Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Papieren waren er gisterenmiddag bij , was nog op tijd op de verzekering , moet wel een nieuwe plaat hebben omdat ik zo nog geen nieuw heb
    met een 1 van voor , daar wist men ineens mijn nieuwe plaat nummer te zeggen en dat ze er zeker morgen zou bijzijn (vrijdag) dus morgen om 4 uur
    zou hij klaarstaan .

Comment

• Alle kijkt, ge gaat em toch voor et weekend hebben
      Foto's posten nadien!

Comment

• Ik denk dat ik één van de lucky mensen ben met een slechte M32 versnellingsbak. Als ik even overloop:

- "Veel" (relatief, in vergelijking met andere wagens) kracht zetten om in versnelling te geraken. Als ik het vergelijk met de vriendin haar Megane (van 2006) meer macht zetten (terwijl die wel ouder is). Ik heb ook een tijdje vervangwagen (zelfde als mijne) gehad en ik vond dat de vervangwagen leuker reed (veel minder problemen met schakelen etc)
        - Vaak niet in versnelling willen (moet je hem terug in neutraal leggen en opnieuw proberen, soms meerdere keren)

Ik had eergisteren het probleem voor dat hij niet in versnelling wou (eerste versnelling). Duurde 7 seconden voor hij erin wou (en moest dan even wat lossen en er terug in gaan)...

Ik had dit al eens aangekaart bij de garage op mijn gratis check-up en daar zeiden ze dat hij nog wat moest los komen en dat ze wat meer smering erop gedaan hebben.

Klopt dit dat dit de standaard problemen zijn op de M32?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
          Duurde 7 seconden voor hij erin wou (en moest dan even wat lossen en er terug in gaan)...
          That's what she said.

Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
          Ik had dit al eens aangekaart bij de garage op mijn gratis check-up en daar zeiden ze dat hij nog wat moest los komen en dat ze wat meer smering erop gedaan hebben.
          Mijne schakelde ook wat stroefer, maar ik merkte wel duidelijk dat het enkel was omdat hij nieuw was. Na 1000 km was het grotendeels weg.

7 sec vind ik wel lang, ik denk dat er toch wat meer problemen zijn. Hoelang / hoeveel km heb je de wagen al?
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            That's what she said.
            Grapjas

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Mijne schakelde ook wat stroefer, maar ik merkte wel duidelijk dat het enkel was omdat hij nieuw was. Na 1000 km was het grotendeels weg.

7 sec vind ik wel lang, ik denk dat er toch wat meer problemen zijn. Hoelang / hoeveel km heb je de wagen al?
            Zit momenteel op 10k km dus denk dat hij dan al redelijk "los" zou moeten zijn...

Comment

• Wat vooral typische kenmerken zijn van de defecte M32 bak is lawaai maken in versnelling en het bewegen van de pook als je optrekt. Je voelt de pook trekken alsof hij uit versnelling wil schieten. Toen ik mijn oude Astra ging inruilen was het bij elke garage die hem wilde overpakken "Slechte versnellingsbak zeker?" en gingen ze ermee testrijden. Maar mijn witte zijn versnellingsbak was nog goed . Enkel bibberde de pook in 4e versnelling maar dat had hij al vanaf dat hij nieuw was en dat was ook normaal volgens de garage toen.

Juist bericht gekregen van de Opel klantendienst ivm het de Navi950 intellilink. Zoals verwacht zit er niks anders op dan wachten op een software update. ik moet wachten tot ik van de dealer bericht krijg. Met andere woorden --> het blijft zoals het blijft nu... en leer ermee leven. Opel klantendienst zei dat ze misschien met een update bezig waren maar dat wisten ze zelf niet
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Zal er eens op moeten letten. Wat voor "lawaai" bedoel je dan dat van de versnellingsbak komt?
                Enfin, al zijn het de lagers niet (waar de M32 het meest voor gekend staat) dat de problemen geven, is het toch iets anders want dit vind ik niet echt normaal...

Comment

• DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Wie had dat hier dat zijn uur van de BC iedere keer versprong ook al stond die op automatisch? Dat heb ik dus ook sinds deze middag.

Automatische aanpassing dan maar afgezet, brol.
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Wie had dat hier dat zijn uur van de BC iedere keer versprong ook al stond die op automatisch? Dat heb ik dus ook sinds deze middag.

