Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
    Er moet toch duidelijk iets verkeerd zijn aangezien het in het begin perfect werkte!
    Da's precies eigen aan Opel zeker, de 1e 10.000'en km's werkt alles perfect en daarna vinden ze nooit het probleem

Comment

• Ivm de geluiden met de D-riem. Vanmorgen nog een 50 km moeten rijden en het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Toch voor alle zekerheid eens bij de dealer langsgegaan en de hoofdmecanieker is komen luisteren. Hij hoorde natuurlijk niks. Hij dacht aan ene vettige poly-riem. Die kunnen wel in het begin wat geluid veroorzaken. Maar ik blijf het toch in de gaten houden.
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Da's precies eigen aan Opel zeker, de 1e 10.000'en km's werkt alles perfect en daarna vinden ze nooit het probleem
        Waarom denkte dak max een jaar ermee rij

Comment

• Ik rijd nu 2 weken rond met DAB+ continu op. Het lijkt erop dat het probleem met mijn ontvangst is opgelost. Ik heb nu overal redelijke goede ontvangst en hij valt niet meer uit. Als hij uitvalt dan klinkt het niet meer zo computerachtig of gaat het volume even iets stiller. Het probleem zat hem in het DAB stuurapparaat. Deze is eindelijk vervangen. Spijtig dat ik bijna een jaar heb moeten hameren voor het vervangen van onderdelen. Het waren altijd update's die ze beloofde, maar na véél gezaag en geklaag zijn ze eindelijk overgegaan naar het vervangen van onderdelen.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
            Ik rijd nu 2 weken rond met DAB+ continu op. Het lijkt erop dat het probleem met mijn ontvangst is opgelost. Ik heb nu overal redelijke goede ontvangst en hij valt niet meer uit. Als hij uitvalt dan klinkt het niet meer zo computerachtig of gaat het volume even iets stiller. Het probleem zat hem in het DAB stuurapparaat. Deze is eindelijk vervangen. Spijtig dat ik bijna een jaar heb moeten hameren voor het vervangen van onderdelen. Het waren altijd update's die ze beloofde, maar na véél gezaag en geklaag zijn ze eindelijk overgegaan naar het vervangen van onderdelen.
            Dat vind ik nu een erg. Hoeveel zou het ganse plaatje minder gekost hebben mochten men direct het stuk vervangen hebben. Denk moest je dit weten dat je aardig zou schrikken. Zo nog maar eens bewezen dat de aanhouder wint. Deze week ga ik ook nog eens langs voor mij klikkende bestuurderszetel. Ze mogen er ook een nieuwe in plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
              Dat vind ik nu een erg. Hoeveel zou het ganse plaatje minder gekost hebben mochten men direct het stuk vervangen hebben. Denk moest je dit weten dat je aardig zou schrikken. Zo nog maar eens bewezen dat de aanhouder wint. Deze week ga ik ook nog eens langs voor mij klikkende bestuurderszetel. Ze mogen er ook een nieuwe in plaatsen.
              Heb je toevallig de AGR zetels?

Ik ben ook al meerdere malen binnen geweest voor het tikken in bochten. Ze hebben het hele onderstel van de zetel vervangen, maar niets hielp. Ook het vastzetten van de stang dat onder de zetel loopt heeft niet geholpen.

Uiteindelijk bleek het bij mij het zitvlak te zijn. Deze had ik op de hoogte "kantelstand" staan. Dus enkel het zitvlak, niet de hoogte van de zetel.

De heb ik een halve slag lager gezet en het tikken was voorbij
              Last edited by ; 27/07/2015, 16:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter06 Bekijk Berichten
                Heb je toevallig de AGR zetels?

Ik ben ook al meerdere malen binnen geweest voor het tikken in bochten. Ze hebben het hele onderstel van de zetel vervangen, maar niets hielp. Ook het vastzetten van de stang dat onder de zetel loopt heeft niet geholpen.

Uiteindelijk bleek het bij mij het zitvlak te zijn. Deze had ik op de hoogte "kantelstand" staan. Dus enkel het zitvlak, niet de hoogte van de zetel.

De heb ik een halve slag lager gezet en het tikken was voorbij
                Net geprobeerd maar geen oplossing. Toch bedankt voor de tip.

Comment

• beste,

Sinds een 3-tal dagen krijg ik ook de melding "voertuig dringend service nodig" op de BC van mijn astra J van 2011.
                  Ik heb hiervoor gebeld naar de garage, maar hier kan ik pas vrijdag 07/08 terecht met de wagen.
                  Buiten deze melding als ik de motor aanzet krijg ik geen meldingen of lampjes die oplichten.

