Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
    Oa. op pagina +-305 van dit topic zelfs.
    Ik heb het geprobeerd zoals op p 305 staat maar ik vind het invoegen van POI niet.

ik heb een Navi 950, misschien is dit gewijzigd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
      Ik heb het geprobeerd zoals op p 305 staat maar ik vind het invoegen van POI niet.

ik heb een Navi 950, misschien is dit gewijzigd?
      ik heb het zelf niet geprobeerd, dus geen idee hoe het werkt.... Sorry

Comment

• De sokken zijn volgens mij niet goedgekeurd in zwitserland en ze zouden ook stukken minder werken.
        Zal as week een bij de bandenboer navragen als ik toch daar ben om de Michelin crossclimate op mijn velgen te laten leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raymond1975 Bekijk Berichten
          De sokken zijn volgens mij niet goedgekeurd in zwitserland en ze zouden ook stukken minder werken.
          Zal as week een bij de bandenboer navragen als ik toch daar ben om de Michelin crossclimate op mijn velgen te laten leggen.
          Zou kunnen, ken er niet zo veel van, hoor alleen vaak dat dat een alternatief is.
          Je hebt ook zo een beugel waar een soort spikes op zitten, maar meer weet ik daar ook niet over.

De CrossClimates ga ik komende week ook laten plaatsen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• We hebben vandaag contact gehad met opel en die gaven aan dat de sneeuwketting de remleiding zou raken bij scherp insturen dus we hebben de Michelin Easy grip s11 besteld deze is dun en van kunstof.

Comment

• Jawadde! Terug van weggeweest. Ik heb ondertussen mijn Astra eens naar de dealer gebracht om de blijvende DAB problemen op te lossen. Ik had niks anders dan storing en mijn geduld was hier nu echt wel op. Ik had Opel Belgium de keuze gegeven om mijn geld terug te geven ofwel moest mijn wagen stante pede deftig hersteld worden. Opel Belgium kwam hier met het voorstel om mij een voucher te geven twv de DAB optie. Maar deze heb ik niet aanvaard. Ik wil terugbetaald worden in geld! Aangezien mijn wagen te koop sta ben ik niks met een voucher als deze verkocht moest worden. Opel Belgium en ik bleven hier over moeilijk doen... Maar mij niet gelaten.... Keuze is niet moeilijk voor mij dus de wagen is die dag meteen naar de dealer gegaan met de melding dat ik deze niet meer moet hebben alvorens DAB deftig werkt. Vervangwagen mee gekregen en trekt er jullie plan mee Als Opel Belgium moeilijk doet dan doe ik dat ook! Misschien ten koste van de dealer maar ik ben daar een vrij harde in. Overigens heb ik echt geen klagen over Exelmans in Tessenderlo! Garage zelf werkt héél goed mee en begrijpt maar al te goed mijn frustratie. Dikke chapeau voor hun..... Allen daarheen zou ik zeggen
              Dus ik ben in tussentijd mijn auto 5 weken kwijt geweest. Ja u leest het goed 5 weken . Uiteindelijk na 5 weken zelf naar daar gereden om toch eens te gaan horen hoe het zat. En mee ik de garage binnenstap was hij net klaar . Ze waren hem juist nog aan het opblinken. Dus wat er nu uiteindelijk vervanging is, is de DAB module (al 3 keer ofzo), nieuwe silverbox (Navi 950) en een nieuwe rechtse achter zijruit waarin de DAB antenne zit. Er is ook véél meetwerk gebeurd.
              Met een bang hart heb ik hem weer meegenomen en op DAB gezet. Maar tot de dag van vandaag heeft hij al deftig gespeeld. Af en toe valt hij even weg maar dat is dan op plaatsen waar er storing hangt (vooral naast een bank of elektriciteitskast). Het probleem zou hem achteraf gezien in de zijruit gezeten hebben volgens de dealer. Bij het vervangen van alle onderdelen bleef hij ruizen en kraken pas nadat er een nieuwe zijruit in stak is het probleem verholpen. De reden waarom ze deze niet eerder vervangen hadden is dat als men de wagen aan de TECH 2 hangt de oude antenne toen perfecte waarden doorgaf. Maar uiteindelijk schoot er niet veel meer over en is deze dan dan ook vervangen.
              Geluk bij een ongeluk is dat ik ook een nieuwe silverbox heb. Nu is de mottige schrijffout uit het hoofdmenu uit en deze werkt véél vlotter en dan de vorige. Men oude silverbox konden ze niet updaten om de schrijffout en andere problemen eruit te krijgen. Deze zijn dan ineens ook weer verholpen.
              Ik hoop nu eindelijk dat het gedaan is met al die zever want ik heb hier weer véél tijd, moeite en kwaadmakerij aan verscheten.
              Gisteren de winterbandjes er onder gemonteerd (niet dat de temperaturen het toelaten) maar dan kan hij er tegen als het moest gaan vriezen
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Blij dat het eindelijk opgelost is bij jou en dat ze je verder geholpen hebben! Hier is het wat anders, daarom dat ik wat aan het uitkijken ben voor een andere :-)

