Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Ik heb een IPOD van 160 GB en die werkt perfect.
    Als de DVD800 werkt natuurlijk en dat is een ander paar mouwen...
    Hallo Polleke,

Heb jij deze ipod: Ipod Classic - 2007-09 - Click Wheel - 80 or 160 GB

dwz van eind 2007 of 2008 en met kleurenscherm?

Ik heb die ook en als ik hem aansluit geeft hij de melding ' ipod controleren' . Daarna gebeurt er niets, ook niet als ik op de cd/aux knop druk.

Zou jij je firmware versie van je ipod misschien even kunnen posten?

Kan het wellicht iets te maken hebben met het feit dat ik hem voor het eerst aansluit en hij de hele ipod moet inlezen ofzo? Dat kan toch niet heel lang duren zou je denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
      Hallo Polleke,

Heb jij deze ipod: Ipod Classic - 2007-09 - Click Wheel - 80 or 160 GB

dwz van eind 2007 of 2008 en met kleurenscherm?

Ik heb die ook en als ik hem aansluit geeft hij de melding ' ipod controleren' . Daarna gebeurt er niets, ook niet als ik op de cd/aux knop druk.

Zou jij je firmware versie van je ipod misschien even kunnen posten?

Kan het wellicht iets te maken hebben met het feit dat ik hem voor het eerst aansluit en hij de hele ipod moet inlezen ofzo? Dat kan toch niet heel lang duren zou je denken.
      Inderdaad de 160 GB met kleurenscherm.
      Mijn versie is 1.1.2
      Die wordt normaal automatisch geüpdatet naar de nieuwe versie als je Itunes start.
      Bij mij werkte die onmiddellijk,moet niks inlezen.
      IPOD wordt gecontroleerd en dan begint ie vanzelf te spelen.

Comment

Inderdaad de 160 GB met kleurenscherm.
        Mijn versie is 1.1.2
        Die wordt normaal automatisch geüpdatet naar de nieuwe versie als je Itunes start.
        Bij mij werkte die onmiddellijk,moet niks inlezen.
        IPOD wordt gecontroleerd en dan begint ie vanzelf te spelen.
        Thanks Polleke.

Om helemaal zeker te zijn voordat ik naar Opel stap, zou je nog even kunnen kijken of je serienummer is zoals hieronder beschreven?

You can distinguish the iPod classic from the iPod (5th generation) by the last three digits of the serial number.
        The iPod classic serial number's last three digits will be one of the following: Y5N, YMU, YMV, and YMX.

Find out which iPod model you have by its model number and other details.

Comment

Thanks Polleke.

Om helemaal zeker te zijn voordat ik naar Opel stap, zou je nog even kunnen kijken of je serienummer is zoals hieronder beschreven?

You can distinguish the iPod classic from the iPod (5th generation) by the last three digits of the serial number.
          The iPod classic serial number's last three digits will be one of the following: Y5N, YMU, YMV, and YMX.

http://support.apple.com/kb/HT1353
          YMU

Comment

YMU
            Merci. Ga straks de firmware even checken en eventueel updaten. Anders gaan we Opel maar weer eens bellen.

Comment

Merci. Ga straks de firmware even checken en eventueel updaten. Anders gaan we Opel maar weer eens bellen.
              Vreemd. Mijn serienummer eindigt op YMX, dus van dezelfde generate Ipod Classic. Firmware is ook versie 1.1.2. Toch weigert de Insignia van de Ipod af te spelen. Bij aansluiten verschijnt keurig de melding 'Ipod controleren'. Daarna gebeurt er echter niets.

Misschien iemand die hetzelfde probleem heeft of (beter nog heeft gehad en opgelost)?

Comment

Mijn schijven en blokken worden volgende week vervangen onder garantie.
                Er is blijkbaar een oplossing voor gevonden.
                Je moet wel naar de dealer gaan VOOR je 30.000 km op de teller hebt.
                Dus wie er last van heeft en gratis nieuwe schijven en remmen wil,allen naar den dealer !!
                Damn, zit nu op 32.000km
                Misschien dat de leasing nog wat druk zou kunnen zetten??

Comment

Vreemd. Mijn serienummer eindigt op YMX, dus van dezelfde generate Ipod Classic. Firmware is ook versie 1.1.2. Toch weigert de Insignia van de Ipod af te spelen. Bij aansluiten verschijnt keurig de melding 'Ipod controleren'. Daarna gebeurt er echter niets.

Misschien iemand die hetzelfde probleem heeft of (beter nog heeft gehad en opgelost)?
                  The Saga continues......

Heb de Ipod inmiddels deels aan de praat gekregen. Ipod aansluiten, dan de ipod resetten (door de menu en middenknop van de ipod tegelijk een paar seconden ingedrukt te houden) en de ipod loskoppelen en na het resetten opnieuw aansluiten. Daarna doet hij het zoals het hoort.
                  Echter, wanneer het contactslot er dan een tijdje af is geweest en ik start de auto, doet hij het weer niet. Ik moet dan voorgaande procedure herhalen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Iemand enig idee?

Comment

The Saga continues......

Heb de Ipod inmiddels deels aan de praat gekregen. Ipod aansluiten, dan de ipod resetten (door de menu en middenknop van de ipod tegelijk een paar seconden ingedrukt te houden) en de ipod loskoppelen en na het resetten opnieuw aansluiten. Daarna doet hij het zoals het hoort.
                    Echter, wanneer het contactslot er dan een tijdje af is geweest en ik start de auto, doet hij het weer niet. Ik moet dan voorgaande procedure herhalen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Iemand enig idee?
                    Geen idee. Heb hetzelfde met mijn iPhone (firmware 3.1.2 en volgens mij laatste software DVD800). Bij mij is het vaak een kwestie van het kabeltje een paar keer aan- en afkoppelen en dan pakt ie 'm. Dacht eerst nog dat ik een bepaalde volgorde moest aanhouden: eerst iPod op de iPhone opstarten en dan pas aansluiten, maar dat is allemaal willekeurig.

Had de gedachte om goedkoop een 2e handse iPod te kopen, die je altijd in je auto kan laten liggen. Maar zo te lezen geeft een iPod (classic) ook niet altijd succes. Heb nu een usb van 8gb en dat werkt eigenlijk net zo praktisch.

Comment

• EcoFlex 130PK Automaat

Weet er iemand of de 130pk diesel ook in Ecoflex uatomaat zal uitkomen?

Koen
                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                        Weet er iemand of de 130pk diesel ook in Ecoflex uatomaat zal uitkomen?

Koen
                        Hallo Koen,
                        er zal (helaas)nooit een automaat te verkrijgen zijn in de ecoflex-versie; dit is niet verenigbaar met de " groene gedachte" door het meerverbruik van de automaat met koppelomvormer.
                        Als ze ooit een soort DSG-bak uitbrengen à la volkswagen, dan lukt dit misschien wel.
                        Last edited by ; 19/02/2010, 22:44.

Comment

• Bedankt Wim,

Was van plan om dit weekend een Insignia 130PK automaat 5D Metro Blue te bestellen maar lig sinds enkele dagen met een hernia in de zetel...
                          Dus ik zal nog even moeten wachten...

Had jij ook geen 130pk automaat?
                          Zo ja, bevalt hij?

Koen
                          Deurne
                          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Bedankt Wim,

Was van plan om dit weekend een Insignia 130PK automaat 5D Metro Blue te bestellen maar lig sinds enkele dagen met een hernia in de zetel...
                            Dus ik zal nog even moeten wachten...

Had jij ook geen 130pk automaat?
                            Zo ja, bevalt hij?

Koen
                            Deurne
                            Hallo Koen, veel beterschap met je hernia ( bestel dus zeker maar één met de ergonomische sportzetels)

Wij hebben geen automaat besteld; maar wel een 130pk ecoflex sportstourer.
                            Ik heb een paar pagina's eerder beschreven wat voor opties we gekozen hebben ( leasewagen)

Het valt op hoeveel mensen uit het Antwerpse hier op dit forum zitten. Ga je bestellen bij GMAN (Mortsel)?

Nog een prettig ( met niet teveel pijn) weekend.

groetjes, Wim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
                              Geen idee. Heb hetzelfde met mijn iPhone (firmware 3.1.2 en volgens mij laatste software DVD800). Bij mij is het vaak een kwestie van het kabeltje een paar keer aan- en afkoppelen en dan pakt ie 'm. Dacht eerst nog dat ik een bepaalde volgorde moest aanhouden: eerst iPod op de iPhone opstarten en dan pas aansluiten, maar dat is allemaal willekeurig.

Had de gedachte om goedkoop een 2e handse iPod te kopen, die je altijd in je auto kan laten liggen. Maar zo te lezen geeft een iPod (classic) ook niet altijd succes. Heb nu een usb van 8gb en dat werkt eigenlijk net zo praktisch.
                              Ik ga mijn ipod nog een keer helemaal formatteren en opnieuw de muziek erop zetten. Als dat niet werkt ga ik naar de dealer en eventueel met Opel Nederland bellen. Vind het niet echt kunnen dat je een duur audiosysteem koopt waarbij geadverteerd wordt met een ipod interface, terwijl het dan niet naar behoren werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Hallo Koen, veel beterschap met je hernia ( bestel dus zeker maar één met de ergonomische sportzetels)

Wij hebben geen automaat besteld; maar wel een 130pk ecoflex sportstourer.
                                Ik heb een paar pagina's eerder beschreven wat voor opties we gekozen hebben ( leasewagen)

Het valt op hoeveel mensen uit het Antwerpse hier op dit forum zitten. Ga je bestellen bij GMAN (Mortsel)?

