Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo! Dat zijn wel erg weinig km's om op 13-14 jaar te rijden

Veel plezier ermee
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Die 1.7cdti van Opel.. Ik weet het toch niet. Slecht vind ik hem niet, wel wat "rauw".

Ik heb een hele tijd getwijfeld om mijn auto te chippen, maar ik heb besloten om het niet te doen. Iets zegt me dat ik binnen nu en 4 jaar toch nog problemen ga krijgen ermee. Ik heb liever dat hij niet gechipt is dan
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Maakt de motor nochtans een pak aangenamer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
          Maakt de motor nochtans een pak aangenamer
          Ja klopt! Kan ik perfect inkomen

Ik zou het gewoon héél erg kut vinden moest ik over 20.000 km stukken krijgen (wat niet aan de chip te wijten zou zijn), de garage het ziet en ze zeggen: "sorry, wij komen niet tussen".

Dat terwijl wanneer er geen chip is, de kans nog altijd bestaat dat de garage erin tussenkomt

Zo traag vind ik hem ook niet, en die € 500 kan ik dan ook meer investeren over 4 jaar

Comment

• Heb het nog niet gecontroleerd maar ik denk niet dat we met opel apparatuur kunnen zien of de wagen gechipped is.
            Apec doet 't voor 400

Comment

• Oh, jij werkt bij Opel? Wist ik niet

Ik weet ook niet of Opel het kan zien, ik twijfel zelfs of het hen interesseert. Ik heb het enkel bij BMW weten te gebeuren met mijn eigen ogen en dat liep niet zo goed af

Ik zie trouwens dat jij exact dezelfde motor hebt: 1.7cdti ecotec (en niet ecoflex). Ben je er zo tevreden over dan? Geen schrik dat er iets stuk zal gaan?

(voor de GTC is het blijkbaar 500 ipv 400 :o http://www.apec-chiptuning.be/produc...110start-stop/)

Gracenotes is trouwens weer erg ambetant aan het doen. Altijd dat indexeren, ik snap er de ballen van. Vorige keer ging het na een tijd (2 weken ofzo) vanzelf weg en werkte men iPod terug. Nu duurt het precies wat langer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                Ene nieuwe kamergenoot voor de Astra

Aangezien we een tweede wagen nodig hadden, deze op de kop getikt aan een spotprijs:

Vectra B van 03/2001 en 91600 km;

Schonen bak! Veel plezier dermee!

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                Die 1.7cdti van Opel.. Ik weet het toch niet. Slecht vind ik hem niet, wel wat "rauw".

Ik heb een hele tijd getwijfeld om mijn auto te chippen, maar ik heb besloten om het niet te doen. Iets zegt me dat ik binnen nu en 4 jaar toch nog problemen ga krijgen ermee. Ik heb liever dat hij niet gechipt is dan
                Idem, tis dan ook al een oudere moteur...

Comment

• @erendriel.
                  Als je in de toekomst wil gaan chippen bij Apec doe dan even een PM.
                  Er vallen wel zaken te regelen.
                  Heb er zelf goede ervaringen mee en al paar mensen doorgestuurd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                    @erendriel.
                    Als je in de toekomst wil gaan chippen bij Apec doe dan even een PM.
                    Er vallen wel zaken te regelen.
                    Heb er zelf goede ervaringen mee en al paar mensen doorgestuurd.
                    Pf ja, maar ik heb eigenlijk al beslist dat ik het niet ga doen. Maar natuurlijk kriebelt het nog altijd om het wel te doen.

ALS ik het eventueel toch nog zou doen, dan vind ik het wel wat onnozel om ervoor helemaal naar Deinze te rijden (ik ben van Limburg). Dan passeer ik wel in Willebroek. Wel interessant bij APEC is dat ze aanbieden om enkel de elektronische begrenzing er vanaf te halen (130pk ipv 110pk). Ik weet niet, geeft mij gewoon de indruk dat ze weten wat ze doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                      Maar natuurlijk kriebelt het nog altijd om het wel te doen.
                      Als het kriebelt moet je... je auto chippen.
                      Heb al gereden met een gechipte astra 1.7, het is echt wel een stuk beter (zeker onder de 2000tr/min).

Comment

Die 1.7cdti van Opel.. Ik weet het toch niet. Slecht vind ik hem niet, wel wat "rauw".

