Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flenzom Bekijk Berichten
    Is er iemand die een mooie salonprijs heeft kunnen bekomen voor de Opel Astra Sportstourer ultimate edition (al dan niet plus)?
    En zoja bereid is zijn prijs te delen opdat ik mij een beetje kan laten leiden bij het bezoek dat ik woensdag aan mijn garage denk te brengen.
    23.400EUR
    - Xenon
    - Leder sportzetels en aanbasbaar
    - GPS
    - afneembare trekhaak
    - 1.6 cdti 136pk

    Comment


    • Daarstraks iets raar aan de hand gehad met mijn Astra 1.7 CDTI.
      Ik was na het werk nog eventjes gaan tanken maar na het tanken deed de auto raar. Toen ik hem terug aanzette, schommelde het toerental tussen de 200 en 2000 tr/min. De wijzer floepte alle kanten uit! Ik voelde en hoorde de auto ook effectief toeren maken. Toen ik een beetje gas wou geven, had dit helemaal geen effect.
      Nadat ik het contact had afgezet bleef de motor nog een seconde of 2 toeren maken waarna hij uitviel.
      Toen ik de wagen terug startte, viel de motor meteen uit na een seconde of 3-4 (ondanks dat ik gas gaf).
      Uit pure miserie heb ik de wagen dan een eindje verder geduwd (ik stond namelijk nog steeds aan de pomp) met behulp van een vriendelijke mens die ook aan het tanken was. Hier heb ik eventjes staan wachten, de motor terug gestart waarna hij weer normaal draaide. Op de rit naar huis heb ik geen problemen meer gehad (ik was er wel niet meer gerust op )
      Heeft er iemand dit al voor gehad? Enig idee aan wat dit kan liggen? De garage was al gesloten dus die kon ik niet meer bereiken. De wagen gaf ook geen foutmeldingen.

      Comment


      • Zo even terug van weg geweest.
        Heb ondertussen 21d km met de 1.6cdti 136pk en verbruik blijft schommelen rond die 6l/100km. Wel rijd ik met de auto nu wat in lagere toeren en merk dat hij behoorlijk vlot oppikt rond die 1500rpm dus minder schakelen . Volgende zal toch een automaat zijn als ik in dezelfde gedachten blijf.
        Ben ondertussen ook nog eens de autobahn (regio Dortmund) opgeweest en heb er 216km/h uitgehaald (stond op de digitale teller) en de snelweg ging wat bergaf.
        Ondertussen heb ik geen opmerkelijke problemen meer gehad enkel dan dat wanneer ik de wagen start ik ofwel het radio scherm krijg of het scherm navi gedeeld met zenderscherm. Ook rijd ik veel met de radio af en soms springt het home menu vanzelf aan ipv dat gwn het Opel logo op het scherm blijft.
        Heb ook eens met mijn huidige dealer gesproken en die zei dat het intressantste is om een wagen om de 2 a 3 jaar weg te doen. Dus ik zit nu al in mijn achterhoofd met plannen met wie weet wel in 2017 de nieuwe astra st maar hopelijk dan met de 1.6cdti met biturbo en automaat .
        Ik weet ik heb gezegd nooit nog Opel maar ben eens gaan rondsnuffelen bij andere merken Ford, Citroen... en dan zie je toch dat Opel je heel wat auto aanbied voor een mooie prijs en momenteel hun grootste troef is die 1.6cdti die voldoet aan de euro6 eisen.
        Heb ook eventjes in gedachten genomen om me een scooter aan te schaffen : Piaggio MP3 500cc of Peugeot Metropolis 400cc en daar mag je mee een rijbewijs B bollen. En dan in te brengen voor het kostenforfait maar ik ga het aan mij laten voorbij gaan want je moet dan altijd door weer en wind. Het is enkel fijn in de Lente en de Zomer...

        Comment


        • Is dat bij u ook dat de wagen traag warm wordt? Het interieur wordt wel warm maar de meter van de motortemperatuur heeft zeker 15km nodig om tot 90°C te gaan. En sta je bij warme motor 1 minuut stil dan zie je de wijzer van de temperatuurmeter drastisch dalen tot 60°C ofzo. Denk dat de 1.6CDTI minder warmte produceert en zijn energie efficiënter gebruikt. Heeft dat altijd al gehad hoor maar nu met het koude weer valt het extra hard op.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
            Is dat bij u ook dat de wagen traag warm wordt? Het interieur wordt wel warm maar de meter van de motortemperatuur heeft zeker 15km nodig om tot 90°C te gaan. En sta je bij warme motor 1 minuut stil dan zie je de wijzer van de temperatuurmeter drastisch dalen tot 60°C ofzo. Denk dat de 1.6CDTI minder warmte produceert en zijn energie efficiënter gebruikt. Heeft dat altijd al gehad hoor maar nu met het koude weer valt het extra hard op.
            Mijn 1.7cdti is na geen 5km warm. Kan goed zijn hoor. Als ik hem in startstop laat gaan, dan dropt die ook wel een stuk.
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

