Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
    Nice, dat had ik ook al gehoord van een andere garage. Nu zijn het er dus al minstens 2
    Hup naar DVX!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
      Is al van een paar weken geleden maar om hier even op terug te komen, vandaag heb ik dit eens getest. En met de Opel apparatuur kan ik niet zien dat hij gechipped is

Nice!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
        Ik heb de laatste tijd last van slechte ontvangst met de radio, maar niet overal.
        In west-vl is er geen probleem, mr vanaf Gent begint hij vrij veel weg te vallen. Een keer voorbij sint-niklaas is het bijna niet meer te doen om te luisteren.
        Ik heb dat bij alle zenders. Iemand een idee hoe dit komt?
        Waarschijnlijk verandert uw radio niet van frequentie. Per provincie hebben de radiozenders meestal een andere frequentie, die op die plaatsen beter te ontvangen is. Die van West Vlaanderen zal dus veel minder sterk aanwezig zijn in Antwerpen. Eens in uw instellingen kijken, ofwel alle posten instellen op hun nationale vaste frequenties.

Kan volgens mij niet veel anders zijn, aangezien het verslecht door verder weg te rijden van West-Vlaanderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Hup naar DVX!
          Eigenlijk wel, maar dan moet ik morgenvroeg bellen voor een afspraak en ik heb veel zittingen opstaan.

Enja, men pa deed belachelijk en zei dat ik toch best wachtte tot na het eerste onderhoud. Dat maakt dus echt geen zak uit hé. Mss kan ik gewoon beter naar DVX gaan en het laten doen zonder te zeggen thuis
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Eigenlijk wel, maar dan moet ik morgenvroeg bellen voor een afspraak en ik heb veel zittingen opstaan.

Enja, men pa deed belachelijk en zei dat ik toch best wachtte tot na het eerste onderhoud. Dat maakt dus echt geen zak uit hé. Mss kan ik gewoon beter naar DVX gaan en het laten doen zonder te zeggen thuis
            Sowieso thuis niet zeggen, gewoon de grafiek daarna laten zien
            Deed dat ook zo bij mijn pa, die direct 'Testritje?'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Sowieso thuis niet zeggen, gewoon de grafiek daarna laten zien
              Deed dat ook zo bij mijn pa, die direct 'Testritje?'
              Ik ga morgen kijken of ze zaterdag iets vrij hebben
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                Waarschijnlijk verandert uw radio niet van frequentie. Per provincie hebben de radiozenders meestal een andere frequentie, die op die plaatsen beter te ontvangen is. Die van West Vlaanderen zal dus veel minder sterk aanwezig zijn in Antwerpen. Eens in uw instellingen kijken, ofwel alle posten instellen op hun nationale vaste frequenties.

Kan volgens mij niet veel anders zijn, aangezien het verslecht door verder weg te rijden van West-Vlaanderen
                Inderdaad, meestal moet je dan 'AF' op on zetten, wordt meegestuurd bij het RDS signaal.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik ga morgen kijken of ze zaterdag iets vrij hebben

Daarna eens sprintje doen tegen mijn 330i hé, met uw koppelmonster

Comment

• Vandaag eerste onderhoud gehad, had een paar vragen ivm die 30.000km en de olie indicator

Ben er niet wijzer uit geworden

Hun uitleg:

Particulier -> 15.000km (Wat belachelijk is gezien de longlife olie, dus no way dat ik dit doe)

Leasing-> 30.000km (Wat is het verschil met particulier? Niks!)

Indicator van de Olie-> 0% is afspraak maken voor onderhoud.

Die indicator rekent aan de hand van afstanden, start stop, en rijstijl.

In mijn geval dus op 23.000km -> 0%

Als je dit even bekijkt dan stel ik maar één ding vast: Ze weten het begod zelf niet meer.

Ik heb me zelf voorgenomen om de indicator te volgen en dit dus om de +-20.000km zal zijn.

Prijs was 136EUR

Comment

• Geen geld! Ik zou ook sowieso om de 20k gaan. Met mijn 118d ging ik om de 20k terwijl het 25k mag zijn.
                      Met de 330i ga ik om de 15k, terwijl dat ook zelfs 25k mag zijn.

Comment

• Volgende is dan groot onderhoud en idd, ga gewoon die indicator volgen, ferm gemakkelijk een dealer schuin over het werk

En vooral: die het onderhoudsboekje invult.

Comment

• Haha dat systeem trekt ook op niks

Comment

Wel zorgen dat je dan nu de meest recente software staan hebt van de motorregelmodule, als je tijd hebt nog eens bij de garage passeren?
                            Is maar 5min werk en dan heb je achteraf geen fratsen

Comment

Wel zorgen dat je dan nu de meest recente software staan hebt van de motorregelmodule, als je tijd hebt nog eens bij de garage passeren?
                              Is maar 5min werk en dan heb je achteraf geen fratsen
                              Ik veronderstel dat het juist staat aangezien de wagen van augustus 2014 is en de motor al meer dan genoeg is doorontwikkeld ze hebben in januari ook iets software ingestoken van update, ik was net daar omdat men band plat was.

Comment

Ik veronderstel dat het juist staat aangezien de wagen van augustus 2014 is en de motor al meer dan genoeg is doorontwikkeld ze hebben in januari ook iets software ingestoken van update, ik was net daar omdat men band plat was.
                                Zal wel okee zijn dan, denk niet dat er nog veel update's zullen komen voor de 1.7

Voor de 1.6cdti rijders, vanaf maandag is er een verbeterde softwareversie verkrijgbaar voor bepaalde motoren

Comment

• 1.4T ook?

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Comment

Zal wel okee zijn dan, denk niet dat er nog veel update's zullen komen voor de 1.7

Voor de 1.6cdti rijders, vanaf maandag is er een verbeterde softwareversie verkrijgbaar voor bepaalde motoren
                                    Ja bij de 1.6 gingen er nog veel updates komen zeiden ze me Of het waar is, is een andere vraag natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      1.4T ook?

Sent from my iPad 2 using Tapatalk
                                      Nee, ik bedoel bepaalde moren van de 1.6cdti (is volgens motorcode)

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                      Ja bij de 1.6 gingen er nog veel updates komen zeiden ze me Of het waar is, is een andere vraag natuurlijk
                                      Nieuwe motor hé...

Comment

• Heb tijdelijk een Astra 1.6D als vervangwagen terwijl de wagen voor de eerste maal binnen is.
                                        Fijne motor, reageert wat beter.
                                        Ook de versnellingsbak is een verademing (maar dat vond ik met een andere 1.7 Astra ook al...).
                                        Enige wat ik opmerk is dat het verbruik een pak hoger ligt (en ik rij er dan nog rustiger mee!).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                                          Heb tijdelijk een Astra 1.6D als vervangwagen terwijl de wagen voor de eerste maal binnen is.
                                          Fijne motor, reageert wat beter.
                                          Ook de versnellingsbak is een verademing (maar dat vond ik met een andere 1.7 Astra ook al...).
                                          Enige wat ik opmerk is dat het verbruik een pak hoger ligt (en ik rij er dan nog rustiger mee!).
                                          Mss omdat ge der toch niet zo rustig mee rijdt

Comment

Working...
                                          X