Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    ik denk dat "kast" inmiddels " kist" moet zijn
    Of hij moet Freddie Krüger bedoelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      da's raar, want 220psi is ongeveer 15 bar (240= 16,5 bar)
      ik vermoed dat die 220 is uitgedrukt in ( kilopascal) KPa 220 KPa is 2,2 bar (240KPa is 2,4 bar)

inderdaad je hebt gelijk,het is 2,20 en 2,40 bar

Comment

• En we blijven wachten

Op 19 april is mijn Insignia in Tongeren aangekomen... we zijn nu 4 mei en hij is nog altijd niet bij de dealer...

Dat is meer dan 2 weken... ik wist niet dat Tongeren zo ver weg was...
        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
          Op 19 april is mijn Insignia in Tongeren aangekomen... we zijn nu 4 mei en hij is nog altijd niet bij de dealer...

Dealer kan die op dringend transport laten zetten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Toch enkele negatieve opmerkingen:
            • Ik mis een beetje de aandacht voor detail van in onze Audi. Iets stoms bv: in onze Audi werkt de dashboard verlichting onafhankelijk van de buitenlichten, hier niet. Dus als de lichten aangaan springt het scherm van de GPS op nachtstand wat soms veel te donker is.

instellen op automatisch en dan zal je scherm wit blijven als het nog licht genoeg is.
            nog een oplossing is draaien aan de dimmer zodat het wat feller oplicht
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Gisteren is mijn insignia afgeleverd bij de dealer en ik kan hem vrijdag ophalen

Wordt een leuk weekend

Hij is besteld in de eerste week van maart dus ik ben erg blij met de snelle levering, complimenten aan mijn dealer

Ik zal zaterdag wel een showcase topic aanmaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten

Tof ...
                Het valt mij op dat er veel verschil zit in die "levertijden", de ene krijgt zijn wagen supersnel, de andere blijft maar wachten.
                Mij hadden ze bij bestelling gezegd dat ik de wagen zeker binnen 8 à 10 weken na bestelling zou hebben. Na 1 week in bestelling was dit al met 2 weken opgeschoven ?!
                Nu na 5 weken in bestelling weten ze nog niks meer, enkel dat de wagen op status 25 staat.
                Misschien komt het allemaal goed, zoals Corsawim al zei, en worden die statussen veel te laat upgedate, maar plezierig is anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
                  Ik hoor veel mensen klagen over de banden en wegligging van de Ecoflex. Bij mij waren ze 2.7 en heb ze naar 3.0 gebracht. Voelt wat harder aan, leek wat stuiterig maar ben nu weer gewend. Ik vind de wegligging iig een stuk beter dan de Zafira die ik had. Voor je gevoel kantelen in de bochten en nu met de Inisignia gas er op ongemerkt 120 km/u over fly-overs. Maar een goede vergelijking is dat natuurlijk niet de Zafira en Insignia. Is een vergelijking met de Audi ook een goede ?

Dat van die details herken ik wel. Dashboard verlichting onafhankelijk van buitenlichten wil ik ook wel, net als speedlock. Of de keus hebben om de gesproken navigatieaanwijzingen te muten tijdens het navigeren zodat je ongestoord naar de muziek kan luisteren.
                  Ik heb het vandaag voor op 2.3 en achter 2.2 gezet maar vind het nog steeds slecht.Volgens mij zijn de ecoflex modellen iets verlaagd dus het zal daar dan wel in zitten .Comfort krijg dus van mij een dikke onvoldoende.
                  Verder kan ik de 130 ecoflex motor totaal niet soepel noemen,rontondes moet je bijna altijd in z'n twee nemen en eigelijk voeld de motor zich alleen in hogere toeren zich lekker in z;n element...toch raar voor een eco model.Nog 1.5 jaar en dan snel de deur uit en iets anders zoeken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                    Je moet inderdaad eens kijken in je audio-instellingen bij het navigatievolume. Aan de ene kant staat het navigatievolume zelf (dat staat bij mij op 1), aan de andere kant in welke mate hij de muziek mute (een negatief getal, standaard -5 of -10). Ik heb dit nu op 0 gezet.
                    Nu hoor ik wel nog de aanwijzingen, maar Freddie Mercury wordt tenminste niet meer onder tafel gedrukt...
                    Gewoon dat navigatievolume op 0 zetten en weg is de madam...
                    Dan moet je het mute volume niet opnieuw aanpassen (voor als je toch terug vrouwelijk gezelschap wil).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
                      Tof ...
                      Het valt mij op dat er veel verschil zit in die "levertijden", de ene krijgt zijn wagen supersnel, de andere blijft maar wachten.
                      Mij hadden ze bij bestelling gezegd dat ik de wagen zeker binnen 8 à 10 weken na bestelling zou hebben. Na 1 week in bestelling was dit al met 2 weken opgeschoven ?!
                      Nu na 5 weken in bestelling weten ze nog niks meer, enkel dat de wagen op status 25 staat.
                      Misschien komt het allemaal goed, zoals Corsawim al zei, en worden die statussen veel te laat upgedate, maar plezierig is anders.