Comment

• oke, ik heb wat bijgelezen, vergeet dit bericht

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, maar zag net op kapaza bjorn zijn auto staan.

Last edited by ; 25/12/2015, 19:59. Reden: oud nieuws

Comment

• Yup,

Staat al ff te koop. Moet niet weg maar mag. Tijd voor iets anders... Maar ik doe hem niet zomaar weg voor het eerste beste bedrag want dan rijd ik er gewoon mee door. Heb zin om iets totaal nieuws te kopen.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                      Yup,

Staat al ff te koop. Moet niet weg maar mag. Tijd voor iets anders... Maar ik doe hem niet zomaar weg voor het eerste beste bedrag want dan rijd ik er gewoon mee door. Heb zin om iets totaal nieuws te kopen.
                      Da's een beetje zoals ik had. De mijne was redelijk snel verkocht voor een goede prijs en nu staat hier iets totaal anders te blinken sé :-)

Comment

Voor de AGR zetel was zoals ik al dacht een oplossing voorgeschreven van Opel zelf. Dus hier hebben ze ook naar gekeken. Echter toen ik weg reed was het klikken nog niet volledig verholpen. Het was wel véél minder maar toch klikte hij nog. Dus terug gedraaid en hebben ze er weer naar gekeken, vervolgens gaan testrijden maar nog steeds klikte hij wat. Ik dus weer terug en gevraagd of ze de klemmen niet wilde invetten waardoor deze vlotter over de rail schoven. Dit hebben ze dan gedaan en het klikken was zo goed als verdwenen. Toch voelde ik onderweg nog steeds een klik in de scherpe bochten. Ik durfde mijn kop al niet meer laten zien in de garage dus ben ik naar huis gereden en heb zelf de stoel uit elkaar gehaald. Werkje van niks.
                        Onderaan de stoel moet je de computer (van men zetelverwarming en elektrische lendensteun denk ik) eerst demonteren (2 schroeven). Dan moet je uw hoofd diep onder de stoel steken en dan zie je 4 boutjes van 8 die je kan losmaken. Eens deze los zijn kan je het volledige voorste deel dat je uit de stoel kan schuiven demonteren. Hieronder zitten 2 torxvijzen waarmee de witte klemmen onder de stoel vast zitten. Het zijn deze witte klemmen die de boosdoeners zijn van het geklik in de bochten. Als je in een bocht gaat dan schuiven deze klemmen een paar millimeter héén en wéér. Maar dit gebeurd niet soepel omdat de plastiek wrijft met de ijzeren stang die erdoor loopt. Dit wrijven gebeurd dus in schokjes en dat veroorzaakt dus het klikken. Je kan dit smeren maar da lijkt me dan ook maar een oplossing van tijdelijke aard. Ik heb dus deze witte klem gedemonteerd en tussen de stang en de klem een rubber doek gestoken. Hierdoor klemt de witte klem harder op de buis en heb je geen plastic op ijzer waardoor er klik geluiden ontstaan. Ik heb de rubber ook ingevet zodat deze vlot mee kan schuiven in de bochten. Vervolgens heb ik ook een slangenbriet naast de witte klem gehangen zodat de witte klem minimaal kan meebewegen in de bochten. Vervolgens het geheel weer gemonteerd en gaan testrijden. Het klikken is nu echt volledig verdwenen! Scheelt een pak aan stres want ik boei me op aan zo een dingen omdat ik er mij aan ga ergeren. ik weet van mezelf dat ik nen erge ben op dat gebied. Mijn auto moet 100% rammelvrij zijn!

