Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op de verschillende vragen supra :

De gewone 160pk is al limiet dus geen idee voor de ecoflex.

Infinity is zeker en vast de moeite. Heb al betere audiosystemen gehoord in een wagen maar is zijn meerprijs imo wel waard.

Werkt niet met mijn iPhone wel met sticks, ipod etc.

Comment

• [quote=voodoo077;3777937]Op de verschillende vragen supra :

Limiet ??? Bedoel je dat die 160 PK echt de minimum is er zijn zelfs versies met 130 pk.

Welke versie heb jij ?

Comment

• [quote=Teo61;3777967]
        Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
        Op de verschillende vragen supra :

Limiet ??? Bedoel je dat die 160 PK echt de minimum is er zijn zelfs versies met 130 pk.

Welke versie heb jij ?
        Daar zijn de meningen zo over verdeeld. Ga eens testrijden dan kun je zelf oordelen. Ik heb zelf de 110 pk CDTI maar vindt deze prima. Hiervoor had ik de 150 pk vectra. Merk tuurlijk verschil maar scheelt in de bekeuringen en ik kan niet zeggen dat ik met het huidige verkeer ergens later aan kom. Ik heb dan ook nog nooit iemand meegemaakt die mij in de bochten bij houdt. Rechtdoor kan iedereen. Dus maw proefrijden en oordeel zelf.

Comment

• vertrek vrijdag op skivakantie voor 1 weekje.
          Ben op zoek naar dakdragers + eventueel box voor op insignia Sports Tourer.

Iermand die de zijne verhuurt ? Kon er gebruiken van mijn vriend maar die passen niet want hij heeft een sedan ...

Comment

• DVD navi 800

Misschien een domme vraag, maar kan je met dvd800 navi ook losse cd's afspelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vedett Bekijk Berichten
              Misschien een domme vraag, maar kan je met dvd800 navi ook losse cd's afspelen?
              audio cd's? ja.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Dinsdag wagen binnen:

volledige softwareupdate (weeral)
                nieuw rolgordijn koffer
                nieuwe klep laadvloer
                nazicht uitvallen zetelverwarming na 30seconden
                contactslot (ivm gekregen brief)

What's next...

Comment

• De volgende keer niet direct een nieuw model kopen.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• ik heb hier ergens gelezen dat jullie wisten wat de code's van de fabriek betekenen. Wie heeft er dit lijstje voor mij.
                    Ik heb 2 weken terug een st besteld. Ik wou maandag nog een verandering toepassen, maar dat was niet mogelijk omdat hij in code 33 staat??
                    Geen idee wat dat dat inhoud. Had ook al bij zoeken gekeken maar dan krijg ik het niet gevonden.
                    Bedankt alvast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door richardleblanc Bekijk Berichten
                      ik heb hier ergens gelezen dat jullie wisten wat de code's van de fabriek betekenen. Wie heeft er dit lijstje voor mij.
                      Ik heb 2 weken terug een st besteld. Ik wou maandag nog een verandering toepassen, maar dat was niet mogelijk omdat hij in code 33 staat??
                      Geen idee wat dat dat inhoud. Had ook al bij zoeken gekeken maar dan krijg ik het niet gevonden.
                      Bedankt alvast.

Kan kloppen. ik heb van kleur veranderd en dat kon nog net want die stond in code 20 vanaf 22 of 25 kon dat niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teo61 Bekijk Berichten
                        Zou graag een Sports Tourer aanschaffen met Ecoflex motor diesel 160 PK maar had graag nog wat bevindingen meegekregen.
                        Zijn er nadelen aan die Ecoflex motoren ?
                        Zijn er personen die hier reeds ervaring mee hebben ?
                        Moet de auto met een ecoflex motor vlugger op onderhoud naar de garage ?
                        Hoe zit het met het verbruik hiervan en met de prestaties ?
                        Dank bij voorbaat.
                        Dag Teo,

Heb zelf sinds augustus een Ecoflex 160pk, 5 deurs.
                        (voor meer info zie ook http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40746)

Vind het een beperkt zuinige motor die nooit kracht tekort komt maar geen groenelichtensprinter is.
                        Ik weet niet hoe het met de normale motoren zitten, maar wat mij opvalt is dat het optrekken van 0 niet zo vlot gaat en dat je dan merkt dat het een zware auto is. Wat dan wel weer zeer vlot gaan zijn snelheidsverhogingen en snel rijden, daar komt ie nooit te kort. Twee weken geleden bijvoorbeeld nog 170 gereden in Duitsland en dat verliep zeer vlot.

