Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenEven vraag voor 1.7 rijders: om de hoeveel km regenereert jullie wagen?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Gisteren is m 3 jaar geworden en bijna de 130k km gepasseerd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenEven vraag voor 1.7 rijders: om de hoeveel km regenereert jullie wagen?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenHangt van uw rijpatroon af
Doe 35km enkele rit (waarvan +- 15km autostrade) dus 70km per dag en mijn Astra regeneert elke 350km gemiddeld (2x per week).
Garage claimt dat dit normaal is maar vind veel tegenstrijdige antwoorden. 350km is goed voor mensen die rond de kerk rijden. Voor de rest rij ik ook niet "eco" (vaak rond 2500 toeren en hoger schakelen etc).
Andere garage (second opinion) zegt dat de waarden inderdaad veel te laag zijn.
Heb contact met Opel klantendienst opgenomen om te horen wat zij zeggen, we zien wel weer...
Comment
-
En de kwaliteit van uw diesel wellicht ook.
Heb je problemen met de roetfilter? Mijne regenereert ook veel (wel gechipt), maak mij daar geen zorgen over ze. Als ie kapot is haal ik 'm er van tussen, zal een stuk aangenamer rijden
Maar zolang hij zijn werk doet hou ik 'm liever.
Comment
-
Was ook aangehaald door garage, ben door hun dan tijdelijk op "premium" brandstoffen gezet (Esso, Shell, Q8, ...) en geeft geen verschil.
Voor zover ik weet, heb ik er geen problemen mee. Hij regenereert gewoon te vaak en dat is niet echt prettig (omdat het bij mij zeer merkbaar is).
Comment
-
jullie moeten super zintuigen hebben. ik heb dat nog nooit gemerkt dat hij aan het regenereren was. niet met mijn vorige en niet met de astra. met de ford heb ik 165.000km gereden en met de astra zit ik nu aan 95.000km
als ik lees om de hoeveel km ze regeneren is dat eigenlijk vreemdd at ik dat nog nooit gehorod heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenWas ook aangehaald door garage, ben door hun dan tijdelijk op "premium" brandstoffen gezet (Esso, Shell, Q8, ...) en geeft geen verschil.
Voor zover ik weet, heb ik er geen problemen mee. Hij regenereert gewoon te vaak en dat is niet echt prettig (omdat het bij mij zeer merkbaar is).
Ik zie het vaak als het regent en de achterruitverwarming aan gaat, of dat hij stationair wat zwaarder draait, je voelt dat er iets bezig is.
Maar ik kan er inkomen dat veel mensen daar niets van merken.
Comment
-
Je ziet dat gewoon aan het verbruik op dat moment. Normaal zal die stationair iets van een 0,5 liter per uur draaien, bij regeneratie was dat bij 1,7 liter/u.
Als je start/stop hebt dan zal hij niet stilvallen, dan keek ik altijd naar het verbruik op dat moment en was dat 1,7, dan was hij aan het regenereren.
Even aan 2000 rpm laten lopen versnelt het regeneratieproces.
Wanneer de regeneratie gebeurde terwijl ik aan het rijden was voelde ik geen verschil.
Het is gewoon een belachelijk gegeven, De gemiddelde afstand tussen Mars en de Aarde bedraagt 225 miljoen kilometer en daar zijn ze in staat iets op te laten landen en rondrijden, maar een lichtje laten branden wanneer een roetfilter zichzelf schoonmaakt zit er niet in. Waarschijnlijk brengen defecte roetfilters en EGR-kleppen véél geld in het laatje...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenDat lichtje zit er in, en gaat pas branden als het regeneratieproces enkele keren is onderbroken en het nu écht nodig is om te blijven rijden.
Weet ik maar zou gewoon ALTIJD moeten branden als hij met regeneratie bezig is !
Comment
-
Doe ongeveer 35km enkele rit per dag naar het werk (waarvan 15km autostrade), dus in totaal 70km per dag (wat wel mee valt).
