Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
    t'hanks voor de uitleg, hopelijk gaat het zo goed of jij zegt en dan zal mijn insignia er een beetje exclusiever uitzien
    Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
    En Xan? Was het eenvoudig of moeilijk? Na mijn professioneel technische uitleg was het gemakkelijk hé!!
    Nu zijn we al met minstens 2 van dit forum.
    Wie volgt? We maken er de OPC pinkerclub van. HaHa.
    Last edited by ; 19/10/2009, 10:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
      En Xan? Was het eenvoudig of moeilijk? Na mijn professioneel technische uitleg was het gemakkelijk hé!!
      Nu zijn we al met minstens 2 van dit forum.
      Wie volgt? We maken er de OPC pinkerclub van. HaHa.
      Hoi mili
      Twas inderdaad eenvoudig, maar ja met z'on professioneel technische uitleg.
      Een kleine ingreep maar toch z'on mooi resultaat, naar mijn mening toch.

Comment

• Heeft iemand al eens de rijsnelheid die aangegeven wordt op de snelheidsmeter in het dashboard vergeleken met de snelheid van een GPS ? Was dit testje onlangs aan het doen en kwam tot de ontdekking dat de snelheidsmeter een beduidend lagere snelheid aangeeft dan van mijn GPS. (scheelt ca. 7km/uur bij 120km/uur, dus GPS 120 - Insignia 113) Bij mijn vorige auto (Peugoet 407) was het veschil maar 1km/uur. (getest met 2 verschillende GPSen)

Ben benieuwd of meerdere dit opgevallen is.

Comment

• Is het normaal niet omgekeerd?

Dus dat je kilometerteller bv 120 aangeeft maar je werkelijke snelheid is 113...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
            Vandaag terug contact gehad met de garage. op 5november gaat hij voor een dag binnen om het probleem op te lossen. Mijn garage had vandaag al eens de dealers in de buurt en hun eigen hoofdvestiging gecontacteerd, om te luisteren of dit probleem al bij hen was opgedoken.

En inderdaad, er zijn al enkele gevallen gekend. Volgende week komt er al een andere insignia binnen, en gaan ze meer kunnen zeggen over waar het probleem zich situeert.

Aan allen die zetelverwarming hebben, misschien toch maar eens uitproberen of die van jullie werkt.
            Zonet van een collega gehoord dat er in zijn garage 5 auto's gekend zijn met het probleem, maar ze hebben daar nog geen oplossing gevonden voor het probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
              Is het normaal niet omgekeerd?

Dus dat je kilometerteller bv 120 aangeeft maar je werkelijke snelheid is 113...
              Moet idd zo zijn... gelukkig maar ook onlangs tijdens snelheidscontrole zoniet was boete veel zwaarder geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                Is het normaal niet omgekeerd?

Oops, mijn fout is inderdaad andersom maar probleem blijft dat ik het verschil nog erg groot vindt

Comment

• Een verschil van 7 km/u is nog vrij normaal.

Comment

• toen ik de mijne dus tot topsnelheid dreef, kwam er 206 op de teller, wat in realiteit dus zou herleid worden naar 199 km/h. Blijft toch dik ok !

Comment

• bij mijn gaat dat belleke rinkelen op 131km/h.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        bij mijn gaat dat belleke rinkelen op 131km/h.
                        Bij mij op 130km/h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
                          toen ik de mijne dus tot topsnelheid dreef, kwam er 206 op de teller, wat in realiteit dus zou herleid worden naar 199 km/h. Blijft toch dik ok !
                          Verschil zal dan wel wat groter zijn maar is eigenlijk wel wat weinig hé.
                          Ik weet wel dat het niet mag maar mijn vorige auto deed dat makkelijk met 4 man in en kon nog bijduwen - those were the days

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
                            toen ik de mijne dus tot topsnelheid dreef, kwam er 206 op de teller, wat in realiteit dus zou herleid worden naar 199 km/h. Blijft toch dik ok !
                            Ik heb deze voormiddag de test gedaan op een veilig stuk. Topsnelheid 220 km/h op teller, volgens externe gps 214 km/h. Bij 120 km/h gaf dit 117 km/h en bij 90 km/h zelfs 89 km/h.

Dus ik denk dat de resultaten snelheidsafhankelijk zijn tov de satellieten.Maw hoe sneller je je voortbeweegt hoe groter de foutenmarge wordt omdat ze niet kunnen volgen
                            Maar ik kan fout zijn natuurlijk.

