Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat gebeurt er na een software update van Opel ben je dan
al die pktjes kwijt ? Lijkt me een dure aangelegenheid
als er een grote update is kost het 50 euro voor terug herprogramatie en testbank run .
dit is zelden dat er een update is voor het motor management , mijn garagist is op de hoogte , en hij laat weten over wat ze gaan , juist ervoor een grote update gedaan ivm roet en particel filter . voor mij eigenlijk juist te laat , 2 weken geleden ondervonden dat d wagen mokte ,1 x stilgevallen , niet doortrekken = reden particle filter regeneratie ( 33000 km ) en dat voel je goed . voor de update moest je min 2500 toeren rijden , dat doe je aleen in optrekken erna zit je altijd rond de 2000 .
ziet er goed uit vind ik , maar ik heb wel wat vraagtekens voor de 130 pk versie naar 190pk
dit vind ik persoonlijk een beetje te veel van het goede , nl de blokken zijn hetzelfde , MAAR in de 160 pk versie zitten andere verstuivers ,rail , kleppen , en zwaarder uitgevoerd .
dus PERSOONLIJK vindt ik dit een beetje erover en niet echt gezond meer om 60 pk erbij te pushen ?
Hij zal wel weten wat ie doet zeker .
Heinz geeft minder pk s aan de 110 en 130 pk versies ( 30 meer ) maar het koppel is totaal anders , ik heb graag koppel die 200 pk die ik heb komen vanaf 3000 toeren je voelt het wel maar het blijft een diesel ,en die draait niet graag toeren, alhoewel het nu een naft lijkt lol en blijft sleuren .
Heinz geeft ook op z'n site de 130pk naar 190pk...en 110pk naar 180pk...
Nog even wat info dat ik gevonden heb ivm Shiftech...:
Beste vrienden en klanten van Auto Tune Heinz,
Sta mij toe mij even voor te stellen,voor wie mij nog niet kent, mijn naam is Bruno Lermusiau, automobielingenieur van opleiding en de voorbije 6 jaar was ik de hoofdingenieur bij Auto Tune Heinz. Als hoofdingenieur heb ik niet alleen alle automotive ontwikkelingen gedaan, maar ook alle individuele tuningen uitgevoerd voor alle klanten van Auto Tune Heinz.
Door een meningsverschil met de directie ( voornamelijk over de soms gebrekkige klantenservice bij Heinz ) heb ik mijn samenwerking met Auto Tune Heinz stopgezet en werk nu als ontwikkelingsingenieur voor Shiftech Engineering ( http://www.shiftech.be ). Shiftech Engineering was vroeger een dealer van Auto Tune Heinz, maar door hun streven naar perfectie en hun uitstekende klantenservice hebben zij voornamelijk in Wallonië en Frankrijk in korte tijd een reputatie opgebouwd die veel beter is dan die van Auto Tune Heinz.
Een aantal voordelen bij Shiftech zijn ondermeer :
- een meer democratische prijs voor de motortuningen en andere onderdelen ( elke tuning uiteraard op maat op de vermogentestbank om de kwaliteit te kunnen garanderen )
- betere, snellere en ook een vriendelijkere service
- betere en langere garantie-voorwaarden
- vervangwagen indien nodig
- gratis hertuningen ( i.p.v 50 euro )
- ...
Ik wil bij deze zeggen dat alle mensen wiens wagen ik de voorbije 6 jaar getuned heb van harte welkom zijn bij mij voor elke vorm van garantie , upgrade naar een volgende stage, hertuning na update door de dealer of origineel zetten voor verkoop.Deze prestaties zijn uiteraard allemaal gratis ! Aangezien ik de tuning heb uitgevoerd en alle originele - en tuningfiles heb bijgehouden kan je best bij mij langskomen ( http://www.shiftech.be ) voor deze zaken aangezien ze bij Auto Tune Heinz zonder ingenieur zitten.
Nog even wat info dat ik gevonden heb ivm Shiftech...:
Beste vrienden en klanten van Auto Tune Heinz,
Sta mij toe mij even voor te stellen,voor wie mij nog niet kent, mijn naam is Bruno Lermusiau, automobielingenieur van opleiding en de voorbije 6 jaar was ik de hoofdingenieur bij Auto Tune Heinz. Als hoofdingenieur heb ik niet alleen alle automotive ontwikkelingen gedaan, maar ook alle individuele tuningen uitgevoerd voor alle klanten van Auto Tune Heinz.
