Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
    Mijn iphone 4 werkt perfect
    Bedankt voor je snelle reactie
    Welk versie heb jij hierop draaien ....?
    IOS 6 of IOS 7 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
      jawel maar met het vuil was er niks te zien, tot ge hem wast natuurlijk.... dan komt alles boven. Net een trip van 400km achter de rug door Nederland waarvan 95% snelweg. Geen enkele keer heb ik het fenomeen gehad dat er nog een knik in mijn stuur zat dus ik denk dat het probleem definitief is opgelost.

Mooi verbruik kunnen bereiken

Nice, kan ik alleen maar van dromen
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marioman Bekijk Berichten
        Bedankt voor je snelle reactie
        Welk versie heb jij hierop draaien ....?
        IOS 6 of IOS 7 ?
        Mijn iPhone 4 werkt ook perfect, ik heb IOS 7
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
          Nice, kan ik alleen maar van dromen

Deze zomer heeft mijn vriendin 5.4 gehaald in het zuiden van Frankrijk en dat is een benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Mijn iPhone 4 werkt ook perfect, ik heb IOS 7
            Bedankt voor de nuttige info

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Deze zomer heeft mijn vriendin 5.4 gehaald in het zuiden van Frankrijk en dat is een benzine.
              Mijn boordcomputer zegt +- 4,8l/100km maar in werkelijkheid is dat dan 5,6.
              Is dat correcter bij jullie?

Comment

• nope, boordcomputer zegt 5,2 gemeten over 120.000 km, mijn berekeningen geven 5,92

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                  jawel maar met het vuil was er niks te zien, tot ge hem wast natuurlijk.... dan komt alles boven. Net een trip van 400km achter de rug door Nederland waarvan 95% snelweg. Geen enkele keer heb ik het fenomeen gehad dat er nog een knik in mijn stuur zat dus ik denk dat het probleem definitief is opgelost.

Mooi verbruik kunnen bereiken

Ik moet zeggen Bjorn dat ik met mijn 1.7 130 pk een pak minder verbruik.
                  Ik zit op de autosnelweg altijd tussen de 3.6 en de 4 liter.
                  Na bijna 65.000 km met hoofdzakelijk stadsverkeer zit ik op 5.3 liter gemiddeld.

Comment

• Volgens mijn facturen verbruik ik zelfs 7.2 - 7.8, volgens de BC 6.0-6.3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                      Mijn boordcomputer zegt +- 4,8l/100km maar in werkelijkheid is dat dan 5,6.
                      Is dat correcter bij jullie?

Ik merk dat met spritmonitor, altijd 0.3 bij tellen

Comment

• De 23ste mag hij binnen voor de stuur update, iemand een idee hoelang het duurt?

Overmorgen komen de xenons en de Led verlichting in, thx to Soubry

Comment

• BC zegt 4.4L, reeël 5.3L. De BC van mijn Zafira was wel juist.
                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• 5.2L/100km met een gemiddelde snelheid van 101km/h vind ik anders toch wel héél goe

Mijn gemiddeld verbruik in totaal is 5.3L/1001km
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Vorige maandag even de "nieuwe" Astra J Sports Tourer 1.3cdti ecoflex (95pk, MY2011) van mijn collega onder mijn gat gekregen, dewelke normaal ook mijn opvolgend model gaat worden "ooit". Momenteel rijdt ik nog met een Astra H Tourer 1.7cdti ecoflex (115pk) met 210k op de klok ondertussen. En bij deze hoop ik dat het nog lang deze H mag zijn. (of dat mijn baas eens zijn verstand gebruikt en kiest voor de nieuwe 1.6 cdti motoren) , maar aangezien mijn 3 collega's allemaal die 1.3 hebben vrees ik ervoor )

Heb er een ritje van Oudenaarde naar Mechelen en terug mee gedaan en dit zijn mijn voornaamste bevindingen.
                              Dashboard layout van de Astra J is heel rommelig, verre van intuïtief. Onbewust moet je deze "eco"doos 1000 rpm hoger in toeren trekken (tot +/- 3500rpm) dan ik mijn Astra H moet doen, gewoon om met het verkeer mee te kunnen. Ook de afwatering aan de zijruiten is rampzalig ivg met mijn H. Buitenspiegels zijn volledig wazig door het regenwater dat langs de zijruiten waait.
                              Waarschijnlijk kan je de sterkte van het backlight van het Navi 800 scherm instellen, maar mij stoorde het. Ik dacht dat die nog in de dagstand stond, maar dat was dus niet het geval. Dag/Nacht schema op de navi in de H is beter.
                              Het enige dat beter is aan de Astra J is dat hij beter geïsoleerd is, minder motorgeluid en rolgeluiden op de snelweg.
                              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• mijn Navi 900 staat steeds in nachtmode in de Astra J

