Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
    en is er iets veranderd aan je navi 950 of niet
    Nope de Navi 950 is nog even slecht als vroeger. Ik denk ook niet dat ze daar nog iets aan gaan veranderen en da ge er maar mee moet leren leven. Voorlopig ben ik nog positief over de DAB. Hij is voorlopig nog niet volledig weg gevallen. Af en toe een kleine korte kraak er in (en die kraak klinkt ook niet meer zo computerachtig als daarvoor). Maar ik ben nog altijd niet overtuigd, dat duurt eerst een paar maanden. De vorige antenne heeft ook tijdje goed gespeeld om daarna weer continu weg te vallen. Maar we zijn al goed begonnen :p Dat is toch al iets.

Ik had ook gevraagd om men versnellingsbak na te zien bij het onderhoud omdat deze bij koude motor al "klakkend" in tweede ging en er soms ook moeilijk in ging. Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar dat probleem is verholpen. Ik denk dat ze hem een beetje afgesteld hebben ofzo.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Ik heb het gehad met Opel en zijn service, aan mijn derde waterpomp bezig op een maand tijd en ook deze piept zo luid dat je het 20meter ver hoort.

Dealer zegt dat ze het allemaal hebben, bullshit want de eerste piepte 30.000km niet en de laatste exemplaren vanaf 0km.

Klantendienst gebeld, die zijn ook niks waard... Voor technische vragen moet u bij de dealer zijn... Grappig want die weet zelf niks... Vicieuse cirkel.
      Ook weigeren ze te antwoorden op mijn vragen gezien die te gevoelig zijn.

Wagen gaat na mijn vakantie bij een onafhankelijke garagist waar een niet OEM waterpomp zal worden gestoken.
      Dit op eigen kosten ondanks mijn 1 jaar fabrieksgarantie die ik nog heb.

NOOIT meer een Opel, hopen dat deze rap van den hof is...

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
      zeker dat het de waterpomp is?
      Mijne vorige (Astra J 1.4T ST) had het ook - gepiep vooral met het draaien en bleek na veel zoeken de ontluchting te zijn. na vervanging van de motorafdekplaat nooit geen last meer van gehad...

Comment

• Nee is wel degelijk de pomp. Piepen verdwijnt bij het rijden.

Comment

Ik heb het gehad met Opel en zijn service, aan mijn derde waterpomp bezig op een maand tijd en ook deze piept zo luid dat je het 20meter ver hoort.

Dealer zegt dat ze het allemaal hebben, bullshit want de eerste piepte 30.000km niet en de laatste exemplaren vanaf 0km.

Klantendienst gebeld, die zijn ook niks waard... Voor technische vragen moet u bij de dealer zijn... Grappig want die weet zelf niks... Vicieuse cirkel.

Wagen gaat na mijn vakantie bij een onafhankelijke garagist waar een niet OEM waterpomp zal worden gestoken.

Her hetzelfde. Ook uitgemaakt dat het mijn laatste Opel is geweest. Al vijf keer langs geweest inzake het klikken en schuiven van de bestuurderszetel. Probleem keert constant terug.

Comment

• klikken van de zetel zijn de witte beugels onder de stoel (vooraan). Ik had dit ook in het begin en hij is er een paar keer voor weg geweest. Fenomeen kwam ook steeds terug dus heb ik het zelf maar gedaan. Zéér simpel te doen! Gewoon onder je stoel de 4 bouten losmaken van het voorste stuk dat je kan uitschuiven. Vervolgens kan je dit er af nemen en zie je 4 bouten zitten waarmee de witte beugels vast zitten. Deze los maken en je ken de witte beugels loshalen. Ik heb tussen de witte beugels en de baar waar rond ze zitten een stuk rubber gedaan. Hierdoor heb je geen platic op ijzer (de kliks die je hoort en voelt). Witte beugels terug aandraaien (extra vast) en je hebt een klikloze zetel .
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Opel Astra J

Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
              Her hetzelfde. Ook uitgemaakt dat het mijn laatste Opel is geweest. Al vijf keer langs geweest inzake het klikken en schuiven van de bestuurderszetel. Probleem keert constant terug.
              Dat heb ik ook gehad bij de Insignia en dat is opgelost.
              Er was daar een buitendienst oplossing voor maar heb de nummer niet meer.

Dat was in 2009.........ze zijn daar nog steeds goed bezig bij slopel.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• In de buitendienstoplossing stond dat ze de bouten harder moesten aandraaien van deze witte beugels en vet tussen de beugel moesten doen, maar dan nog bleef ik daar ook last van hebben. Duw gewoon een stuk rubber ertussen.

