achteruit?! man man...

Kheb daarnet in het configuratie menu (Config scherm, dan info +-10 seconden indrukken) wat gespeeld met de antenne opties, ben benieuwd of dit een verschil zal maken.
                      Vind ik raar, heb de navi 900 en moet zeggen dat de radio bij mij zeer goed werkt, ik rij constant van kust naar brussel (en terug) en waar ik in mijn vorige wagen (LR Freelander) geregeld slechte ontvangst had, heb ik dit niet in den astra. mijn klok heeft zich ook niet automatisch verzet, maar mijne radio staat bijna altijd op nostalgie en kweet niet of die RDS meesturen, gewoon handmatig verzet en geen probleem.

Comment

• Bij mij ook zeer slechte radio ontvangst het stoort enorm...
                        Heb al zitten denken om een antenneversterker te plaatsen maar waar ga je voor zo iets langs ?
                        Bij een audio dealer ???

Comment

• Nog iemand met een ST, die problemen heeft dat hij rechts vanachter precies wat kraakt als de onderweg wat "ruwer" is? Dacht eerst dat ik in de koffer wat los had liggen of tegen elkaar botste (driehoek + krabber) ma heb ze dan ma verlegd en bleef gewoon verder gaan... iemand een idee?

Comment

• Geen klachten van de radio ontvangst met de Navi 900 en ik rij iedere dag het halve land door.

Enigste gerammel dat ik soms hoor vanachter in de ST is de afdekking van de kofferruimte.

Comment

• Langs de garage geweest voor mijn tijdsprobleem.
                              Die mannen hadden ook geen idee. Nog nooit meegemaakt

Zat niks anders op dan batterij eens los te koppelen.
                              Daarna werkte de RDS synchronisatie wel en kon ik hem ook terug manueel aanpassen...

Comment

• Idd de hoedenplank is los klikken en terug vast en dan is het gekraak meestal weer voor even weg.
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• @DynaRax & Opel_Bjorn, thanks vo den tip ga ik vanavond eens kijken of dat enige soelaas bied.
                                  Vond het beetje absurd om hier voor naar de garage te gaan aangezien deze mij toch waarschijnlijk gaan afwimpelen omdat het ook niet altijd is...

Edit:

Was dus inderdaad de afdekking; even los gemaakt terug vast gezet en was voor een tijdje weg; nu dus terug.
                                  Eens bestuderen en kijken of ik er soort van rubbertje kan tussen steken dat het mogelijks opvangt of druk op zet dat de speling verdwijnt...
                                  Last edited by ; 30/10/2014, 10:39. Reden: Aanpassen voor tegen te gaan Double Post

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bn_ Bekijk Berichten
                                    Nog iemand met een ST, die problemen heeft dat hij rechts vanachter precies wat kraakt als de onderweg wat "ruwer" is? Dacht eerst dat ik in de koffer wat los had liggen of tegen elkaar botste (driehoek + krabber) ma heb ze dan ma verlegd en bleef gewoon verder gaan... iemand een idee?
                                    Ik rij met een sedan en heb net hetzelfde probleem, op minder vlakke wegen een en al gekraak. Dit doet hem ook voor bij het nemen van een bocht. Iemand hiervoor een oplossing ???

Comment

• Aan alles ST eigenaars, is die van jullie ook slecht gespoten?
                                      Die van mij heeft over de hele wagen een sinaasappelschileffect... de vraag, zou ik hier mee terug gaan?

Comment

• Mijn witte zijn vernis lag ook zéér schraal. Ook zaten daarbij héél véél stofpuntjes in de lak van fabriek af. Maar ben er zelf niet mee terug geweest want zoiets krijgde toch nooit voor elkaar (ervaring mee mijn Corsa D waarna 4 dagen het dak vol matten plekken stond). Mijn rode ligt daar in tegen wel mooi strak. Wat ik wel gemerkt heb bij mijn rode is dat deze bij de laatste kwaliteitscontrole terug geroepen is denk. Toen ik mijn trekhaak aan het plaatsen was en ik mijn achterlichten eruit haalde toen zag ik dat er aan de rechterkant tussen de flank en het achterpaneel manueel kit is bij tussen gespoten. Deze is ook nog zwart van kleur. Aan de linker kant zit er minder kit en is deze mee in de rode kleur gespoten. Dus waarschijnlijk heeft hij in de water tunnel daar een beetje gelekt en hebben ze het nog bij gewerkt.
                                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Het valt van ver niet op, maar heb hem vandaag gewaxt en van dicht ziede dat er iets niet juist is.
                                          90% ziet het niet, maar ik dus wel.

Blinken doet ze wel!

Comment

Working...
                                          X