Oorspronkelijk geplaatst door koro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenHopelijk blijven de grotere kwaaltjes ook weg na de 2 jaar garantieperiode.....
Ik zit al 2 maanden zonder zetelverwarming, nog altijd in backorder...
In verband met die groeven in de remschijven, ik las in een vorige post dat er een oplossing voor was en dat ze deze gratis zouden vervangen. Wat is de oplossing als ik vragen mag ? Andere remblokken zonder harde deeltjes?
Dan worden ze vervangen.
Comment
-
hallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenhallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenMet Flexride zou hij lager liggen, dit heeft niks te maken met de "Sport" stand. Ik was ook een beetje bang dat hij hard ging worden met de 20" velgen. Maar tot m'n grote verbazing rijdt hij zachter dan m'n vorige Vectra GTS met 17".
OK, maar betekent dit dat de wagen sowieso 10 mm lager ligt dan het standaard model?
Bij Audi is een sportvering 20 mm en de S-line vering 30 mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenhallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.
Heb dan een proefrit gedaan met één zonder flexride en 17 inch en een Turbo met flexride en 20 inch. Verschil 0,0. Ik denk dat de Insignia één van de comfortabelste auto's mét 20 inch op de markt is.Als je de vering aanpast naar sportophanging dan doet me dat denken aan m'n GTS...
Dus die optie staat uitgevinkt
Comment
-
OPC pack
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenWeet er iemand waarom je geen reservewiel kan krijgen bij het OPC Line 1 Pack?
En wat is Gearing code for OSV (OGA) bij het OPC Pack?
Koen
Zij doen een aantal dingen die te complex of te klein in volume zijn om aan de lijn te doen zoals onder andere het in/opbouwen van de OPC-kits. Daarnaast doen ze ook specifieke aanpassingen zoals versterkte vering (was optie op Vectra vb), aangepaste remsystemen voor Politie, carterbescherming,... Bij de opstart van de Vectra bv werden daar ook de Park Pilot bumpers aangebouwd. Weet niet of het voor Insignia ook zo is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenGearing Code "OSV": OSV is afkorting van "Opel Special Vehicles"
Zij doen een aantal dingen die te complex of te klein in volume zijn om aan de lijn te doen zoals onder andere het in/opbouwen van de OPC-kits. Daarnaast doen ze ook specifieke aanpassingen zoals versterkte vering (was optie op Vectra vb), aangepaste remsystemen voor Politie, carterbescherming,... Bij de opstart van de Vectra bv werden daar ook de Park Pilot bumpers aangebouwd. Weet niet of het voor Insignia ook zo is...
Zelfs voor de 20 inch velgen.
Daarom dat je die besteld je iets langer moet wachten.
Comment
-
Powerkits
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenTnx Dami, Wim,
Ik hebverledenweek even met die 4d 130pk gereden bij GMAN Mortsel..
We hebben wel meer in file gestaan dan gereden...
Ik vond wel dat de dieselmotor aardig wat geluid maakte...
Hetgeen ik wel zie bij de stockwagens insignia is, dat de meeste automaten in 160pk uitvoering zijn.
Iemand ervaring met powerkits of iets dergelijks?
Koen
De box voor de Insignia is al besteld...
Nog 1 opmerking over de Insignia kwaaltjes... De auto's worden zó complex dat het bijna niet anders te verwachten is... Zou trouwens niet graag een Toyota rijden/kopen op dit moment. Nochtans icoon van betrouwbaarheid...
