Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • interessant artikel; misschien een troost voor diegenen die langer moeten wachten....de aanpassingen lijken meer dan alleen een software-update...


    Opel heeft besloten het verbruik van de Insignia nog eens onder de loep te nemen. Als gevolg zijn diverse versies nu een stuk zuiniger.
    Als we bijvoorbeeld de Insignia Ecoflex onder de loep nemen, dan zien we dat de uitstoot van beide versies (130 en 160 pk) nu gedaald is naar 129 gram CO2 per kilometer. Het gemiddeld verbruik is daarbij 4,9 liter per 100 kilometer. De Sports Tourer verbruikt 5,1 liter per 100 km en heeft een uitstoot van 134 gram per kilometer.
    Nieuw voor dit modeljaar zijn de verfijningen die alle dieselmotoren ondergingen om geluidsniveau en trillingen te beperken en de aanpassingen om het interieur stiller te maken en zo het akoestisch comfort te verbeteren. De wijzigingen hebben zowel betrekking op mechanische geluiden als verbrandingsgeluiden van de 110, 130 en 160 pk-versies.
    Bovendien kregen de 2,0-liter 110 pk en 130 pk een kleinere turbo die een uitstekende respons met een lager verbruik combineert en zo voldoet aan de eisen voor de minder krachtige versies. Daarnaast zijn de cilinderkop en injectoren opnieuw ontwikkeld om de tegendruk in de uitlaat te verminderen en de doorvoer en verbranding van de luchtmassa te verbeteren.

    11 procent zuiniger
    Aan benzinezijde beschikt de 2.0 Turbo 162 kW/220 pk voortaan over een verbeterde motorsturing, ontwikkeld door de Opel-ingenieurs, en een nauwkeurigere afstelling, die het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot met 11 procent kan verlagen. De gevolgen voor de milieulabels zijn op dit moment nog onbekend.
    Alle Insignia’s hebben vanaf augustus een schakelindicator om het verbruik te beperken. De 160 pk sterke 2.0 CDTI turbodiesel is voortaan bovendien met vierwielaandrijving leverbaar. Tenslotte is er de nieuwe carrosseriekleur Mahagony. Eigenaars kunnen deze metallic kleur combineren met de nieuwe lederen bekleding in de kleur ‘Indian Summer’

    (bron : autoweek.nl)
    Last edited by ; 14/06/2010, 18:29.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
      Staat echt super!! Welke verlaginsveren heb je gebruikt? Hoe zit het met het comfort (enige vraagteken dat me tegenhoudt dit ook te doen met de staat van het belgische wegdek)?
      thx

      Eibach verenset -3 cm is meer dan genoeg .
      qua comfort zit hij nog binnen de perken ,het is geen hobbel de sobbel auto .
      Hij ligt echt super op de baan .

      en voor een kleine 200 € is de look ook mooi meegenomen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
        Zal niet enkel aan cosmo te wijten zijn denk ik. Zal ook afhangen van bepaalde opties die misschien niet voorradig zijn, bij mij was het al zeker de pomp van de achterklep. Dacht van Corsawim ook eens vernomen te hebben dat er problemen waren met het panoramisch dak. Misschien zijn er nog andere problemen ??
        Heb je soms nog aanpassingen gedaan na de bestelling ??
        Ik heb dus op 6 maart bestelt en nadien geen enkele aanpassing gedaan. Op de bestelling die doorgegeven is door de garage staat dat de wagen mag geproduceerd worden vanaf 15 april met hoogste prioriteit. Maar tot op heden alleen maar code 25. Volgens de klantendienst lag het alleen maar aan de achterklep. Ik weet natuurlijk niet of dit volledig waar is. Nog niet zolang geleden gelezen dat er honderden Insignia's terug naar de fabriek moesten om een probleem op te lossen dat ontdekt was. Als je er zo langer over nadenkt durf ik te beweren dat er nog andere problemen zijn opgedoken dan alleen vertraging op de pompen van de achterklep.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
          Kijk hier een bericht van op motor talk.

