Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je merkt het idd in de spiegeling van de bomen in de dakspoiler: de reflectie is niet 100% zuiver.
    Maar hij blinkt wel 😉, thanks to Bimmer ?

.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Ja heb wax van hem geleend, ik wou die AF Spirit eens testen en hij had die staan.
      Vraag mij af wat ze bij Opel zelf zouden zeggen

Comment

• Die sinaasappelhuid heb ik ook. Ook een deel van de linkerpassagierdeur met stof in. Verder is de siliconen los die zit tussen de dakrails en het dak zelf. Ook nog een vervelend gekraak achter de toerenteller in het dashboard. Maar betrouwbaar is ie wel

Mijn oog valt de laatste tijd meer en meer op deze als opvolger

Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by prins207; 31/10/2014, 18:36.
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Mooi die nieuwe mazdas!

Comment

• Is jullie nog niets opgevallen ?
            Dat op elk forum waar er over een Opel word gesproken er een massa aan problemen word aangekaart maar wanneer je voor problemen naar een dealer gaat weten die van niks.
            Radio (navi950) enorm slechte radio ontvangst op Q-music, mnm, joeFM maar dan weer goede ontvangst op Radio1 en 2 en Nostalgie. Maar zelfs wanneer je op de toets drukt om een andere FM zender voor dezelfde zender te zoeken duurt dit toch wel even.. Enorm irritant.
            Verder heb ik last van een gekraak dat ergens van het dashbord komt passagierszijde en ook nog steeds een irritant geluid komende van de zijruit van de bestuurder.
            Ik hoop dat Opel dit eens allemaal leest dat ze weten wat een brol ze maken ipv te doen of hun neus bloed. Het spijtige is dat ik toch nog even met die rommel moet rondrijden want heb in den deze een beetje te veel geinvesteerd... Maarja eerste Opel en laatste Opel!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
              Is jullie nog niets opgevallen ?
              Dat op elk forum waar er over een Opel word gesproken er een massa aan problemen word aangekaart maar wanneer je voor problemen naar een dealer gaat weten die van niks.
              Radio (navi950) enorm slechte radio ontvangst op Q-music, mnm, joeFM maar dan weer goede ontvangst op Radio1 en 2 en Nostalgie. Maar zelfs wanneer je op de toets drukt om een andere FM zender voor dezelfde zender te zoeken duurt dit toch wel even.. Enorm irritant.
              Verder heb ik last van een gekraak dat ergens van het dashbord komt passagierszijde en ook nog steeds een irritant geluid komende van de zijruit van de bestuurder.
              Ik hoop dat Opel dit eens allemaal leest dat ze weten wat een brol ze maken ipv te doen of hun neus bloed. Het spijtige is dat ik toch nog even met die rommel moet rondrijden want heb in den deze een beetje te veel geinvesteerd... Maarja eerste Opel en laatste Opel!!
              Sterker nog, bij aflevering van ontvangst werkte mijn GSM met bluetooth niet... verkoper vertelde dat dit bij bepaalde GSM's zou was en ik er maar mee moest leven.

Na zelf wat zoeken en testen ben ik er toch in geslaagd om het te doen werken, zo goed en zo stom als ik ben heb ik die hele uitleg geschreven en door gemaild naar de verkoper, positieve feedback van hem gekregen dus blij dat ik kon helpen. Vandaag moest ik er toch zijn voor die orange peel eens aan te kaarten en zie ik hem een auto afleveren in de showroom. Ik hoor hem van ver zeggen: Ja meneer, sommige GSM's zijn niet compatibel met het bluetooth systeem.

Zijn die nu zo danig van slechte wil ofzo?

Hier is het ook de laatste Opel, de service is bagger en ook al noemt Opel zich zelf een premium merk, ze zijn het verre van.

Comment

• Als ik de negatieve reacties lees begin ik nog te denken dat de kwaliteitscontrole de laatste tijd zeer slecht is. Bij mijn astra (bouwjaar 2011) met 58000 km op de teller zijn er totaal geen problemen. Afwerking is perfect, geen gekraak of gepiep, radio werkt prima (CD 400). Ik moet wel zeggen dat de problemen die jullie opsommen ook bij andere merken voorkomen, de firma wagens van mijn werkgever zijn renault en ford en hier ook dezelfde klachten.

Comment

• Het probleem bij Opel tegenwoordig is dat ze alles véél te snel verkopen zonder dat het uitvoerig getest wordt. Vooral op het gebied van infotainment is het een waar drama. Klachten lijken ze inderdaad ook steeds in de wind te slagen maar ik denk dat de klantenservice bij elk merk maar bagger is.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Aan alles ST eigenaars, is die van jullie ook slecht gespoten?
                    Die van mij heeft over de hele wagen een sinaasappelschileffect... de vraag, zou ik hier mee terug gaan?
                    Heb er bij mij nog niet echt op gelet en ondertussen is het te laat, dak, motorkap, linkerflank en achterbumper zijn al herspoten geweest, flank zelfs al 2 keer.
                    Mijn lak is meestal ook voorzien van een laagje vuil dus dan valt het minder op dat er het een sinaasappellak is.

Bluetooth problemen heb ik kunnen oplossen door extra software op mijn Android 4.1.2 Bij mijn Windows Mobile en mijn Android 4.4 heb ik geen miserie gehad.

Comment

Hier in België zitten op de radio frequenties zo veel zenders zo dicht bij elkaar dat er problemen moeten van komen. Was vroeger al een probleem met piraat en andere vrije zenders, maar denk dat er heden nog altijd "stoor" zenders zijn.
                      verder hangt ontvangst ook af van uitzending, heb vorige week gezegd dat ik geen probleem had met voornamelijk nostalgie, gisteren was deze natuurlijk slecht te ontvangen in west Vlaanderen, bij info gekeken en zag de radio switchen tussen drie frequenties (rds...) normaal dat we dan de schuld op Opel steken, maar eigenlijk een probleem bij de bron, de uitzending... Heb even opgezocht en de Navi 900 gebruikt twee tuners, om constant te kunnen kiezen welke de beste frequentie van de gekozen radio is. Als het dan nog niet gaat? Wie is dan verkeerd bezig?

