Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Weet er iemand waarom je geen reservewiel kan krijgen bij het OPC Line 1 Pack?
    En wat is Gearing code for OSV (OGA) bij het OPC Pack?

    Koen
    (standaard)krik is niet bruikbaar met OPC line zijdorpels.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
      Hopelijk blijven de grotere kwaaltjes ook weg na de 2 jaar garantieperiode.....

      Ik zit al 2 maanden zonder zetelverwarming, nog altijd in backorder...

      In verband met die groeven in de remschijven, ik las in een vorige post dat er een oplossing voor was en dat ze deze gratis zouden vervangen. Wat is de oplossing als ik vragen mag ? Andere remblokken zonder harde deeltjes?
      Zal het woensdag weten te zeggen.
      Dan worden ze vervangen.

      Comment


      • hallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
          hallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.
          Met Flexride zou hij lager liggen, dit heeft niks te maken met de "Sport" stand. Ik was ook een beetje bang dat hij hard ging worden met de 20" velgen. Maar tot m'n grote verbazing rijdt hij zachter dan m'n vorige Vectra GTS met 17".
          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

          Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
          Opel Zafira 1.8 85kw
          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
          Mazda 323F 1.6 66kw
          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
          Opel Manta B 1.6 55kw

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
            Met Flexride zou hij lager liggen, dit heeft niks te maken met de "Sport" stand. Ik was ook een beetje bang dat hij hard ging worden met de 20" velgen. Maar tot m'n grote verbazing rijdt hij zachter dan m'n vorige Vectra GTS met 17".

            OK, maar betekent dit dat de wagen sowieso 10 mm lager ligt dan het standaard model?
            Bij Audi is een sportvering 20 mm en de S-line vering 30 mm

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
              hallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.
              Ik heb ook 20 inch en heb Flexride genomen voor de zekerheid want ik heb m'n GTS met 18 inch juist verkocht omdat daar niet comfortabel mee te rijden was.
              Heb dan een proefrit gedaan met één zonder flexride en 17 inch en een Turbo met flexride en 20 inch. Verschil 0,0. Ik denk dat de Insignia één van de comfortabelste auto's mét 20 inch op de markt is.Als je de vering aanpast naar sportophanging dan doet me dat denken aan m'n GTS...
              Dus die optie staat uitgevinkt

              Comment


              • OPC pack

                Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                Weet er iemand waarom je geen reservewiel kan krijgen bij het OPC Line 1 Pack?
                En wat is Gearing code for OSV (OGA) bij het OPC Pack?

                Koen
                Gearing Code "OSV": OSV is afkorting van "Opel Special Vehicles"
                Zij doen een aantal dingen die te complex of te klein in volume zijn om aan de lijn te doen zoals onder andere het in/opbouwen van de OPC-kits. Daarnaast doen ze ook specifieke aanpassingen zoals versterkte vering (was optie op Vectra vb), aangepaste remsystemen voor Politie, carterbescherming,... Bij de opstart van de Vectra bv werden daar ook de Park Pilot bumpers aangebouwd. Weet niet of het voor Insignia ook zo is...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                  Gearing Code "OSV": OSV is afkorting van "Opel Special Vehicles"
                  Zij doen een aantal dingen die te complex of te klein in volume zijn om aan de lijn te doen zoals onder andere het in/opbouwen van de OPC-kits. Daarnaast doen ze ook specifieke aanpassingen zoals versterkte vering (was optie op Vectra vb), aangepaste remsystemen voor Politie, carterbescherming,... Bij de opstart van de Vectra bv werden daar ook de Park Pilot bumpers aangebouwd. Weet niet of het voor Insignia ook zo is...
                  Die gaan daar inderdaad ook naartoe.
                  Zelfs voor de 20 inch velgen.
                  Daarom dat je die besteld je iets langer moet wachten.

                  Comment


                  • Powerkits

                    Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                    Tnx Dami, Wim,

                    Ik hebverledenweek even met die 4d 130pk gereden bij GMAN Mortsel..
                    We hebben wel meer in file gestaan dan gereden...
                    Ik vond wel dat de dieselmotor aardig wat geluid maakte...
                    Hetgeen ik wel zie bij de stockwagens insignia is, dat de meeste automaten in 160pk uitvoering zijn.

                    Iemand ervaring met powerkits of iets dergelijks?

                    Koen
                    Ik ben een hevige fan van een powerbox. Op mijn Vectra 150pk had ik er eentje van Kitpower (www.kitpower.com), echt super. Van 150 naar 194pk en van 315 van 399Nm koppel... Gaf de Vectra echt vleugels (zeker met sportknopje aan) Verbruik daalde lichtjes (sterk afhankelijk van rijstijl uiteraard) maar steeds méér dan genoeg reserve. In tegenstelling tot een chip is deze box (letterlijk) op 2minuten te installeren (1 stekkertje wisselen) en te demonteren. Bovendien is het totaal niet traceerbaar met de Tech2 waarmee de dealer de foutcodes ui!tleest. Tot slot neem je hem zo mee naar je andere wagen (als je van motor of merk verandert dan moet je enkel de stekkerconnectie aanpassen). Echt een supersysteem. Het is onze 3de box in de familie (BMW 320d AT en Volvo C30 2.0d) en nooit problemen! Heb in mijn Vectra 70.000km met het systeem gereden. Geen enkele klacht.

                    De box voor de Insignia is al besteld...

                    Nog 1 opmerking over de Insignia kwaaltjes... De auto's worden zó complex dat het bijna niet anders te verwachten is... Zou trouwens niet graag een Toyota rijden/kopen op dit moment. Nochtans icoon van betrouwbaarheid...
                    Bij Mercedes waanzinnige motorproblemen op alle cdi's. Injectoren sneuvelen 1 voor 1 en worden NIET preventief vervangen. Mijn collega is op 2 weken tijd 4 keer mogen binnengaan. Telkens een andere injector kapot. Werden slechts per stuk vervangen. 2 dagen auto kwijt per keer. En dit alles tijdens 1ste 25.000km... Insignia is dus heus niet de enige wagen met kwaaltjes...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                      Ik ben een hevige fan van een powerbox. Op mijn Vectra 150pk had ik er eentje van Kitpower (www.kitpower.com), echt super. Van 150 naar 194pk en van 315 van 399Nm koppel... Gaf de Vectra echt vleugels (zeker met sportknopje aan) Verbruik daalde lichtjes (sterk afhankelijk van rijstijl uiteraard) maar steeds méér dan genoeg reserve. In tegenstelling tot een chip is deze box (letterlijk) op 2minuten te installeren (1 stekkertje wisselen) en te demonteren. Bovendien is het totaal niet traceerbaar met de Tech2 waarmee de dealer de foutcodes ui!tleest. Tot slot neem je hem zo mee naar je andere wagen (als je van motor of merk verandert dan moet je enkel de stekkerconnectie aanpassen). Echt een supersysteem. Het is onze 3de box in de familie (BMW 320d AT en Volvo C30 2.0d) en nooit problemen! Heb in mijn Vectra 70.000km met het systeem gereden. Geen enkele klacht.

                      De box voor de Insignia is al besteld...

