Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Neem de dvd uit uw baas zijn bureau.
    Zal samen met zijn zwart geld in de kluis zitten denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
      Zal samen met zijn zwart geld in de kluis zitten denk ik.
      Zwart geld? Wa is da?

Comment

• Morgen de mijne is wassen want die zoooooooooooooooooooooo vuil!! Zowel binnen als buiten, hij heeft de laatste maand geen spons meer gezien. Maar met het vriesweer en zout is het echt hopeloos. Maar nu loopt het de spuigaten uit :p.

Vervolgens mij ook nog eens met de rol int koffer bezig houden want dieje rammelt de laatste tijd ongelooflijk hard! Héél de tijd tikken bij het minste huppeltje in de weg. ik had de zijkanten waar de rol in steunt al eens ingetaped met mouche tape maar blijkbaar komt het rammelen nog ergens anders vandaan. Rammel situeert zich altijd links achter aan het handvat waarmee je de rol kunt demonteren.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Gisteren na 2 jaar en 3 maanden de 100k gepasseerd, en ik ben er nog uiterst tevreden van
          Kwa betrouwbaarheid totaal geen klagen; enkel in de garage geweest op zijn voorgeschreven onderhoudsbeurten (30, 60 en 90k) en voor de vervanging van de voorste remblokken
          Alles werkt zoals het zou moeten.
          Verder content van het comfort (zetels en geluiddemping bij constante snelheid), verbruik (5.27L op 100k km) en uiterlijk
          Enkel de wat futloze motor ( de oude trouwe 1.7) en een kraak in het dashboard zijn wat minder.
          Als ik m nog eens moest kiezen zou ik wel xenon bij bestellen, aangezien er toch veel km's in de donkere mee worden gereden.
          Last edited by prins207; 06/01/2015, 17:28.
          2012 Opel Astra ST Ecoflex
          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
            Gisteren na 2 jaar en 3 maanden de 100k gepasseerd, en ik ben er nog uiterst tevreden van
            Kwa betrouwbaarheid totaal geen klagen; enkel in de garage geweest op zijn voorgeschreven onderhoudsbeurten (30, 60 en 90k) en voor de vervanging van de voorste remblokken
            Alles werkt zoals het zou moeten.
            Verder content van het comfort (zetels en geluiddemping bij constante snelheid), verbruik (5.27L op 100k km) en uiterlijk
            Enkel de wat futloze motor ( de oude trouwe 1.7) en een kraak in het dashboard zijn wat minder.
            Als ik m nog eens moest kiezen zou ik wel xenon bij bestellen, aangezien er toch veel km's in de donkere mee worden gereden.
            Ik snap echt niet dat de meesten met een 1.7 zoveel minder verbruiken

Ik zit na 13000 km op 6.2 ongeveer. Nu met de winter op 7.0.

Nu ik vind mijn motor wel niet zo futloos
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Ik rijd zodra het kan op cc, evenals veel snelweg
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Hip hoi, men voiture blinkt weer! En ik heb zelfs zo goed gepoetst dat ik de verf van men super dure wieldoppen eraf heb gekregen . Dingen vliegen dus de vuilbak in Ze hebben het toch 4000km vol gehouden . Toch maar eens op zoek gaan naar originele doppen dus :p
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bn_ Bekijk Berichten
                  status update ivm gerammel met den auto; eindelijk eens tijd gehad voor bij de garage te passeren en technieker is toch klein ander halfuur aan bezig geweest om te testen en weet het nog altijd niet :-)
                  Afspraak gemaakt om 6e binnen te steken voor ne gansen dag zodat ze kunnen testen zoveel ze willen; ik houd jullie op de hoogte mocht er iets verder uit de bus vallen :-)
                  Update:

Uitleg van garage: rolgordijn dat niet te goei vast zat (heb ik mijn twijfels aan; heb er paar dagen uit gehad en probleem was er nog...) en ze hebben mijn deuren opnieuw ingevet (hunne uitleg)
                  Dus eens gaan testen deze week

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                    Ik snap echt niet dat de meesten met een 1.7 zoveel minder verbruiken

Ik zit na 13000 km op 6.2 ongeveer. Nu met de winter op 7.0.

Nu ik vind mijn motor wel niet zo futloos
                    mijne is 1,5 jaar nu (jun 2013) ik heb 51.000 (en een beetje) km's op de teller, heb één van de twee dagtellers nog nooit gereset (herbegint wel alle 2.000km) en die zegt mij 5.0l/100km en gemiddelde snelheid 75 km/u. meeste van mijn km's zijn ritten kust brussel buiten spits en op cruise controle (<130km/u op teller) Als ik bv met verlof veel lokale korte ritten doe zie ik op de tweede dagteller die ik elke tankbeurt reset meestal een verbruik van 5,6 à 5,8 l. Vind deze versie van de 1,7 zeer aangenaam en vlot rijden. heb vroeger (amai, reeds 20 jaar geleden) een vectra gehad met zelfde motor, maar in totaal niet vergelijkbaar met huidige versie van "zelfde" motor. Had nog een brochure van die vectra 17TD :82 pk(60kw) ,175km/u topsnelheid ,1285kg leeggewicht ,4,47m lengte, euromix verbruik 5,9l/100km, maar volgens mijn bijgehouden verbruik(zat ook in de brochure) 7l/100km
                    mijn indruk dat de astra j vergelijkbaar was met die vectra was er niet ver naast, weegt zelfs 300 kg meer! maar heeft gelukkig 48 pk meer... en qua rijcomfort stukken beter...

Comment

• Ik vrees dat ik teveel gas geef op de autostrade om mijn verbruik te doen dalen

Net opnieuw getankt, ik zal eens cc 125 km/u rijden
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jbvox Bekijk Berichten
                        mijne is 1,5 jaar nu (jun 2013) ik heb 51.000 (en een beetje) km's op de teller, heb één van de twee dagtellers nog nooit gereset (herbegint wel alle 2.000km) en die zegt mij 5.0l/100km en gemiddelde snelheid 75 km/u. meeste van mijn km's zijn ritten kust brussel buiten spits en op cruise controle (<130km/u op teller) Als ik bv met verlof veel lokale korte ritten doe zie ik op de tweede dagteller die ik elke tankbeurt reset meestal een verbruik van 5,6 à 5,8 l. Vind deze versie van de 1,7 zeer aangenaam en vlot rijden. heb vroeger (amai, reeds 20 jaar geleden) een vectra gehad met zelfde motor, maar in totaal niet vergelijkbaar met huidige versie van "zelfde" motor. Had nog een brochure van die vectra 17TD :82 pk(60kw) ,175km/u topsnelheid ,1285kg leeggewicht ,4,47m lengte, euromix verbruik 5,9l/100km, maar volgens mijn bijgehouden verbruik(zat ook in de brochure) 7l/100km
                        mijn indruk dat de astra j vergelijkbaar was met die vectra was er niet ver naast, weegt zelfs 300 kg meer! maar heeft gelukkig 48 pk meer... en qua rijcomfort stukken beter...
                        Als boordcomputer 5.0 zegt, dan is dat in werkelijkheid 5.8-6l

Comment

• idd, heb mijn gemiddeld verbruik en snelheid nog nooit gereset, na 123.000km heb ik een gemiddeld verbruik van 5.2l/100km en 61.5km/h.

Mijn Excel zegt dat ik 5.92l gemiddeld heb en 7315l diesel er reeds doorgejaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            Als boordcomputer 5.0 zegt, dan is dat in werkelijkheid 5.8-6l
                            5 liter met de meeste km op de autosnelweg is geen onrealistisch getal hoor...
                            Ik heb de laatste keer 47 liter getankt en heb daar 894 km mee gedaan.
                            Als ik dat dan bereken dan kom ik op 5,25 liter verbruik/100 km.
                            Wetende dat dit zeker voor 75% stadsverkeer is...
                            Niet berekend door de boordcomputer maar die geeft zo goed als hetzelfde aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Mo, bij mij zit er altijd bijna litertje verschil op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jbvox Bekijk Berichten
                                Mijn vader heeft in '93 ook een Vectra A 1.7TD gehad. Ding liep 185 op teller en hij had altijd een gemiddeld verbruik van 5,5L. Met mijn huidige ook de oude 1.7 Isuzu zit ik volgens BC ook aan 5,5 gemiddeld over 90.000 km. Om 7L te halen moet je toch serieus doorperen? Ik heb net de indruk dat die 1700's altijd zuinige beestjes waren, alleen wat 'luidruchtig' en qua loopcultuur ook niet de meest verfijnde.

Comment

• SD900 is weer eens uitgevallen deze ochtend en spontaan weer herstart na enkele seconden. Het was al ver een jaar geleden dat hij dat nog eens gedaan heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Na 2 dagen en 250km op te letten zit ik op 5.3. Dat is wel 85% autostrade.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                      SD900 is weer eens uitgevallen deze ochtend en spontaan weer herstart na enkele seconden. Het was al ver een jaar geleden dat hij dat nog eens gedaan heeft.
                                      Ik heb het een aantal dagen geleden ook gehad. Het was wel toen ik de auto net opstartte en het was toen erg koud 's nachts dus stond er niet bij stil.

Was de eerste en enige keer dat mijne het deed.

Comment

• mijn auto was al op temperatuur, was al een uur aan het rijden en had al 90km erop zitten. Hij heeft zich gelukkig wel snel herpakt, de eerste 30 sec dacht de gps dat ik nog op mijn vertrekpunt was maar daarna gaf hij correct de route aan.
                                        Heb al voorgehad dat je het kaartje ziet bewegen maar dat de positie niet klopt. Enigste oplossing was dan ff contact af en weer starten.

Comment

• Weet er iemand een adres waar ik chrome raamomlijsting kan bestellen? Ik heb er één gevonden op ebay en die komt op 250€ (incl verzending).

Nu moet dit nog wel goedkoper te vinden zijn Ik kan enkel deze vinden voor de Sports Tourer en die zijn natuurlijk de duurste, die van de hatchback zijn véél goedkoper.

Comment

Working...
                                          X