Comment

• Dat vet hebben ze de eerste keer ook gedaan en toen was het erger geworden. Bij de 2 de poging was het in orde.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Misschien ligt de oorzaak niet bij de waterpomp?
                    Eens naar een andere dealer gaan met uw verhaal?

Comment

Hier ook, ene probleem na het ander. Als het zo blijft duren, Astra buiten... Vind het al schandalig dat ik in mijn eerste 15k km al een nieuwe versnellingsbak nodig had...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                        Hier ook, ene probleem na het ander. Als het zo blijft duren, Astra buiten... Vind het al schandalig dat ik in mijn eerste 15k km al een nieuwe versnellingsbak nodig had...
                        Amaai, is zeker niet om te lachen. Lees nu toch al veel problemen met Opel eerlijk gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                          Amaai, is zeker niet om te lachen. Lees nu toch al veel problemen met Opel eerlijk gezegd.
                          Ja heb de mails gelezen van Namaz die van Opel kwamen, ik zou zot komen man!
                          En dat merk noemt zich dan 'premium'.

Fouten kunnen altijd voorkomen, maar los ze dan deftig op hé ipv te zeggen dat alles mechanisch 'in orde' is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                            Misschien ligt de oorzaak niet bij de waterpomp?
                            Eens naar een andere dealer gaan met uw verhaal?

Twijfel idd omdat te doen.. echter krijg ik dan weer een Opel pomp, en ja het is de 100% waterpomp. Ze geven het ook toe dat ze heel luid piept, maar weigeren ze te vervangen gezien ze wel werkt.
                            Is gewoon schaamtelijk om mee rond te rijden, klinkt als een wrak van 20jaar oud.
                            Last edited by Namaz; 19/07/2015, 21:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                              Heeft wel een jaar geduurd eer ze het wouden herkennen ook. Den helft van het verhaal staat hier op dit topic :p Nu nog problemen met regenereren, lichtsensor, immens krachtverlies bij airco. Da is het denk ik :-p

Comment

Heeft wel een jaar geduurd eer ze het wouden herkennen ook. Den helft van het verhaal staat hier op dit topic :p Nu nog problemen met regenereren, lichtsensor, immens krachtverlies bij airco. Da is het denk ik :-p

Wie is uwen dealer? Gezien we op 10km van elkaar wonen wil ik ook niet bij den uwen terecht komen

Comment

Wie is uwen dealer? Gezien we op 10km van elkaar wonen wil ik ook niet bij den uwen terecht komen
                                  Opel Willy, blijkbaar grootste van Belgie in Opel. Dealer is niet het probleem, doen steeds hun best (na da ik wel eens van mijn klote heb gemaakt), Opel doet vooral lastig.

Comment

Opel Willy, blijkbaar grootste van Belgie in Opel. Dealer is niet het probleem, doen steeds hun best (na da ik wel eens van mijn klote heb gemaakt), Opel doet vooral lastig.

Idem hier, alhoewel ik de dealer op de zenuwen werk met altijd terug te komen... "Want ik heb klanten die er zonder morren mee blijven rondrijden". Alleen jammer voor hem dat het niet pakt bij mij. Maar nu mag hij dus geen pomp meer vervangen van Opel zelf.

Heb gedreigd om naar een onafhankelijke garage te gaan... antwoord van hun was dat ze er niet wakker van liggen met wat ik doe... Maar ondertussen heb ik wel nog een 1 jaar fabrieksgarantie waar ik geen hol mee ben. Godzijdank heb ik geen flexcare genomen of het was gewoon weg gesmeten geld.

Service is fantastisch bij die mannen zenne

Comment

Heb gedreigd om naar een onafhankelijke garage te gaan... antwoord van hun was dat ze er niet wakker van liggen met wat ik doe...
                                      Zegt alles over de mentaliteit van een garage, en feitelijk ook van een merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Zegt alles over de mentaliteit van een garage, en feitelijk ook van een merk.

Kwam van de servicedienst, dealer heb ik na de laatste pomp niet gesproken.

Nonkel verdenkt ze ervan dat mijn pomp nooit vervangen is geweest... kan ik moeilijk geloven.

Comment

Kwam van de servicedienst, dealer heb ik na de laatste pomp niet gesproken.

Nonkel verdenkt ze ervan dat mijn pomp nooit vervangen is geweest... kan ik moeilijk geloven.
                                          Ahja just.
                                          Ik deel toch de mening van uw nonkel. Ge zou ze eens moeten markeren.

Comment

Working...
                                          X