                      Nog 1 opmerking over de Insignia kwaaltjes... De auto's worden zó complex dat het bijna niet anders te verwachten is... Zou trouwens niet graag een Toyota rijden/kopen op dit moment. Nochtans icoon van betrouwbaarheid...
                      Bij Mercedes waanzinnige motorproblemen op alle cdi's. Injectoren sneuvelen 1 voor 1 en worden NIET preventief vervangen. Mijn collega is op 2 weken tijd 4 keer mogen binnengaan. Telkens een andere injector kapot. Werden slechts per stuk vervangen. 2 dagen auto kwijt per keer. En dit alles tijdens 1ste 25.000km... Insignia is dus heus niet de enige wagen met kwaaltjes...
                      Ik hoop enkel voor jou dat de powerkit beter is dan de informatie op hun site ...
                      150pk 2.0CDTI ??? Of zie ik dat mis?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                        Ik hoop enkel voor jou dat de powerkit beter is dan de informatie op hun site ...
                        150pk 2.0CDTI ??? Of zie ik dat mis?
                        Tikfoutje bij hen vrees ik Ook bij het nieuw vermogen. Ze rekenen in kW en dat is wel correct... Zo komt de 130pk (131 als je vertrekt van kW en anders afrondt) op 169pk en niet op 158 zoals vermeld op de site. Je kan trouwens een afspraak maken, de wagen gaat standaard op de vermogensbank, box er in, testritje en opnieuw op de vermogensbank. Als je het verschil niet groot genoeg vindt, no hard feelings, ze halen de box er terug uit, tasje koffie en terug naar huis. Geloof me, het verschil voel je echt wel!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                          Ik ben een hevige fan van een powerbox. Op mijn Vectra 150pk had ik er eentje van Kitpower (www.kitpower.com), echt super. Van 150 naar 194pk en van 315 van 399Nm koppel... Gaf de Vectra echt vleugels (zeker met sportknopje aan) Verbruik daalde lichtjes (sterk afhankelijk van rijstijl uiteraard) maar steeds méér dan genoeg reserve. In tegenstelling tot een chip is deze box (letterlijk) op 2minuten te installeren (1 stekkertje wisselen) en te demonteren. Bovendien is het totaal niet traceerbaar met de Tech2 waarmee de dealer de foutcodes ui!tleest. Tot slot neem je hem zo mee naar je andere wagen (als je van motor of merk verandert dan moet je enkel de stekkerconnectie aanpassen). Echt een supersysteem. Het is onze 3de box in de familie (BMW 320d AT en Volvo C30 2.0d) en nooit problemen! Heb in mijn Vectra 70.000km met het systeem gereden. Geen enkele klacht.

                          De box voor de Insignia is al besteld...

                          Nog 1 opmerking over de Insignia kwaaltjes... De auto's worden zó complex dat het bijna niet anders te verwachten is... Zou trouwens niet graag een Toyota rijden/kopen op dit moment. Nochtans icoon van betrouwbaarheid...
                          Bij Mercedes waanzinnige motorproblemen op alle cdi's. Injectoren sneuvelen 1 voor 1 en worden NIET preventief vervangen. Mijn collega is op 2 weken tijd 4 keer mogen binnengaan. Telkens een andere injector kapot. Werden slechts per stuk vervangen. 2 dagen auto kwijt per keer. En dit alles tijdens 1ste 25.000km... Insignia is dus heus niet de enige wagen met kwaaltjes...
                          Inderdaad mijn vriend heeft zelfs een andere mercedes mogen bestellen.
                          Gratis en voor niks,is natuurlijk wel een goede service...the lucky bastard

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                            Tikfoutje bij hen vrees ik Ook bij het nieuw vermogen. Ze rekenen in kW en dat is wel correct... Zo komt de 130pk (131 als je vertrekt van kW en anders afrondt) op 169pk en niet op 158 zoals vermeld op de site. Je kan trouwens een afspraak maken, de wagen gaat standaard op de vermogensbank, box er in, testritje en opnieuw op de vermogensbank. Als je het verschil niet groot genoeg vindt, no hard feelings, ze halen de box er terug uit, tasje koffie en terug naar huis. Geloof me, het verschil voel je echt wel!
                            Wat kost die box en waar zijn die gevestigd ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                              Ik zit al 2 maanden zonder zetelverwarming, nog altijd in backorder...
                              Oorspronkelijk geplaatst door wildeg Bekijk Berichten
                              zetelverwarming is op komst, maar kijken het eerst wat aan of de door opel geboden oplossing wel ok is.
                              Bij mij hebben ze eind december 2009 de zetelmatten (verwarming) van de bestuurderszetel vervangen.Tot vandaag werken die nog altijd goed. Hout vasthouden

                              Comment


                              • Kleuren

                                Weet er iemand hoe het zit met de onderhoud van de volgende kleuren?