          Hallo zusammen

          Bestellt am 26.04.2010
          Abholung am 11.06.2010 - 15,00 Uhr
          = 7 WOCHEN!!! (und steht schon seit ein paar Tagen beim Händler)

          Opel Insignia Sports Tourer 2l turbo 220 PS Sport
          flexride
          afl+
          schwarz
          Leder
          20 Zoll (Premium Packet 4)
          AHK
          Parkpilot
          el. Heckklappe
          Seitenairbags hinten

          PS: Ich will mich ja nicht in die vorangegegangene Diskussion einmischen, aber der Mondeo wirkt nun doch gegenüber dem sportlichen Insignia eher wie ein Altherren-Auto...

          Gruss
          Hejto

          Ja, dit heb ik ook gelezen op het Duitse forum. Volgens de gegevens die ik heb zou de vertraging alleen bij het type ST Cosmo voordoen en niet de sportuitvoering. Wel raar...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door INSILUC Bekijk Berichten
            Ik heb dus op 6 maart bestelt en nadien geen enkele aanpassing gedaan. Op de bestelling die doorgegeven is door de garage staat dat de wagen mag geproduceerd worden vanaf 15 april met hoogste prioriteit. Maar tot op heden alleen maar code 25. Volgens de klantendienst lag het alleen maar aan de achterklep. Ik weet natuurlijk niet of dit volledig waar is. Nog niet zolang geleden gelezen dat er honderden Insignia's terug naar de fabriek moesten om een probleem op te lossen dat ontdekt was. Als je er zo langer over nadenkt durf ik te beweren dat er nog andere problemen zijn opgedoken dan alleen vertraging op de pompen van de achterklep.
            Gij zijt precies e foefelaarke gij ....
            Op mijnen bon staat niks van wanneer er mag gestart worden met de produktie en zeker niks ivm hoogste prioriteit. Om klantendienst (die mij opgebeld hadden) nog eens te citeren : "Er is een vertraging opgelopen van ongeveer 5 weken ivm de elektrische achterklep van de ST" Dit is wat mij gezegd werd, als ik dan idd zie dat één of andere duitser zijn wagen wel op tijd (vroeger dan 8 weken) gekregen heeft tja ... dan kan ik enkel concluderen dat ze ginder wel volgens het principe "eigen volk eerst" werken.
            Ik begrijp volkomen je frustratie, is erg ambetant als je wagen op status 25 blijft staan zonder enige uitleg (had dit ook en is uiteindelijk toch in de week dat hij initieel zou geleverd worden naar status 33 gegaan)
            Mijn dealer ziet mij echt niet graag meer komen en zal héél blij zijn als mijn wagen er eindelijk is en ik stop met zagen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
              Gij zijt precies e foefelaarke gij ....
              Op mijnen bon staat niks van wanneer er mag gestart worden met de produktie en zeker niks ivm hoogste prioriteit. Om klantendienst (die mij opgebeld hadden) nog eens te citeren : "Er is een vertraging opgelopen van ongeveer 5 weken ivm de elektrische achterklep van de ST" Dit is wat mij gezegd werd, als ik dan idd zie dat één of andere duitser zijn wagen wel op tijd (vroeger dan 8 weken) gekregen heeft tja ... dan kan ik enkel concluderen dat ze ginder wel volgens het principe "eigen volk eerst" werken.
              Ik begrijp volkomen je frustratie, is erg ambetant als je wagen op status 25 blijft staan zonder enige uitleg (had dit ook en is uiteindelijk toch in de week dat hij initieel zou geleverd worden naar status 33 gegaan)
              Mijn dealer ziet mij echt niet graag meer komen en zal héél blij zijn als mijn wagen er eindelijk is en ik stop met zagen.
              Toewijzing van het beschikbare productievolume gebeurt bij bijna alle merken op basis van historische en verwachte cijfers. Als je weet dat er in Duitsland evenveel auto's per maand verkocht worden als bij ons in 1 maand dan is een rekensom snel gemaakt. Ze krijgen dus procentueel meer productieplaatsen toegewezen.

              Normaal is dat geen probleem maar als er dan al eens een tekort is in bepaalde stukken wordt ook de prioriteit bepaald aan de hand van die cijfers. Als Duitsland verantwoordelijk is voor 50% van de verkochte auto's zullen ze ook 50% krijgen van de auto's die geproduceerd kunnen worden. Die penetratiecijfers worden bepaald per model, per uitvoering en zelfs per optie om een deftige productieplanning te kunnen maken. Het is niet leuk maar dus niet abnormaal dat er in Duitsland kerels zijn die hun auto wel op tijd krijgen... Als het succes van een bepaald model dan ook nog eens groter is dan normaal in een klein land, loop je daar al snel tegen een tekort en dus achterstand aan waar de levertermijnen in de grotere landen bijvoorbeeld "normaal" blijven omdat daar het succes overeenkomt met het historische.

