Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Even op de site van Heinz gekeken...

    Motor cdti 110pk of 130pk naar 190pk (380Nm), en cdti 160pk naar 200pk (430Nm).
    Iemand al ervaring mee?
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

    Comment


    • De gevraagde foto's mijn OPC grille staan hier
      Opel Insignia OPC
      BMW X5 3.0i
      Caterham Super 7

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
        De gevraagde foto's mijn OPC grille staan hier
        Knap!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          Iemand al ervaring mee?
          Het verhaal begint op #2526

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
            Het verhaal begint op #2526
            Ja weet ik maar jij gaat van 160 naar 200 paarden. Van 110 of 130 naar 190 is toch nog iets anders.
            Is de 110/130 pk daarvoor wel voorzien.
            Als de motor 110/130/160 (190 met uitzondering van de biturbo) identiek gelijk is dit dan ook voor de motorophanging etc...
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

            Comment


            • Het enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.

              grtz,

              Stijn ATH

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk Berichten
                Het enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.

                grtz,

                Stijn ATH
                Dus de motorophanging etc zijn allemaal identiek. Dus die van de 110pk kunnen dezelfde krachten torsen als deze van de 160pk?
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                  Dus de motorophanging etc zijn allemaal identiek. Dus die van de 110pk kunnen dezelfde krachten torsen als deze van de 160pk?
                  Wil ik ook wel eens weten!
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                  Opel Astra ST Sport (sold)

                  Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk Berichten
                    Het enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.

                    grtz,

                    Stijn ATH
                    Enne,...
                    kan de versnellingsbak van de 110/130 die 190pk aan ?
                    En de koppeling..., kan die 190pk aan ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                      Enne,...
                      kan de versnellingsbak van de 110/130 die 190pk aan ?
                      En de koppeling..., kan die 190pk aan ?
                      ik denk van ja, omdat die supplementaire pk's heel vaak zullen mogen blijven slapen onder de motorkap, omwille van ons druk verkeer en van de stijging van het aantal snelheidscontroles !

                      Comment


                      • Update

                        Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
                        Gisteren een update laten doen door Buga Westerlo betreffende het uitvallen van de DVD800 en het half werken van mijn Bluetoothverbinding. Had al enkele bedenkingen toen mij de update werd voorgesteld aangezien ik hier in dit forum er al wat over gelezen had.
                        En dat was meestal niet positief. Wel bij mij dus ook niet. Ben vandaag om te rotten en wellicht de eerste paar dagen niet om aan te spreken. Het Bluetooth mankement (kan zelf wel bellen via DVD800, maar bij opgebeld worden moet ik beantwoorden via de Gsm) is niet verholpen ook al zeiden ze dat alles ok was. Heb dit direct bij het instappen geprobeerd en was nog steeds hetzelfde (onmiddellijk dan ook weer gemeld). En vandaag bleek nu ook mijn cruise-control niet meer te werken.
                        Ze hadden er begot beter afgebleven met hun update. En ze lijken daar ginder ook het antwoord niet te weten want het is genotteerd en ze zullen zo spoedig iets laten weten. Dit gaat er bij mij dus niet in... Als deze zever nog lang blijft duren dan zal deze Opel rap langs de kant van de weg staan. De liefde is al serieus bekoeld en bij mij is het motto: "Gedaan is dan ook wel echt gedaan."
                        Net hetzelfde tegengekomen: Na een update geen cruise control meer.
                        Op zich niet zo erg, die cruise control.. maar de juiste diagnose is dat je op de baan bent met een wagen zonder stoplichten!!!!! Ik reed zo ongeveer 1 week rond vooraleer ik dit bemerkte, er moet na de update iets mis zijn met de stand van het rempedaal.. en zo krijg je die cruise control niet meer gestart..
                        Wat ik niet kan begrijpen: Worden zo een problemen dan niet "kortgesloten" tussen alle dealers, of via de invoerder, of via Duitsland??? Mijn probleem dateert nu reeds van 5 weken geleden, als jij nu deze week exact hetzelfde voor hebt dan kan er van uitwisseling van eventuele problemen na een update totaal geen sprake zijn...vandaar mijn reactie.... Zo zijn we met zijn allen zeer ver verwijderd van een goed functionerende electronica op onze Insignia...
                        En persoonlijk ook nog steeds geen reactie gekregen van mijn dealer op die verouderde navigatiekaarten.. kdenk dat ik die 199 euro voor die update zal moeten ophoesten.... het is de eerste keer dat ik zoveel centen neertel voor een standaard navigatie systeem in mijn wagen, een toestelletje van 130€ uit de Aldi heeft recentere kaarten dan het dvd 800 systeem van opel, levering Insignia tweede week juli 2009..
                        Bedankt Opel... (dealer?.. invoerder??..)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                          Enne,...
                          kan de versnellingsbak van de 110/130 die 190pk aan ?
                          En de koppeling..., kan die 190pk aan ?
                          Waarschijnlijk niet inderdaad. Dit is de reden dat audi zijn tdi's met automaat liever niet tuned. Die automaat kan het niet aan.

