Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en zeggen dat ik overwoog om een insignia te kopen...met dit hier te lezen ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
    Een mens zou van minder schrik als hem dat hier allemaal leest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ericKatja Bekijk Berichten
      en zeggen dat ik overwoog om een insignia te kopen...met dit hier te lezen ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
      Dat kan ik geloven... doch ik heb toch wel een ander verhaal. Ik ken geen problemen met de Insignia.
      Het enige wat ik voorheb, is dat de achterste schijfremmen en blokken vervangen worden. Maar daar houdt het bij op.
      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
      Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Zojuist had ik een tellerafwijking van 10 km.
        Ik reed volgens mijn navigatie 120 km/h en op de teller 130 km/h.
        Dat vind ik nogal fors. Het effect van de winterbanden is max 2 km heb ik al berekend.
        215/55/r17 versus 225/55/r17.

Zijn er meer mensen die hun teller afwijking kennen?

Comment

• ik ken dit forum ook al lang en ondanks de problemen die ik hier gelezen heb, heb ik voor 200% volledig voor de insignia gekozen en tot hiertoe niet de minste problemen en nog steeds supertevreden...

trouwens; met elke eerste reeks van een nieuw model zijn er kinderziektes of dingen die beter kunnen ... als ik soms zie hoe ze van de zogenaamde 'premium' merken allerhande modellen terugroepen voor aanpassingen ed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
            ik ken dit forum ook al lang en ondanks de problemen die ik hier gelezen heb, heb ik voor 200% volledig voor de insignia gekozen en tot hiertoe niet de minste problemen en nog steeds supertevreden...

trouwens; met elke eerste reeks van een nieuw model zijn er kinderziektes of dingen die beter kunnen ... als ik soms zie hoe ze van de zogenaamde 'premium' merken allerhande modellen terugroepen voor aanpassingen ed...
            dat kan ik allemaal wel beamen. Ben na 19 jaar Opel rijden eens overgestapt naar Audi A4
            Avant 2.0 cr diesel 136pk en heb al verschillende problemen gehad:
            Ontkoppelingssensor stuk, volledige koppeling vervangen, stuurdoos elektr. parkeerrem
            vervangen en nu een barstje thv wielbouten in de alu velg.
            Buiten de velg hebben deze problemen allemaal met mekaar te maken. Koppeling was blijkbaar "scheef" gemonteerd??? waardoor sensor bleef hangen en stuk ging, en alzo bij vervanging ontdekt dat stuurdoos slecht werkte.
            Ik denk dat je ook geluk moet hebben met een nieuwe auto volgestouwd met allerhande elektr. snufjes. Maar ik zou em niet meer willen ruilen.

Comment

• Ik ben ook nog heel tevreden van de Insignia. Ook het probleem van piepende remmen, maar dat is blijkbaar zo opgelost. Voor de rest geen problemen ermee...
              2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
              2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
              2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Goed nieuws is geen nieuws!
                Vandaar dat je hier nogal snel de negatieve zaken hoort.

Ik kan hier wel mijn argumenten geven waarom ik geen C5, Passat, Mondeo of Laguna heb gekozen maar daar zal niet iedereen zich in herkennen.

Wel is het goed te weten of een probleem exemplarisch is of bijv een productiefout. Daarvoor is dit nog steeds een erg waardevol forum!

Comment

• Roetfilter

Ik ben ook nog steeds zeer tevreden van onze wagen, ik zou hem zo meteen opnieuw kopen!
                  Het enige probleem is dat ik sinds gisteren voor de tweede maal (op 17000 km) weer de boodschap 'Roetfilter vol' op de display heb staan.
                  De eerste keer hebben ze dit in de garage moeten oplossen, ik kreeg hem niet proper gereden. Zal al maar een nieuwe afspraak maken, dit is best wel vervelend...