              België is een kleine automarkt en dus altijd de dupe. Door dit noodzakelijke planningsysteem zijn de kleine landen altijd de pineut in vergelijking met de grote landen, zeker als er tekorten zijn. Was zo bij lancering van Mercedes ML, bij Audi A4, bij Opel Antara en nu dus bij de pompen van de Insignia.

              Blijft natuurlijk problematisch voor de wachtenden...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door INSILUC Bekijk Berichten
                Ja, dit heb ik ook gelezen op het Duitse forum. Volgens de gegevens die ik heb zou de vertraging alleen bij het type ST Cosmo voordoen en niet de sportuitvoering. Wel raar...
                Ik denk dat de vertraging idd alleen bij de cosmo versie is.
                Ik heb mijn ST sport besteld op 7april 2010 en ik heb hem nu al sinds 2weken(3weken vroeger of gepland)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door david123 Bekijk Berichten
                  Ik denk dat de vertraging idd alleen bij de cosmo versie is.
                  Ik heb mijn ST sport besteld op 7april 2010 en ik heb hem nu al sinds 2weken(3weken vroeger of gepland)
                  Heb ook ST sport besteld op 05-05-10 en was voorzien voor week 27.
                  Gisteren naar de garage gebeld, en wordt week 28 geleverd werd er mij gezegd. Ik hoop ook dat hij vroeger wordt geleverd Wachten duurt lang.

                  Comment


                  • toeleveranciersoverzicht

                    Hieronder een interessante tekening met het overzicht van de toeleveranciers van de Insignia....als één van deze niet kan kleveren moet je dus langer wachten....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                      Heb ook ST sport besteld op 05-05-10 en was voorzien voor week 27.
                      Gisteren naar de garage gebeld, en wordt week 28 geleverd werd er mij gezegd. Ik hoop ook dat hij vroeger wordt geleverd Wachten duurt lang.
                      Sympathiek gij ... Maar 10 weken moeten wachten en nog vroeger willen.
                      'k Wil niet ambetant doen hé, maar bij ons was het in het begin ook maar 10 weken ... hou je status maar eens in de gaten. Als alles meevalt hebben we uiteindelijk maar 15 weken moeten wachten. (en dat is nog niet zeker hé, maar toch wel maar de heflt van die mens die op zijn A4 moest wachten)
                      Hoezo wachten is moeilijk ....

                      Comment


                      • In het begin(voor mijn 15d km )had ik een gemiddelde verbruik van 6.3 l.Na zijn eerste onderhoudsbeurt steegt dat zo maar ineens naar 7l gem.Ik zit alle dagen op de snelweg,en na het kijken op de boordcomputer verbruik de auto maar zo eens 9.5 a 10l tegen 120km per uur.Is dit normaal?Volgens mij niet.Ook na het voltanken geeft de bc zo'n 250km minder aan dan voorheen.Iemand dit ook al voorgehad?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                          In het begin(voor mijn 15d km )had ik een gemiddelde verbruik van 6.3 l.Na zijn eerste onderhoudsbeurt steegt dat zo maar ineens naar 7l gem.Ik zit alle dagen op de snelweg,en na het kijken op de boordcomputer verbruik de auto maar zo eens 9.5 a 10l tegen 120km per uur.Is dit normaal?Volgens mij niet.Ook na het voltanken geeft de bc zo'n 250km minder aan dan voorheen.Iemand dit ook al voorgehad?
                          Ik heb het ook wel eens voorgehad dat mijn verbruik op 120km/u veel hoger lag als normaal. En ook bij stilstand maakte de motor meer toeren als normaal (1100 ipv 800). Zou blijkbaar iets te maken hebben met de roetfilter of zo? Allessinds is dit na een paar minuten wel voorbij dus ja...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                            In het begin(voor mijn 15d km )had ik een gemiddelde verbruik van 6.3 l.Na zijn eerste onderhoudsbeurt steegt dat zo maar ineens naar 7l gem.Ik zit alle dagen op de snelweg,en na het kijken op de boordcomputer verbruik de auto maar zo eens 9.5 a 10l tegen 120km per uur.Is dit normaal?Volgens mij niet.Ook na het voltanken geeft de bc zo'n 250km minder aan dan voorheen.Iemand dit ook al voorgehad?
                            ik zit met mijn insignia 110 pk op een gemiddeld verbruik van 6,9 liter.