Nu kan ik de wagen zowel voor privé als werk moeilijk een week missen.
                  Aangezien ik er al 3 dagen mee rond rij en het blijkbaar toch geen primair defect is, anders zou het motormanagement-lampje branden, hij niet in noodloop gaat en hij verder rijd zoals hij altijd al reed, zouden jullie het risico nemen om nog een week met dit probleem te rijden?

Tuurlijk is het beter hem te laten staan. Ik kan het gebruik deze week beperken, maar helaas niet helemaal vermijden.

Mooie avond gewenst!

Comment

• waarschijnlijk gloeibougie defekt. niks erg , heb dat vorige week ook gehad. laten uitlezen op de computer en bougie vervangen (62 euro).

Comment

• Had al gedacht om een Astra K te laten berekenen voor mij maar ik heb immens véél schrik van de kinderziektes die er int begin inzitten.... + Ik zou de ruimte van de Sports Tourer missen
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Zouden jullie een Opel Astra aanraden als tweedehands wagen?

Zit met een budget van max 10.000 EUR en voor dat geld lijkt me zo'n Opel Astra een van de meest recente wagens die je kan vinden...

Opinions?

Comment

• Er is altijd een reden waarom iets slecht in de markt ligt. Wat ik hier al gelezen heb en van dichtbij heb meegemaakt moet je niet ver zoeken.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwsbrief Bekijk Berichten
                            Zouden jullie een Opel Astra aanraden als tweedehands wagen?

Zit met een budget van max 10.000 EUR en voor dat geld lijkt me zo'n Opel Astra een van de meest recente wagens die je kan vinden...

Opinions?
                            Is het max 10k? Namaz van hier doet de zijne weg, ligt wel wat hoger dan 10k maar je krijgt er dan ook wel maar een jaar oude voor in de plaats met garantie van de dealer.

Comment

• Link?

Comment

• Moet het een benzine of diesel zijn? Namaz zijne is een benzine en break dacht ik

2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                  Moet het een benzine of diesel zijn? Namaz zijne is een benzine en break dacht ik

http://www.autoforum.be/showthread.p...ourer-1-4Turbo
                                  Benzine, maar geen break

Comment

• Om efkes hier wat tegenkanting te strooien, mijne Astra J Cosmo CDTI 130 pk van december 2011 (model 2012) met bijna alle opties (geen flexride, infinity en open dak), met meer dan 75.000 km op de teller heeft tot op heden géén enkel mankement vertoont en is de beste auto die ik al heb gehad. Was zijn geld dubbel en dik waard en die stond catalogus toen 33.500 euro. Er is geen haar aan mijn hoofd dat eraan denkt om die voor minder dan 10.000 euro te verkopen, wat de "markt" op dit moment voor dergelijke wagen ook biedt. (is minstens 5000 euro te weinig) Soms heb je met bepaalde zaken pech en hoe meer snufjes hoe meer er fout kan gaan. Als ik de problemen hier lees gaat het dan ook bijna altijd om snufjes die niet goed werken dan dat de auto slecht zou rijden e.d. Ik ben er dik tevreden van en alles werkt zoals het hoort. Ik durf gerust deze auto aan mijn eigen moeder verkopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwsbrief Bekijk Berichten
                                      Benzine, maar geen break
                                      Ai, zijne is een 1.4T ST.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                                        beste,

Sinds een 3-tal dagen krijg ik ook de melding "voertuig dringend service nodig" op de BC van mijn astra J van 2011.
                                        Ik heb hiervoor gebeld naar de garage, maar hier kan ik pas vrijdag 07/08 terecht met de wagen.
                                        Buiten deze melding als ik de motor aanzet krijg ik geen meldingen of lampjes die oplichten.

Nu kan ik de wagen zowel voor privé als werk moeilijk een week missen.
                                        Aangezien ik er al 3 dagen mee rond rij en het blijkbaar toch geen primair defect is, anders zou het motormanagement-lampje branden, hij niet in noodloop gaat en hij verder rijd zoals hij altijd al reed, zouden jullie het risico nemen om nog een week met dit probleem te rijden?

Tuurlijk is het beter hem te laten staan. Ik kan het gebruik deze week beperken, maar helaas niet helemaal vermijden.

Mooie avond gewenst!
                                        Heb daarmee ook enkele weken rondgereden vorig jaar, was idd een defecte gloeibougie. Had het even laten uitlezen en dan pas enkele weken later laten vervangen aangezien dat toch wel eventjes duurt en de garage weinig tijd had.

Comment

Working...
                                        X