Er zijn volgens mij geen bijkomende verplichtingen aangaande onderhoud of andere nadelen. Motor is wat lawaaierig bij opstart maar niet hinderlijk en geluid neemt snel af, denk dat dit bij de andere dieselmotoren ook zo zal zijn. Mijn verbruik zit op 6,2, wat ik nog relatief hoog vind, maar heb wel de cosmo uitvoering met standaard 18" banden en niet de ecologische banden.

Succes met de keuze!
                        Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                          Dag Teo,

Heb zelf sinds augustus een Ecoflex 160pk, 5 deurs.
                          (voor meer info zie ook http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40746)

Vind het een beperkt zuinige motor die nooit kracht tekort komt maar geen groenelichtensprinter is.
                          Ik weet niet hoe het met de normale motoren zitten, maar wat mij opvalt is dat het optrekken van 0 niet zo vlot gaat en dat je dan merkt dat het een zware auto is. Wat dan wel weer zeer vlot gaan zijn snelheidsverhogingen en snel rijden, daar komt ie nooit te kort. Twee weken geleden bijvoorbeeld nog 170 gereden in Duitsland en dat verliep zeer vlot.

Er zijn volgens mij geen bijkomende verplichtingen aangaande onderhoud of andere nadelen. Motor is wat lawaaierig bij opstart maar niet hinderlijk en geluid neemt snel af, denk dat dit bij de andere dieselmotoren ook zo zal zijn. Mijn verbruik zit op 6,2, wat ik nog relatief hoog vind, maar heb wel de cosmo uitvoering met standaard 18" banden en niet de ecologische banden.

Succes met de keuze!
                          Bedankt Pirewiet voor de info. Zolang het maar niet aanvoelt als een slak op de weg is het voor mij ok.
                          Groenelichtsprinter hoeft voor mij niet echt als het maar vlot vooruitgaat.
                          Misschien toch nog even autosalon afwachten op salonvoorwaarden of is er iemand die deze al weet ?
                          Last edited by ; 17/12/2009, 12:51.

Comment

• [quote=Teo61;3777967]
                            Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                            Op de verschillende vragen supra :

Welke versie heb jij ?
                            Ik heb dus de "gewone" 160pk versie en hoewel mijn auto door mijn voet al stuk sneller is dan het test-exemplaar blijft het een trage auto imo.

Echt snel rijden kan of mag niet in België en dat doet de auto dus wel redelijk maar wat je wel kan, is proberen als eerste weg te zijn en daar scoort hij ZEER slecht.
                            Ik kan nooit met een BMW of Audi mee en die hebben +- 163pk en zelf een 136 volgen is problematisch. Verschil is extreem.
                            Nu moet ik zeggen dat ik ervoor ook met een beamer reed en die rijdt gewoon veel beter.

Anderzijds heb ik nu voor veel minder geld meer auto, meer opties die bij mij wel werken. Een zeer goed navigatiesysteem, zeer goede audio en vooral de AFL die prachtig is.

Enige waar Opel echt moet aan werken is dus motor gedeelte waar ze achterstand hebben op de collega's.

Comment

• Dat van het niet kunnen volgen van een 136pk kan haast niet waar zijn. Die auto is zóó sloom dat wil je niet weten. Als dat zo is dan moet er iets goed mis zijn met je auto.

Ik heb in een 318d proefgereden in de limburgse heuvels en die auto viel bijna stil bergop. Mijn toenmalige V50 2.4 met 140 pk was beduidend sneller. Die proefrit met de bmw was voor mij in ieder geval zwaar teleurstellend. (moet bij worden opgemerkt dat ik niet van het BMW-dashboard houd en Audi hierin prefereer)

Maar alle smaken verschillen dus ik zou gewoon gaan proefrijden. Dan weet jij het tenminste zeker voor jezelf.

Comment

• 160 PK Diesel

Volgens Opel van 0- 100 km in 9.5 sec. Is toch niet zo slecht of haalt hij dit niet ?