Comment

• er is een Europese regelgeving die verbiedt om een lagere snelheid weer te geven, dan wat je echt rijdt. bv 120 op de teller, en in werkelijkheid 130 doen mag niet. dat en dat constructeurs niet willen tegenkomen dat jij een mogelijke flitsboete zou kunnen doorschuiven naar hen (als je kan bewijzen dat je kilometriek altijd te weinig aangeeft) zorgt ervoor dat ze foutenmarge inbouwen in hun kilometrieks

dus in elke auto kan je er vanuitgaan dat je iets trager rijdt dan wat de kilometriek aangeeft. Nu hoe goed je gps je werkelijke snelheid kan weergeven hangt ook van je GPS af.

dat gezegd zijnde, thanks voor de eerlijke feedback van de huidige insignia rijders, die me geholpen hebben om te kiezen tussen een passat en een insignia (leasing). Het is een insignia ecoflex 160pk cosmo / technical grey geworden met flexride/sienna zetels/gold fleet pack (gps/bluetooth,ding dat piep piep doet als ge parkeert).

hopelijk een kerstkedootje
                              Last edited by ; 21/10/2009, 17:39.

Comment

• ik heb een vraagje, ik heb de 160 pk cosmo versie, met electrische koffer,
                                ik heb de kofferhoogte ingesteld en dit loopt prima, maar dan moet mijn garage wel open zijn, nu deze week kom ik in mijn garage, en ik druk per ongeluk op de knop om de koffer te openen, dus je kunt het al raden BAF , het kofferdeksel tegen de garagepoort een ferme kras erin, nu mijn vraag is het mogelijk om de automatische koffer uit de sleutel te halen?
                                het zou wel nog moeten werken met de knoppen binnenin de auto,

Comment

• Hallo

Vraag 1 .

Kennis van mij is van plan om zich een Opel Insignia Sport aan te schaffen met 160PK .
                                  Wat is de korting die je momenteel kan krijgen op een Insignia ?

Vraag 2

Momenteel heeft hij een Opel Signum van 2003 2.0 DTI met redelijk wat opties .(- 80.000km )
                                  Wat zou hij ongeveer nog kunnen krijgen voor deze auto ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                    Hallo

Vraag 1 .

Kennis van mij is van plan om zich een Opel Insignia Sport aan te schaffen met 160PK .
                                    Wat is de korting die je momenteel kan krijgen op een Insignia ?

Vraag 2

Momenteel heeft hij een Opel Signum van 2003 2.0 DTI met redelijk wat opties .(- 80.000km )
                                    Wat zou hij ongeveer nog kunnen krijgen voor deze auto ?
                                    Vraag 1:
                                    Op de CC van Opel.be kan je de nettoprijzen zien. Ik weet niet of je er nog extra korting bij krijgt

Vraag 2:
                                    Volgens Autogids is de richtprijs 9.127 euro op de kop
                                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lievenvw Bekijk Berichten
                                      er is een Europese regelgeving die verbiedt om een lagere snelheid weer te geven, dan wat je echt rijdt. bv 120 op de teller, en in werkelijkheid 130 doen mag niet. dat en dat constructeurs niet willen tegenkomen dat jij een mogelijke flitsboete zou kunnen doorschuiven naar hen (als je kan bewijzen dat je kilometriek altijd te weinig aangeeft) zorgt ervoor dat ze foutenmarge inbouwen in hun kilometrieks

dus in elke auto kan je er vanuitgaan dat je iets trager rijdt dan wat de kilometriek aangeeft. Nu hoe goed je gps je werkelijke snelheid kan weergeven hangt ook van je GPS af.

dat gezegd zijnde, thanks voor de eerlijke feedback van de huidige insignia rijders, die me geholpen hebben om te kiezen tussen een passat en een insignia (leasing). Het is een insignia ecoflex 160pk cosmo / technical grey geworden met flexride/sienna zetels/gold fleet pack (gps/bluetooth,ding dat piep piep doet als ge parkeert).

hopelijk een kerstkedootje
                                      de efficientste (en gemakkelijkste, en veiligste...) manier om je teller te checken is nog op autosneweg je snelheid geleidelijk aan te verhogen tot je exact 30 seconden doet om een kilometer af te leggen ; dan rijdt je exact 120km/u en kan je kijken op je teller wat hij aangeeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                        Vraag 1:
                                        Op de CC van Opel.be kan je de nettoprijzen zien. Ik weet niet of je er nog extra korting bij krijgt
                                        Ik zou nochtans graag weten hoeveel % de korting ongeveer bedraagt

Comment

Working...
                                        X