En ja door de lange vijfbak rij je niet echt eco en trek je regelmatig eens goed door maar al bij al gaat hij toch vlot mee in het verkeer hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                  Vorige maandag even de "nieuwe" Astra J Sports Tourer 1.3cdti ecoflex (95pk, MY2011) van mijn collega onder mijn gat gekregen, dewelke normaal ook mijn opvolgend model gaat worden "ooit". Momenteel rijdt ik nog met een Astra H Tourer 1.7cdti ecoflex (115pk) met 210k op de klok ondertussen. En bij deze hoop ik dat het nog lang deze H mag zijn. (of dat mijn baas eens zijn verstand gebruikt en kiest voor de nieuwe 1.6 cdti motoren) , maar aangezien mijn 3 collega's allemaal die 1.3 hebben vrees ik ervoor )

Heb er een ritje van Oudenaarde naar Mechelen en terug mee gedaan en dit zijn mijn voornaamste bevindingen.
                                  Dashboard layout van de Astra J is heel rommelig, verre van intuïtief. Onbewust moet je deze "eco"doos 1000 rpm hoger in toeren trekken (tot +/- 3500rpm) dan ik mijn Astra H moet doen, gewoon om met het verkeer mee te kunnen. Ook de afwatering aan de zijruiten is rampzalig ivg met mijn H. Buitenspiegels zijn volledig wazig door het regenwater dat langs de zijruiten waait.
                                  Waarschijnlijk kan je de sterkte van het backlight van het Navi 800 scherm instellen, maar mij stoorde het. Ik dacht dat die nog in de dagstand stond, maar dat was dus niet het geval. Dag/Nacht schema op de navi in de H is beter.
                                  Het enige dat beter is aan de Astra J is dat hij beter geïsoleerd is, minder motorgeluid en rolgeluiden op de snelweg.
                                  95 pk <=> 115 pk dus dan zou je de 110 of 130 pk versie eens moeten rijden. Die hebben dan ook 6 i.p.v. 5 versnellingen geloof ik. Ik heb nochtans weinig last van een eco-doos

Het dashboard is mss overweldigend in het begin, maar ik was het na 5min gewoon. Ook kan je inderdaad de backlight instellen (naast je lichten met een scrollwheel).

M.b.t. die buitenspiegels heb ik weinig last, maar die zijn bij mij mss anders.

Qua rij- en rol geluiden vind ik dan weer wel dat ze nogal aanwezig zijn

Comment

• status update ivm gerammel met den auto; eindelijk eens tijd gehad voor bij de garage te passeren en technieker is toch klein ander halfuur aan bezig geweest om te testen en weet het nog altijd niet :-)
                                    Afspraak gemaakt om 6e binnen te steken voor ne gansen dag zodat ze kunnen testen zoveel ze willen; ik houd jullie op de hoogte mocht er iets verder uit de bus vallen :-)

Comment

• Wa was er juist mis mee uwen Astra?
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Goh kort gezegd aan linker achterwiel rammelt er iets als ik over klinkers rijd... heeft het anders ook maar dan is het sporadisch en bij klinkers is het bijna altijd :-)

Meer info zie p363 van dit topic ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                          Vorige maandag even de "nieuwe" Astra J Sports Tourer 1.3cdti ecoflex (95pk, MY2011) van mijn collega onder mijn gat gekregen, dewelke normaal ook mijn opvolgend model gaat worden "ooit". Momenteel rijdt ik nog met een Astra H Tourer 1.7cdti ecoflex (115pk) met 210k op de klok ondertussen. En bij deze hoop ik dat het nog lang deze H mag zijn. (of dat mijn baas eens zijn verstand gebruikt en kiest voor de nieuwe 1.6 cdti motoren) , maar aangezien mijn 3 collega's allemaal die 1.3 hebben vrees ik ervoor )

Ik ervaar al die zaken niet maar bon. De layout van het dash was voor mij zelfs een argument om er één te kopen.
                                          Ik heb een 130 pk en die gaat nooit boven de 2500 rpm en dan ben ik zeker niet de traagste in het verkeer.

Comment

Working...
                                          X