Door een meningsverschil met de directie ( voornamelijk over de soms gebrekkige klantenservice bij Heinz ) heb ik mijn samenwerking met Auto Tune Heinz stopgezet en werk nu als ontwikkelingsingenieur voor Shiftech Engineering ( http://www.shiftech.be ). Shiftech Engineering was vroeger een dealer van Auto Tune Heinz, maar door hun streven naar perfectie en hun uitstekende klantenservice hebben zij voornamelijk in Wallonië en Frankrijk in korte tijd een reputatie opgebouwd die veel beter is dan die van Auto Tune Heinz.
Een aantal voordelen bij Shiftech zijn ondermeer :
- een meer democratische prijs voor de motortuningen en andere onderdelen ( elke tuning uiteraard op maat op de vermogentestbank om de kwaliteit te kunnen garanderen )
- betere, snellere en ook een vriendelijkere service
- betere en langere garantie-voorwaarden
- vervangwagen indien nodig
- gratis hertuningen ( i.p.v 50 euro )
- ...
Ik wil bij deze zeggen dat alle mensen wiens wagen ik de voorbije 6 jaar getuned heb van harte welkom zijn bij mij voor elke vorm van garantie , upgrade naar een volgende stage, hertuning na update door de dealer of origineel zetten voor verkoop.Deze prestaties zijn uiteraard allemaal gratis ! Aangezien ik de tuning heb uitgevoerd en alle originele - en tuningfiles heb bijgehouden kan je best bij mij langskomen ( http://www.shiftech.be ) voor deze zaken aangezien ze bij Auto Tune Heinz zonder ingenieur zitten.
ShifTech Engineering SPRL
Parc Scientifique de l'UCL
3, Rue du Bosquet
1348 Louvain-La-Neuve
Belgium
tel : +32/(0)10/45.46.51
email: bruno@shiftech.be
web: http://www.shiftech.be
Alle ontwikkelingen die een ingenieur doet,zijn eigendom van de firma waar hij werkzaam is.
Deze gegevens naar een ander bedrijf meenemen is diefstal en dus strafbaar.
Nog even wat info dat ik gevonden heb ivm Shiftech...:
Beste vrienden en klanten van Auto Tune Heinz,
Sta mij toe mij even voor te stellen,voor wie mij nog niet kent, mijn naam is Bruno Lermusiau, automobielingenieur van opleiding en de voorbije 6 jaar was ik de hoofdingenieur bij Auto Tune Heinz. Als hoofdingenieur heb ik niet alleen alle automotive ontwikkelingen gedaan, maar ook alle individuele tuningen uitgevoerd voor alle klanten van Auto Tune Heinz.
Door een meningsverschil met de directie ( voornamelijk over de soms gebrekkige klantenservice bij Heinz ) heb ik mijn samenwerking met Auto Tune Heinz stopgezet en werk nu als ontwikkelingsingenieur voor Shiftech Engineering ( http://www.shiftech.be ). Shiftech Engineering was vroeger een dealer van Auto Tune Heinz, maar door hun streven naar perfectie en hun uitstekende klantenservice hebben zij voornamelijk in Wallonië en Frankrijk in korte tijd een reputatie opgebouwd die veel beter is dan die van Auto Tune Heinz.
Een aantal voordelen bij Shiftech zijn ondermeer :
- een meer democratische prijs voor de motortuningen en andere onderdelen ( elke tuning uiteraard op maat op de vermogentestbank om de kwaliteit te kunnen garanderen )
- betere, snellere en ook een vriendelijkere service
- betere en langere garantie-voorwaarden
- vervangwagen indien nodig
- gratis hertuningen ( i.p.v 50 euro )
- ...
Ik wil bij deze zeggen dat alle mensen wiens wagen ik de voorbije 6 jaar getuned heb van harte welkom zijn bij mij voor elke vorm van garantie , upgrade naar een volgende stage, hertuning na update door de dealer of origineel zetten voor verkoop.Deze prestaties zijn uiteraard allemaal gratis ! Aangezien ik de tuning heb uitgevoerd en alle originele - en tuningfiles heb bijgehouden kan je best bij mij langskomen ( http://www.shiftech.be ) voor deze zaken aangezien ze bij Auto Tune Heinz zonder ingenieur zitten.