De mijne heeft 5 weken op status 25 gestaan ,nu staat hij op 33 .
                      Voorziene leverdatum staat op 22/5/2010 ,2 dagen later dan eerst gepland .

Ben benieuwd wanneer hij er echt zal zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                        De mijne heeft 5 weken op status 25 gestaan ,nu staat hij op 33 .
                        Voorziene leverdatum staat op 22/5/2010 ,2 dagen later dan eerst gepland .

Ben benieuwd wanneer hij er echt zal zijn .

Da's redelijk ok dan, als alles echt verloopt zoals hun planning.
                        Btw, heb jij ook 2 afleverdata ? Mijn dealer blijft bij hoog en bij laag beweren dat ze er in hun systeem 2 zien. Eén volgens die 8 à 10 weken levertijd en dan die andere die op 12 weken staat.

Comment

• 22 juli vorig jaar event 33 dat wil zeggen bestelling naar fabriek.
                          23 juli plots in event 35 en dat wil zeggen gepland voor productie.
                          14 augustus event 42 dit wil zeggen dat hij geproduceerd is.

19 augustus event 48 dit wil zeggen dat hij in Tongeren staat.
                          Vanaf dan kan je naar je dealer de vraag stellen om het transport te versnellen.
                          Hij wordt dan op de lijst naar de transporteur voor dringende wagens gezet.
                          26 augustus aangekomen bij de dealer.
                          28 augustus afgehaald.

Zo hebben jullie misschien een beter idee van wat er op bepaalde momenten aan de gang is en hoelang je daar ongeveer op moet wachten.

Comment

Da's redelijk ok dan, als alles echt verloopt zoals hun planning.
                            Btw, heb jij ook 2 afleverdata ? Mijn dealer blijft bij hoog en bij laag beweren dat ze er in hun systeem 2 zien. Eén volgens die 8 à 10 weken levertijd en dan die andere die op 12 weken staat.
                            Nee bij ons kan je maar één zien .
                            Ik hoop dat de datum ongeveer zo blijft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              22 juli vorig jaar event 33 dat wil zeggen bestelling naar fabriek.
                              Vanaf dan kan je naar je dealer de vraag stellen om het transport te versnellen.
                              28 augustus afgehaald.

Zo hebben jullie misschien een beter idee van wat er op bepaalde momenten aan de gang is en hoelang je daar ongeveer op moet wachten.
                              En hoeveel weken in totaal ?
                              tussen bestelling en levering ?

Btw ze spreken nu wel van een "vlottere" levering .
                              Ben benieuwd

In ieder geval zaag ik de oren van mijn verkoper/collega zijn hoofd

Comment

22 juli vorig jaar event 33 dat wil zeggen bestelling naar fabriek.
                                28 augustus afgehaald.

Ok, maw een 4 tot 5 weken vanaf event 33. Hmm, dan begin ik stilaan te vrezen dat het toch niet de eerste voorziene datum zal zijn (week 22) maar wel week 24.
                                Wat ik zeker al zal doen is de dealer vragen om het transport te versnellen, alvast bedankt voor die tip.
                                Btw, kan het soms ook aan het type dealer liggen dat het trager gaat ?? Bvb geen hoofddealer of zo ?

Comment

En hoeveel weken in totaal ?
                                  tussen bestelling en levering ?