Bij Mercedes waanzinnige motorproblemen op alle cdi's. Injectoren sneuvelen 1 voor 1 en worden NIET preventief vervangen. Mijn collega is op 2 weken tijd 4 keer mogen binnengaan. Telkens een andere injector kapot. Werden slechts per stuk vervangen. 2 dagen auto kwijt per keer. En dit alles tijdens 1ste 25.000km... Insignia is dus heus niet de enige wagen met kwaaltjes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenIk ben een hevige fan van een powerbox. Op mijn Vectra 150pk had ik er eentje van Kitpower (www.kitpower.com), echt super. Van 150 naar 194pk en van 315 van 399Nm koppel... Gaf de Vectra echt vleugels (zeker met sportknopje aan) Verbruik daalde lichtjes (sterk afhankelijk van rijstijl uiteraard) maar steeds méér dan genoeg reserve. In tegenstelling tot een chip is deze box (letterlijk) op 2minuten te installeren (1 stekkertje wisselen) en te demonteren. Bovendien is het totaal niet traceerbaar met de Tech2 waarmee de dealer de foutcodes ui!tleest. Tot slot neem je hem zo mee naar je andere wagen (als je van motor of merk verandert dan moet je enkel de stekkerconnectie aanpassen). Echt een supersysteem. Het is onze 3de box in de familie (BMW 320d AT en Volvo C30 2.0d) en nooit problemen! Heb in mijn Vectra 70.000km met het systeem gereden. Geen enkele klacht.
De box voor de Insignia is al besteld...
Nog 1 opmerking over de Insignia kwaaltjes... De auto's worden zó complex dat het bijna niet anders te verwachten is... Zou trouwens niet graag een Toyota rijden/kopen op dit moment. Nochtans icoon van betrouwbaarheid...
Bij Mercedes waanzinnige motorproblemen op alle cdi's. Injectoren sneuvelen 1 voor 1 en worden NIET preventief vervangen. Mijn collega is op 2 weken tijd 4 keer mogen binnengaan. Telkens een andere injector kapot. Werden slechts per stuk vervangen. 2 dagen auto kwijt per keer. En dit alles tijdens 1ste 25.000km... Insignia is dus heus niet de enige wagen met kwaaltjes...
150pk 2.0CDTI ??? Of zie ik dat mis?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenIk hoop enkel voor jou dat de powerkit beter is dan de informatie op hun site ...
150pk 2.0CDTI ??? Of zie ik dat mis?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenIk ben een hevige fan van een powerbox. Op mijn Vectra 150pk had ik er eentje van Kitpower (www.kitpower.com), echt super. Van 150 naar 194pk en van 315 van 399Nm koppel... Gaf de Vectra echt vleugels (zeker met sportknopje aan) Verbruik daalde lichtjes (sterk afhankelijk van rijstijl uiteraard) maar steeds méér dan genoeg reserve. In tegenstelling tot een chip is deze box (letterlijk) op 2minuten te installeren (1 stekkertje wisselen) en te demonteren. Bovendien is het totaal niet traceerbaar met de Tech2 waarmee de dealer de foutcodes ui!tleest. Tot slot neem je hem zo mee naar je andere wagen (als je van motor of merk verandert dan moet je enkel de stekkerconnectie aanpassen). Echt een supersysteem. Het is onze 3de box in de familie (BMW 320d AT en Volvo C30 2.0d) en nooit problemen! Heb in mijn Vectra 70.000km met het systeem gereden. Geen enkele klacht.
De box voor de Insignia is al besteld...
Nog 1 opmerking over de Insignia kwaaltjes... De auto's worden zó complex dat het bijna niet anders te verwachten is... Zou trouwens niet graag een Toyota rijden/kopen op dit moment. Nochtans icoon van betrouwbaarheid...
Bij Mercedes waanzinnige motorproblemen op alle cdi's. Injectoren sneuvelen 1 voor 1 en worden NIET preventief vervangen. Mijn collega is op 2 weken tijd 4 keer mogen binnengaan. Telkens een andere injector kapot. Werden slechts per stuk vervangen. 2 dagen auto kwijt per keer. En dit alles tijdens 1ste 25.000km... Insignia is dus heus niet de enige wagen met kwaaltjes...
