Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dames en Heren, aan ieder een goede dag gewenst.
    Ben woonachtig omgeving Oostende, en sedert gisteren ook in het bezit van een Astra J Sports Tourer 1.6 CDTI - 110 pk.
    Stockwagens bij Opel zijn wel de moeite nu, een hele boel opties voor een scherpe prijs .

MJ2016 Astra ST J, 1.6 CDTI, 110PK, Ultimate Plus Edition, Carbon Flash, 225/50 R17 - AFL+ Bi-Xenon - Navi 950 Intellilink - AGR Leer

Comment

• Goede keuze!
      Die motor hadden ze al veel langer moeten hebben

Comment

• Vraagje: kan je eigenlijk muziek streamen met een android smartphone via bluetooth naar het intellilink navi 950 systeem?
        MJ2016 Astra ST J, 1.6 CDTI, 110PK, Ultimate Plus Edition, Carbon Flash, 225/50 R17 - AFL+ Bi-Xenon - Navi 950 Intellilink - AGR Leer

Comment

• Ja dat is mogelijk
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Dank Opel_Bjorn, heb ik niet werkend gekregen, maar kan natuurlijk ook aan mijn phone liggen. Moto G 2015 android 6.0. Al mijn muziek staat trouwens op een sd-kaartje, dat zou misschien ook de oorzaak kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
              Goede keuze!
              Die motor hadden ze al veel langer moeten hebben
              100% mee akkoord!

Blijkbaar is de benzine met 150pk in de nieuwe astra best goed
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Thanks, ik hoop dat het de goede keuze was.
                Vind het wel raar dat er in Belgiê veel 110pk 1.6CDTI's rondrijden.
                In Duitsland daarentegen zo goed als geen, daar zijn het bijna allemaal 136pk's of de 2.0cdti's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kiekeboeboe Bekijk Berichten
                  Thanks, ik hoop dat het de goede keuze was.
                  Vind het wel raar dat er in Belgiê veel 110pk 1.6CDTI's rondrijden.
                  In Duitsland daarentegen zo goed als geen, daar zijn het bijna allemaal 136pk's of de 2.0cdti's.
                  ik heb 46k km gebold met een 1.7cdti (110pk) op 14 maanden. Ik heb er geen problemen mee gehad
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                    ik heb 46k km gebold met een 1.7cdti (110pk) op 14 maanden. Ik heb er geen problemen mee gehad

dat is goed gereden, zowat de wereld rond in één jaar

Ik vreesde een beetje dat de 110pk niet vinnig genoeg zou zijn, maar het valt toch nog best mee. Mijn vorige wagen een Kia Sportage 1.6 benzine was echt een heel stuk minder vinnig, vooral in de lagere toerentallen. Een koppel van twee keer niks, in de bergen moest ik niets anders doen dan terugschakelen of we stonden stil Ik ga er van uit dat de Astra door zijn hogere koppel bij lagere toerentallen het veel beter zal doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kiekeboeboe Bekijk Berichten
                      dat is goed gereden, zowat de wereld rond in één jaar

Ik vreesde een beetje dat de 110pk niet vinnig genoeg zou zijn, maar het valt toch nog best mee. Mijn vorige wagen een Kia Sportage 1.6 benzine was echt een heel stuk minder vinnig, vooral in de lagere toerentallen. Een koppel van twee keer niks, in de bergen moest ik niets anders doen dan terugschakelen of we stonden stil Ik ga er van uit dat de Astra door zijn hogere koppel bij lagere toerentallen het veel beter zal doen.
                      die was ook helemaal niet vinnig genoeg nee Ook wel wat luidruchtig.

