Oorspronkelijk geplaatst door koro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtenalle lap ik heb het ook aan mijn broek .
de status is blijven hangen en de levering is met een maand op geschoven
volgens de verkoper te wijten aan de electrische achterkleppen waar ze niet mee kunnen volgen met toe te leveren.
tis te hopen dat ze wat rapper gaan zijn want anders zit ik zonder auto eind van de maand
damned
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWelk programma gebruik je daarvoor ?
Gewoon Photoshop...Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenTen eerste bestaat er geen antenne voor dit model omdat ze achter alle ruiten werken.
Je moet het toestel wel een minuutje of 2 de tijd geven om een satteliet te pakken te krijgen alvorens je gaat rijden. Zeker op plaatsen met hoogbouw of bij zware bewolking.
Vervolgens staat er ook in de handleiding dat je bij een hittewerende voorruit het toestel aan de zijkant moet plaatsen en niet in het midden op het dashboard (zoals zovelen).
Omdat de buitenste randen vrij zijn om gps en andere toestellen beter te laten werken.
Mijn vorige had zelfs nog zo een blauwe hittewerende ruit en zelfs daar werkte hij perfekt.
Hopelijk ben je hier een beetje mee geholpen. Grtz
Heb nu de V3 besteld met externe antenne...Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Stalen velgen of Licht metalen velgen
Ben van plan om de Opel Insignia 1.8 Ecotec Business Edition 5 deurs (zwart) aan te schaffen (lease)!!
Het enige minpunt aan deze versie is dat er "stalen velgen" onder zitten. Nu zit ik dus te twijfelen of ik als accessoire de 17" lichtmetalen velgen moet nemen of niet. Deze komt uit op iets van €920,- extra. (als je hem bijvoorbeeld bij de 1.6 als optie neemt, kost dit €350,- ). Moet er dus wel wat extras voor betalen, daarom moet het het wel waard zijn.
Nu heb ik ook gelezen dat de wieldoppen knappe imitatie lichtmetalen velgen zijn, maar heb ze dus nog nooit gezien.....
Mijn vraag is dus eigenlijk heeft iemand een plaatje of een foto kunnen vinden met de wieldoppen op de Insignia? Die uit de brochure zijn veels te klein en te onduidelijk.
Kan iemand mij helpen?
Groet,
Sander
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenGisteren de Inforad V4e aangekregen , de update gedaan en hop in de wagen...
Op het dashboard had ik na 20min. nog geen verbinding met satellieten...
Als ik hem even buiten het het raam hield ... piep piep en OK.... Dus ze werken niet achter een hittewerende voorruit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk BerichtenVandaag auto binnen gedaan voor een gratis onderhoud op 1500 km. Blijkt mijn linkerachterband volledig plat te staan met een spijker erin. Ik had zondag nog de spanning gecontroleerd en ik heb heel die tijd niets gemerkt of gevoeld.
Ik ben absoluut geen wagenexpert en ik weet dat mijn banden duur zijn, maar volgens de garage 'schatten' ze dat dit mij rond de 600, btw incl, gaat kosten.
Het gaat om de 20 inch banden, is dit de gangbare prijs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Funkyflame Bekijk BerichtenBen van plan om de Opel Insignia 1.8 Ecotec Business Edition 5 deurs (zwart) aan te schaffen (lease)!!
Het enige minpunt aan deze versie is dat er "stalen velgen" onder zitten. Nu zit ik dus te twijfelen of ik als accessoire de 17" lichtmetalen velgen moet nemen of niet. Deze komt uit op iets van €920,- extra. (als je hem bijvoorbeeld bij de 1.6 als optie neemt, kost dit €350,- ). Moet er dus wel wat extras voor betalen, daarom moet het het wel waard zijn.
Nu heb ik ook gelezen dat de wieldoppen knappe imitatie lichtmetalen velgen zijn, maar heb ze dus nog nooit gezien.....
Mijn vraag is dus eigenlijk heeft iemand een plaatje of een foto kunnen vinden met de wieldoppen op de Insignia? Die uit de brochure zijn veels te klein en te onduidelijk.
Kan iemand mij helpen?
Groet,
Sander
Maar als je bij de foto's van mij kijkt (door op mijn naam te klikken) dan zie je hoe de stalen velgen eruit zien.
Dit is een vijfspaaks stalen velg met hierover een vijfspaaks wieldop.
Puur naar het budget kijkend zou ik geen geld neerleggen voor het verschil.
Een leek ziet echt niet dat het wieldoppen zijn.
