Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Ik ervaar al die zaken niet maar bon. De layout van het dash was voor mij zelfs een argument om er één te kopen.
    Klopt, voor mij persoonlijk is het één van de mooiste dashboarden die er
    momenteel verkrijgbaar zijn. En voor mij staat alles logisch opgesteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
      Klopt, voor mij persoonlijk is het één van de mooiste dashboarden die er
      momenteel verkrijgbaar zijn. En voor mij staat alles logisch opgesteld.
      Van mij ook.
      Lang leve al die knopjes!
      Awoert aan al diene touch in een auto

Comment

• idd mooi dashboard, simpel en toch mooi, beter dan die saaie dashboarden uit andere Duitse wagens.

Mijn 1.3cdti is niet van de snelste maar gaat dagelijks toch zeer vlotjes mee. Als je wat rapper vooruit wil hem ff in toeren jagen en het komt allemaal in orde. Opschakelen bij 3000-3500 of zelfs eens doortrekken tot +4500 als het wat rapper moet gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
          idd mooi dashboard, simpel en toch mooi, beter dan die saaie dashboarden uit andere Duitse wagens.

Mijn 1.3cdti is niet van de snelste maar gaat dagelijks toch zeer vlotjes mee. Als je wat rapper vooruit wil hem ff in toeren jagen en het komt allemaal in orde. Opschakelen bij 3000-3500 of zelfs eens doortrekken tot +4500 als het wat rapper moet gaan.
          Sorry, maar voor een dieselmotor lijken me dat toch geen normale schakeltoerentallen. Of ben ik nu te oldskool aan het denken...?

Wat jullie zeggen over de vormgeving kan ik wel beamen. Om naar te kijken is het idd niet mis en beter dan de boordplank in de H. Om te bedienen out-of-the-box was het echter minder. Met de bediening van de H was ik toch rapper weg had ik de indruk.
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Kan je wel begrijpen, maar je moet de zaken in perspectief zien.
            Bij een potente diesel kan je perfect rijden tussen 1000 en 2500-2700 rpm.

Een 1.3 is dan ook geen potente motor.
            Prijs en downsizing gaat meestal niet evenredig met verbruik (theorie =/= praktijkverbruik) en rijplezier/rijgemak.

Comment

• 1.3 is eigenlijk eerder voor de Corsa..

Comment

• De 1.7 met 110pk moet je ook wel in de toeren jagen om snel te zijn, maar ik zie het probleem niet. Bij mijn vorige was dag nt anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                  Kan je wel begrijpen, maar je moet de zaken in perspectief zien.
                  Bij een potente diesel kan je perfect rijden tussen 1000 en 2500-2700 rpm.

Een 1.3 is dan ook geen potente motor.
                  Prijs en downsizing gaat meestal niet evenredig met verbruik (theorie =/= praktijkverbruik) en rijplezier/rijgemak.
                  Mijn vrouw heeft een 13 CDTI 95 pk in hare corsa.
                  Ge moogt gerust weten dat dit een vlot moteurke is.
                  Elke keer ik daar mee rijd verschiet ik ervan hoe goed die wel nie rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                    De 1.7 met 110pk moet je ook wel in de toeren jagen om snel te zijn, maar ik zie het probleem niet. Bij mijn vorige was dag nt anders.
                    Als ik mijne 130 pk tot 3000 a 3300 rpm in 2de en 3de laat komen, rijd ik bijna iedereen voorbij.
                    Ik heb een insignia gehad met 208 pk en die was bijlange niet zo vlot als deze astra.
                    Voor die insignia heb ik een GTS gehad met 195 pk, zonder roetfilter, een bommeke. Sleurde in elke versnelling bijna de stenen uit de grond.
                    Maar zoals gezegd, ik vind de 1.7 met 130 pk een aangename wagen om mee te rijden. Vlot,stil,zuinig... Heb net iets meer dan 1000 km stad gedaan met een gemiddelde van 40 km/u en een verbruik van 4,7 liter. Beste auto die ik al heb gehad !

Comment

• Als dat voor u goed genoeg is, geen probleem.

Maar een Corsa is zeker geen Astra, alleen het gewicht al.
                      0-100 in 15 sec (12,3 sec in de Corsa) kunt ge moeilijk vlot noemen.
                      99% van het nieuwe wagenpark is sneller / heeft meer koppel om 'vlotter' te rijden.

Comment

Als dat voor u goed genoeg is, geen probleem.