ShifTech Engineering SPRL
Parc Scientifique de l'UCL
3, Rue du Bosquet
1348 Louvain-La-Neuve
Belgium
tel : +32/(0)10/45.46.51
email: bruno@shiftech.be
web: http://www.shiftech.be
En dat het dus ook de ingenieur is die vorig jaar de "dip" in mijn verhoogd koppel er niet heeft uitgekregen na te zijn getuned bij Heinz. Wat betreft de klantenservice zal hij wel gelijk hebben want die is bij Heinz onbestaande. Poen in hun zak en trek uw plan als er problemen zijn. Heb na mijn tuning onmiddellijk gezegd dat er iets niet klopte en dat was ook te zien op de prestatiecurve na de test. Maar ik werd gewoon met een kluitje in het riet gestuurd dat het allemaal nog moest ingereden worden en dat het zich vanzelf oplost. Na twee weken nog geen verbetering en terug geweest maar niet opgelost. Blijkbaar heb ik toen "pech" gehad.
Enfin,toen ik m'n GTS een paar maand later verkocht was het nog steeds hetzelfde.Tot daar dus de "garantie" van Heinz.
Alle ontwikkelingen die een ingenieur doet,zijn eigendom van de firma waar hij werkzaam is.
Deze gegevens naar een ander bedrijf meenemen is diefstal en dus strafbaar.
Niet als hij free lance werkte voor Heinz .
Dan was hij bezig "op zelfstandige basis" .
En dan mag hij de zelfgemaakte software bijhouden .
Mijne is ook aangekomen 't is wel een lease natuurlijk, dus daarom niet alle 'goodies' die ik privé zou komen, maar we klagen niet . 't Is een insignia 4-deurs 130pk ecoflex.
Eerste indruk is vrij positief, alleen redelijk lange versnellingen en ik vind het jammer als je van 1e naar 2e gaat, of zelfs van 2e naar 3e, dat je vrij hoog in de toeren moet gaan om in de volgende versnelling nog vooruit te geraken. Een beetje te weinig toeren en de motor 'verslikt' zich bij het opschakelen en het duurt 2 à 3 seconden eer je terug power hebt.
Mijne is ook aangekomen 't is wel een lease natuurlijk, dus daarom niet alle 'goodies' die ik privé zou komen, maar we klagen niet . 't Is een insignia 4-deurs 130pk ecoflex.
Eerste indruk is vrij positief, alleen redelijk lange versnellingen en ik vind het jammer als je van 1e naar 2e gaat, of zelfs van 2e naar 3e, dat je vrij hoog in de toeren moet gaan om in de volgende versnelling nog vooruit te geraken. Een beetje te weinig toeren en de motor 'verslikt' zich bij het opschakelen en het duurt 2 à 3 seconden eer je terug power hebt.
Voor de rest (na enkele dagen) zeer positief!
Oei ik wacht ook op een lease ecoflex ST. Toch ongelooflijk hé, waarom verknoeien ze het prettig rijgedrag door die grote verhoudingen...als je daardoor hoger in toeren moet gaan, kan die toch niet zuiniger rijden?
Trouwens knappe foto; hoe heb je die beweging erin gekregen?
Mijne is ook aangekomen 't is wel een lease natuurlijk, dus daarom niet alle 'goodies' die ik privé zou komen, maar we klagen niet . 't Is een insignia 4-deurs 130pk ecoflex.
Eerste indruk is vrij positief, alleen redelijk lange versnellingen en ik vind het jammer als je van 1e naar 2e gaat, of zelfs van 2e naar 3e, dat je vrij hoog in de toeren moet gaan om in de volgende versnelling nog vooruit te geraken. Een beetje te weinig toeren en de motor 'verslikt' zich bij het opschakelen en het duurt 2 à 3 seconden eer je terug power hebt.
Voor de rest (na enkele dagen) zeer positief!
Eindelijk Jurgen.....het lange wachten is beloond
Veel succes met de wagen en veel veilige km's.....
Trouwens mooie velgjes, komen goed uit op deze schitterende foto's.
PS: denk aan de boordstenen......
2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk 2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
Trouwens knappe foto; hoe heb je die beweging erin gekregen?