Maar als bij al vond ik da nog wel een leuke wagen, zeker om als eerste wagen te hebben

Comment

• Ik heb ook de 1.6CDTI 110PK en ik ben best tevreden van de motor. Hij is stil, zuinig, pittig..... meer moet dat niet zijn. Ik heb op deze nog maar weinig kilometers opstaan. Normaal doe ik een klein 40.000km per jaar. Mijn Astra is nu 1 jaar en 8 maanden en er staan nog maar 51.000km op. Dit door het feit dat hij al hééééééééééél vééééééééééél en lang in de garage heeft gestaan ivm met mijn DAB+ en Navi 950 problemen en voor de rest rijd ik tegenwoordig ook véél met de cabrio. Ik rijd toch nog altijd liever met een oude bak dan met een "moderne" slee. Bij die ouwe sleuren voel je tenminste dat je rijdt zonder al te véél tralala.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Bjorn, jammer dat je zoveel problemen had of hebt met je wagen.
                          DAB+ heb ik niet, FM werkt zonder problemen momenteel. Navi kan ik nog niet veel over zeggen, maar die paar dagen dat ik het gebruik doet het wat het moet doen (fingers crossed) :-)

Comment

• Als je de Navi 950 hebt dan zul je de problemen nog wel ervaren. Vooral de verouderde kaarten zijn een ware ramp samen met het feite dat de meest debiele en onlogische routes worden genomen. Woensdag moet hij weer binnen ivm met de nieuwe update die beschikbaar is voor de Navi 950. Hoop dat er al een hoop problemen verdwenen gaan zijn. Maar aangezien er geen kaart update bij zit zitten we nog altijd met die verschrikkelijk oude kaarten.... We zien wel

Comment

• Bjorn, hopelijk zijn de problemen met de navi dan grotendeels verholpen.
                              Dat de kaarten in al die tijd nog nooit zijn geupdate, dat is inderdaad wel niet goed van Opel
                              Mijn Astra J is volgens chassisnr. en MyOpel modeljaar 2016, misschien dat ik al andere software draaien heb, zou eens moeten gaan kijken welke versie.

Comment

• Volgende software:
                                84026631 Versie E1.10.1D.0C

Last edited by kiekeboeboe; 16/04/2016, 13:45.

Comment

• We hebben identieke software dus je zit ook met een achterhaalde GPS in uwe splinternieuwe wagen.

Volgens Opel zijn de kaarten die geleverd worden de meest recente die er zijn en dit terwijl er de laatste 3 jaar nog geen enkele update is geleverd! Dat wil dus zeggen dat de wagens die nu geleverd worden nog steeds in het bezit zijn van kaarten van 3 jaar terug. Toen ik mijn wagen bijna 2 jaar geleden ging oppikken toen klopte de kaarten al voor geen meter (en ik ben heus niet de enige die klaagt!). Dat is toch pure waanzin voor een navigatie waarvoor je 1250€ hebt neergedokt! Een gratis GPS op uw smartphone is nog beter!

Voor de mensen die ook de nieuwe update moesten gaan halen. Dit is wat Opel Belgium er mij over gemaild heeft

Geachte heer .......,

De update betreft enkel een firmwareupdate, dus geen kaartupdate. De kaartupdate zal nog in een later stadium komen.

Het is niet mogelijk om alle punten op te sommen waar de update verbetering in geeft, maar hoofzakelijk zijn het de volgende opmerkingen:

- Voertuigpositie op navigatiesysteem komt niet overeen met werkelijke positie.
                                  - Voertuig rijdt volgens het navigatiesysteem op een dichtbij gelegen weg.
                                  - Scherm geblokkeerd, heropstarten van het systeem.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
                                  GENERAL MOTORS BELGIUM N.V.
                                  Last edited by Volvo_Bjorn; 16/04/2016, 18:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                    We hebben identieke software dus je zit ook met een achterhaalde GPS in uwe splinternieuwe wagen.

Volgens Opel zijn de kaarten die geleverd worden de meest recente die er zijn en dit terwijl er de laatste 3 jaar nog geen enkele update is geleverd! Dat wil dus zeggen dat de wagens die nu geleverd worden nog steeds in het bezit zijn van kaarten van 3 jaar terug. Toen ik mijn wagen bijna 2 jaar geleden ging oppikken toen klopte de kaarten al voor geen meter (en ik ben heus niet de enige die klaagt!). Dat is toch pure waanzin voor een navigatie waarvoor je 1250€ hebt neergedokt! Een gratis GPS op uw smartphone is nog beter!

