interessant artikel; misschien een troost voor diegenen die langer moeten wachten....de aanpassingen lijken meer dan alleen een software-update...
Opel heeft besloten het verbruik van de Insignia nog eens onder de loep te nemen. Als gevolg zijn diverse versies nu een stuk zuiniger.
Als we bijvoorbeeld de Insignia Ecoflex onder de loep nemen, dan zien we dat de uitstoot van beide versies (130 en 160 pk) nu gedaald is naar 129 gram CO2 per kilometer. Het gemiddeld verbruik is daarbij 4,9 liter per 100 kilometer. De Sports Tourer verbruikt 5,1 liter per 100 km en heeft een uitstoot van 134 gram per kilometer.
Nieuw voor dit modeljaar zijn de verfijningen die alle dieselmotoren ondergingen om geluidsniveau en trillingen te beperken en de aanpassingen om het interieur stiller te maken en zo het akoestisch comfort te verbeteren. De wijzigingen hebben zowel betrekking op mechanische geluiden als verbrandingsgeluiden van de 110, 130 en 160 pk-versies.
Bovendien kregen de 2,0-liter 110 pk en 130 pk een kleinere turbo die een uitstekende respons met een lager verbruik combineert en zo voldoet aan de eisen voor de minder krachtige versies. Daarnaast zijn de cilinderkop en injectoren opnieuw ontwikkeld om de tegendruk in de uitlaat te verminderen en de doorvoer en verbranding van de luchtmassa te verbeteren.
11 procent zuiniger
Aan benzinezijde beschikt de 2.0 Turbo 162 kW/220 pk voortaan over een verbeterde motorsturing, ontwikkeld door de Opel-ingenieurs, en een nauwkeurigere afstelling, die het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot met 11 procent kan verlagen. De gevolgen voor de milieulabels zijn op dit moment nog onbekend.
Alle Insignia’s hebben vanaf augustus een schakelindicator om het verbruik te beperken. De 160 pk sterke 2.0 CDTI turbodiesel is voortaan bovendien met vierwielaandrijving leverbaar. Tenslotte is er de nieuwe carrosseriekleur Mahagony. Eigenaars kunnen deze metallic kleur combineren met de nieuwe lederen bekleding in de kleur ‘Indian Summer’
(bron : autoweek.nl)
Opel heeft besloten het verbruik van de Insignia nog eens onder de loep te nemen. Als gevolg zijn diverse versies nu een stuk zuiniger.
Als we bijvoorbeeld de Insignia Ecoflex onder de loep nemen, dan zien we dat de uitstoot van beide versies (130 en 160 pk) nu gedaald is naar 129 gram CO2 per kilometer. Het gemiddeld verbruik is daarbij 4,9 liter per 100 kilometer. De Sports Tourer verbruikt 5,1 liter per 100 km en heeft een uitstoot van 134 gram per kilometer.
Nieuw voor dit modeljaar zijn de verfijningen die alle dieselmotoren ondergingen om geluidsniveau en trillingen te beperken en de aanpassingen om het interieur stiller te maken en zo het akoestisch comfort te verbeteren. De wijzigingen hebben zowel betrekking op mechanische geluiden als verbrandingsgeluiden van de 110, 130 en 160 pk-versies.
Bovendien kregen de 2,0-liter 110 pk en 130 pk een kleinere turbo die een uitstekende respons met een lager verbruik combineert en zo voldoet aan de eisen voor de minder krachtige versies. Daarnaast zijn de cilinderkop en injectoren opnieuw ontwikkeld om de tegendruk in de uitlaat te verminderen en de doorvoer en verbranding van de luchtmassa te verbeteren.
11 procent zuiniger
Aan benzinezijde beschikt de 2.0 Turbo 162 kW/220 pk voortaan over een verbeterde motorsturing, ontwikkeld door de Opel-ingenieurs, en een nauwkeurigere afstelling, die het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot met 11 procent kan verlagen. De gevolgen voor de milieulabels zijn op dit moment nog onbekend.
Alle Insignia’s hebben vanaf augustus een schakelindicator om het verbruik te beperken. De 160 pk sterke 2.0 CDTI turbodiesel is voortaan bovendien met vierwielaandrijving leverbaar. Tenslotte is er de nieuwe carrosseriekleur Mahagony. Eigenaars kunnen deze metallic kleur combineren met de nieuwe lederen bekleding in de kleur ‘Indian Summer’
(bron : autoweek.nl)
Comment