            Comment


            • Duurt ook toch wel even eer mijn naald 90°c aan geeft en heb al geprobeerd om van in het begin te schakelen rond die 2200rpm of gwn voor 2000rpm en dat maakt niet veel uit. Heb ook al gezien dat bij het gebruik van start stop en motor is ongeveer 60°c dat hij zelfs al staat hij stil dat de graden ook wel wat durven omhoog gaan. Gewoon zoals je zegt heeft te maken met de buitentemperatuur maar duurt toch wel even. En niet vergeten de 1.6cdti heeft een variabele waterpomp want na ongeveer 3km ga ik de autostrade op en dan gaat mijn temperatuurmeter veel rapper naar 90°c. Maar zoals daarnet heeft toch ook zeker 10km autostrade geduurt eer de motor 90°c aangaf.
              Chauffage binnen stelt wat teleur maar ik heb geen quickheat had ik beter genomen omdat de wagen buiten staat en met de weersomstandigheden van nu zo vochtig beklaag ik het me toch wel wat en zeker wat de voorruit betreft.

              Comment


              • Aja ook even opmerken dat daarstraks toen ik de auto startte de auto voor onverklaarbare reden even rond de 1500rpm bleef hoewel ik denk dat ik met mijn voet het gaspedaal niet raakte maar ik twijfel. Maar niet zoals hier een paar berichten eerder beschreven staat. Gewoon even rond 1500rpm en dan gwn normaal stationair en tijdens mijn rit naar huis ook niets speciaal opgemerkt.

                Comment


                • De mijne is destijds even tot aan het rood gegaan en terug zonder dat ik aan de pedaal kwam. Ze hebben er toen niks van terug gevonden.


                  Sent from here
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
                    Aja ook even opmerken dat daarstraks toen ik de auto startte de auto voor onverklaarbare reden even rond de 1500rpm bleef hoewel ik denk dat ik met mijn voet het gaspedaal niet raakte maar ik twijfel. Maar niet zoals hier een paar berichten eerder beschreven staat. Gewoon even rond 1500rpm en dan gwn normaal stationair en tijdens mijn rit naar huis ook niets speciaal opgemerkt.
                    De mijne ging deze morgen wel naar 1100 rpm, ze had het koud denk ik
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                    Comment


                    • Mijn Astra gaat komende week opnieuw de garage binnen. Ongeveer 3 maanden geleden is hij al eens binnen geweest voor enkele problemen en nu gaat hij opnieuw binnen.
                      Volgende redenen:

                      - Wagen schokt ongelofelijk rond de 1500 toeren in derde versnelling tijdens regeneratie (enkel in derde en nee, ligt niet aan voet lossen en weer induwen)
                      - Vaak alsof het vermogen volledig wegvalt bij het vertrekken als de wagen regenereert (vertrekken zoals ik anders doe [zonder problemen] maar de wagen wilt niet aanzetten tot alsof hij gaat stil vallen en vertrekt dan pas)
                      - Eens een zeer zware klop gehad toen de wagen aan het regenereren was en ik stil stond. Zeer duidelijk te horen en je voelde ook een redelijk zware klop (wagen ging naar voor)
                      - Start/Stop als de wagen belange nog niet warm is en maar 500m heeft gereden (buiten is het dan bijv -2)
                      - Verbruik ligt fors hoger dan wat boordcomputer aangeeft. BC geeft 4.3 - 4.5 aan, reëel ligt rondt de 6 (en dit blijft maar stijgen, terwijl ik vroeger rond de 5 verbruikte en toen reed ik sportiever). Haal met een redelijk rustige rijstijl nog geen 450km met een tank meer terwijl het vroeger (en wat sportiever) toch 550-600km kon zijn
                      - Ook eens vragen of ze iets kunnen doen aan het klotsen van de dieseltank

                      Versnellingsbak lijkt nu wel een hoop beter, op de eerste na (die wilt er soms nog altijd niet in, ligt waarschijnlijk aan de synchronisatie?).