Is heel eenvoudig met photoshop -> selecteer heel de auto (of object wat je scherp in beeld wil laten). Dan doe je 'invert selection', zodat je eigenlijk de selectie omdraait en dus alles selecteert wat moet bewogen worden.
Gisteren nagel of een vijs ontdekt in rechter achterband(20").
Morgen naar bandencentrale om te laten repareren, heb het voorwerp nog laten zitten, verlies maar een beetje lucht.
Weet er iemand als je een OPC kit hebt waar je de wagen moet opkrikken?
Eerste indruk is vrij positief, alleen redelijk lange versnellingen en ik vind het jammer als je van 1e naar 2e gaat, of zelfs van 2e naar 3e, dat je vrij hoog in de toeren moet gaan om in de volgende versnelling nog vooruit te geraken. Een beetje te weinig toeren en de motor 'verslikt' zich bij het opschakelen en het duurt 2 à 3 seconden eer je terug power hebt.
Voor de rest (na enkele dagen) zeer positief!
Dit fenomeen had ik tot twee maanden geleden ook, ze hebben toen een motorherprogrammatie gedaan (weliswaar voor een ander probleem) waarna de motor bij het overschakelen een bepaald percentage van het huidige toerental een tweetal seconde aanhoud om die put op te vangen.
Ik vond dit een toffe ongevraagde ervaring .
Bij mijn weten hadden ze toen gezegd dat alle nieuwe wagens met deze software zijn uitgerust.
Eerste indruk is vrij positief, alleen redelijk lange versnellingen en ik vind het jammer als je van 1e naar 2e gaat, of zelfs van 2e naar 3e, dat je vrij hoog in de toeren moet gaan om in de volgende versnelling nog vooruit te geraken. Een beetje te weinig toeren en de motor 'verslikt' zich bij het opschakelen en het duurt 2 à 3 seconden eer je terug power hebt.
Voor de rest (na enkele dagen) zeer positief!
Hmm ... straks ga ik ook nog spijt krijgen dat ik geen gewone 160pk ipv ecoflex genomen heb. Hoger in toeren ? Over hoeveel toeren spreken we dan nu ?
Ken natuurlijk jouw rijstijl niet ... zelf ben ik gewoon om toch serieus wat door te trekken en de motor wat toeren te laten doen (zit nu wel met een benzine en ga dus naar diesel)
Hmm ... straks ga ik ook nog spijt krijgen dat ik geen gewone 160pk ipv ecoflex genomen heb. Hoger in toeren ? Over hoeveel toeren spreken we dan nu ?
Ken natuurlijk jouw rijstijl niet ... zelf ben ik gewoon om toch serieus wat door te trekken en de motor wat toeren te laten doen (zit nu wel met een benzine en ga dus naar diesel)
Ik heb een 160 pk en was zeker zo storend, hoe hoger het toerental bij het overschakelen hoe langer dat hij nodig had om terug naar relantietoerental terug neigen te gaan want dat was wat er bij mij gebeurde.
Nu na de herprogrammatie is het dat bij overschakelen op iets over de 3000 toeren het toerental even terugvalt naar 1800 toeren wat het schakelen veel vloeiender maakt en bij sportief rijden het accelereren minder tijd kost.
ziet er goed uit vind ik , maar ik heb wel wat vraagtekens voor de 130 pk versie naar 190pk
dit vind ik persoonlijk een beetje te veel van het goede , nl de blokken zijn hetzelfde , MAAR in de 160 pk versie zitten andere verstuivers ,rail , kleppen , en zwaarder uitgevoerd .
dus PERSOONLIJK vindt ik dit een beetje erover en niet echt gezond meer om 60 pk erbij te pushen ?
Hij zal wel weten wat ie doet zeker .
Heinz geeft minder pk s aan de 110 en 130 pk versies ( 30 meer ) maar het koppel is totaal anders , ik heb graag koppel die 200 pk die ik heb komen vanaf 3000 toeren je voelt het wel maar het blijft een diesel ,en die draait niet graag toeren, alhoewel het nu een naft lijkt lol en blijft sleuren .
Eerder is op dit forum vermeld dat de blokken (130/160 pk) wel identiek zijn maar dat de versnellingsbak anders is. Daarom dat ze dezelfde pk's krijgen maar dat het koppel een beetje ingetoomd (400nwt) blijft bij de 130pk.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment