Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• idd een keer goed doortrekken
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ah bon, wist ik dus ook niet.
      Gaf altijd het gevoel dat die ging afbreken.

Na 20.000km zijn de voorste ruitenwissers er ook aan

Comment

• Bedankt! Had idd ook het gevoel dat die ging afbreken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
          Mss eens een toer doen van 50km autostrade en eens de wagen goed warm heeft een afrit nemen van een tankstation even laten draaien terug vertrekken en goed doorsleuren en dan in zijn 5 120km/h voor een km of 20/30 dan zal hij toch wel geregenereerd zijn en veel roet kunnen uittuffen.
          Ooit eens 70km aan 120 in vierde gereden in de hoop de filter eens goed uit te blazen. Heeft niet geholpen en heb hem de dag nadien aan de pc laten hangen om te regenereren.

Wat steken jullie uit met jullie matten? Na 127d km nog steeds het originele setje. Mss wel al gaatje ter hoogte van de hielen maar niets erg.

Comment

• @Bjorn : Mijn matten die meegeleverd waren bij mijn auto heb ik er uit gesmeten bij de winter-checkup en heb de velours matten gekocht en die zijn van zeer goede kwaliteit.

Dan even iets anders. De 1.6cdti is dat een motor van Opel zelf want de motor word gebouwd op dezelfde productielijn in Hongarije zoals de 1.6benzine. Maar, er zijn berichten dat GM een samenwerking heeft met PSA en hun hebben dat ook bevestigd. Bovendien heeft Ford de samenwerking met PSA stopgezet en werken ze enkel nog samen voor de 1.4 en 1.6 diesel. Dus nu is de hamvraag zijn de euro6 motoren van Citroen en Peugeot originele Opelblokken of rijd Opel met een PSAblok?
            Zoals bij Volvo,Ford... waar de 1.6diesel een PSAblok is maar wat er rondom het blok zit van de Constructeur zelf is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
              Ooit eens 70km aan 120 in vierde gereden in de hoop de filter eens goed uit te blazen. Heeft niet geholpen en heb hem de dag nadien aan de pc laten hangen om te regenereren.

Wat steken jullie uit met jullie matten? Na 127d km nog steeds het originele setje. Mss wel al gaatje ter hoogte van de hielen maar niets erg.
              Slechte houding denk ik.

Mss dat mijn lengte er toe doet? 1m93

Comment

• Ik heb nog niet 1x zo'n regeneratie gehad.. Ik trek stevig genoeg door denk ik

Mijn matten houden het redelijk goed uit, geen sporen dat er een gaatje in aan het komen is (na 15.000 km), ondanks ik iedere keer kostuumschoenen aan heb (of dat is net de truk!). Der zit bij mij wel zo'n dubbele laag op, net ervoor.

Seg Namaz, hoe vaak zet gij uw ruitenwissers op dan? Ik hoop dat mijne het toch langer dan 20.000km uithouden
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

@Bjorn : Mijn matten die meegeleverd waren bij mijn auto heb ik er uit gesmeten bij de winter-checkup en heb de velours matten gekocht en die zijn van zeer goede kwaliteit.

Dan even iets anders. De 1.6cdti is dat een motor van Opel zelf want de motor word gebouwd op dezelfde productielijn in Hongarije zoals de 1.6benzine. Maar, er zijn berichten dat GM een samenwerking heeft met PSA en hun hebben dat ook bevestigd. Bovendien heeft Ford de samenwerking met PSA stopgezet en werken ze enkel nog samen voor de 1.4 en 1.6 diesel. Dus nu is de hamvraag zijn de euro6 motoren van Citroen en Peugeot originele Opelblokken of rijd Opel met een PSAblok?
                  Zoals bij Volvo,Ford... waar de 1.6diesel een PSAblok is maar wat er rondom het blok zit van de Constructeur zelf is.
                  Ik dacht dat de verkoper me zei dat de 1.6diesel een nieuwe motor was van Opel zelf.
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Misschien gaat het om de 1.6 in de Vivaro? Aangezien dat eigenlijk een Renault is...
                    Ik kan er in ieder geval geen juist antwoord op geven

Comment

• Ja die is met dubbele turbo en levert 120pk. En de 1.6diesel in de combo is van Fiat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                        Ik heb nog niet 1x zo'n regeneratie gehad.. Ik trek stevig genoeg door denk ik

Mijn matten houden het redelijk goed uit, geen sporen dat er een gaatje in aan het komen is (na 15.000 km), ondanks ik iedere keer kostuumschoenen aan heb (of dat is net de truk!). Der zit bij mij wel zo'n dubbele laag op, net ervoor.

Seg Namaz, hoe vaak zet gij uw ruitenwissers op dan? Ik hoop dat mijne het toch langer dan 20.000km uithouden
                        Kennelijk gebruik ik ze te veel:-P

Regenwoud klimaat in Zele :cool:

Comment

@superplastik:
                          Heb jij een 1.7cdti of een 1.6cdti?
                          Klotsen van de dieseltank heb ik ook als die vol is en wagen is van mei 2014.
                          Heb je de afgelopen tijd veel korte afstanden gedaan ? Mss eens een toer doen van 50km autostrade en eens de wagen goed warm heeft een afrit nemen van een tankstation even laten draaien terug vertrekken en goed doorsleuren en dan in zijn 5 120km/h voor een km of 20/30 dan zal hij toch wel geregenereerd zijn en veel roet kunnen uittuffen. Ik doe dat geregeld in de zomer voor ik de autostrade op ga is die dan toch al warm en dan gwn in zijn 5 laten en bollen.
                          Daarstraks toen ik de wagen startte had ik rijbereik 930km en heb op de parking van het werk gwn naar de bureau gereden om mijn papieren binnen te doen en de wagen laten draaien, toen ik terug kwam stond er maar 876km meer op.
                          Nog iets wat ik niet snap is als de wagen warm heeft en ik heb een dag of 2 kortte ritten gedaan of veel stadsverkeer dan eens de hij warm is durf ik hem ook in zijn 3 laten en gwn tegen 70km/h die weg afrijden en wat mij dan opvalt is voor een paar seconden heb ik echt een groot verbuik maar daarna zakt dat naar een 5l op 100km, bij wat de wagen op dat moment verbruikt en hij draait boven de 2500rpm...
                          In ieder geval daar heb ik voorlopig met de mijne geen last van, vind zelfs dat hij zeer weinig regenereert en ik doe elke dag naar het werk een 20km autostrade enkel. Maar mijn verbuik is 6L/100km en geraak daar moeilijk onder.
                          Het is een 1.7 van maart 2014 (of februari ).
                          Em krijgt wel vaker es zijn km's op de autostrade (en rij zelfs nu banen waar ik veel sneller) en probeer ervoor te zorgen dat hij toch boven de 2000 toeren blijft als hij aan het regenereren is. Ik maak mij gewoon zorgen dat dat verbruik maar blijft stijgen... Heb nu 460km kunnen doen met halve tank, terwijl ik vroeger er (met slechtere brandstof) 550 kon halen, en met brandstof van gelijke kwaliteit 600 of iets meer.
                          De wagen zelf geeft juist wel aan dat ik minder verbruik dan vroeger (nu: 4.3 en vroeger 4.7 - 4.7 )!
                          Enfin, de woensdag mag hij binnen en dan zien we wel weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                            Mijn Astra gaat komende week opnieuw de garage binnen. Ongeveer 3 maanden geleden is hij al eens binnen geweest voor enkele problemen en nu gaat hij opnieuw binnen.
                            Volgende redenen:

- Wagen schokt ongelofelijk rond de 1500 toeren in derde versnelling tijdens regeneratie (enkel in derde en nee, ligt niet aan voet lossen en weer induwen)
                            - Vaak alsof het vermogen volledig wegvalt bij het vertrekken als de wagen regenereert (vertrekken zoals ik anders doe [zonder problemen] maar de wagen wilt niet aanzetten tot alsof hij gaat stil vallen en vertrekt dan pas)
                            - Eens een zeer zware klop gehad toen de wagen aan het regenereren was en ik stil stond. Zeer duidelijk te horen en je voelde ook een redelijk zware klop (wagen ging naar voor)
                            - Start/Stop als de wagen belange nog niet warm is en maar 500m heeft gereden (buiten is het dan bijv -2)
                            - Verbruik ligt fors hoger dan wat boordcomputer aangeeft. BC geeft 4.3 - 4.5 aan, reëel ligt rondt de 6 (en dit blijft maar stijgen, terwijl ik vroeger rond de 5 verbruikte en toen reed ik sportiever). Haal met een redelijk rustige rijstijl nog geen 450km met een tank meer terwijl het vroeger (en wat sportiever) toch 550-600km kon zijn
                            - Ook eens vragen of ze iets kunnen doen aan het klotsen van de dieseltank

Versnellingsbak lijkt nu wel een hoop beter, op de eerste na (die wilt er soms nog altijd niet in, ligt waarschijnlijk aan de synchronisatie?).