                      Enfin, geluk in auto's kopen heb ik ook al nie :-D

                      Comment


                      • @superplastik:
                        Heb jij een 1.7cdti of een 1.6cdti?
                        Klotsen van de dieseltank heb ik ook als die vol is en wagen is van mei 2014.
                        Heb je de afgelopen tijd veel korte afstanden gedaan ? Mss eens een toer doen van 50km autostrade en eens de wagen goed warm heeft een afrit nemen van een tankstation even laten draaien terug vertrekken en goed doorsleuren en dan in zijn 5 120km/h voor een km of 20/30 dan zal hij toch wel geregenereerd zijn en veel roet kunnen uittuffen. Ik doe dat geregeld in de zomer voor ik de autostrade op ga is die dan toch al warm en dan gwn in zijn 5 laten en bollen.
                        Daarstraks toen ik de wagen startte had ik rijbereik 930km en heb op de parking van het werk gwn naar de bureau gereden om mijn papieren binnen te doen en de wagen laten draaien, toen ik terug kwam stond er maar 876km meer op.
                        Nog iets wat ik niet snap is als de wagen warm heeft en ik heb een dag of 2 kortte ritten gedaan of veel stadsverkeer dan eens de hij warm is durf ik hem ook in zijn 3 laten en gwn tegen 70km/h die weg afrijden en wat mij dan opvalt is voor een paar seconden heb ik echt een groot verbuik maar daarna zakt dat naar een 5l op 100km, bij wat de wagen op dat moment verbruikt en hij draait boven de 2500rpm...
                        In ieder geval daar heb ik voorlopig met de mijne geen last van, vind zelfs dat hij zeer weinig regenereert en ik doe elke dag naar het werk een 20km autostrade enkel. Maar mijn verbuik is 6L/100km en geraak daar moeilijk onder.

                        Comment


                        • Mijn rijbereik is altijd 1100km zegt em en ik heb een verbruik van 5.5L/100km en ik pap goe door! Snelweg is 150-160.... kzou mijne kak is moeten leren gaan inhouden want ik denk dat ik binnenkort anders toch ne keer prijs ga hebben.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment


                          • Ik continu mooi 120km/h en 6l. Maar heeft mss ook deel te maken met mijn wintersloffen nu in de zomer zal ik mss wel een 5.5/ 5.8 halen maar doe nu een dikke 800km met een volle bak en rij heel veel CC en veel autostrade want 3/4 van mijn km zijn er op de autostrade.
                            Deze middag heb ik dus gezien wat je bedoelt met de °c meter. Op mijn traject van 28km heb ik maar net 90°C kunnen rijden en idd bij start/stop aan verloor hij zelfs een aantal graden het schommelde tss de 80 en 90.

                            Comment


                            • Mijn start/stop heeft misschien al 3 maanden niet meer gewerkt. Niet dat ik dat erg vind... Volgens mij zijn het de dashcams die de batterij leegtrekken als hij een paar uur stil staat. Maar mee zelfs naar Parijs te rijden weigerde zelfs de start/stop te werken, en tegen dan zou de batterij toch goe vol moeten zijn :p. Maar dus ook op stationair toerental zie je de temperatuur meter gewoon dalen
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                              Comment


                              • Vandaag het zout na 1 maand er is afgespoten. Jawadde, mijn emmerke zag pikzwart! Het doet wel deugd om hem nu weer te zien staan blinken. Ook uit de binnenkant kwamen emmers zand.
                                En na de volle 19.000km gereden te hebben zijn mijn matten al aan vervanging toe. Der zit weer een mooi gaatje op de plaats waar ik mijn voet altijd zet. De matten van mijn vorige Astra waren al van slechte kwaliteit, maar de geen er nu insteken zijn pas echt slecht. Het zijn precies kartonnekes als ge ze vast pakt. Dus ik kan weer op zoek gaan naar een set degelijke matten. Die van Irmscher waren zéér goed in mijne vorige. Misschien dat ik die er weer in steek.

                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                  Vandaag het zout na 1 maand er is afgespoten. Jawadde, mijn emmerke zag pikzwart! Het doet wel deugd om hem nu weer te zien staan blinken. Ook uit de binnenkant kwamen emmers zand.
                                  En na de volle 19.000km gereden te hebben zijn mijn matten al aan vervanging toe. Der zit weer een mooi gaatje op de plaats waar ik mijn voet altijd zet. De matten van mijn vorige Astra waren al van slechte kwaliteit, maar de geen er nu insteken zijn pas echt slecht. Het zijn precies kartonnekes als ge ze vast pakt. Dus ik kan weer op zoek gaan naar een set degelijke matten. Die van Irmscher waren zéér goed in mijne vorige. Misschien dat ik die er weer in steek.


                                  De mijne zijn na 20.000km ook al kapot

                                  Comment


                                  • Mijne zijn na 20 000km nog goed hoor, dus ik weet niet wat jullie allemaal uitsteken in de wagen
                                    Er zit wel een putje in, maar nog niet door de stof (maar heb al een nieuw setje liggen )

                                    Comment


                                    • Bij de Insignia's waren er ook veel die er rap door zaten.
                                      Ik had al een diepe put en heb hem dan maar verkocht.


                                      Sent from here
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Hallo,

                                        Misschien een domme vraag... Ik ben in het bezit van een opel astra 1.7 cdti van 2012. Mijn achter ruitenwisser is kapot (rubber die los komt) Ik heb een nieuwe besteld maar mijn probleem is... Ik kan die niet verwijderen! Mijn ruitenwisser kan niet in een hoek van 90°. Iemand ervaring hiermee? Moet ik gewoon iets harder trekken (schrik om alles kapot te maken)

                                        Dank u

                                        Comment


                                        • Ik heb dat ook ondervonden als hij nieuw was, je moet inderdaad beetje harder trekken. dan klikt hij wel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X