idd een keer goed doortrekken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenMss eens een toer doen van 50km autostrade en eens de wagen goed warm heeft een afrit nemen van een tankstation even laten draaien terug vertrekken en goed doorsleuren en dan in zijn 5 120km/h voor een km of 20/30 dan zal hij toch wel geregenereerd zijn en veel roet kunnen uittuffen.
Wat steken jullie uit met jullie matten? Na 127d km nog steeds het originele setje. Mss wel al gaatje ter hoogte van de hielen maar niets erg.
Comment
-
@Bjorn : Mijn matten die meegeleverd waren bij mijn auto heb ik er uit gesmeten bij de winter-checkup en heb de velours matten gekocht en die zijn van zeer goede kwaliteit.
Dan even iets anders. De 1.6cdti is dat een motor van Opel zelf want de motor word gebouwd op dezelfde productielijn in Hongarije zoals de 1.6benzine. Maar, er zijn berichten dat GM een samenwerking heeft met PSA en hun hebben dat ook bevestigd. Bovendien heeft Ford de samenwerking met PSA stopgezet en werken ze enkel nog samen voor de 1.4 en 1.6 diesel. Dus nu is de hamvraag zijn de euro6 motoren van Citroen en Peugeot originele Opelblokken of rijd Opel met een PSAblok?
Zoals bij Volvo,Ford... waar de 1.6diesel een PSAblok is maar wat er rondom het blok zit van de Constructeur zelf is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk BerichtenOoit eens 70km aan 120 in vierde gereden in de hoop de filter eens goed uit te blazen. Heeft niet geholpen en heb hem de dag nadien aan de pc laten hangen om te regenereren.
Wat steken jullie uit met jullie matten? Na 127d km nog steeds het originele setje. Mss wel al gaatje ter hoogte van de hielen maar niets erg.
Mss dat mijn lengte er toe doet? 1m93
Comment
-
Ik heb nog niet 1x zo'n regeneratie gehad.. Ik trek stevig genoeg door denk ik
Mijn matten houden het redelijk goed uit, geen sporen dat er een gaatje in aan het komen is (na 15.000 km), ondanks ik iedere keer kostuumschoenen aan heb (of dat is net de truk!). Der zit bij mij wel zo'n dubbele laag op, net ervoor.
Seg Namaz, hoe vaak zet gij uw ruitenwissers op dan? Ik hoop dat mijne het toch langer dan 20.000km uithoudenThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten@Bjorn : Mijn matten die meegeleverd waren bij mijn auto heb ik er uit gesmeten bij de winter-checkup en heb de velours matten gekocht en die zijn van zeer goede kwaliteit.
Dan even iets anders. De 1.6cdti is dat een motor van Opel zelf want de motor word gebouwd op dezelfde productielijn in Hongarije zoals de 1.6benzine. Maar, er zijn berichten dat GM een samenwerking heeft met PSA en hun hebben dat ook bevestigd. Bovendien heeft Ford de samenwerking met PSA stopgezet en werken ze enkel nog samen voor de 1.4 en 1.6 diesel. Dus nu is de hamvraag zijn de euro6 motoren van Citroen en Peugeot originele Opelblokken of rijd Opel met een PSAblok?
Zoals bij Volvo,Ford... waar de 1.6diesel een PSAblok is maar wat er rondom het blok zit van de Constructeur zelf is.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenIk heb nog niet 1x zo'n regeneratie gehad.. Ik trek stevig genoeg door denk ik
Mijn matten houden het redelijk goed uit, geen sporen dat er een gaatje in aan het komen is (na 15.000 km), ondanks ik iedere keer kostuumschoenen aan heb (of dat is net de truk!). Der zit bij mij wel zo'n dubbele laag op, net ervoor.
Seg Namaz, hoe vaak zet gij uw ruitenwissers op dan? Ik hoop dat mijne het toch langer dan 20.000km uithouden
Regenwoud klimaat in Zele :cool:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten@superplastik:
Heb jij een 1.7cdti of een 1.6cdti?
Klotsen van de dieseltank heb ik ook als die vol is en wagen is van mei 2014.
Heb je de afgelopen tijd veel korte afstanden gedaan ? Mss eens een toer doen van 50km autostrade en eens de wagen goed warm heeft een afrit nemen van een tankstation even laten draaien terug vertrekken en goed doorsleuren en dan in zijn 5 120km/h voor een km of 20/30 dan zal hij toch wel geregenereerd zijn en veel roet kunnen uittuffen. Ik doe dat geregeld in de zomer voor ik de autostrade op ga is die dan toch al warm en dan gwn in zijn 5 laten en bollen.
Daarstraks toen ik de wagen startte had ik rijbereik 930km en heb op de parking van het werk gwn naar de bureau gereden om mijn papieren binnen te doen en de wagen laten draaien, toen ik terug kwam stond er maar 876km meer op.
Nog iets wat ik niet snap is als de wagen warm heeft en ik heb een dag of 2 kortte ritten gedaan of veel stadsverkeer dan eens de hij warm is durf ik hem ook in zijn 3 laten en gwn tegen 70km/h die weg afrijden en wat mij dan opvalt is voor een paar seconden heb ik echt een groot verbuik maar daarna zakt dat naar een 5l op 100km, bij wat de wagen op dat moment verbruikt en hij draait boven de 2500rpm...