Het geld investeer je beter in sportstoelen of extra airbags voor de kinderen. (mijn opties)
Ik ben benieuwd naar je reactie wat van de velgen vindt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenPol,
Gewoon Photoshop...
Comment
-
Heb enkele filmpjes gemaakt van de Insignia, bvb de mogelijkheden van de navigatie en instellingen, hoe ik hem gewassen heb en mogelijkheden van de boordcomputer. Ben ze nu aant bewerken en uploaden. Zal ze straks posten, zodat diegene wat nog moeten wachten het een beetje aangenamer te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenHieronder kan je de slechtste review van een insignia lezen die ik tot hier toe heb gelezen...en ik heb er veel gelezen....hou jullie vast hé
Komt van het forum van autoweek....deze mens is een ex-passatrijder
| Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)
(60.000 km)Na een jaar rijden, is het tijd om ervaringen met andere (zakelijke) gebruikers te delen.
De wellicht bekende reclame, waarbij de innovatie van de Opel Insignia wordt geprezen is uitstekend en daarvoor mijn complimenten aan de makers hiervan.
Helaas kan ik de makers van de Insignia niet complimenteren!
Het design is subjectief en wil daar in deze review dus ook niet verder op in gaan.
In dit kader past in mijn mening wel de verwachting van de weglegging, want kijkend naar het design is de verwachting dat het een strakke wegligging heeft. Jammer genoeg is dat zeker niet het geval en gaan we terug naar de zwabberende opel van jaren terug.
Persoonlijk rij ik veel op de duitse snelwegen en bij het remmen van 200 naar 130, is goed te merken dat de rembalans niet goed is.
Hoewel de theoretisch de motor een redelijk koppel heeft, moet deze eerst gevonden worden. Zeker bij de langzamere bochten en rotondes, omdat de derde versnelling te weinig brengt en bij het kiezen van de tweede versnelling, de motor in (te) hoge toeren draait.
Verder valt direct op dat mede weggebruikers niet omkijken naar de "mooie" auto, maar verwachten dat er een landbouwvoertuig aankomt. Voordeel is misschien dat dit de veiigheid ten goede komt, want iedereen hoort je aankomen.
Het mooie weer komt er (gelukkig) aan en helaas valt dan de zeer slechte kwaliteit lak op. Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan(?) om de Insignia te wassen in de wasstraat. Een heerlijkheid voor de zakelijke rijder!
Op dit moment worden, volgens mijn dealer, de auto's voor levering behandeld met een 2k lak, dus dan zou het verholpen zijn.
Mijn keuze een jaar geleden, was de business edition en dit was een goede keuze. Niet omdat alles werkt..............maar omdat er dan niet nog meer ergenis is.
De radio werkt af en toe, het signaal voor het niet dragen van de gordel blijft je vaak gezelschap houden, net als het signaal voor geopende portieren.
Wanneer dit geluid je 3 uur aanhoudt, weet je wat men met geestelijke mishandeling bedoelen!
Voor de duidelijkheid, wil ik graag toevoegen dat ook bij het contact eraf, het geuid niet stopt en er geen mogelijkheid tot het resetten van dit mankement is.
Wanneer de bediening op het stuur werkt is het een luxe, want vaak is er een vertraging van 5 seconden. Hoewel dit uiteraard niet prettig is voor de radio- en volumebediening, is het een drama voor de telefoonbediening.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel, want mijn Blackberry wordt meestal zonder reden ontkoppeld, wat geen absolute ramp is want het hands free bellen in de Insignia is bijna niet te doen.
Het geruis op een boorplatform is in ieder geval minder en dus is het voor belangrijke gesprekken, aan te bevelen om stil te gaan staan.
Gelukkig staan we met z'n allen vaak in de file, anders zou het iemand op kunnen vallen dat ook de cruise control niet altijd zijn werk doet.
Bij aanschaf van deze wagen, met mijzelf afgesproken om niet meer te roken in de auto. Hetgeen dus betekent dat ik buiten de auto aan mijn verslaving moet toegeven. Mijn tip; sluit niet het portier van de auto, want deze gaat plots op slot!
De keuze voor de kwaliteit van het extrieur is doorgezet naar de binnenzijde. Ondanks dat er zeer goede kunststoffen zijn, heeft Opel gekozen voor plastic en dit betekent dat het kraken/piepen na ca. 30000 km een vaste begeleider is en dat het een wirwar van krassen is.
Ook hier weer een voordeel, want de bekende dashbord reiniger, laat op dit plastic geen vlekken achter (vingers overigens wel).
