Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
    Mijn vader heeft in '93 ook een Vectra A 1.7TD gehad. Ding liep 185 op teller en hij had altijd een gemiddeld verbruik van 5,5L. Met mijn huidige ook de oude 1.7 Isuzu zit ik volgens BC ook aan 5,5 gemiddeld over 90.000 km. Om 7L te halen moet je toch serieus doorperen? Ik heb net de indruk dat die 1700's altijd zuinige beestjes waren, alleen wat 'luidruchtig' en qua loopcultuur ook niet de meest verfijnde.
    Dat gemiddelde was over de volle 160.000km da'k er mee gereden heb en ik heb er wel geregeld mee in duitsland doorgevlogen... Ik herinner me ook dat je er meer toeren moest uit halen om vooruit te gaan Na de vectra B 1.7td had ik een vectra B 2,2 dti (125pk) maar ik blijf erbij dat de huidige astra niet voor de vectra's moet onderdoen, gelukkig denk ik zo met een dikke 15 jaar evolutie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
      SD900 is weer eens uitgevallen deze ochtend en spontaan weer herstart na enkele seconden. Het was al ver een jaar geleden dat hij dat nog eens gedaan heeft.
      Is al enkele keren gebeurt, geen enkel vergelijkingspunt tussen de viertal keer dat het gebeurde, middenconsole is al open geweest om te kijken of een fiche los zat, niets gevonden...
      duurt zeker niet lang, herstart bijna onmiddellijk, maar inderdaad vanop startpunt... wat ook al enkele keren gebeurt is : zonder aan de sd kaart te komen, vermeld dat er geen sd kaart te vinden is, en dan kan je niets meer doen met GPS. Bij de volgende rit werkt alles weer alsof er niets gebeurt is...

Comment

• Idem hier. Na ongeveer 1 jaar zonder problemen begint het hier opnieuw : Navigatie niet gereed ; Er is geen navigatie SD-kaart geplaatst.
        Er was wel een juiste SD- kaart geplaats, die gaat er trouwens nooit uit.
        In het verleden al een nieuwe module geplaatst, een software update uitgevoerd en hupla het begint opnieuw

Comment

• mijn auto is 2 weken geleden binnen geweest voor onderhoud en heb toen ook gevraagd om eens na te kijken voor een update vd stuurbekrachtiging. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft.

Comment

• Ik heb een vreemd probleem met mijn Astra sports tourer (2011).
            Paar dagen terug viel opeens mijn dashboard volledig uit, zowel verlichting als de meters zelf. Ook de Airco en verwarming werkten niet meer. Ik kon wel nog gewoon blijven rijden. Maar kilometriek en toerenteller bleven gewoon op 0 staan tijdens het rijden. Ook de 'tikker' van de pinker werkte niet.
            Paar keer herstart en afgelegd maar geen verschil. Mijn eerste idee was een defecte zekering.

De volgende ochtend wil ik de auto starten om naar de garage te rijden, NIETS meer, geen dashlights of niets, De centrale vergrendeling had hoorbaar moeite om het slot open te krijgen (ging zeer traag). Conclusie van de garage (telefonisch), was defecte alternator.

Ze zijn de wagen komen slepen (met jumpstart startte hij direct) maar zowel de alternator als de batterij blijken nog ok in de garage. Ze tasten zelf in het duister wat de oorzaak kan zijn en zijn nog volop op zoek.

Iemand vanop het forum een idee of gelijkaardige ervaring?

Comment

• Heb dat nogal gehoord van mede Astra eigenaars.