In ieder geval daar heb ik voorlopig met de mijne geen last van, vind zelfs dat hij zeer weinig regenereert en ik doe elke dag naar het werk een 20km autostrade enkel. Maar mijn verbuik is 6L/100km en geraak daar moeilijk onder.
Em krijgt wel vaker es zijn km's op de autostrade (en rij zelfs nu banen waar ik veel sneller) en probeer ervoor te zorgen dat hij toch boven de 2000 toeren blijft als hij aan het regenereren is. Ik maak mij gewoon zorgen dat dat verbruik maar blijft stijgen... Heb nu 460km kunnen doen met halve tank, terwijl ik vroeger er (met slechtere brandstof) 550 kon halen, en met brandstof van gelijke kwaliteit 600 of iets meer.
De wagen zelf geeft juist wel aan dat ik minder verbruik dan vroeger (nu: 4.3 en vroeger 4.7 - 4.7 )!
Enfin, de woensdag mag hij binnen en dan zien we wel weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenMijn Astra gaat komende week opnieuw de garage binnen. Ongeveer 3 maanden geleden is hij al eens binnen geweest voor enkele problemen en nu gaat hij opnieuw binnen.
Volgende redenen:
- Wagen schokt ongelofelijk rond de 1500 toeren in derde versnelling tijdens regeneratie (enkel in derde en nee, ligt niet aan voet lossen en weer induwen)
- Vaak alsof het vermogen volledig wegvalt bij het vertrekken als de wagen regenereert (vertrekken zoals ik anders doe [zonder problemen] maar de wagen wilt niet aanzetten tot alsof hij gaat stil vallen en vertrekt dan pas)
- Eens een zeer zware klop gehad toen de wagen aan het regenereren was en ik stil stond. Zeer duidelijk te horen en je voelde ook een redelijk zware klop (wagen ging naar voor)
- Start/Stop als de wagen belange nog niet warm is en maar 500m heeft gereden (buiten is het dan bijv -2)
- Verbruik ligt fors hoger dan wat boordcomputer aangeeft. BC geeft 4.3 - 4.5 aan, reëel ligt rondt de 6 (en dit blijft maar stijgen, terwijl ik vroeger rond de 5 verbruikte en toen reed ik sportiever). Haal met een redelijk rustige rijstijl nog geen 450km met een tank meer terwijl het vroeger (en wat sportiever) toch 550-600km kon zijn
- Ook eens vragen of ze iets kunnen doen aan het klotsen van de dieseltank
Versnellingsbak lijkt nu wel een hoop beter, op de eerste na (die wilt er soms nog altijd niet in, ligt waarschijnlijk aan de synchronisatie?).
Enfin, geluk in auto's kopen heb ik ook al nie :-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk BerichtenRegeneratie zorgt voor een stijging van het verbruik. Lang leve deze milieuvriendelijke optie
Kzie wel wat ze zeggen op de garage. Ze mogen hem ook eens handmatig laten regenereren en in 3de 1500 toeren maken, tis een half wasmachine dan
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Opel Astra J Sport Tourer 1.6cdti 136pk 320nm kleur : Summit White
Kilometerstand 22000km.
Zomerbanden 18inch blackgloss Bridgestone Potenza + winterbanden mat zwarte velgen 16inch met Dunlop D3 wintersport + kofferschaal + Luxe Astra Veloursmatten + Opel antidiefstalbouten
De wagen is voorzien van een coating dus extra beschermd tegen krassen.
Opties :
-Leder + zetelverwarming vooraan + hoofdsteun bestuurder regelbaar
-Dual zone automatische airco
-Bixenons met adaptieve bochtenverlichting
-Infiniti Soundsystem + mp3 aansluiting
-Navi 950 intellilink
-Flexride dus continu aanpassende ophanging keuze tussen normale stand en Sport en Tour.
-Blind spot + automatisch dimmende binnenspiegel
-Inklapbare spiegels
-12v aansluiting in de koffer
-Achteruitrij camera + sensoren voor en achter
Verkoopprijs 18500euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenOpel Astra J Sport Tourer 1.6cdti 136pk 320nm kleur : Summit White
Kilometerstand 22000km.
Zomerbanden 18inch blackgloss Bridgestone Potenza + winterbanden mat zwarte velgen 16inch met Dunlop D3 wintersport + kofferschaal + Luxe Astra Veloursmatten + Opel antidiefstalbouten
De wagen is voorzien van een coating dus extra beschermd tegen krassen.
Opties :
-Leder + zetelverwarming vooraan + hoofdsteun bestuurder regelbaar
-Dual zone automatische airco
-Bixenons met adaptieve bochtenverlichting
-Infiniti Soundsystem + mp3 aansluiting
-Navi 950 intellilink
-Flexride dus continu aanpassende ophanging keuze tussen normale stand en Sport en Tour.
-Blind spot + automatisch dimmende binnenspiegel
-Inklapbare spiegels
-12v aansluiting in de koffer
-Achteruitrij camera + sensoren voor en achter
Verkoopprijs 18500euroOorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenBeste Opel eigenaars ik kan maar 1 ding zeggen. Opel heeft een serieus probleem aangaande de kwaliteit dat ze leveren. Mijn Astra is van mei 2014 en is ondertussen al een 6tal keer de garage in geweest om de problemen op te lossen. Gelukkig niks motorisch.
Het zal bij mij de eerste en laatste Opel zijn. Een geluk dat de wagen toch wat rijcomfort bied...
Comment
-
Maak daar een apart verkoop topic van of laat het verplaatsen door Atenza.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment