Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Om de 3 maand updates maar toch loopt de inhoud 2 jaar achter ???? ingebouwde GPS systemen zijn gewoon achterhaald, de toekomst is online en waarschijnlijk zelfs Community based zoals waze.

Volvo stuurt elk jaar een lading cd's, dat is iets beter maar het blijft achterhaald.
    Er zijn wel al andere systemen die ingebouwde GPS'en sneller updaten.
    Hier haal ik dat bakje uit de houder en verbind die met een USB-kabel aan de pc en het updaten (of nieuwe mappen) start rechtstreeks via software van de leverancier.

Maar ook dat is extra werk, iets wat via Carplay of Android Auto niet meer nodig zal zijn?
    Of Tesla's online automatische updates?

Comment

• In mijn Audi gewoon 2016 kaart downloaden en op SD kaartje zetten.
      Vervolgens op de harde schijf kopiëren en de nieuwe kaarten zitten erin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Mijn Astra was op 1 jaar tijd al 5 keer binnen geweest voor de waterpomp, ze hebben het nooit opgelost gekregen en de klantendienst melde me dat ik er maar mee moest leren leven dat deze piepte
        Het water in mijn deur was voor hun ook een mysterie, heb dat zelf opgelost.
        Na een jaar die wagen dan ook verkocht.
        Hier gaan we weer...
        Wil je er ook even bij vermelden dat uw dealer op geen hol trekt? Wij vervangen zo veel waterpompen (ja ze zijn slecht) en nog nooit 1 terug gekomen hoor. Je kan bij die motoren ook een piep geluid krijgen door de overdruk in de motor en verlies langs een bourage (hebben wij ook lang naar gezocht)
        Water in de deur is gewoon de afvoer rubber die verstopt, bij de eerste astra J zat daar zelf geen rubbertje dus bij auto's die dat probleem hebben gewoon rubbertje uithalen.

Comment

• Het probleem met de navigatiesystemen is inderdaad echt schandelijk.

Ik verwacht inderdaad dat er binnenkort wel een alternatief komt. Iedereen klaagt erover dus een goede instapmogelijkheid voor een bedrijf met een beter idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
            We hebben identieke software dus je zit ook met een achterhaalde GPS in uwe splinternieuwe wagen.
            Volgens Opel zijn de kaarten die geleverd worden de meest recente die er zijn en dit terwijl er de laatste 3 jaar nog geen enkele update is geleverd! Dat wil dus zeggen dat de wagens die nu geleverd worden nog steeds in het bezit zijn van kaarten van 3 jaar terug. Toen ik mijn wagen bijna 2 jaar geleden ging oppikken toen klopte de kaarten al voor geen meter (en ik ben heus niet de enige die klaagt!). Dat is toch pure waanzin voor een navigatie waarvoor je 1250€ hebt neergedokt! Een gratis GPS op uw smartphone is nog beter!

Voor de mensen die ook de nieuwe update moesten gaan halen. Dit is wat Opel Belgium er mij over gemaild heeft
            Dat ik volgens het navigatiesysteem op een nabijgelegen weg aan het rijden zou zijn, heb ik gisteren ook verschillende malen gezien.
            Ik reed op de snelweg, en plotseling zat ik voor enkele ogenblikken op een weg net naast de snelweg. Dit verschijnsel heb ik toch enkele keren kunnen waarnemen.
            MJ2016 Astra ST J, 1.6 CDTI, 110PK, Ultimate Plus Edition, Carbon Flash, 225/50 R17 - AFL+ Bi-Xenon - Navi 950 Intellilink - AGR Leer

Comment

• Voila, het begint al se en er staan misschien 1000km op de teller? Ik ben benieuwd naar woensdag of er een merkbaar verschil gaat zijn.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Had ik niet op het scherm gekeken, dan was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen. Maar ik hoop dat de update die ze woensdag bij jou gaan uitvoeren, de navi 950 problemen die je op het internet leest een beetje gaat oplossen.
                MJ2016 Astra ST J, 1.6 CDTI, 110PK, Ultimate Plus Edition, Carbon Flash, 225/50 R17 - AFL+ Bi-Xenon - Navi 950 Intellilink - AGR Leer

Comment

• Tot je een route hebt ingesteld en ze u vervolgens van de snelweg laat rijden om er dan weer op te laten rijden of ineens totaal verkeerde informatie begint door te geven. Ik hoop ook dat er bij de nieuwe update de mogelijkheid bestaat om te voorkomen dat die vervelende computerstem niet altijd de straatnamen voorleest.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                    Tot je een route hebt ingesteld en ze u vervolgens van de snelweg laat rijden om er dan weer op te laten rijden of ineens totaal verkeerde informatie begint door te geven. Ik hoop ook dat er bij de nieuwe update de mogelijkheid bestaat om te voorkomen dat die vervelende computerstem niet altijd de straatnamen voorleest.