Comment

• mijn dealer zei dat je ongeveer een 45 minuten non-stop moet rondrijden om de filter de mogelijkheid te geven om zich te reinigen ... mss doe je veel kortere afstanden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Als het regent heb ik ook water staan aan de rechter achterdeur.
                      Nu het zo hard vriest vormt zich daar een ijsblokje waardoor ik de deur met moeite open krijg.
                      Van de zomer had ik veel condens op de voorruit, ook zonder gebruik van de airco.
                      Sinds deze week een nieuw probleem ontdekt. Tijdens een rit van toch al zo een uur en een half gingen plotseling de parkeersensoren en de knipperlichten niet meer.
                      Niet zo handig op een gladde en mistige E40. Enkele malen contact af en aan gelegd zonder resultaat.
                      De dag erna werkte alles terug maar ik hoor wel geen signaal als ik pink en geen signaal als ik hem in achteruit leg.
                      Het plakaatje van de koplampsproeier rechts is ook gaan vliegen, geen garantie zegt Opel. (70€)
                      Het handvat om de kofferbodem op te heffen valt er ook steeds uit. (zijn ze aan het onderzoeken????).
                      En sinds dag 1 had ik al een klacht van een zijdelings bewegende passagierstoel. (ook bemerkt door de garagehouder)
                      Stoel eruit gehaald en opnieuw ingezet met hetzelfde resultaat.
                      Ondertussen zijn we 6 maanden verder en zit ik nog altijd op die kermis stoel.
                      Het probleem met het navigatie systeem is ook nog niet opgelost, alle wegen leiden nog steeds naar Lille (Frankrijk)
                      Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                      Richtingaanwijzer(pinker)problemen heb ik ook gehad en die zijn bij mij ook goed opgelost door de dealer.
                      Zekering nummer 4 even uittrekken en terug inpluggen en alles werkt weer normaal. Wel melden aan je dealer. Schrijf desnoods ook eens naar Opel Belgium. Ik heb een nieuwe silverbox gekregen en tot hier toe alles ok.

Oorspronkelijk geplaatst door Evy27 Bekijk Berichten
                      Ik ben ook nog steeds zeer tevreden van onze wagen, ik zou hem zo meteen opnieuw kopen!
                      Het enige probleem is dat ik sinds gisteren voor de tweede maal (op 17000 km) weer de boodschap 'Roetfilter vol' op de display heb staan.
                      De eerste keer hebben ze dit in de garage moeten oplossen, ik kreeg hem niet proper gereden. Zal al maar een nieuwe afspraak maken, dit is best wel vervelend...
                      Zet het boordcomputerscherm op huidig verbruik. Je zal dan zien wanneer je abnormaal veel verbruikt bij een toerental van +/-2000 tr/min. Zelfs bij stationair bemerk je een verbruik van een 15 liter. Op dat moment is de filter aan het regenereren. Dan moet je enige tijd 5 à 10 min aan hogere snelheid (90 km/h - +/-2000 tr/min) rijden zodat de filter zich kan reiningen. Het is zo dat dit enkel gebeurt door hogere temperaturen en dat je daarvoor wel dient te rijden met de wagen.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ericKatja Bekijk Berichten
                        en zeggen dat ik overwoog om een insignia te kopen...met dit hier te lezen ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
                        Ik moet mij aansluiten bij wat hier reeds eerder geschreven werd : ik ben uiterst tevreden
                        Ik ben goed bespaard gebleven van de technische mankementen en zou onmiddellijk opnieuw kiezen voor de Insignia.

Comment

ik ken dit forum ook al lang en ondanks de problemen die ik hier gelezen heb, heb ik voor 200% volledig voor de insignia gekozen en tot hiertoe niet de minste problemen en nog steeds supertevreden...

Het heeft lang geduurd voor ze weer gingen beginnen "vergelijken"
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                            Ik moet mij aansluiten bij wat hier reeds eerder geschreven werd : ik ben uiterst tevreden
                            Ik ben goed bespaard gebleven van de technische mankementen en zou onmiddellijk opnieuw kiezen voor de Insignia.
                            idem dito, ik heb ook nog geen enkel probleem tegengekomen.
                            voor mij is dit een prachtwagen

Comment

• piepend geluid

S'morgens (nu met deze koude)als ik de auto start krijg ik altijd en geluid precies zoals ge met versleten rubbers over ne vluchtheuvel rijdt.Dit gaat door tot dat de auto op temperatuur is gekomen.En is het bij jullie ook dat als hij op bedrijfstemperatuur is,nog altijd op rolantie draait?En ik doe nochthans 40km eer ik op mijn werk ben.Maar verder geen problemen.Prima auto.......

Comment

• Ondanks ik geen Insignia-rijder ben (ik rij nieuwe C5) volg ik alles hier wel een beetje.
                                En ja het is wat jammer al die kinderziektes, maar alle merken hebben zo hun probleempjes en wie het tegendeel durft te beweren is VOORINGENOMEN.
                                Ik ken mensen die; om maar een v.b. te geven; serieuze miserie hebben met de koppeling van hun BMW 3 (= geen alleenstaand feit!!!) en deze al tot 4 keer toe hebben moeten laten vervangen, en was BMW geen premiummerk ??
                                En ik heb zelf Citroën ook al eens grondig verwenst, maar rij toch terug met één en ondanks mijn kritische ingesteldheid ben ik op een kleinigheidje na best tevreden, 'k zal geluk hebben deze keer zeker .