Maar een Corsa is zeker geen Astra, alleen het gewicht al.
                        0-100 in 15 sec (12,3 sec in de Corsa) kunt ge moeilijk vlot noemen.
                        99% van het nieuwe wagenpark is sneller / heeft meer koppel om 'vlotter' te rijden.
                        Die corsa rijdt altijd stad dus die doet veel 2de en 3de versnelling.
                        In die versnellingen heeft die méér dan voldoende koppel om vlot door het verkeer te rijden.
                        Dat een 13 CDTI geen OPC is weet ik ook wel maar ik ben blijkbaar niet de enigste die er zo over denkt .
                        Wat commentaar van op een andere website :

-
                        Ik heb vorige week een Opel Corsa aangekocht 1.3 CDTI ecoflex 3-deurs,
                        tot nu toe zeer tevreden van.
                        Pluspunten:
                        - Goede wegligging
                        - Laag verbruik en toch serieus wat kracht onder de moterkap (ik heb reeds met oudere versies gereden en er is toch een serieus verschil met deze 95pk versie)
                        - Zit lekker, trekt (voor mij althans) voldoende door bij invoegen op snelweg of inhalen.

- Ik rij sinds een week in de Ecoflex en ben tot nog toe zeer tevreden. Ik kan er met mijn 1.90 m lengte goed in zitten. Het is een kleine maar volwassen auto die goed met het verkeer mee komt.

Dat is het gevoel dat ik ook heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          Sorry, maar voor een dieselmotor lijken me dat toch geen normale schakeltoerentallen. Of ben ik nu te oldskool aan het denken...?
                          Dat is al het wat sneller moet gaan allemaal, schakelen bij 2000 rpm gaat ook perfect zonder het verkeer op te houden.

Comment

• Morgen leert de mijne centrum Londen kennen, eens benieuwd

Comment

• Zie maar da u stuur ook ni ineens aan de andere kant sta Lijkt me vies om daar te rijden.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                Zie maar da u stuur ook ni ineens aan de andere kant sta Lijkt me vies om daar te rijden.

Heb er al gereden, en alles went.
                                Enigste keren dat ik legaal langs rechts over mag gaan

Dat stuur wordt trouwens dinsdag geüpdatet, met die verschrikkelijke knik erin is het niet echt aangenaam rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Die corsa rijdt altijd stad dus die doet veel 2de en 3de versnelling.
                                  In die versnellingen heeft die méér dan voldoende koppel om vlot door het verkeer te rijden.
                                  Dat een 13 CDTI geen OPC is weet ik ook wel maar ik ben blijkbaar niet de enigste die er zo over denkt .
                                  Wat commentaar van op een andere website :

-
                                  Ik heb vorige week een Opel Corsa aangekocht 1.3 CDTI ecoflex 3-deurs,
                                  tot nu toe zeer tevreden van.
                                  Pluspunten:
                                  - Goede wegligging
                                  - Laag verbruik en toch serieus wat kracht onder de moterkap (ik heb reeds met oudere versies gereden en er is toch een serieus verschil met deze 95pk versie)
                                  - Zit lekker, trekt (voor mij althans) voldoende door bij invoegen op snelweg of inhalen.

- Ik rij sinds een week in de Ecoflex en ben tot nog toe zeer tevreden. Ik kan er met mijn 1.90 m lengte goed in zitten. Het is een kleine maar volwassen auto die goed met het verkeer mee komt.

Dat is het gevoel dat ik ook heb.
                                  Ik herhaal, we zitten in een Astra-topic...
                                  Hallo

Comment

Ik herhaal, we zitten in een Astra-topic...
                                    Hallo
                                    Ik dacht dat het ging over de 1.3 CDTI van 95 pk ?
                                    Als ik daar dan enkel ervaring mee heb in een corsa mag ik daar niks over zeggen ? Jij beweert dat het geen potente motor is, ik beweer het tegendeel. Natuurlijk is de astra zwaarder en zal het wat aan zijn prestaties moeten inboeten (waarschijnlijk is een 95 pk niet zo'n goede keuze in een astra) maar in een corsa komt die wel goed tot zijn recht.
                                    Het is m.i. dus WEL een potente motor wanneer hij in het juiste voertuig zit.

Comment

• Misverstand dus, en meteen ook het punt waar ik naartoe wou en jij nu ook zegt...

Natuurlijk is de astra zwaarder en zal het wat aan zijn prestaties moeten inboeten (waarschijnlijk is een 95 pk niet zo'n goede keuze in een astra)

100% akkoord.

Comment

Misverstand dus, en meteen ook het punt waar ik naartoe wou en jij nu ook zegt...

Natuurlijk is de astra zwaarder en zal het wat aan zijn prestaties moeten inboeten (waarschijnlijk is een 95 pk niet zo'n goede keuze in een astra)

100% akkoord.
                                        Plak dan dit er ook maar bij : Het is m.i. dus WEL een potente motor wanneer hij in het juiste voertuig zit.

Comment

• Een goeie (potente) grasmachinemotor stop je ook niet in een BMW 5...

Comment

Working...
                                          X