Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier bijna 20k, ook geen problemen

Je leest bij elk merk wel ergernissen en kapotte dingen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
      Zeker, en snap uw frustratie dan wel. Maar ik erger mij dan aan het feit dat men merken zit af te breken terwijl het gewoon aan de onkunde ligt van hun dealer. Zoals dat bericht van Superplastik eerder over zijn lichtsensor. Zo'n bullshit, daar komen mijn haren van recht.

Ook over de diensten na verkoop van Opel heb ik soms mijn twijfels, maar hier ga ik openbaar niet veel over zeggen.

okee
      Bullshit? Ik nodig u mee plezier uit om mijn wagen een tijd te rijden. Ge zult snel genoeg merken dat er een en ander mis is. Ik wil u gerust ook al mijn e-mails met de garage doorsturen. Maar ja, durf te wedden da ge et dan nog nie geloofd. Kga zeker nie zitten liegen over de problemen mee mijne wagen. Als hij niets van kuren vertoond is het een zalige wagen waar ik elke dag mee plezier in rij (na vervanging versnellingsbak). Ik had zelf ook liever nen auto gekocht zonder al die miserie, hij heeft mij tenslotte veel gekost...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
        Bullshit? Ik nodig u mee plezier uit om mijn wagen een tijd te rijden. Ge zult snel genoeg merken dat er een en ander mis is. Ik wil u gerust ook al mijn e-mails met de garage doorsturen. Maar ja, durf te wedden da ge et dan nog nie geloofd. Kga zeker nie zitten liegen over de problemen mee mijne wagen. Als hij niets van kuren vertoond is het een zalige wagen waar ik elke dag mee plezier in rij (na vervanging versnellingsbak). Ik had zelf ook liever nen auto gekocht zonder al die miserie, hij heeft mij tenslotte veel gekost...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
        Zeg peetie, ik bedoel gewoon dat de uitleg die de dealer u gaf bullshit is en ik u problemen wel geloof.

Comment

• Ik heb motorisch ook nog geen problemen gekend (op een kapotte EGR klep van mijn oude witte na). Voor de rest rijd ik héél erg graag met deze wagen. Enkel minpunt vind ik de infotainment die gewoon nergens op lijkt. Maar daar rijdt hij niet slechter door maar je ergert je er toch altijd aan. Van mijn dealer Exelmans ben ik zéér tevreden. Mensen doen hun best.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Als ik dit openbaar zet staat hij aan mijn deur, pm goed?
            Dus hij leest mee?
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Na de herstelling van mijn kapotte versnellingsbak op de Movano rijdt hij momenteel veel beter. Vooral dat ik reeds van in het begin een paar opmerking hebt gemaakt zoals : wagen kan geen 120 op de autosnelweg, turbo hoor je soms draaien als een halve zot, vermogen die weg valt, ...
              Om dan achteraf te moeten horen dat de slecht werkende versnellingsbak de oorzaak was voor het niet halen van de 120 km/h.
              Nadien nog nog een paar keer zonder vermogen gevallen op de snelweg, vlak na het file rijden.
              Ben dan via-via bij een lokale opelddealer terecht gekomen. Ze gingen de problemen daar bekijken. Heb er de paar dagen de wagen moeten achterlaten.
              Zij hebben dan nog de gaspedaal verandert omdat er blijkbaar daar ook iets aan mankeerde. Is nu reeds een paar maand geleden.
              Sindsdien is nog geen enkel keer het vermogen weggevallen, om één of andere reden hoor ik geen zotte turbo meer en kan nu zonder probleem op de snelweg 140 aan. Heb er sinds de laatste visite aan de opeldealer een 10.000 km zonder problemen, een hele verademing.
              Ook reeds vele mailtjes naar de klantdienst gestuurd, altijd een vriendelijk antwoord gehad zowel per mail als per telefoon. Maar na het einde van de gesprekken sta je nog altijd op af ......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                Zeg peetie, ik bedoel gewoon dat de uitleg die de dealer u gaf bullshit is en ik u problemen wel geloof.
                Excuseer, ik em et verkeerd begrepen :$ Probleem is dat de garage mijn problemen nooit gelooft tot ik eens ferm van mijn kloten maak, denk dat ze mij zo willen wegsturen. Zal dus nog eens van mijn kloten moeten gaan maken :/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Dus hij leest mee?
                  Opel wel ja, is niet ongewoon.
                  Er zijn nog merken die meelezen.

