Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgende week dinsdag mag de mijne binnen voor zijn eerste onderhoud van 30.000km. Heb ook gevraagd om de versnellingsbak na te kijken. Bij koude motor verloopt schakelen in 1 en 2 met klik geluiden en gaan deze moeizaam. De boel eens smeren volgens mij want het voelt aan of alles precies droog loopt.
Ook zal hij een paar dagen binnen gaan zodat de Navi 950 en DAB+ kunnen worden nagekeken. Ik heb het er echt wel mee gehad en ik heb volgens mij voldoende geduld uitgeoefend. Tijd voor mezelf een tandje bij te steken en een beetje op mijn strepen te gaan staan. Ik heb geduld maar eenmaal het op is, is het ook op.... en een boze Bjorn wilt ge niet! Dat kan ik u verzekeren!
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Zit met een ander probleem en de garage is van goede wil maar Opel zelf niet
Waterpomp kapot na 30.000, begon te piepen.
Vervangen en 2 dagen later terug dat gepiep, dealer wil vervangen maar van Opel niet.
Opel zegt: Gepiep is normaal bij de waterpomp? Wtf???
Vraagje voor de kenners hier, een Astra J 1.3cdti, heeft die een beschermplaat hangen onder de motor?
Neen, je kan de motor zien langs onder. Er zitten wel plastic flappen over de draagarmen geloof ik.
Hier momenteel bijna 4 jaar en 85000km en op 1 klein storinkje na (antidiefstal) is hij geheel probleemloos! Topauto! Al merk ik wel dat ik wat vermogen begin te missen.
Ook gezien dat mijn 1.3 blokje al redelijk 'zweet'. Wel 0,0 olieverbruik, maar ik laat dan ook al 15000km andere olie zetten.
Wat mij ook flink stoort na 4 jaar, is dat hij enorm onoverzichtelijk is. Ik zit met de stoel op de laagste stand en vrij ver achteruit. Als ik links kijk, kijk ik pal op de B stijl, en het front van de wagen zie ik al helemaal niet. En de A stijl is veel te dik.
Als je zoals ik, zo'n 5-6000km per jaar in old- en youngtimers rondrijdt, valt dit echt op. Maar met de betrouwbaarheid zit het echt snor! En ik vind het nog steeds een knappe wagen!
Neen, je kan de motor zien langs onder. Er zitten wel plastic flappen over de draagarmen geloof ik.
Hier momenteel bijna 4 jaar en 85000km en op 1 klein storinkje na (antidiefstal) is hij geheel probleemloos! Topauto! Al merk ik wel dat ik wat vermogen begin te missen.
Ook gezien dat mijn 1.3 blokje al redelijk 'zweet'. Wel 0,0 olieverbruik, maar ik laat dan ook al 15000km andere olie zetten.
Thx, dacht al eventjes dat ik mijn bodemplaat kwijt was
Hier al 145.000km op de klok met de 1.3cdti, draait nog altijd vlotjes.
Wat mij ook flink stoort na 4 jaar, is dat hij enorm onoverzichtelijk is. Ik zit met de stoel op de laagste stand en vrij ver achteruit. Als ik links kijk, kijk ik pal op de B stijl, en het front van de wagen zie ik al helemaal niet. En de A stijl is veel te dik.
Als je zoals ik, zo'n 5-6000km per jaar in old- en youngtimers rondrijdt, valt dit echt op. Maar met de betrouwbaarheid zit het echt snor! En ik vind het nog steeds een knappe wagen!
Ik herken dat. Als ik met de Vectra rijd, valt het direct op hoe overzichtelijker deze is, vooral die A en B stijl
Alé die van mij sta in de garage voor een paar dagen. Ik ben ne keer curieus of er nu eindelijk verbetering gaat zijn! Als zijn mijn verwachtingen niet al te hoog.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Heb ne pracht van ne Combo D lichte vracht als vervangwagen :p. Had er ene mee nen trekhaak gevraagd omdat ik van de week véél brol moet verhuizen. Ding rijdt goed maar tis echt ne Fiat. Interieur ziet er niet uit en alles zit lomp in elkaar.
Ik zit al een hele tijd met een vervelend probleem met de ontvangst van de radio.
Vroeger was er geen enkel probleem, maar de laatste 2,5maand heb ik er echt veel last van.
Ze hebben al eens aan de instellingen geprutst van de radio -> niet geholpen
Deze week hebben ze de antenne dan vervangen -> levert geen verbetering op
Iemand die dat nog gehad heeft?
Ik heb goeie ontvangst in West-Vlaanderen, maar hoe meer ik naar het oosten rij hoe slechter de ontvangst wordt...
Radio schuift wel mee met de frequenties, dus daar ligt het probleem niet aan.
Heb dit bij alle courant gebruikte radiozenders....
Heb dat probleem ook! Vooral bij DAB, dat werkt gewoon niet. En FM durft af en toe is wat beginnen ruizen. Maar FM valt tenminste niet héél de tijd volledig weg zoals DAB.
Heb dat probleem ook! Vooral bij DAB, dat werkt gewoon niet. En FM durft af en toe is wat beginnen ruizen. Maar FM valt tenminste niet héél de tijd volledig weg zoals DAB.
Ik heb geen DAB, dus daar ligt het niet aan.
Het is de FM.
Het ligt volgens mij puur aan de antenne's. Nu zetten ze daar zo een mega korte stompen of sharkfin op. Die dingen ontvangen gewoon niet omdat ze te klein zijn. Op mijn Astra f Cabrio staat een antenne van ne meter op en daar is nu geen tikkeltje ruis op de radio. Da ding speelt super zuiver!
Kijk en vergelijk
Ondertussen staat mijne rode nog steeds in de garage ivm DAB+ en intellilink toestanden. Hij is nu al 2 weken binnen en heb er nog niks van gehoord. Ik ben echt is curieus wat ze ermee aan het uitsteken zijn. Maar ik heb liever dat ze hem een dag langer houden en dat in orde is, dan dat de bullen straks weer niet werken. Ondertussen maar kilometers vreten met mijn cabrio. Zou met de vervang combo willen rijden maar tis te goed weer daarvoor :p
Daarstraks ben ik mijn rode mogen gaan afhalen in de garage. Bedrading is uitgemeten, DAB antenne is vervangen en de software is geupdated. Curieus of de boel nu storingsvrij blijft macheren.
Daarstraks ben ik mijn rode mogen gaan afhalen in de garage. Bedrading is uitgemeten, DAB antenne is vervangen en de software is geupdated. Curieus of de boel nu storingsvrij blijft macheren.
Ik heb het gehad met Opel en zijn service, aan mijn derde waterpomp bezig op een maand tijd en ook deze piept zo luid dat je het 20meter ver hoort.
Dealer zegt dat ze het allemaal hebben, bullshit want de eerste piepte 30.000km niet en de laatste exemplaren vanaf 0km.
Klantendienst gebeld, die zijn ook niks waard... Voor technische vragen moet u bij de dealer zijn... Grappig want die weet zelf niks... Vicieuse cirkel.
Ook weigeren ze te antwoorden op mijn vragen gezien die te gevoelig zijn.
Wagen gaat na mijn vakantie bij een onafhankelijke garagist waar een niet OEM waterpomp zal worden gestoken.
Dit op eigen kosten ondanks mijn 1 jaar fabrieksgarantie die ik nog heb.
NOOIT meer een Opel, hopen dat deze rap van den hof is...
Comment