Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verlaging Insignia

Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Normaal gezien moet je een speciale "tuning" keuring laten uitvoeren...

Ik heb gewoon goca attest van verlaging + goca attest van uitlaat, bij mijn papieren van wagen zitten, aangezien de kans op controle ivm verlaging (door politie) heel klein is.

Als ik naar de keuring moet (na 4 jaar) zal ik darvoor wel naar tuningkeuring gaan.

Insigmaniac,

Ik ben ook sterk aan het overwegen een verlagingsset te laten monteren.
    Een paar vraagjes:
    Waar heb de H&R set laten monteren?
    Wat waren de kosten?
    Beschikt jou wagen over Flexride? Zo niet, weet je of dit wel mogelijk is in combinatie met flex-ride?

Thanks.....
    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
    http://www.originelevelgen.be

Comment

• Hallo,

Wat zou je voor de 18" én de 20" moeten hebben?

groeten,

Peet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peet neelen Bekijk Berichten
        Hallo,

Wat zou je voor de 18" én de 20" moeten hebben?

groeten,

Peet

Zie a.u.b. PM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
          Insigmaniac,

Ik ben ook sterk aan het overwegen een verlagingsset te laten monteren.
          Een paar vraagjes:
          Waar heb de H&R set laten monteren?
          Wat waren de kosten?
          Beschikt jou wagen over Flexride? Zo niet, weet je of dit wel mogelijk is in combinatie met flex-ride?

Thanks.....
          Wagen heeft weldegelijk flexride...

Zie PM...

Comment

• Insigmaniac; wil je dat ook eens naar mij pm'men?

Baarsje, mss kunnen we samen gaan ... beetje korting vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
              Wagen heeft weldegelijk flexride...

Zie PM...
              Dank voor je reactie
              Kun je misschien aangeven wat je rijervaringen zijn met de verlagingsset t.o.v. de standaard?
              Lijdt het comfort er onder, wegligging, heeft de flexride optie nog wel zin?
              Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                Dank voor je reactie
                Kun je misschien aangeven wat je rijervaringen zijn met de verlagingsset t.o.v. de standaard?
                Lijdt het comfort er onder, wegligging, heeft de flexride optie nog wel zin?
                Alvast bedankt.
                Voor mij persoonlijk is de rijervaring beter, omdat wagen "strakker" op de baan ligt.
                Wat comfort betreft, ligt de wagen weldegelijk "harder", wat normaal is bij verlaagde vering.
                Denk niet dat je een wagen kunt verlagen, en meer comfort (vering) gaat hebben.
                Wat flexride betreft, voel je toch nog het verschil tussen sport en tour.

Persoonlijk rij ik steeds op "sport" als ik alleen in wagen zit, en op "tour" met passagiers...

Conclusie: wagen ligt weldegelijk "harder"op de baan met verlaagde vering, als met standaard vering (bij zowel sport als tour stand).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                  Voor mij persoonlijk is de rijervaring beter, omdat wagen "strakker" op de baan ligt.
                  Wat comfort betreft, ligt de wagen weldegelijk "harder", wat normaal is bij verlaagde vering.
                  Denk niet dat je een wagen kunt verlagen, en meer comfort (vering) gaat hebben.
                  Wat flexride betreft, voel je toch nog het verschil tussen sport en tour.

Persoonlijk rij ik steeds op "sport" als ik alleen in wagen zit, en op "tour" met passagiers...

Conclusie: wagen ligt weldegelijk "harder"op de baan met verlaagde vering, als met standaard vering (bij zowel sport als tour stand).
                  Yo Insigmaniac, je kunt natuurlijk naar iedereen apart pm'en maar is wellicht makkelijker hier wat info te posten over het waar, wat, welke prijs etc van die verlaging.
                  Denk dat er vrij veel "sportievelingen" interesse hebben.

Terzijde voor degenen die een vitaminekuur aan hun auto hebben gegeven, akkoord gekregen van verzekering?
                  Die moesten één of ander nummer hebben en dat laat max 160pk toe ... beter niks gevraagd of gezegd blijkbaar

Comment

• Ik dacht dat de 2 liter diesels van de Isignia van Fiat waren zoals de 19 cdti's , en nu hoor ik iemand vertellen dat het wel degelijk Italiaanse zijn maar niet van Fiat , wat zijn het nu feitelijk ,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                      Ik dacht dat de 2 liter diesels van de Isignia van Fiat waren zoals de 19 cdti's , en nu hoor ik iemand vertellen dat het wel degelijk Italiaanse zijn maar niet van Fiat , wat zijn het nu feitelijk ,
                      Ferrari's !

Comment

• VM motori

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                          Ik dacht dat de 2 liter diesels van de Isignia van Fiat waren zoals de 19 cdti's , en nu hoor ik iemand vertellen dat het wel degelijk Italiaanse zijn maar niet van Fiat , wat zijn het nu feitelijk ,
                          Doorontwikkeling van de 1.9 CDTI's, dus van Fiat
                          Ze liggen ook in de Fiat Bravo en Lancia Delta.
                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                            Yo Insigmaniac, je kunt natuurlijk naar iedereen apart pm'en maar is wellicht makkelijker hier wat info te posten over het waar, wat, welke prijs etc van die verlaging.
                            Denk dat er vrij veel "sportievelingen" interesse hebben.
                            Heb mijn H&R verlaging besteld en laten monteren in Stekene bij een bandencentrale.
                            Totale kostprijs (met opnieuw uitlijnen inbegrepen) kwam bij mijn wagen op 450 euro, maar prijs is afhankelijk van uitvoering en type...
                            Mijn Insignia heeft wel degelijk flex-ride.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                              VM motori
                              de 2.0 vd antara is idd van vm motori(evenals de cruze)
                              de 2.0 vd inisigna en astra zijn idd doorontwikkelingen vd 1.9, dus van fiat
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietd Bekijk Berichten
                                Vandaag update laten uitvoeren omdat ik melding kreeg van : motorolie peil te laag.

Gevolg: problemen lossen handrem en automaat. Rem moet ik volledig induwen wat ik voordien niet had.
                                Morgen effe kijken als remlichten en cruise control het nog doen.

Sowieso morgen terug naar garage, hopelijk wordt dit niet het begin van een lange 'soap' !
                                Dag nadien, was het al nà 10 min opgelost. gedeelte van de software opnieuw geïnstalleerd.

Bovendien werd ook de ERG-klep gecontroleerd. Blijkbaar zijn er bepaale modellen niet conform. ERG (zou voor Exhaust Recycling Gasses staan)

Comment

• De diesel is niet langer van Fiat-origine. Hij is enkele CC's gegroeid en komt voortaan voort uit een partnership tussen GM en het Italiaanse VM-Motori. Opel gebruikt hem al in de Antara, waar hij zich geciviliseerder toont. In de Insignia laat het blok zich horen en voelen.

Volgens Auto55.be

Maar:

spreekt dit weer tegen.

Ik haak af in de zoektocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                    de 2.0 vd antara is idd van vm motori(evenals de cruze)
                                    de 2.0 vd inisigna en astra zijn idd doorontwikkelingen vd 1.9, dus van fiat
                                    Ik quote mezelf nog eens...
                                    VM Motori (Antara, Chevrolet Cruze) cc: 1991
                                    Fiat (Nieuwe Astra, Insignia, Lancia Delta,...)cc: 1956
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Blijkbaar m'n auto een paar maanden te vroeg gekocht. Met dezelfde configuratie zou ik nu €2000 minder moeten betalen. Shit, shit, shit... Nu had ik wel xenon gehad...

Comment

• Als ik zo moet denken had ik geen Insignia gekocht want verdien nu wel genoeg om die andere auto te kopen ... tja that's life hé ;-)

Comment

• Panoramisch dak

Heeft er ook al iemand de ervaring gehad met een niet werkend elektrisch panoramisch dak??
                                          Vandaag tot de ontdekking gekomen toen ik het, ondanks het slechte weer, nog eens wilde open doen.
                                          Helemaal "dood" dus........

Maandag maar eens gaan informeren.

Comment

Working...
                                          X