Een box steken hé, één stekkertje en hij is er tussenuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                          Als het kriebelt moet je... je auto chippen.
                          Heb al gereden met een gechipte astra 1.7, het is echt wel een stuk beter (zeker onder de 2000tr/min).
                          Klopt, nu gebeurt er bitter weinig.

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Een box steken hé, één stekkertje en hij is er tussenuit.
                          Nee dat doe ik sowieso niet. Het verhindert de noodloop en toestanden. Dat is echt vragen om problemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                            Heb het nog niet gecontroleerd maar ik denk niet dat we met opel apparatuur kunnen zien of de wagen gechipped is.
                            Apec doet 't voor 400
                            Volgens benzfreak wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Volgens benzfreak wel.
                              Nog een jaar en vijf maand wachten dus.

Comment

Oh, jij werkt bij Opel? Wist ik niet

Ik weet ook niet of Opel het kan zien, ik twijfel zelfs of het hen interesseert. Ik heb het enkel bij BMW weten te gebeuren met mijn eigen ogen en dat liep niet zo goed af

Ik zie trouwens dat jij exact dezelfde motor hebt: 1.7cdti ecotec (en niet ecoflex). Ben je er zo tevreden over dan? Geen schrik dat er iets stuk zal gaan?

(voor de GTC is het blijkbaar 500 ipv 400 :o http://www.apec-chiptuning.be/produc...110start-stop/)

Gracenotes is trouwens weer erg ambetant aan het doen. Altijd dat indexeren, ik snap er de ballen van. Vorige keer ging het na een tijd (2 weken ofzo) vanzelf weg en werkte men iPod terug. Nu duurt het precies wat langer
                                Korting vragen hé
                                Blijft in lage toeren beetje een tamme motor, maar na het chippen gaat hij wel langer door.
                                En aangezien ik er zelf aan kan werken zit ik niet zo in met stukken, dat alles wat sneller slijt ga ik niet ontkennen maar als je met een beetje respect uw materiaal behandelt... En stel dat mijn vliegwiel oid. het plotseling begeeft heb ik het er wel voor over, 160 pk verzekeren op mijn leeftijd zou onbetaalbaar zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Volgens benzfreak wel.
                                Kan zijn hoor, zoals ik zei ik heb het nog niet gecheckt
                                Als je echt moeite doet en de stuurdoos open doet zul je het wel zien, maar zo ver gaan garage's niet. Enige aan wat je het zou kunnen zien is aan de huidige softwareversie van de motor ecu, maar volgens mij passen ze die software gewoon aan en veranderd die softwarenummer niet. Ik probeer het volgende week misschien eens uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                  Ik krijg al 2 dagen bij het starten van de wagen de melding van een spookrijder ergens in de Walen op mijn Navi SD900. Nog iemand last van?
                                  Bij me hetzelfde... Was er gisteren ook nog

Comment

• Kleine update van mijn problemen: heb vandaag de beloofde e-mail ontvangen (inderdaad redelijk uitgebreid).

Om het kort te houden:
                                    - Klop tijdens regeneratie: hoogstwaarschijnlijk brandstof die ontplofte ipv ontbrande in de uitlaat
                                    - Schokken tijdens regeneratie: zou te lage toeren zijn (dit betwijfel ik nog wel, lagere toeren geven geen problemen)
                                    - Voor vaak niet in eerste versnelling te geraken, moeten ze van Opel de versnellingsbak demonteren en de ingaande as smeren. Geen vervanging van onderdelen dus geen garantie. Garage heeft toch aanvraag gedaan om dit te mogen doen onder garantie en is goed gekeurd (gelukkig)
                                    - Klotsen dieseltank: sinds 2011 worden geen schotten meer geplaatst in de tanks (kostenbesparing), mag wel van Opel onder garantie geplaatst worden.

En nu, zoals afgesproken, ga ik 5 x tanken bij een premium merk (dit probleem nemen ze echt zeer serieus zei hij). Zoals altijd, ik blijf updates posten!

Comment

• Ik heb vandaag geprobeerd om een adres in te zetten door middel van coördinaten en het werkt niet kan iemand mij, zeggen of dat ik iets verkeerd doe dank bij voorbaat , NAVI 900

Comment

• Gisteren het wintervuil er wat afgewassen Hopelijk blijft hij een tijdje proper nu (maar 'k vrees ervoor)

Stiekem denk ik dat deze velgen er super zouden onder staan...

Comment

• Ik denk dat niet, ik weet dat!

Comment

Working...
                                          X