Nog een prettig ( met niet teveel pijn) weekend.

groetjes, Wim
                                Hey Wim,

Waarschijnlijk wel in Mortsel.

Maar ik twijfel nog tussen de 130 of 160PK automaat.
                                Ik moet nog eens uittellen wat het verschil is in BIV en autobelasting.

Ik dacht ook de optie 19" velgente nemen, maar ikdenk dat ik toch maar bij de standaard 18"blijf, ik denk dat hijte hard zal worden.

Koen.
                                Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Hey Wim,

Ik dacht ook de optie 19" velgente nemen, maar ikdenk dat ik toch maar bij de standaard 18"blijf, ik denk dat hijte hard zal worden.

Koen.
                                  hey Koro

heb bij mij de 20'' er onder staan, moet zeggen deze is veel comfortabeler dan bij mijn vorige wagen met 17'', nl. Vectra GTS

Comment

Hey Wim,

Koen.
                                    Hallo Koen, ik dacht dat het in autobelasting niks scheelde omdat de cilinderinhoud hetzelfde is ( ik ben niet 100% zeker) De BIV is echter bij de 160pk beduidend hoger. Dat is bij ons de reden geweest om voor de 130pk-versie te gaan. Het verschil in leaseprijs was daardoor een pak hoger. We zijn toen via Gaspar ( GMAN Mortsel) gaan proefrijden met een 4-deurs 130pk. Dit viel erg goed mee; die 130pk is erg soepel onderin en voelde eigenlijk niet trager aan dan onze huidige vectra met 150pk. Je zal best zelf eens proefrijden denk ik.
                                    Ik heb op verschillende sites gelezen dat de 19" velgen niet te oncomfortabel zijn. Bij ons ging daardoor de leaseprijs weer teveel de hoogte in ( banden zijn bij wissel duurder) We vonden de 18 " met 5 dubbele spaken ook erg mooi. Er staat er trouwens in Mortsel zo één binnen ( ST cosmo in de kleur silver lake) We hebben trouwens exact dezelfde combinatie gekozen mmar dan met de sportzetels.

Suc6 bij je keuze.

groetjes, Wim

Comment

• Tnx Dami, Wim,

Ik hebverledenweek even met die 4d 130pk gereden bij GMAN Mortsel..
                                      We hebben wel meer in file gestaan dan gereden...
                                      Ik vond wel dat de dieselmotor aardig wat geluid maakte...
                                      Hetgeen ik wel zie bij de stockwagens insignia is, dat de meeste automaten in 160pk uitvoering zijn.

Iemand ervaring met powerkits of iets dergelijks?

Koen
                                      Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Tnx Dami, Wim,

Ik hebverledenweek even met die 4d 130pk gereden bij GMAN Mortsel..
                                        We hebben wel meer in file gestaan dan gereden...
                                        Ik vond wel dat de dieselmotor aardig wat geluid maakte...
                                        Hetgeen ik wel zie bij de stockwagens insignia is, dat de meeste automaten in 160pk uitvoering zijn.

Iemand ervaring met powerkits of iets dergelijks?

Koen
                                        Beste Koen,
                                        we vonden dat lawaaierige enkel bij koude motor; als we op de snelweg reden was hij heerlijk stil. Bij 120km/h draaide hij slechts 1800tr/min in 6de versnelling; en dan was het nog geen ecoflex-versie.
                                        Last edited by ; 21/02/2010, 12:41. Reden: een moest geen zijn

Comment

• Ik rij sinds een jaar met de cosmo, met 130 pk diesel en automaat, en vind dat dit een zeer goede combinatie is. Meer dan genoeg pk voor mijn rijstijl. Als ik toch eens wil optrekken aan een rood licht op de expressweg bijvoorbeeld, dan zijn er niet veel wagens die kunnen volgen tot 120. Ik denk trouwens dat de 160 pk teveel pk's heeft om sneller te vertrekken vanuit stilstand. De voorwielen beginnen bij mij al snel te 'pattineren" dus bij de 160 pk zal dit nog meer zijn. Enkel in hernemingen heeft de 160 pk wel een voordeel (behalve voor de inschrijvingstaks)

Comment

Working...
                                          X