Enfin, geluk in auto's kopen heb ik ook al nie :-D
                            Regeneratie zorgt voor een stijging van het verbruik. Lang leve deze milieuvriendelijke optie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
                              Regeneratie zorgt voor een stijging van het verbruik. Lang leve deze milieuvriendelijke optie
                              Weet ik, verbruik stijgt dan ook tijdens het regenereren (+- 0.2 liter), dus wordt wel meegenomen in het verbruik. Verklaart nog steeds niet het steeds stijgend verbruik dat ik heb (en dit is echt op zeer korte tijd van gemiddeld 5.2 naar 6 gegaan, reëel verbruik).
                              Kzie wel wat ze zeggen op de garage. Ze mogen hem ook eens handmatig laten regenereren en in 3de 1500 toeren maken, tis een half wasmachine dan

Comment

• Hier nen handige turtorial voor die een dubbel DIN GPS willen steken, of voor wie zen dashboard ne keer wil afbreken om iets te herstellen

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Die staat bij mijn favorieten, maar ik zie mij dat niet doen. Materiaal is veel te broos.

Comment

• Opel Astra J Sport Tourer 1.6cdti 136pk 320nm kleur : Summit White
                                    Kilometerstand 22000km.
                                    Zomerbanden 18inch blackgloss Bridgestone Potenza + winterbanden mat zwarte velgen 16inch met Dunlop D3 wintersport + kofferschaal + Luxe Astra Veloursmatten + Opel antidiefstalbouten
                                    De wagen is voorzien van een coating dus extra beschermd tegen krassen.
                                    Opties :
                                    -Leder + zetelverwarming vooraan + hoofdsteun bestuurder regelbaar
                                    -Dual zone automatische airco
                                    -Bixenons met adaptieve bochtenverlichting
                                    -Infiniti Soundsystem + mp3 aansluiting
                                    -Navi 950 intellilink
                                    -Flexride dus continu aanpassende ophanging keuze tussen normale stand en Sport en Tour.
                                    -Blind spot + automatisch dimmende binnenspiegel
                                    -Inklapbare spiegels
                                    -12v aansluiting in de koffer
                                    -Achteruitrij camera + sensoren voor en achter

Verkoopprijs 18500euro

Comment

Opel Astra J Sport Tourer 1.6cdti 136pk 320nm kleur : Summit White
                                      Kilometerstand 22000km.
                                      Zomerbanden 18inch blackgloss Bridgestone Potenza + winterbanden mat zwarte velgen 16inch met Dunlop D3 wintersport + kofferschaal + Luxe Astra Veloursmatten + Opel antidiefstalbouten
                                      De wagen is voorzien van een coating dus extra beschermd tegen krassen.
                                      Opties :
                                      -Leder + zetelverwarming vooraan + hoofdsteun bestuurder regelbaar
                                      -Dual zone automatische airco
                                      -Bixenons met adaptieve bochtenverlichting
                                      -Infiniti Soundsystem + mp3 aansluiting
                                      -Navi 950 intellilink
                                      -Flexride dus continu aanpassende ophanging keuze tussen normale stand en Sport en Tour.
                                      -Blind spot + automatisch dimmende binnenspiegel
                                      -Inklapbare spiegels
                                      -12v aansluiting in de koffer
                                      -Achteruitrij camera + sensoren voor en achter

Verkoopprijs 18500euro
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
                                      Beste Opel eigenaars ik kan maar 1 ding zeggen. Opel heeft een serieus probleem aangaande de kwaliteit dat ze leveren. Mijn Astra is van mei 2014 en is ondertussen al een 6tal keer de garage in geweest om de problemen op te lossen. Gelukkig niks motorisch.
                                      Het zal bij mij de eerste en laatste Opel zijn. Een geluk dat de wagen toch wat rijcomfort bied...
                                      Succes

Comment

• Maak daar een apart verkoop topic van of laat het verplaatsen door Atenza.

Sent from here
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Bam auto verkocht nieuwe auto besteld : Ford Mondeo 2.0 tdci 150pk 350nm Titanium met 3 pakketten...
                                          Levering word verwacht einde van mei.

Comment

Working...
                                          X