Comment

• Moet zeggen dat de Corsa waar ik nu enkele dagen mee rijd toch betere ontvangst heeft dan mijn Astra hoor

Comment

• Maar Ipod in de astra is wel een droom imo, spijtig dat je geen podcast's kan terugvinden via de radio (of het ligt aan mij, kan ook).
                          Dat maakt voor mij veel goed, want als ik naar de radio luister erger ik mij toch aan 10x hetzelfde liedje op een dag en telkens die reclame ertussen...

Comment

Heb ook last van vele rammels en kleine dommigheden, voorbeeld: heb op 2 jaar tijd mijn zetel al 2 keer moeten inspuiten met kruipolie omdat er constant iets piepte/kraakte in de bochten, afkomstig van de zitting.
                            Heb aan de dakhemelverlichting al allerlei pogingen gedaan om het irritante rammelgeluid te elimineren, maar het blijft soms rammelen. Ook een rammel in de bestuurdersdeur. Gekraak in de middenconsole heb ik ondertussen kunnen oplossen met een goede dosis WD40. Slechte radio ontvangst blijft mij het meest van allemaal storen... dit was niet mijn eerste Opel, maar alleszins wel mijn laatste. Jammer dat ze zich zo weinig focussen op de afwerking, want de wagen op zich rijdt voortreffelijk, het onderstel is echt goed, niks op aan te merken, de motoren zijn misschien niet de snelste, maar (bij mij althans) wel betrouwbaar.
                            Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Daarnet eventjes langst geweest bij de dealer om mijn Navi 950 Intellilink te laten updaten. Mevrouw achter de balie zei wel dat ze naar het schijnt bezig zijn met een update. Maar nu hebben ze voorlopig de laatst beschikbare software erop gezet. Echter is er niet véél veranderd als ervoor en werkt hij even "goed". Dus heb me maar weer eens tot Opel Belgium gericht.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                DAB is Digital Audio Broadcasting maw digitale radio. Was wel een optie die ik er extra heb moeten bijnemen. Hier valt hij elke 5 voet weg of luister je precies door een telefoon naar de radio. Vervolgens springt hij dan naar FM. Maar op het DAB signaal zit meer vertraging dan op de FM met gevolg dat alles dus herhaald wordt. Ik luister dus enkel nog naar FM.

TMC zit er bij u ook in, die waarschuwt voor file's wegwerkzaamheden, ongeval waardoor er eventueel een andere route berekend kan worden. Gisteren op weg naar Duitsland héél de tijd werken en file gehad en geen enkele waarschuwing.

In Duitsland heb ik ook even op zen staart gestampt natuurlijk en daar heb ik 195km/h gehaald. Het beste is er dan wel af. Hij zou nog wel sneller gaan maar dit liet het verkeer niet toe.
                                Dat van die DAB is niet normaal Bjorn.
                                Bij mij werkt dat perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bn_ Bekijk Berichten
                                  Deze oplossing lijkt voorlopig soelaas te brengen al is het uiteraard niet ideaal; it does the job however! :-)
                                  Thanks Namaz!

Edit:
                                  Voor degene die op zoek zijn waar deze optie zit in de configuratie: Navigatieinstellingen - Stem uitvinken (uit mijn hoofd: bovenste optie)
                                  Die staat bij mij al bijna drie jaar uit.
                                  Nog geen dag gemist !!

Comment

• Beste auto/Opel vrienden

Graag had ik jullie volgende vraag evenvoorgelegd.

Ik rij sinds oktober 2012 met een OpelAstra J (1.4 ecotec 100pk benzinemotor)
                                    Ik reed met deze wagen tot op hedenslechts 17.000 km en dien binnenkort voor de tweede maal op onderhoudte gaan bij mijn officiële Opel-dealer.
                                    Vermoedelijk zal het hier om een'groot' onderhoud zal gaan. Maar ik vraag me echter af in welke mateer 'groot' onderhoud nodig is aan een wagen met slechts 17.000 km.
                                    Ik vermoed dat elke garage wel zoveelmogelijk onderhoud zal willen doen omdat dit voor hen het meesteopbrengt.
                                    Maar natuurlijk wil ik geen onnodigekosten maken...
                                    Iemand enige ervaring of tips?

Alvast bedankt!

Comment

• Zoals in uw ander topic: onderhoud is om de 30.000km en NIET om de 15.000km

Dealers zeggen dat maar dat is overbodig en OPEL blijft bij zijn 30.000km

Comment

• Heeft er nu ook iemand last van de automatische notificaties op dit forum ?
                                        Ik krijg op geen enkel van mijn topics waar ik een abonnement op heb een email wanneer er een nieuw bericht is gepost.
                                        Ook niet op de deze dus en daarom hebt ge mij al een paar weken niet meer gezien of gehoord...
                                        Weet iemand hoe dit op te lossen is ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Heeft er nu ook iemand last van de automatische notificaties op dit forum ?
                                          Ik krijg op geen enkel van mijn topics waar ik een abonnement op heb een email wanneer er een nieuw bericht is gepost.
                                          Ook niet op de deze dus en daarom hebt ge mij al een paar weken niet meer gezien of gehoord...
                                          Weet iemand hoe dit op te lossen is ?
                                          auto notificatie eens afzetten op een topic en dan eens opnieuw toevoegen?

Comment

Working...
                                          X