Wel.. Ik heb mijn Astra nu bijna een jaar. Een maand na de aankoop begon ik dit ook te merken. Tussen nu en dan heb ik de wagen al 3 keer binnen gedaan bij de garage met de melding dat het zitvlak niet vastzit bij het nemen van bochten..

De eerste keer hebben ze een "bout" vaster aangedraaid. De 2de keer hebben ze het onderstel van de zetel vervangen. De 3e keer wisten ze het gewoon niet meer en gingen mij contacteren als ze een oplossing hebben gevonden.. Maar helaas..

Ondertussen werd ik er zo gek van dat ik ook zelf eens ben gaan kijken.

Na heel wat getrek en geduw om te vinden waar het probleem precies zit, heb ik gevonden dat de witte beugels (foto bjorn) schuiven over de die stang in de bochten. Na het plaatsen van een ringklem zowel links en recht was het schuiven van de zit volledig verdwenen in de bochten! Werkje van 10 min (als je het uitzoeken niet meetelt) en kost je nog geen 3 eur!

Mits jij het in 2014 al had en ik nu nog, vind ik het vreemd dat men na bijna 2 jaar hier nog steeds geen oplossing voor had gevonden mits dit (volgens anderen op het internet) toch al een bekender probleem is bij de AGR-zetels.

Nu dat de zetels vastzitten is het ineens een hele andere wagen.. Je voelt je op je gemak als je bochten neemt!

Verder hier en daar nog een rammeltje of wat gekraak in het interieur, maar daar kunnen we nog mee leven bij een Opel
                        Last edited by ; 04/01/2016, 13:31.

Comment

• Tja tis wreed, dat ze dat niet van fabriek af doen. Tis iets van niets. Er is een buitendienst oplossing dus ze weten dat er problemen zijn met het tikken van de AGR stoelen. Maar toch vertikken ze het op te lossen. Begrijpen wie begrijpen kan.

Mijn stoelen zijn nog steeds klikvrij met de oplossing die ik gedaan heb.

Comment

• Juist weer een klein verbetering gedaan. Zoals in mijn vorige Sports Tourer begon nu ook in deze de verlichtingsunit in de dakhemel achteraan lichtjes te rammelen. Allergisch ik aan rammels ben dus meteen opgelost! Mijn stoffen tape die overal tussen plak. Kan dat rolletje tape al niet meer missen. Ik kan er er praktisch alle rammels mee weg krijgen Net hetzelfde gedaan met de hoedenplank in het begin. Bevestigingen in stoffen tape en dat ding is muisstil terwijl het van te voren lag te rammelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter06 Bekijk Berichten
                              Wel.. Ik heb mijn Astra nu bijna een jaar. Een maand na de aankoop begon ik dit ook te merken. Tussen nu en dan heb ik de wagen al 3 keer binnen gedaan bij de garage met de melding dat het zitvlak niet vastzit bij het nemen van bochten..