Gratis en voor niks,is natuurlijk wel een goede service...the lucky bastard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenTikfoutje bij hen vrees ik Ook bij het nieuw vermogen. Ze rekenen in kW en dat is wel correct... Zo komt de 130pk (131 als je vertrekt van kW en anders afrondt) op 169pk en niet op 158 zoals vermeld op de site. Je kan trouwens een afspraak maken, de wagen gaat standaard op de vermogensbank, box er in, testritje en opnieuw op de vermogensbank. Als je het verschil niet groot genoeg vindt, no hard feelings, ze halen de box er terug uit, tasje koffie en terug naar huis. Geloof me, het verschil voel je echt wel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenIk zit al 2 maanden zonder zetelverwarming, nog altijd in backorder...Oorspronkelijk geplaatst door wildeg Bekijk Berichtenzetelverwarming is op komst, maar kijken het eerst wat aan of de door opel geboden oplossing wel ok is.
Comment
-
Kleuren
Weet er iemand hoe het zit met de onderhoud van de volgende kleuren?
Metro
Pomegranate Red
Ik bedoel de vuilgraad...
KoenGroeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenhallo, wie weet hoeveel lager de sport ophanging is. Heb me laten vertellen dat dit 10 mm is? Maar volgens mij lijkt dit toch weinig of geen verschil dat men zichtbaar kan zien. Of is deze verlaging enkel als men in de sport stand rijdt? Ik heb een bestelling geplaatst van een ST Sport 160 PK met 18"alu. Maar heb nu misschien toch een beetje spijt van geen 20" genomen te hebben. Maar met 20" ben ik bang dat hij tamelijk hard wordt. Alvast bedankt voor enige reactie.
Toen ik mijn Insignia ophaalde stond hij naast dezelfde auto alleen in een cosmo uitvoering i.p.v. sport, dan zie je dus duidelijk verschil. Precies het verschil van mooi en net niet mooi.
20 inch is comfortabel mits niet in de "sport" stand welke ook weer aan te passen is in het menu, alles op sport behalve het onderstel.
Ik was ook bang dat 'ie te hard werd met de 20 duimers, gelukkig kon ik proefrijden met een Insignia met deze velgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenWeet er iemand hoe het zit met de onderhoud van de volgende kleuren?
Metro
Pomegranate Red
Ik bedoel de vuilgraad...
Koen
Hoe donkerder een kleur is, hoe sneller deze vuil lijkt. Anderzijds is een pas gepoetste wagen in donkere kleur, geweldig mooi om zien.
Aan jou dus de keuze ( die twee die je opnoemt kan je als donkere kleuren beschouwen) Als je graag poetst en hier eer van wil halen, kies dan zeker voor een donkere kleur.
Een lichtere kleur zoals zilver of panacotta wordt even snel vuil, maar het zal iets minder snel opvallen.
Als je ooit poetstips wil, mag je me steeds contacteren...het is voor mij een uit de hand gelopen passie geworden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenWeet er iemand hoe het zit met de onderhoud van de volgende kleuren?
Metro
Pomegranate Red
Ik bedoel de vuilgraad...
Koen
mijn wagen word regelmatig gepoetst en als dat gebeurt is ben ik nog altijd tevreden dat ik deze kleur (pommegranate red) heb gekozen.
is ook een kleur die je niet veel ziet bij Insignia.
groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWat kost die box en waar zijn die gevestigd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichtenals je inderdaad niet graag poetst, raad ik je aan een lichte kleur te nemen, zoals zilver.
mijn wagen word regelmatig gepoetst en als dat gebeurt is ben ik nog altijd tevreden dat ik deze kleur (pommegranate red) heb gekozen.
is ook een kleur die je niet veel ziet bij Insignia.
groetjes
Maar zoals hierboven al gezegd kun je als niet houdt van wassen beter een panacotta kleur nemen. Mijn vorige auto had een soortgelijke kleur en dan zag je na 6 weken nog niets. Dat zal met mijn pommegranate nooit gaan lukken.
Comment
Comment