Is er dan helemaal niets dat boven verwachting is??? Jawel! Er hoeft niet vaak olie worden bijgevuld.
Uiteraard is mijn auto vaak bij de dealer op de intensive care afdeling geweest en heeft mijn Insignia vaker daar moete overnachten, echter zonder langdurig plezier.
Persoonlijk denk ik dat deze chronische ziekte het aandeel Opel in de zakelijke markt over een aantal jaren pijn kan doen.
De Insignia is misschien een goede keuze voor prive gebruikers, echter komt (veel) te kort in het zakelijke segment en kan het helaas niet meekomen met de kwaliteit van VW, Audi, Skoda! en opvallend genoeg zelfs niet met de franse merken.
Als er mensen dit geloven...dan kan Opel sluiten
Jullie lijden volgens mij aan het stockholm syndroom, zoals veel iphone gebruikers.
Aan 30.000 kilometer begint uw dashboard idd te kraken. Ik daag jullie uit om eens de radio af te zetten als je rijd gedurende 1uur en een half.
Om dat nog maar te zwijgen over het fluiten van de airco
Comment
-
DVD800 Bluetooth
Met het risico om een "extra probleem" aan de frustratie-lijst toe te voegen toch iets raars aan de hand...
Bluetooth werkte tot nu toe perfect. Goed verstaanbaar bij zowel beller als ontvanger, radio werd gedimd van zodra telefoon overging, kortom geen enkele klacht...
Vandaag: telefoon linkt met Navi, alles toegankelijk, zowel binnenkomende als uitgaande verbinding wordt tot stand gebracht MAAR geluid radio wordt niet gedimd... Zowel de persoon aan de andere kant als ikzelf horen na het opnemen 0, nadda, maar de verbinding is er volgens telefoon en auto wel... Heb al geprobeerd met andere gsm, heb contact al afgelegd en weer opgezet, standaardinstellingen hersteld,...geen verbetering
Nog mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt?
Radio, navi,... werken voor rest normaal, als radio uitstaat springt hij mooi aan op het moment dat er een telefoontje binnenkomt of buitengaat, alleen, die muziek blijft spelen hé...
Strange.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
Nog mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt?
Radio, navi,... werken voor rest normaal, als radio uitstaat springt hij mooi aan op het moment dat er een telefoontje binnenkomt of buitengaat, alleen, die muziek blijft spelen hé...
Strange.
Jullie lijden volgens mij aan het stockholm syndroom
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenEn blijft ie het doen, of was het gedaan bij de volgende rit? Bij ons doet dat heel systeem ook af en toe 'raar', maar als ie even heeft stilgelegen is dat meestal weg.
Touché
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door apiebe Bekijk BerichtenJullie lijden volgens mij aan het stockholm syndroom, zoals veel iphone gebruikers.
En dat syndroom omvat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenEn blijft ie het doen, of was het gedaan bij de volgende rit? Bij ons doet dat heel systeem ook af en toe 'raar', maar als ie even heeft stilgelegen is dat meestal weg.
Touché
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenEn dat syndroom omvat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door apiebe Bekijk BerichtenWel je kan mij erbij tellen.
Jullie lijden volgens mij aan het stockholm syndroom, zoals veel iphone gebruikers.
Aan 30.000 kilometer begint uw dashboard idd te kraken. Ik daag jullie uit om eens de radio af te zetten als je rijd gedurende 1uur en een half.
Om dat nog maar te zwijgen over het fluiten van de airco
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk BerichtenDie 920 euro kan niet kloppen. In de oude prijslijst toen ik mijn auto kocht was het altijd 350 euro. Laat de auto anders afleveren op winterbanden en regel zelf een set LM voor de zomerbanden.
Maar als je bij de foto's van mij kijkt (door op mijn naam te klikken) dan zie je hoe de stalen velgen eruit zien.
Dit is een vijfspaaks stalen velg met hierover een vijfspaaks wieldop.
Puur naar het budget kijkend zou ik geen geld neerleggen voor het verschil.
Een leek ziet echt niet dat het wieldoppen zijn.
Het geld investeer je beter in sportstoelen of extra airbags voor de kinderen. (mijn opties)
Ik ben benieuwd naar je reactie wat van de velgen vindt.
Ga ze misschien nog even bij de dealer bekijken als die ze heeft staan... maar je hebt een groot gedeelte van m'n twijfel weggenomen! Bedankt hiervoor!
Die €920,- komt omdat je bij de business edition geen opties meer kan kiezen afgezien van de kleur, lak en trekhaak. Dus moeten de LM velgen later als accessoire erop worden gezet.
Comment
Comment