Comment

• Opel Astra J

Wij hebben hier een corsa van 2008 (vriendin), gekocht in 2009 en ondertussen de volle 24000km haha. Wij hebben hier buiten het bijstellen van toerental (viel soms wat weg) nog niets mee voorgehad. Waar ik me wel matig aan stoor zijn de verschrikkelijk hoge bedragen voor onderhoud bij opel zelf.
                    Last edited by SteakFriet; 19/08/2015, 22:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Wij hebben hier een corsa van 2008 (vriendin), gekocht in 2009 en ondertussen de volle 24000km haha. Wij hebben hier buitne het buistellen van toerental (viel soms wat weg) nog niets mee voorgehad. Waar ik me wel matig aan stoor is de verschrikkelijk hoge bedragen voor onderhoud bij opel zelf. Dat is een 1.2 naftje, mijn diesel 2.0dci is stukken goedkoper. We zwieren dat hok terug binnen bij auto 5, voor zo een wagen kan dat perfect ook al zou ik mijn eigen wagen er nooit binnen doen.
                      Wat betaalde je voor het klein onderhoud voor die 1.2? Hier een 160 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                        Wat betaalde je voor het klein onderhoud voor die 1.2? Hier een 160 euro.
                        Ik heb hier een factuur liggen van rond de 450 euro, onderhoudje op 22000 km. Auto had nochtans elk jaar onderhoud gehad. Eerste bij opel zelf, dan paar keer bij auto 5, vervolgens nog eens bij opel dit jaar. Ze had hem daar nog eens binnengedaan omdat haar moeder er juist een wagen had gekocht. Volgens mij hadden die gasten zoiets van, die auto is hier nog maar twee keer binnengeweest op al die jaren. Nochtans hadden we duidelijk vermeld dat er geen 5k voorbij is gegaan zonder onderhoud. Ze gingen hem de laatse keer gewoon nakijken voor de keuring, dat was toch gevraagd

Comment

• zo veel ?!!

zoek al maar een andere stealer

zelfs die 160 euro van Nickotje: veels te veel !

bij mijn opel garage (thans toch ook een glazen paleis heden ten dagen) kost dat nog altijd minder dan 100 euro (een klein)
                          Last edited by Tigra; 19/08/2015, 22:50.

Comment

• 450 euro?! wat zat daar dan allemaal in? Remblokken/schijven/banden? Of puur filtertjes en olie?

Comment

• Opel Astra J

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                              450 euro?! wat zat daar dan allemaal in? Remblokken/schijven/banden? Of puur filtertjes en olie?
                              Dat moet ik nog eens bezien maar niet echt veel spectaculair. Nix remmen of banden oid. Olie, filters, bougies, brandblusser, remolie,remdiagnose,.. Dat was het zowat ongeveer. Ik weet wel dat het een 5tal werkuren was haha daar heb in toen nog hen op aangesproken. Volgens hen was het een volledige diagnose van de wagen en dat duurt zo lang, er was wel niets kapot of vervangen
                              Het grappigste op de factuur was de remdiagnose van een klein uur in werkuren. Volgens mij was dat inclusief middagpauze.

Comment

• Gij vind da nog grappig?

5 uur werk komaan zeg???

Comment

• Bij mij wast 170€ voor zijn eerste klein onderhoud van 30.000km. Wat ik wel positief vind is dat ze bij Exelmans tenminste het onderhoudsboekje correct invullen en zelfs zonder vragen ook het "Anti-roest" boekje invullen. Bij mijn vorige dealers was dat nooit ingevuld, en als ge dan Opel op roest zou moeten aanspreken krijgt ge het verwijt dat ge nooit de wagen hebt laten checken op roest omdat dat boekske niet is ingevuld.
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Lichten regelen is bij mijn dealer minstens 30min werk, heb vriendelijk bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Gij vind da nog grappig?

5 uur werk komaan zeg???
                                      Het was eerder groen lachen. Mijn vriendin haar portefeuille was er niet blij mee. Voor de rest wel geen klagen over haar auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Dat moet ik nog eens bezien maar niet echt veel spectaculair. Nix remmen of banden oid. Olie, filters, bougies, brandblusser, remolie,remdiagnose,.. Dat was het zowat ongeveer. Ik weet wel dat het een 5tal werkuren was haha daar heb in toen nog hen op aangesproken. Volgens hen was het een volledige diagnose van de wagen en dat duurt zo lang, er was wel niets kapot of vervangen
                                        Het grappigste op de factuur was de remdiagnose van een klein uur in werkuren. Volgens mij was dat inclusief middagpauze.
                                        Die remdiagnose is wellicht de achterste trommels open doen, opkuisen en invetten. Dat doe je niet in 5min. Doen wij ook meestal bij een groot onderhoud.
                                        Blijft wel een stevige factuur!

Comment

• Opel Astra J

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                                          Die remdiagnose is wellicht de achterste trommels open doen, opkuisen en invetten. Dat doe je niet in 5min. Doen wij ook meestal bij een groot onderhoud.
                                          Blijft wel een stevige factuur!
                                          Auto heeft idd trommels achteraan. Het zou goed kunnen dat ze dat hebben gedaan maar jaagt de prijs wel serieus de hoogte in. Achja is gebeurd he, ik vermoed/hoop dat ze gewoon denken dat die wagen al jaren geen onderhoud had gehad, ongeacht de kmstand. Had wel gezien dat laatste onderhoud in boekje rond de 10k was, los daarvan waren we nog geen 15k verder natuurlijk. Had nochtans duidelijk vermeld dat hij genoeg onderhoud had gehad. Ze wilden er eens wat op verdienen zeker, wie zal het zeggen. Ze zien ons daar alleszins niets meer terug.
                                          Last edited by SteakFriet; 19/08/2015, 23:14.

Comment

Working...