Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
    ik kreeg mijn vrouw niet overtuigd omdat zij vreest dat een witte zeer mooi gaat zijn voor een jaar of 2 en het catchy dan gaat verglijden naar kitscherig ( was niet echt akkoord,maarja) . ook de dealer die vreesde dat de inruilwaarde na 3 a 4 jaar voor een witte ( waarschijnlijk ? ) minder gaat zijn heeft meegespeelt ---------- dan maar de voor mij 2de mooiste kleur gekozen ( tecnival grey ) en U argument klopt dit is de meest verkochte kleur,maar met al die opties maak je er toch een zeer mooie kar van --- straks de foto's van dami laten zijn van pomerade red (ook wel een mooie kleur)
    mijn wagen is nu ongeveer 7 maand oud, krijg nog iedere dag veel bewondering voor de kleur.
    is ook een voordeel, insignia's zie je niet veel in deze kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
      ik kreeg mijn vrouw niet overtuigd omdat zij vreest dat een witte zeer mooi gaat zijn voor een jaar of 2 en het catchy dan gaat verglijden naar kitscherig ( was niet echt akkoord,maarja) . ook de dealer die vreesde dat de inruilwaarde na 3 a 4 jaar voor een witte ( waarschijnlijk ? ) minder gaat zijn heeft meegespeelt ---------- dan maar de voor mij 2de mooiste kleur gekozen ( tecnival grey ) en U argument klopt dit is de meest verkochte kleur,maar met al die opties maak je er toch een zeer mooie kar van --- straks de foto's van dami laten zijn van pomerade red (ook wel een mooie kleur)
      mijn vrouw had ook eerst de keuze gemaakt voor de grijze, tot we in de garage een rode zagen staan was het verdict rap beslist.ne rode

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
        Bij een verkoop vind een toekomstig koper altijd wel iets om te zeiken.
        Sommige mensen menen namelijk eerst iets helemaal te moeten afkraken in de hoop iets van de prijs af te krijgen.

Ik ben het met Baarsje eens dat voor een volle witte insignia zeker een koper zal bestaan.
        Zelf heb ik een pommegranate red genomen en met een beetje zonlicht is dat een prachtige kleur. Ik geloof niet dat een pommegranate red insignia na vier jaar 1000 euro goedkoper zal zijn dan een technical grey. In de tussentijd heb ik wel een andere/meer bijzondere kleur dan 80% van de automobilisten.

Dat is zeker zo dat ze altijd iets zullen argumenteren om af te keuren om de prijs te drukken, ofwel zijn het teveel pk's , te weinig pk's, teveel kilometers of stellen ze zich de vraag waarom zo weinig kilometers, kleur oubollig of geen metallic, interieurkleuren, geen of wel leder, enz. het zal toch alijd iets zijn en niet te geloven wat ze soms aanhalen maar iemand die echt interesse heeft hapt toch en je hebt er maar één nodig.
        De witte hype is nu toch al jaren bezig en mijn inziens nog niet verminderd, maar hij moet zogenoemd aangekleed zijn zoals baarsje bevestigd en waarschijnlijk aan de lijve ondervind .
        Maar ja als jullie er niet met twee achter staan is het natuurlijk moeilijk, technical grey is en blijft een heel mooie en deftige kleur alleen wat alledaags maar die zeker achteraf naar verkoop toe gewild zal zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
          Beste Insignia liefhebbers,

Hopende dat dit weer snel achter de rug is kijk ik al uit naar het voorjaar

Ik ben mij aan het oriënteren om mijn ST met nog een aantal leuke after-market producten "op te sieren".
          De volgende veranderingen/wijzgingen heb ik in gedachte:
          - De 20 inch als optie op de standaard ST vervangen door de optionele 20 inch van de OPC.
          - De wagen iets laten verlagen.
          - De standaard radiatorgril vervangen door of de Irmscher (zwart met chroom), of de Steinmetz (volledig zwart), of de OPC - gril.
          - Een voorbumperspoiler, of van Irmscher of van Steinmetz.

Graag jullie mening

Thankx,
          Baarsje
          Toffe plannen en zeker in combinatie met bestaande configuratie de kers op de taart.
          Wat betreft verlaging met een degelijk schroefset denk ik niet dat je moet inboeten met het huidige comfort.

Doen dus .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Karucke Bekijk Berichten
            Leds vandaag toegekomen met de post, ik zal straks enkele foto's nemen na plaatsing en er voor natuurlijk.
            en lukt het met je leds?

Comment

• Sinds april '09 heb ik een ST 110pk. Tot nu toe kan ik niet echt zeggen dat ik er tevreden over ben.
              Mijn lijstje klachten wordt steeds langer, en niks raakt blijkbaar opgelost.
              - zetelverwarming bestuurder: Sinds december kapot. Vandaag eindelijk bericht gekregen dat de vervangstukken hiervoor binnen zijn
              - verwarming: deze is echt geen eurocent waard. Gemiddeld is er 20 minuten nodig vooraleer je iets van warmte voelt in het interieur. Volgens Regniers, Gent is dit normaal De, volgens hen, te volgen procedure: temperatuur op high zetten, ventilatie op vollen bak zetten en wachten tot het warm genoeg is in de wagen. Nadien de klimaatregeling terug op auto zetten. Dit is hun definitie van "automatische klimaatregeling".
              - airco: nu iets minder van toepassing maar de airco maakt bij gebruik een rinkelend, zingend geluid. Niet overdreven hard, maar eenmaal je erop begint te letten enorm irritant.
              - Navi: toont af en toe aan dat ik op zee zit. Er is onlangs een softwareupdate gebeurd, en sindsdien niet meer voorgehad.
              - Parkeersensoren: reageren vaak veel te laat
              - Af en toe gaat de koffer niet open, slot reageert gewoon niet. Na een paar uren plots weer wel, niks aan de hand dus volgens de dealer.
              - Windlawaai aan voorportier links. Deur werd al es bijgeregeld, maar duidelijk dat ze er geen proefrit mee hebben gedaan nadien.
              - De middenconsole maakt bij koud weer een hels kabaal. Kraakt langs alle kanten.
              - Bij koud weer af en toe een enorm ratelend en gierend motorgeluid, echt genant, iedereen die passeert kijkt ervan op.
              - Piepende remmen bij trage snelheden (file). Misschien hieraan gelinkt, maar vandaag is het me opgevallen dat achteraan de remschijven enorm gegroefd zijn. Wanneer je erover wrijft, voel je de groeven ook echt. De auto heeft nu 30.000km, dit is niet normaal, zeker niet achteraan. Vooraan zien de schijven er wel nog ok uit. Foto's in bijlage.
              Ik hoop echt dat alle problemen ooit opgelost raken. De insignia is een firmawagen die ik ook intensief gebruik en nodig heb.
              Verder is de motor (110pk) echt lui, lawaaierig en dorstig, maar daar lig ik niet wakker van, en heb ik bij lange ritten wel last van het te korte zitvlak van de zetels. Oh ja, en die achterlijke flap in het kofferdeksel, daar erger ik me ook rot aan.

Verder geen klachten hoor
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik heb net dezelfde en ben zeer tevrede. Enige probleem (uitvallen dvd800) dat ik heb gehad is verholpen.
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bpoll Bekijk Berichten
                  Sinds april '09 heb ik een ST 110pk. Tot nu toe kan ik niet echt zeggen dat ik er tevreden over ben.
                  Mijn lijstje klachten wordt steeds langer, en niks raakt blijkbaar opgelost.
                  - zetelverwarming bestuurder: Sinds december kapot. Vandaag eindelijk bericht gekregen dat de vervangstukken hiervoor binnen zijn
                  - verwarming: deze is echt geen eurocent waard. Gemiddeld is er 20 minuten nodig vooraleer je iets van warmte voelt in het interieur. Volgens Regniers, Gent is dit normaal De, volgens hen, te volgen procedure: temperatuur op high zetten, ventilatie op vollen bak zetten en wachten tot het warm genoeg is in de wagen. Nadien de klimaatregeling terug op auto zetten. Dit is hun definitie van "automatische klimaatregeling".
                  - airco: nu iets minder van toepassing maar de airco maakt bij gebruik een rinkelend, zingend geluid. Niet overdreven hard, maar eenmaal je erop begint te letten enorm irritant.
                  - Navi: toont af en toe aan dat ik op zee zit. Er is onlangs een softwareupdate gebeurd, en sindsdien niet meer voorgehad.
                  - Parkeersensoren: reageren vaak veel te laat
                  - Af en toe gaat de koffer niet open, slot reageert gewoon niet. Na een paar uren plots weer wel, niks aan de hand dus volgens de dealer.
                  - Windlawaai aan voorportier links. Deur werd al es bijgeregeld, maar duidelijk dat ze er geen proefrit mee hebben gedaan nadien.
                  - De middenconsole maakt bij koud weer een hels kabaal. Kraakt langs alle kanten.
                  - Bij koud weer af en toe een enorm ratelend en gierend motorgeluid, echt genant, iedereen die passeert kijkt ervan op.
                  - Piepende remmen bij trage snelheden (file). Misschien hieraan gelinkt, maar vandaag is het me opgevallen dat achteraan de remschijven enorm gegroefd zijn. Wanneer je erover wrijft, voel je de groeven ook echt. De auto heeft nu 30.000km, dit is niet normaal, zeker niet achteraan. Vooraan zien de schijven er wel nog ok uit. Foto's in bijlage.
                  Ik hoop echt dat alle problemen ooit opgelost raken. De insignia is een firmawagen die ik ook intensief gebruik en nodig heb.
                  Verder is de motor (110pk) echt lui, lawaaierig en dorstig, maar daar lig ik niet wakker van, en heb ik bij lange ritten wel last van het te korte zitvlak van de zetels. Oh ja, en die achterlijke flap in het kofferdeksel, daar erger ik me ook rot aan.

Verder geen klachten hoor
                  Hallo mooi verhaal maar ik sluit me er helemaal bij aan. Wij zullen wel een maandagmorgen model hebben. Zoals wij zeggen.

Veel van de klachten hierboven heb ik ook maar ik moet wel toegeven dat de dealer het probeert op te lossen. Ga binnenkort van werk wisselen en dan krijg ik een andere auto. Deze blijft bij mijn huidig werk. Kan niet zeggen dat ik dat heel vervelend vindt. Nog 3 jaar had ik niet uitgehouden. Mijn grootste klacht is de cd500 (die heb ik) die werkt van geen kanten en het geluid is super onder de maat. En nee ligt niet aan de mp3 ik heb een ipod classic met lossless bestanden. Deze zijn een betere kwaliteit als menig cd.

A.s. zaterdag ga ik op wintersport en ik ga dan ook NIET met de Insignia ik heb een auto geleend. Mijn Insignia gaat weer voor de X......keer een weekje naar zijn thuishaven. (De Opel Garage).

Ik hoop dat als wij terug komen dat er weer wat probleempjes zijn opgelost.

Wel geef ik toe dat er een groot verschil is tussen een Insignia en een Insignia. Heb 3 collega's ook met Inignia's en die hebben geen enkel probleem. Maar dit zijn dan ook sedans en geen sports tourer net als ik. Dus misschien dat het hier door komt.

Comment

• terugroepactie

Ik lees zonet op de Nederlandse site van autoweek dat er een terugroepactie is voor de insignia.
                    Het zou gaan over de dieselmodellen; er zouden problemen kunnen onstaan met de roetfilter met verstopping als gevolg.
                    Verder geen info. Is er bij jullie al iemand die bericht heeft gekregen van Opel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      Ik lees zonet op de Nederlandse site van autoweek dat er een terugroepactie is voor de insignia.
                      Het zou gaan over de dieselmodellen; er zouden problemen kunnen onstaan met de roetfilter met verstopping als gevolg.
                      Verder geen info. Is er bij jullie al iemand die bericht heeft gekregen van Opel?
                      Ja hoor brief al gehad sinds december. Maar nu komt het leuke. Het gaat om een stuk software update en deze krijgen ze niet in mijn auto. Reeds de auto in december 2 dagen kwijt geweest hiervoor en nu zoals hierboven beschreven gaat hij een hele week.

Maar ik heb nog een bijkomstigheid. De auto maakt ook een lekker geluidje hoor. Net of ze met een hamer op mijn uitlaat slaan als deze koud is. Dus wordt vervolgt....

Comment

• veel slechte berichten

ajajajajaj, die pagina 160 is precies één om snel te vergeten.....

Comment

• ik heb mijn insignia nu 2,5 maand en niet het minste probleem wat hier opgenoemd werd. Het is wel een stockwagen dus mss was het reeds model 2010. Kan ik op een bepaalde manier ziet dat het hier over model 2010 gaan of over het eerste model?

Comment

• Ik heb ook veel bovenvermelde symptomen zetelverwarming, remschijven, parkeersensoren, kofferklep, rare toeren navi, koude motor geluid, krakende console.
                            Garage zou gaan alles oplossen, 23/02 worden zetelmatten vervangen.
                            Optisch prachtige wagen maar de snufjes niet op punt .

Het begint allemaal te wennen .
                            Last edited by ; 10/02/2010, 21:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                              Hallo mooi verhaal maar ik sluit me er helemaal bij aan. Wij zullen wel een maandagmorgen model hebben. Zoals wij zeggen.

Veel van de klachten hierboven heb ik ook maar ik moet wel toegeven dat de dealer het probeert op te lossen. Ga binnenkort van werk wisselen en dan krijg ik een andere auto. Deze blijft bij mijn huidig werk. Kan niet zeggen dat ik dat heel vervelend vindt. Nog 3 jaar had ik niet uitgehouden. Mijn grootste klacht is de cd500 (die heb ik) die werkt van geen kanten en het geluid is super onder de maat. En nee ligt niet aan de mp3 ik heb een ipod classic met lossless bestanden. Deze zijn een betere kwaliteit als menig cd.

A.s. zaterdag ga ik op wintersport en ik ga dan ook NIET met de Insignia ik heb een auto geleend. Mijn Insignia gaat weer voor de X......keer een weekje naar zijn thuishaven. (De Opel Garage).

Ik hoop dat als wij terug komen dat er weer wat probleempjes zijn opgelost.

Wel geef ik toe dat er een groot verschil is tussen een Insignia en een Insignia. Heb 3 collega's ook met Inignia's en die hebben geen enkel probleem. Maar dit zijn dan ook sedans en geen sports tourer net als ik. Dus misschien dat het hier door komt.
                              Bij ons is het verhaal gelijklopend. We zijn met 2 die de ST hebben van april. Beide hebben we talloze problemen. Verder rijden er nog een 5-tal ST's rond die enkele maanden later werden geleverd. Deze bestuurders hebben geen klachten. Ik dacht dat april ook het begin was van de uitlevering van de ST's, en waarschijnlijk idd op een maandagochtend in elkaar gestoken

Ne mens zou op den duur gaan hopen dat er ooit es een zware vrachtwagen overwalst en ik dan eindelijk terug een degelijke (lees: NIET Opel) auto kan kiezen.

Gelukkig hebben we privé nog een freude am fahren autootje om in 't weekend ontspannen op stap te gaan

BTW: de DVD8000 is idd ook al een paar keer "dood" geweest. Laatste keer was wel al enkele maanden terug.

Comment

Bij ons is het verhaal gelijklopend. We zijn met 2 die de ST hebben van april. Beide hebben we talloze problemen. Verder rijden er nog een 5-tal ST's rond die enkele maanden later werden geleverd. Deze bestuurders hebben geen klachten. Ik dacht dat april ook het begin was van de uitlevering van de ST's, en waarschijnlijk idd op een maandagochtend in elkaar gestoken

Ne mens zou op den duur gaan hopen dat er ooit es een zware vrachtwagen overwalst en ik dan eindelijk terug een degelijke (lees: NIET Opel) auto kan kiezen.

Gelukkig hebben we privé nog een freude am fahren autootje om in 't weekend ontspannen op stap te gaan

BTW: de DVD8000 is idd ook al een paar keer "dood" geweest. Laatste keer was wel al enkele maanden terug.
                                De onze is van 18 juni.

Comment

• mijne is ondertussen vandaag ook opnieuw binnen. deze maal is het de opel eye-camera die vervangen moet worden. 13000km ver en al 4 keer binnen moeten gaan. Maar voor de rest super tevreden. Volgende wordt sowieso geen opel meer...

Comment

Mijne is ook van april 09 (ST) en ook het ene mankementje na het andere.....
                                    Hopelijk stopt het na 2jaar ivm de garantie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                      Ja hoor brief al gehad sinds december. Maar nu komt het leuke. Het gaat om een stuk software update en deze krijgen ze niet in mijn auto. Reeds de auto in december 2 dagen kwijt geweest hiervoor en nu zoals hierboven beschreven gaat hij een hele week.

Maar ik heb nog een bijkomstigheid. De auto maakt ook een lekker geluidje hoor. Net of ze met een hamer op mijn uitlaat slaan als deze koud is. Dus wordt vervolgt....
                                      De hamer op de uitlaat heb ik ook maar bij mijn Vivaro, en enkel bij het starten.
                                      Hij is van 2006 en tot op heden weten ze nog niet wat het is.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik krijg wel het idee dat het inderdaad aan de eerste lichting ST's ligt. Ik was een van de eersten met een 1.6t ST geloof ik. De mijne is begin mei uitgeleverd en nog snel op maandagmorgen ergens in april 2009 in elkaar gesleuteld.
                                        Vriendin van me bij een leasemij kan niet zeggen dat de insignia een probleemauto is overigens. Zij begon meteen over de C5.

Comment

• hallo,

Wij hebben 3 weken geleden een ST besteld CDTI, 130 pk, edition, technical grey.
                                          Opties:advantage pack (oa DVD800, 18 inch 5spaak), mistlampen vooraan, getinte ruiten, zicht -en lichtpakket. Wagen zou rond 25 maart worden geleverd en ik kan niet wachten.

We hebben lang getwijfeld om een sport te nemen gezien deze wat lager zou liggen. Volgens de verkoper zou de sport en de edition versie van buiten echter nauwelijks verschillen buiten de zichtbare uitlaat. Omwille van budgetredenen dan toch maar de edition genomen maar nu zwaar aan het twijfelen aangezien ik vrees dat hij niet die sportieve look gaat hebben en nogal hoog op zijn poten blijft staan. Zien jullie hier verschillen in?

groetjes
                                          R. Joe

Comment

Working...
                                          X