Die stem gewoon uitzetten is de nieuwste update

Comment

• Hoi Bjorn, houd je ons op de hoogte van je update?
                      tkx

Comment

• Zit momenteel bij de dealer. Daarnet kwamen ze met het bericht af dat de update enkel voor de wagens vanaf 2015 zijn. Waarna ik een kleine woede uitbarsting heb gekregen. Ik heb meteen met de klantendienst gebeld en deze meldde mij dat er wel een update moet zijn. Momenteel zijn ze aan het rond bellen om te kijken of dit klopt. Ik heb het er echt mee gehad!!

Comment

• We zijn na 3u weer thuis....... zonder update ! Men heeft nog zitten rond bellen om degene te pakken te krijgen die de update's voorziet van de Navi 950. Die was natuurlijk weer op cursus. Maar daarnet hebben ze mij weer gebeld dat ze hem te pakken hadden gekregen. Zoals we ondertussen van Opel gewoon zijn is er weer iets verkeerd gegaan met het door geven van de nummers van de update. De update zal dus binnen een 2 weken uitkomen (maar ze zeiden me al om mij daar niet op vast te pinnen, dus ik weet al weer genoeg.....) Pfffffft zoiets werkt héél u dag gewoon weer naar de klote!

Vervolgens krijg ik nu ook héél de tijd de melding "Accu bescherming actief" vanaf hij buiten komt bij de garage. Ik dacht dat het zou liggen aan het feit dat ze het contact hadden laten opstaan. Maar na 40km rijden krijg ik de melding nog steeds. Ik zal hem maar eens aan de lader hangen en kijken of de melding verdwijnt.

Comment

• dat is echt kl*te

Comment

• Ik heb de update vorige week laten installeren. Ik heb maar 1 nieuwigheid kunnen ontdekken: een optie voor "geen navigatiestem bij het telefoneren".

Comment

• hmm, deze heb ik ook al, de navigatiestem uitzetten tijdens het telefoneren, en ik heb blijkbaar niet de laatste versie ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nick322 Bekijk Berichten
                                  Ik heb de update vorige week laten installeren. Ik heb maar 1 nieuwigheid kunnen ontdekken: een optie voor "geen navigatiestem bij het telefoneren".
                                  Nick kun je eens een screenshot hier zetten van de softwareversieinformatie die nu op je navi draait?
                                  thx

Comment

• Die optie staat er bij mij al in sinds ik de nieuwe silverbox heb. Hun uitleg was, dat deze al geleverd was met de laatst mogelijke software en dat dan de update zou zijn. Maar hij is nog even slecht als daarvoor en doet dan niks van de problemen weg.

Nick322 kan je eens kijken welke softwareversie er nu bij u draait? Bij mij draait er momenteel 84026631 Versie E1.10.1D.0C

Ze hebben mijn softwarenummers doorgegeven aan die vent van Etac en die zei dus dat er binnen 2 weken een nieuwe versie zou uitkomen voor de mijne.

Comment

• volgens een Duits forum zou er voor alle wagens MJ15 en MJ16 (modeljaar) uitgerust met een navi 950, reeds een update beschikbaar zijn sedert 18 maart 2016.
                                      Mijn Astra is een MJ16, Bjorn en ik hebben dezelfde software, dus zou de update toch beschikbaar moeten zijn?

Comment

• Ik heb nu software 84046065. Vorige software was 23477352.
                                        Als ik mijn chassisnummer invul via Opel TIS (https://tis2web.service.gm.com/tis2web) staat daar eveneens dezelfde nummer vermeld als laatste software.
                                        Als jullie daar uw chassisnummer invullen, welke versie komt daar dan te staan?
                                        Last edited by ; 20/04/2016, 18:59.

Comment

• Nick, bij mij komt er ook 84046065 te staan wanneer ik op de website ga kijken.

Comment

Working...
                                          X