Voor de mensen die ook de nieuwe update moesten gaan halen. Dit is wat Opel Belgium er mij over gemaild heeft
                                    Doodnormaal, kaart updates hebben nu eenmaal zo een doorlooptijd voor ze beschikbaar zijn. Ligt aan de leverancier van de kaarten, niet aan Opel

Mijn schoonvader moet met zijn J nu voor de 2de keer naar de keuring en nu blijkt er een veer gebroken. Wagen heeft 33 000 kilometer, zou niet mogen volgens mij ...
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Het is pas normaal als er minimum 1 update is er per jaar zoals bij elk merk (en zoals de rest van de GPS toestellen van opel). Leverancier of Opel... het maakt mij niet uit. Het is de consument die ervoor betaald heeft en er de dupe van is. Het is dan aan Opel om stappen te ondernemen met hun leverancier. Ik heb ook al contact gehad met de leverancier van deze GPS. Deze zegt mij dat er elke !!3 MAAND!! nieuwe kaarten worden voorzien en dat het Opel zelf is die ervoor zorgt of deze update's beschikbaar worden.

Geachte heer ......,
                                      Vriendelijk bedankt voor uw vraag over HERE Maps.
                                      Wij beschikken niet over informatie of/wanneer OPEL een nieuwe kaartversie uitbrengt voor het Navi950 IntelliLink systeem. De HERE Maps database wordt continu bijgewerkt op een dagelijkse basis. Deze database wordt elke drie maanden voor de systeem- en autofabrikanten beschikbaar gemaakt. Het is de beslissing van deze fabrikanten of een specifieke versie van de database wordt gebruikt om een update van het navigatiesysteem te ontwikkelen.
                                      U bent op dit moment een geregistreerde klant bij HERE. Wij zullen u op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen, zodra daar informatie over beschikbaar is.
                                      Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.
                                      Met vriendelijke groet,
                                      HERE Customer Service
                                      PO Box 501
                                      7300 AM APELDOORN

THE NETHERLANDS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                        Het is pas normaal als er minimum 1 update is er per jaar zoals bij elk merk (en zoals de rest van de GPS toestellen van opel). Leverancier of Opel... het maakt mij niet uit. Het is de consument die ervoor betaald heeft en er de dupe van is. Het is dan aan Opel om stappen te ondernemen met hun leverancier. Ik heb ook al contact gehad met de leverancier van deze GPS. Deze zegt mij dat er elke !!3 MAAND!! nieuwe kaarten worden voorzien en dat het Opel zelf is die ervoor zorgt of deze update's beschikbaar worden.
                                        Om de 3 maand updates maar toch loopt de inhoud 2 jaar achter ???? ingebouwde GPS systemen zijn gewoon achterhaald, de toekomst is online en waarschijnlijk zelfs Community based zoals waze.

Volvo stuurt elk jaar een lading cd's, dat is iets beter maar het blijft achterhaald.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Doodnormaal, kaart updates hebben nu eenmaal zo een doorlooptijd voor ze beschikbaar zijn. Ligt aan de leverancier van de kaarten, niet aan Opel

Mijn schoonvader moet met zijn J nu voor de 2de keer naar de keuring en nu blijkt er een veer gebroken. Wagen heeft 33 000 kilometer, zou niet mogen volgens mij ...

Mijn Astra was op 1 jaar tijd al 5 keer binnen geweest voor de waterpomp, ze hebben het nooit opgelost gekregen en de klantendienst melde me dat ik er maar mee moest leren leven dat deze piepte
                                          Het water in mijn deur was voor hun ook een mysterie, heb dat zelf opgelost.
                                          Na een jaar die wagen dan ook verkocht.

Comment

Working...
                                          X