Btw ze spreken nu wel van een "vlottere" levering .
                                  Ben benieuwd

In ieder geval zaag ik de oren van mijn verkoper/collega zijn hoofd
                                  Besteld op 24/3/2009.
                                  Was wel in de beginperiode van de Tourer dus duurt het altijd iets langer.
                                  3 weken vakantie zaten er ook nog tussen en dus werd het ineens modeljaar 2010.
                                  Ging normaal op 11 juni in event 32 komen en werd voorzien week 28.Dus levering voor begin juli.Dan stond hij plots niet meer ingedeeld voor productie.
                                  Omdat de productie zo lang duurde werd het jobnummer geschrapt en moest hij terug besteld worden.Heb dan deze mail gekregen :
                                  Dag Pol,

Helaas niet zo'n goed nieuws; volgens onze contactpersoon binnen Opel gaat het absoluut niet meer mogelijk zijn om je Insignia in modeljaar 2009 te produceren, we zijn genoodzaakt om alles om te zetten naar modeljaar 2010, wat tot mijn grote spijt een verlate leveringstermijn met zich meebrengt. (begin September)

Uiteraard gaan ook wij hiermee niet akkoord en willen we moeite doen om hiervoor bij Opel een compensatie (vervangvervoer,...) te vragen.

Kan je mij laten weten wat je hoogste noden zullen zijn door deze verlating, zodat ik een gepast voorstel kan uitwerken naar Opel toe?

Mijn welgemeende excuses voor dit feit, wijzelf zitten er ook erg mee verveeld.

Die mail was op 25/6,een week voor de eigenlijke levering....

Het vervolg las je al in mijn vorige post.
                                  Last edited by ; 04/05/2010, 23:22.

Comment

Besteld op 24/3/2009.
                                    Was wel in de beginperiode van de Tourer dus duurt het altijd iets langer.
                                    3 weken vakantie zaten er ook nog tussen en dus werd het ineens modeljaar 2010.
                                    Ging normaal op 11 juni in event 32 komen en werd voorzien week 28.Dus levering voor begin juli.Dan stond hij plots niet meer ingedeeld voor productie.
                                    Omdat de productie zo lang duurde werd het jobnummer geschrapt en moest hij terug besteld worden.Heb dan deze mail gekregen :
                                    Dag Pol,

Helaas niet zo'n goed nieuws; volgens onze contactpersoon binnen Opel gaat het absoluut niet meer mogelijk zijn om je Insignia in modeljaar 2009 te produceren, we zijn genoodzaakt om alles om te zetten naar modeljaar 2010, wat tot mijn grote spijt een verlate leveringstermijn met zich meebrengt. (begin September)

Uiteraard gaan ook wij hiermee niet akkoord en willen we moeite doen om hiervoor bij Opel een compensatie (vervangvervoer,...) te vragen.

Kan je mij laten weten wat je hoogste noden zullen zijn door deze verlating, zodat ik een gepast voorstel kan uitwerken naar Opel toe?

Mijn welgemeende excuses voor dit feit, wijzelf zitten er ook erg mee verveeld.

Die mail was op 25/6,een week voor de eigenlijke levering....

Het vervolg las je al in mijn vorige post.
                                    dat bedoel ik dus met vlottere levering .

nu zien we toch dat ze echt wel vlot komen .

zo tussen de 9 a 12 weken zegt de verkoper ,afhankelijk van de opties .

Comment

Ok, maw een 4 tot 5 weken vanaf event 33. Hmm, dan begin ik stilaan te vrezen dat het toch niet de eerste voorziene datum zal zijn (week 22) maar wel week 24.
                                      Wat ik zeker al zal doen is de dealer vragen om het transport te versnellen, alvast bedankt voor die tip.
                                      Btw, kan het soms ook aan het type dealer liggen dat het trager gaat ?? Bvb geen hoofddealer of zo ?
                                      Normaal niet.
                                      Van het moment dat hij besteld is gaat alles via Duitsland en heeft de dealer er niks meer mee te maken.Niks is veel gezegd,maar toch niet meer met de afhandeling van de bestelling.

Comment

Inderdaad als je een OPC kit of 20 inch velgen neemt kan het twee weken langer duren omdat die opties gemonteerd worden bij OSV.

Comment

Tja,mijne was 20 weken.
                                          Maar het wachten is de moeite waard !

Comment

Working...
                                          X