Regenereren voel ik duidelijk, wagen schokt als hij regenereert (ook rond de 2000 toeren), huilt alsof hij gemarteld wordt (omdat hij zwaar belast wordt natuurlijk) en geraakt dan vaak niet vooruit :-p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWeet ik maar zou gewoon ALTIJD moeten branden als hij met regeneratie bezig is !den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenDoe ongeveer 35km enkele rit per dag naar het werk (waarvan 15km autostrade), dus in totaal 70km per dag (wat wel mee valt).
Regenereren voel ik duidelijk, wagen schokt als hij regenereert (ook rond de 2000 toeren), huilt alsof hij gemarteld wordt (omdat hij zwaar belast wordt natuurlijk) en geraakt dan vaak niet vooruit :-p
Krijgt gewoon minder diesel omdat een deel van de diesel gebruikt wordt om de roetdeeltjes te verbranden in uw filter.
Comment
-
Bij mijn 1.7CDTI voelde je hem ook duidelijk regenereren. Wagen schudde/kletterde héél erg op stationair en hij wilde toen minder vlot vooruit gaan. Mijn 1.6CDTI heb ik nog maar één keer weten regenereren en dat was toen dat hij nieuw was en enorm aan het stinken was aan de stoplichten. Voor de rest voel of zie je er absoluut niks van! Best tevreden van de 1.6CDTI 81KWDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
amai, veel bij moeten lezen sinds mijn laatste bezoek.
Ondertussen 67.000 kilometers gelopen met mijn 1.7cdti van maart 2010 (te weinig, maar het vrouwtje wil geen nieuwe kopen omdat we aan het bouwen zijn).
In het afgelopen jaar, geld teruggetrokken voor een nieuwe voorbumper, nu weer een dossier geopend voor een nieuwe achterbumper. Een herashek op mijn A-stijl tussen voorruit en passagiersruit gekregen. Een nieuwe EGR-klep en vorige maand voor de 1ste x nieuwe remblokjes vooraan.
Voor een opel nog geen miserie gekend. (onze vectra B was wat anders) Al heb ik sinds vorige maand een irritante hoge piep ergens aan de passagierszijde als ik over een hobbelig wegdek rijd. Ik kan het maar niet vinden waar, maar word er gek van.
Ik krijg amper nog geld voor het beestje, dus zal hem kapot moeten rijden...
Comment
-
Maandag thuisgekomen van het werk, bij het uitstappen hoor ik dat de ventilator lang bleef blazen.
Dinsdag ochtend gestart, roetfilter vol blijf rijden :-/
Onderweg naar het werk de motor wat sneller op temp laten komen en tegen dat ik op bestemming was was de boodschap weg.
Als ik gisterenmorgen op het werk kwam voelde ik weer de hitte van onder auto komen, vermoedelijk was hij weer aan het regenereren.
Heb de indruk dat hij de laatste tijd heel vaak regenereert.
155.000 km en de laatste maand 2x20 km per dag ipv 2x87 km zoals het de laatse 18 maand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk BerichtenMaandag thuisgekomen van het werk, bij het uitstappen hoor ik dat de ventilator lang bleef blazen.
Dinsdag ochtend gestart, roetfilter vol blijf rijden :-/
Onderweg naar het werk de motor wat sneller op temp laten komen en tegen dat ik op bestemming was was de boodschap weg.
Als ik gisterenmorgen op het werk kwam voelde ik weer de hitte van onder auto komen, vermoedelijk was hij weer aan het regenereren.
Heb de indruk dat hij de laatste tijd heel vaak regenereert.
155.000 km en de laatste maand 2x20 km per dag ipv 2x87 km zoals het de laatse 18 maand.
Comment
-
Hoe mooi die nieuwe Astra ook is, ik zou hem toch niet meer willen hebben...
En zoals de meeste hier al kunnen beamen, de klantendienst trekt op niets...
Had eens moeten bellen voor een probleem (mail werd niet beantwoord), hadden ze gewoon dossier zonder iets te doen, gesloten...
Ze kunnen dan beter hun klantendienst sluiten, trekt toch op niets
Comment
Comment