Comment

• Puur boereredenering zegt mij dat er een massaprobleem is. Maar weet niet of dat iets is dat op moderne jonge wagens ook nog voorkomt.
                Sent from mobile
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Ik mag de wagen vanavond weer gaan ophalen, ze hebben niets kunnen vinden
                  Alles werkt blijkbaar weer en ze kunnen het probleem niet reproduceren.... Niet goed voor het vertrouwen

Comment

• ik heb hetzelfde eens voorhad met een Alfa Romeo guilietta. Probleem kunnen oplossen door batterij los te koppelen. Erna mee naar de garage gereden, konden ook niets aan vinden en geen fouten uitgelezen.
                    Met de astra nog nooit gehad

Oorspronkelijk geplaatst door dieterdeslyper Bekijk Berichten
                    Ik heb een vreemd probleem met mijn Astra sports tourer (2011).
                    Paar dagen terug viel opeens mijn dashboard volledig uit, zowel verlichting als de meters zelf. Ook de Airco en verwarming werkten niet meer. Ik kon wel nog gewoon blijven rijden. Maar kilometriek en toerenteller bleven gewoon op 0 staan tijdens het rijden. Ook de 'tikker' van de pinker werkte niet.
                    Paar keer herstart en afgelegd maar geen verschil. Mijn eerste idee was een defecte zekering.

De volgende ochtend wil ik de auto starten om naar de garage te rijden, NIETS meer, geen dashlights of niets, De centrale vergrendeling had hoorbaar moeite om het slot open te krijgen (ging zeer traag). Conclusie van de garage (telefonisch), was defecte alternator.

Ze zijn de wagen komen slepen (met jumpstart startte hij direct) maar zowel de alternator als de batterij blijken nog ok in de garage. Ze tasten zelf in het duister wat de oorzaak kan zijn en zijn nog volop op zoek.

Iemand vanop het forum een idee of gelijkaardige ervaring?

Comment

• Sleultje van 10 in de wagen houden, als je het nog eens hebt zou ik de batterij eens afkoppelen en na een paar minuten wachten weer aankoppelen. Zou er mij verder niet teveel zorgen in maken als het maar 1 keer gebeurt is.

Comment

• Wanneer komt er een nieuwe astra?
                        Facelift of een nieuw model?
                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• nieuw model voor eind 2015 - begin 2016 dacht ik

Comment

• En het testwerk draait op volle toeren, met matrix-LED verlichting

2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Om even verder te gaan op de update voor het navigatie systeem.. (Navi 950).

Vandaag is in ons gezin de Opel Zafira terug gekomen uit herstelling. Deze had voor de herstelling nog de lekkere schrijffout "Speeld nu" in het hoofdmenu.
                              Na herstel merk ik op dat dit gecorrigeerd is. Dus er is een update gebeurd op het systeem.

Ik kan het zelf niet goed plaatsen maar er lijken nog dingen veranderd te zijn. Gezien de Astra het zelfde systeem gebruikt, wou ik even zien of iemand dit kon bevestigen?

Mijn Astra is reeds in bestelling, vandaar dat ik het zelf niet kan bevestigen :p

Comment

• ik had het ook al gezien dat bij de nieuwe de spelfout weg was. Woensdag moet ik met mijn cabrio naar de dealer dus dan vraag ik ineens een afspraak om nieuwe software op de sports tourer te zetten
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ook deze week iets vreemds voorgehad met de ST. 2011. Na het starten viel de motor uit, en bij het herstarten wilde ie maar moeilijk terug weer aanslaan. Heb dit 3x voorgehad, en vandaag kwam er "anti-diefstal service" op het display.

Comment

• Lijkt mij dat er een probleem met uw sleutel is... transponder of zo...
                                    mss eens te hard laten vallen? batterij leeg?
                                    Last edited by ; 31/01/2015, 22:58.

Comment

• Ik heb het ook al voorgehad, sleutel eruit even wachten en opnieuw proberen, daarna geen probleem meer.
                                      Is ook met een st van 2011.

Comment

• Oké dank je. Voor het moment niet meer voorgehad. Misschien als ik in de buurt ben van de garage, toch eens stoppen en het geval voorleggen.

Comment

• Is er iemand die een mooie salonprijs heeft kunnen bekomen voor de Opel Astra Sportstourer ultimate edition (al dan niet plus)?
                                          En zoja bereid is zijn prijs te delen opdat ik mij een beetje kan laten leiden bij het bezoek dat ik woensdag aan mijn garage denk te brengen.

Comment

Working...
                                          X