Komt gewoon doordat het radiostation het verkeerde uur uitzend hoor :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                          Ik denk dat ik één van de lucky mensen ben met een slechte M32 versnellingsbak. Als ik even overloop:

- "Veel" (relatief, in vergelijking met andere wagens) kracht zetten om in versnelling te geraken. Als ik het vergelijk met de vriendin haar Megane (van 2006) meer macht zetten (terwijl die wel ouder is). Ik heb ook een tijdje vervangwagen (zelfde als mijne) gehad en ik vond dat de vervangwagen leuker reed (veel minder problemen met schakelen etc)
                          - Vaak niet in versnelling willen (moet je hem terug in neutraal leggen en opnieuw proberen, soms meerdere keren)

Ik had eergisteren het probleem voor dat hij niet in versnelling wou (eerste versnelling). Duurde 7 seconden voor hij erin wou (en moest dan even wat lossen en er terug in gaan)...

Klopt dit dat dit de standaard problemen zijn op de M32?
                          Neen :p
                          Toch eens de garage deftig laten kijken/testrijden.

Comment

Wie had dat hier dat zijn uur van de BC iedere keer versprong ook al stond die op automatisch? Dat heb ik dus ook sinds deze middag.

Moet je mee langs de dealer gaan en dan is dat zo opgelost.
                            Bij mijn vrouw hare corsa was dat ook.
                            Daar stond de regio of zoiets niet geprogrammeerd en nu loopt die als een klok

Comment

• Gisterenavond bandenspanningssensoren besteld voor men winterbanden. Daarnet al afgeleverd . Dus eventjes gaan rondhoren waar ik 2 nieuwe winterbanden kan bestellen en ze de sensoren ineens mee kunnen monteren in alle 4 de wielen.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• vanmiddag mijn astra sport sedan gaan halen , tegen dat we buiten waren was het al goed donker , zal morgen in de dag eens op verkenning gaan waar alles staat , rijd goed maar is een heel verschil met mijn vorige , ook met de sensoren is het helemaal anders dan met de skoda gaf de afstand aan hoe dicht je kwam , hier worden alleen de blokjes voller , zullen we wel gewoon worden.

Comment

• Profciat met de aankoop! En post zo snel mogelijk ne keer foto's eh

Ik heb de mijne net aan de batterijlader gehangen. Start/Stop systeem heeft de laatste 4 weken niet meer gewerkt. Verdenk er wel van dat mijn 2 dashcams de batterij leegtrekken aangezien die 24/24 opstaan zolang de batterijspanning niet onder de 12V gaat. Als ik 's morgens de auto openzap dan vallen de dashcams uit omdat de batterijspanning onder de 12V zakt omdat de lichten en dergelijke opspringen. Maar ik doe dan wel weer minimum 140km per dag en tegen dat ik thuis ben dan wilt hij nog steeds niet stil vallen. Kan nu misschien ook met de temperatuur buiten te maken hebben maar ik verdenk eerder de batterij (hoewel die tegen dan wel opgeladen zou zijn denk ik). Dus nu even de lader eraan en straks is kijken of hij dan wel wilt stilvallen aan de rode lichten. Vind dat nu niet zo erg dat die start/stop het niet doet maar ja alle beetjes besparing helpen natuurlijk :p

Comment

• Proficiat! Zeker foto's posten, moeten hier meer mensen mee nen Sedan zijn.

Bjorn: ik heb geen problemen met mijn start/stop met de temperaturen, dus zou inderdaad de dashcams kunnen zijn. Eens laten bekijken?

Comment

• Voila, hij heeft gisteren aan de lader gehangen tot hij volgeladen was. Daarna moest ik weer weg en heb ik kunnen testen of hij stil wilde vallen. Heb 40km gereden en geen enkele keer wilde hij de motor uitschakelen. Tot dat ik op men bestemming was, daar viel hij plots wel uit. Toen ik terug naar huis vertrokken was, vanaf toen werkte de start/stop meteen --> Koude motor, zetel/stuurverwarming op, airco op,... Ik vind het een vreemd systeem

Gisteren ook prachtige namaakwielschelen gekocht :p (lees dit met veel sarcasme :p ) aangezien de wintervelgen hier en daar wat roest sporen kregen en ze wat mat beginnen uit te slaan. Originele doppen vond ik te duur voor het geen het was dus ik zal tijdens de winter met dit resultaat moeten leven :p.

Last edited by Volvo_Bjorn; 23/11/2014, 11:10.

Comment

• Start stop werkt altijd bij mij, wat me irriteert is dat hij zelf uitvalt als de wagen nog een koude motor heeft.

Comment

• Bij mij ook, ga ik eens vragen aan garage (want ze zeide da het normaal gezien niet mag)

Comment

Working...
                                          X