                            Auto heeft 12.000 km gebold en nog geen software update ofzo gehad.

                            Ik vind dit enorm veel, aangezien ik redelijk veel autostradekilometer doe. Mijn college heeft een vw jetta en heeft een gemiddeld verbruik van 5,8 liter!

                            zou er toch graag nog een een halve liter afkrijgen want zuinig kan ik de wagen op dit ogenblik niet noemen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                              ik zit met mijn insignia 110 pk op een gemiddeld verbruik van 6,9 liter.

                              Auto heeft 12.000 km gebold en nog geen software update ofzo gehad.

                              Ik vind dit enorm veel, aangezien ik redelijk veel autostradekilometer doe. Mijn college heeft een vw jetta en heeft een gemiddeld verbruik van 5,8 liter!

                              zou er toch graag nog een een halve liter afkrijgen want zuinig kan ik de wagen op dit ogenblik niet noemen
                              Uwe ST weegt wel meer dan 300kg meer dan een jetta...dit zal zeker ook wel meespelen.
                              Onze nieuwe ST blijft momenteel ook op 7,5 liter hangen....hij is nog wel nieuw en heeft nog geen 1000km gereden....het is wel een ecoflex....en we doen geregeld stadsverkeer.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Uwe ST weegt wel meer dan 300kg meer dan een jetta...dit zal zeker ook wel meespelen.
                                Onze nieuwe ST blijft momenteel ook op 7,5 liter hangen....hij is nog wel nieuw en heeft nog geen 1000km gereden....het is wel een ecoflex....en we doen geregeld stadsverkeer.
                                Nét 11.000km op de teller. Ik doe 65% binnenwegen (50-70km/u) en 35% snelweg. Ben geen racer maar wel een vlotte chauffeur. Mijn normaal verbruik ligt op 6,3l/100km. Na een rondje Nederland (met hoofdzakelijk snelwegen en hier en daar enkele km file) stond het verbruik op 5.3l/100km. Mijn ervaring leert me dat het verbruik pas echt begint te zakken eens de 15.000km voorbij (was bij mijn Vectra's toch zo). Ter vergelijk: mijn vorige Vectra Break 150pk cosmo verbruikte galant 2l/100km meer. Vind het verbruik dus goed meevallen...

                                Auto is Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk met powerbox (160pk en 370Nm koppel)

                                Comment


                                • Ik haal na 5000 km 10,6l / 100km, met een 1.6T

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                    hij werkt dus wel ,ik had de telefoonboek alleen op de sim kaart staan .
                                    ze moet ook op het telefoongeheugen staan anders pakt hij ze niet .

                                    En als je jouw gsm als mp3 speler wil gebruiken in de auto, gaat dat dan via bluetooth, of moet
                                    je hem connecteren met usb kabel ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                      Nét 11.000km op de teller. Ik doe 65% binnenwegen (50-70km/u) en 35% snelweg. Ben geen racer maar wel een vlotte chauffeur. Mijn normaal verbruik ligt op 6,3l/100km. Na een rondje Nederland (met hoofdzakelijk snelwegen en hier en daar enkele km file) stond het verbruik op 5.3l/100km. Mijn ervaring leert me dat het verbruik pas echt begint te zakken eens de 15.000km voorbij (was bij mijn Vectra's toch zo). Ter vergelijk: mijn vorige Vectra Break 150pk cosmo verbruikte galant 2l/100km meer. Vind het verbruik dus goed meevallen...

                                      Auto is Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk met powerbox (160pk en 370Nm koppel)
                                      dat is een halve liter minder dan de mijne en ik doe 70% autostradekilometers

                                      dringend een powerbox aanschaffen

                                      Comment


                                      • Mijn verbruik van mijn ST 2.0cdti 160pk met 900km op de teller is 7.3L/100km

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          Hieronder een interessante tekening met het overzicht van de toeleveranciers van de Insignia....als één van deze niet kan kleveren moet je dus langer wachten....

                                          Mooi, dan is er misschien eindelijk wat meer begrip voor toegenomen levertijden...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X