Comment

mijn dealer zei dat je ongeveer een 45 minuten non-stop moet rondrijden om de filter de mogelijkheid te geven om zich te reinigen ... mss doe je veel kortere afstanden?
                                  Mijn dealer zei dat de eerste keer (na amper 14000km) ook. En dat de roetfilter kapot gaat als je niet dringend een 30 tal minuten boven de 2000 toeren rijdt. Dan maar een half uur gaan cruisen op de snelweg en nog steeds "roetfilter vol".

Terug naar dealer en er bleek dan wel degelijk een probleem met de software nadat ze zich geïnformeerd hadden! Na de software update was de melding weg.

Normaal komt er eerst een melding "roetfilter BIJNA vol". Als je direct "roetfilter vol" krijgt best eens langsgaan bij dealer en aandringen dat ze zich informeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                                    S'morgens (nu met deze koude)als ik de auto start krijg ik altijd en geluid precies zoals ge met versleten rubbers over ne vluchtheuvel rijdt.Dit gaat door tot dat de auto op temperatuur is gekomen.En is het bij jullie ook dat als hij op bedrijfstemperatuur is,nog altijd op rolantie draait?En ik doe nochthans 40km eer ik op mijn werk ben.Maar verder geen problemen.Prima auto.......
                                    Bedoel je een piepend, niet constant geluid vanuit de motorruimte bij koudstart? Zo ja, ik heb dit al met 2 auto's gehad (Saab en Volvo), ook enkel bij koudstart bij lage temperaturen en toen werd mij verteld dat dit de V-snaren waren, wat normaal geen kwaad kan. Maar bij zo'n nieuwe auto is het toch wel wat raar misschien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                      Zekering nummer 4 even uittrekken en terug inpluggen en alles werkt weer normaal. Wel melden aan je dealer. Schrijf desnoods ook eens naar Opel Belgium. Ik heb een nieuwe silverbox gekregen en tot hier toe alles ok.

Zet het boordcomputerscherm op huidig verbruik. Je zal dan zien wanneer je abnormaal veel verbruikt bij een toerental van +/-2000 tr/min. Zelfs bij stationair bemerk je een verbruik van een 15 liter. Op dat moment is de filter aan het regenereren. Dan moet je enige tijd 5 à 10 min aan hogere snelheid (90 km/h - +/-2000 tr/min) rijden zodat de filter zich kan reiningen. Het is zo dat dit enkel gebeurt door hogere temperaturen en dat je daarvoor wel dient te rijden met de wagen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                                      mijn dealer zei dat je ongeveer een 45 minuten non-stop moet rondrijden om de filter de mogelijkheid te geven om zich te reinigen ... mss doe je veel kortere afstanden?
                                      Inderdaad, ik doe zo'n 50 km per dag maar een degelijke snelheid aanhouden zit er niet altijd in. En het slechte weer van de voorbije weken is nu ook ni bepaald bevorderlijk!
                                      Dat van het huidig verbruik ga ik eens checken, dat wist ik nog niet.
                                      In de garage hebben ze me ook laten weten dat van de moment er een bijkomend lichtje ivm de roetfilter begint te branden, dat je dan absoluut de motor niet mag stilleggen, en je meteen naar de garage moet of blijven rijden tot het terug uitgaat. Ik hoop dat het zover niet komt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                        dat kan ik allemaal wel beamen. Ben na 19 jaar Opel rijden eens overgestapt naar Audi A4
                                        Avant 2.0 cr diesel 136pk en heb al verschillende problemen gehad:
                                        Ontkoppelingssensor stuk, volledige koppeling vervangen, stuurdoos elektr. parkeerrem
                                        vervangen en nu een barstje thv wielbouten in de alu velg.
                                        Buiten de velg hebben deze problemen allemaal met mekaar te maken. Koppeling was blijkbaar "scheef" gemonteerd??? waardoor sensor bleef hangen en stuk ging, en alzo bij vervanging ontdekt dat stuurdoos slecht werkte.
                                        Ik denk dat je ook geluk moet hebben met een nieuwe auto volgestouwd met allerhande elektr. snufjes. Maar ik zou em niet meer willen ruilen.
                                        Dan heb jij 1 alleenstaand probleem. Lijkt in dit topic dat Insignia's toch redelijk last hebben van structurele problemen bv. remmen.

Comment

Ik vermoed dat je nu verwijst naar de terugroepactie van Audi betreffende de Q5.

Wel dat gaat over een klein onderdeeltje dat ZOU kunnen los komen als je een ongeval ZOU hebben en je hoofdairbag ZOU geactiveerd worden.

Ik veronderstel dat je niet ZOU maar ZAL remmen met de gebrekkige remmen van je Insignia.

Comment

Working...
                                          X