Comment

• met alle respect voor iedereen zijn mening, ik denk dat er een beetje overdreven wordt in beide richtingen. ik kom ook net van een kalere 318d, en heb die nu geswapt voor een redelijk aangeklede 160pk insignia ecoflex. Als die 318d bij jou niet voouitgang of bijna stilviel lag dit eerder aan jou, of mankeerde die wagen iets denk ik .

Ik zit nog maar in de 2de week met de nieuwe insignia ecoflex, en voor mij is het vooral aanpassen om vanaf 0 te starten. waar de 318 directer weg was, is dit bij de insignia net iets trager eer ie op gang komt. De insignia maakt 't dan wel weer goed om iets erna sneller te zijn dan de 318. Kan ook zijn dat ik nog verder moet wennen

anyway, trap die 160pk goed op zijn staart bv als je 30/uur rijdt in 2de, en dan naar 90 of 120 moet (of rapper) om de autostrade / ring op te gaan, en ie reageert een pak vinniger dan die 318d. start je vanaf 0 met die 160pk in 1ste, mjah dan lijkt die 318 echt sneller weg te gaan. wat ook speelt, in die 318 voelde je echt alles. in die insignia lijkt 't soms alsof je trager gaat, maar ge zit voor ge 't weet veel te snel te rijden vergelijk je de insignia erchter met een 320 met 163pk (of meer), ja dan zal je die 320 zekers vinniger zijn.

maar om op de original posters vraag te antwoorden. 't is maar wat je gewoon bent. de 160pk is zekers vinnig genoeg om in brussel gezond assertief te rijden, sterk genoeg om rap en gezond de ring of autostrade op te gaan, sterk genoeg om ongezond snel in duitsland rond te cruisen. wil je winnen tegen een vergelijkbare +-160 pk van audi of bmw aan de lichten, vrees ik dat je toch beter voor die audi of bmw gaat zeker geen slak. je hebt ook net iets meer lawaai aan 140/uur & 't stuurke was ook wennen. voor de rest ist een dikke upgrade
                                  Last edited by ; 17/12/2009, 15:56.

Comment

• Ik heb ook een 318D gehad ter vervanging van de 318D (E46), juist geteld 3 weken.
                                    Deze was in vergelijking met de oude ook een slak met een enorm verbruik, daar moet je gewoon geluk in hebben en de mijne was toen een echte maandagauto.
                                    Ook al was het een goede het zou toch straf zijn als deze sneller zou zijn dan de Insignia 160 PK terwijl de eerste 318D (E90) "maar" 122 PK heeft.

Comment

• Ik kan mij wel aansluiten bij de strekking van bovenstaande verhalen.

Ik heb mijn insigniaproefrit gehad in een 1.8 met 125pk en vond dit misschien het minimum voor deze auto maar voor normaal gebruik zeker wel toereikend.
                                      Anderen vinden deze motor voor de insignia ondergemotoriseerd en ik dus niet.
                                      Enige nadeel is dat de motor veel toeren maakt op de snelweg.

Moraal van het verhaal: zoveel mensen - zoveel meningen.

Comment

• Gisteren daarentegen was de 160 pk met 20" meer dan snel genoeg.

Wat een plezier over de sneeuw 4x4 voorbij te rijden en naast een 4x4 te gaan staan aan de lichten.
                                        Dan zie je hun verbaasde blik wat komt die hier naast mij doen aan de lichten op een besneeuwd wegdek. En dan zien ze die 20" en zijn ze nog meer verbaasd. Groen, auto draait gek, effe naar 2 dan begin ik in te halen. Dan snel ik ze voorbij ... zalig!

Dan deze morgen overal gestrooid en sneeuw is vervangen door ijspistes - zonde!

ps: nu vertrek ik wel rapper dan de Beamers ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
                                          vertrek vrijdag op skivakantie voor 1 weekje.
                                          Ben op zoek naar dakdragers + eventueel box voor op insignia Sports Tourer.

Iermand die de zijne verhuurt ? Kon er gebruiken van mijn vriend maar die passen niet want hij heeft een sedan ...
                                          heb nog een skibox liggen van thule voor 5 paar ski's toen ik nog een Omega had, gebruik deze niet meer daar ik altijd met de bus ga skieen.
                                          zin om deze over te kopen?

groetjes

Comment

Working...
                                          X