                                Metro
                                Pomegranate Red

                                Ik bedoel de vuilgraad...

                                Koen
                                Groeten, Koen

                                Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                                www.adoewa.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                  hallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.



                                  Toen ik mijn Insignia ophaalde stond hij naast dezelfde auto alleen in een cosmo uitvoering i.p.v. sport, dan zie je dus duidelijk verschil. Precies het verschil van mooi en net niet mooi.
                                  20 inch is comfortabel mits niet in de "sport" stand welke ook weer aan te passen is in het menu, alles op sport behalve het onderstel.
                                  Ik was ook bang dat 'ie te hard werd met de 20 duimers, gelukkig kon ik proefrijden met een Insignia met deze velgen.
                                  Last edited by ; 23/02/2010, 23:41.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                    Weet er iemand hoe het zit met de onderhoud van de volgende kleuren?

                                    Metro
                                    Pomegranate Red

                                    Ik bedoel de vuilgraad...

                                    Koen
                                    Hallo Koen , als poetsfanaat kan ik je het volgende vertellen/
                                    Hoe donkerder een kleur is, hoe sneller deze vuil lijkt. Anderzijds is een pas gepoetste wagen in donkere kleur, geweldig mooi om zien.
                                    Aan jou dus de keuze ( die twee die je opnoemt kan je als donkere kleuren beschouwen) Als je graag poetst en hier eer van wil halen, kies dan zeker voor een donkere kleur.
                                    Een lichtere kleur zoals zilver of panacotta wordt even snel vuil, maar het zal iets minder snel opvallen.
                                    Als je ooit poetstips wil, mag je me steeds contacteren...het is voor mij een uit de hand gelopen passie geworden

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                      Weet er iemand hoe het zit met de onderhoud van de volgende kleuren?

                                      Metro
                                      Pomegranate Red

                                      Ik bedoel de vuilgraad...

                                      Koen
                                      als je inderdaad niet graag poetst, raad ik je aan een lichte kleur te nemen, zoals zilver.
                                      mijn wagen word regelmatig gepoetst en als dat gebeurt is ben ik nog altijd tevreden dat ik deze kleur (pommegranate red) heb gekozen.
                                      is ook een kleur die je niet veel ziet bij Insignia.
                                      groetjes

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Wat kost die box en waar zijn die gevestigd ?
                                        Kitpower zit met hoofdkantoor in Groothertogdom Luxemburg maar ze hebben een filiaal in de buurt van Francorchamps. Gewoon even bellen en een afspraak maken (lekker excuus om nog wat te genieten van de Insignia en de streek). Afhankelijk van het automerk kost zo'n box tussen de 350 en 500 euro excl. BTW. Misschien onderhandelbaar? Groot voordeel vind ik is dat je de box kan meenemen als je van wagen verandert en dat er niet gefoefeld wordt met de standaard programmering...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                          als je inderdaad niet graag poetst, raad ik je aan een lichte kleur te nemen, zoals zilver.
                                          mijn wagen word regelmatig gepoetst en als dat gebeurt is ben ik nog altijd tevreden dat ik deze kleur (pommegranate red) heb gekozen.
                                          is ook een kleur die je niet veel ziet bij Insignia.
                                          groetjes
                                          Ik heb ook de pommegranate en die kun je langer dan 1 week rijden zonder te wassen.
                                          Maar zoals hierboven al gezegd kun je als niet houdt van wassen beter een panacotta kleur nemen. Mijn vorige auto had een soortgelijke kleur en dan zag je na 6 weken nog niets. Dat zal met mijn pommegranate nooit gaan lukken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X