De eerste keer hebben ze een "bout" vaster aangedraaid. De 2de keer hebben ze het onderstel van de zetel vervangen. De 3e keer wisten ze het gewoon niet meer en gingen mij contacteren als ze een oplossing hebben gevonden.. Maar helaas..

Ondertussen werd ik er zo gek van dat ik ook zelf eens ben gaan kijken.

Na heel wat getrek en geduw om te vinden waar het probleem precies zit, heb ik gevonden dat de witte beugels (foto bjorn) schuiven over de die stang in de bochten. Na het plaatsen van een ringklem zowel links en recht was het schuiven van de zit volledig verdwenen in de bochten! Werkje van 10 min (als je het uitzoeken niet meetelt) en kost je nog geen 3 eur!

Mits jij het in 2014 al had en ik nu nog, vind ik het vreemd dat men na bijna 2 jaar hier nog steeds geen oplossing voor had gevonden mits dit (volgens anderen op het internet) toch al een bekender probleem is bij de AGR-zetels.

Nu dat de zetels vastzitten is het ineens een hele andere wagen.. Je voelt je op je gemak als je bochten neemt!

Verder hier en daar nog een rammeltje of wat gekraak in het interieur, maar daar kunnen we nog mee leven bij een Opel
                              Identiek probleem bij mij met als gevolg dat ook de zetelverwarming het heeft begeven. Zou het één met het ander te maken kunnen hebben ???
                              Volgende woensdag mag de wagen binnen voor het vervangen van het volledige onderstel.

We shall see ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
                                Identiek probleem bij mij met als gevolg dat ook de zetelverwarming het heeft begeven. Zou het één met het ander te maken kunnen hebben ???
                                Volgende woensdag mag de wagen binnen voor het vervangen van het volledige onderstel.

We shall see ???
                                Ik betwijfel dat dat iets met elkaar te maken gaat hebben. De schuivende stoel in de bochten is echt iets mechanisch.

De zetelverwarming zal wellicht elektronisch zijn. Ik ben niet van mening dat bekabeling gekneld kan raken bij het schuiven van de zit. Alles is mooi weggewerkt aan de onderkant van de zetels?

Hopelijk moet je dan ook maar 1 bezoek aan de garage brengen

Comment

• Onlangs heb ik een accident gehad.
                                  Achterbumper moet vernieuwd worden.
                                  Weet iemand of de facelift achterbumper gewoon past op pre facelift?
                                  Bevestigingspunten identiek enz
                                  Last edited by ; 14/01/2016, 21:17.

Comment

Overigens heb ik echt geen klagen over Exelmans in Tessenderlo! Garage zelf werkt héél goed mee en begrijpt maar al te goed mijn frustratie. Dikke chapeau voor hun..... Allen daarheen zou ik zeggen
                                    nee dank u, mij zien ze daar nooit meer!

blij dat uw probleem eindelijk opgelost is,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter06 Bekijk Berichten
                                      Ik betwijfel dat dat iets met elkaar te maken gaat hebben. De schuivende stoel in de bochten is echt iets mechanisch.

De zetelverwarming zal wellicht elektronisch zijn. Ik ben niet van mening dat bekabeling gekneld kan raken bij het schuiven van de zit. Alles is mooi weggewerkt aan de onderkant van de zetels?

Hopelijk moet je dan ook maar 1 bezoek aan de garage brengen
                                      Bestuurderszetel ( AGR ) werd vervangen onder garantie. Mag volgens Opel blij zijn dat dit nog onder garantie werd vervangen; wagen is net enkele maanden uit garantie maar problemen deden zich voor enkele maanden na aankoop. Dank U Opel !!!

Comment

• Zeg maar dank u aan uw dealer ipv aan Opel.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Zeg maar dank u aan uw dealer ipv aan Opel.
                                          Ben ik mij absoluut van bewust hoor. De bedanking was beetje sarcastisch bedoeld.

Comment

Working...
                                          X