                          Ik kan mij voorstellen dat een verdubbeling van vermogen en koppel to much is voor een 110pk handbak.
                          Met name de eerste en tweede versnelling krijgen het zwaar te verduren.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door vlaamsinsigniake Bekijk Berichten
                            Net hetzelfde tegengekomen: Na een update geen cruise control meer.
                            Op zich niet zo erg, die cruise control.. maar de juiste diagnose is dat je op de baan bent met een wagen zonder stoplichten!!!!! Ik reed zo ongeveer 1 week rond vooraleer ik dit bemerkte, er moet na de update iets mis zijn met de stand van het rempedaal.. en zo krijg je die cruise control niet meer gestart..
                            Idd, bij mijn update was dit ook. Moest de rempedaal bijna helemaal tot onderaan indrukken vooraleer ik mijn elektronische rempedaal af kreeg en op weg naar huis bleek ook mijn cruise control niet meer te werken. Direct terug gereden en bleek tijdens de software update een communicatiefout te zijn opgetreden bij het inlezen van de stand van het rempedaal (daarmede ook dat de cruise control niet werkte). Update werd terug gedaan en na een half uurtje waren de 2 problemen opgelost.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk Berichten
                              Het enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.

                              grtz,

                              Stijn ATH

                              ik heb daar toch mijn twijfels over, ik kan me niet voorstellen dat er geen verschil zit tussen de 110 -130 pk en de 160 pk waarom zou de 160 dan zoveel duurder zijn ?

                              volgens mijn zit er wel degelijk verschil tussen de 3 versie's, het motorblok mss niet maar , bv zuiger; dichtingen.... zijn volgens mijn veel meer voorzien, en erop gemaakt ,

                              het zou toch heel onlogische als het niet zo was, ik zou me in iedere geval niet laten verleiden met 110-130 om dit te doen, als je dan toch je boeltje aan de kl*ten trekt sta je daar schoon,


                              ik heb gekozen voor de 160pk en ben daar zeer tevreden over; en ik zou het ook nooit overwegen om daar aan te laten prutsen, want het is al een klein bommeke , ik heb deze week tegen een vriend van mij eens een getrokken,
                              hij rijd met een bmw 5d met 177 pk en hij geeft mogen ruiken aan mijn diesel, en dan was die van mijn nog automaat

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                                ik heb gekozen voor de 160pk en ben daar zeer tevreden over; en ik zou het ook nooit overwegen om daar aan te laten prutsen, want het is al een klein bommeke , ik heb deze week tegen een vriend van mij eens een getrokken,
                                hij rijd met een bmw 5d met 177 pk en hij geeft mogen ruiken aan mijn diesel, en dan was die van mijn nog automaat
                                Dit vind ik wel grappig ....

                                ik reed ervoor met een 320D coupé en nu met een 160pk Insignia .. de insignia lijkt een oude knol (met respect) tov de BMW. Die is stukken sneller en zeker in optrekken. Dus of je vriend weet zijn gaspedaal niet zitten of er is elders iets serieus mis hoor ...

                                Comment


                                • De 2L diesel van BMW is de referentie in deze klasse, bij alle vergelijkende
                                  testen is hij altijd primus.

                                  Comment


                                  • Heb nog eens alles opgezocht en ik kan het volgende concluderen voor de verschillen tussen de verschillende diesel motorisaties.

                                    De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
                                    Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk, vandaar dat we hem ook 'maar' 380Nm geven ipv 440Nm voor de 160pk versie. De 190pk die we voorzien na tuning kunnen beide type's onderblok perfect aan.

                                    Versnellingsbak van de 110/130 is lichter dan die van de 160pk, behalve de automaat die is dezelfde voor de 130/160pk.

                                    De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.

                                    Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde

                                    Verder zijn ophanging, torsiestangen, remmen hetzelfde voor de 3 versies.

                                    Nog een kleinigheidje. We hebben gisteren ons programma nog verder ontwikkeld en kunnen de tuning nu achter de sportknop plaatsen voor wagens die over deze optie beschikken. Dus sportknop uit >> standaard vermogen, sportknop aan (tellers rood) en vol vermogen.

                                    Greetz,

                                    Stijn ATH

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk Berichten
                                      Heb nog eens alles opgezocht en ik kan het volgende concluderen voor de verschillen tussen de verschillende diesel motorisaties.

                                      De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
                                      Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk, vandaar dat we hem ook 'maar' 380Nm geven ipv 440Nm voor de 160pk versie. De 190pk die we voorzien na tuning kunnen beide type's onderblok perfect aan.

                                      Versnellingsbak van de 110/130 is lichter dan die van de 160pk, behalve de automaat die is dezelfde voor de 130/160pk.

                                      De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.

                                      Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde

                                      Verder zijn ophanging, torsiestangen, remmen hetzelfde voor de 3 versies.

                                      Nog een kleinigheidje. We hebben gisteren ons programma nog verder ontwikkeld en kunnen de tuning nu achter de sportknop plaatsen voor wagens die over deze optie beschikken. Dus sportknop uit >> standaard vermogen, sportknop aan (tellers rood) en vol vermogen.

                                      Greetz,

                                      Stijn ATH
                                      Bedankt Stijn voor Uw uitleg ivm versnellingsbak en dergelijke.

                                      Heb dan nog alleen twijfels over de koppeling...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                        Dit vind ik wel grappig ....

                                        ik reed ervoor met een 320D coupé en nu met een 160pk Insignia .. de insignia lijkt een oude knol (met respect) tov de BMW. Die is stukken sneller en zeker in optrekken. Dus of je vriend weet zijn gaspedaal niet zitten of er is elders iets serieus mis hoor ...
                                        Van die mening ben ik ook of zijn 5 reeks is versleten.
                                        Mijn vorige was een 520 D van 2006 met 163 pk en deze was sneller dan mijn insignia 160 pk.
                                        Daar ik van mooie recente modellen hou was het nu de beurt aan de goedogende insignia.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                                          ik heb daar toch mijn twijfels over, ik kan me niet voorstellen dat er geen verschil zit tussen de 110 -130 pk en de 160 pk waarom zou de 160 dan zoveel duurder zijn ?
                                          Marketing

                                          Comment

                                          Working...
                                          X